Mina tankar om EmmaN är väl i princip att det enda jag hittat som känns skumt utöver att hon följde den kända ulven i nomineringen är att hon känts anonym såhär långt. Och det kan absolut vara en taktik av en copycat men nä. Att rösta på henne för att hon följde Habina i nomineringen känns som att skjuta mig själv i foten, eftersom jag nominerade Habina och redan uppmanat er till att se till mer än bara det. Och 2 röster följde snabbt Cirkus på en sån simpel grund? Njae, det känns lite... off.
Nej, det finns de jag tycker är skummare än EmmaN så min röst kommer inte falla där.
Mina toppkandidater till copycat just nu är Snurrfian och Ferrari. Snurrfian för att hon tog derring-dos teori rakt av igår och nominerade samma person som derring-do (en vinkning fron copycat till ulv?) samt för att hon verkar gilla att lägga ord i min mun (
#319 och
#265), den teori hon hade i det första av de inläggen var att jag och BSF skulle sitta i lyan ihop, men hon förklarar inte teorin eller utvecklar tanken?
Med facit i hand är det ju ofta lättare att låna andras teorier och svårare att skriva egna... så det känns lite off. Samtidigt är just derring-do någon av de jag misstänker mindre, så jag vill egentligen inte gissa Snurris som copycat (kanske bara ulv?), men jag är öppen för att derring-do lurat mig såhär långt också!
Ferrari nominerade Q, och de har också varit uppe som möjligt copycat/ulv-par. Jag är osäker på Q, jag kan inte placera henne alls och hon har många inlägg men jag känner inte att jag riktigt vet vem/vilka hon håller misstänkta? Dock tänker jag inte rösta på henne för att jag misstänker att Ferrari kan ha hintat till henne, jag tänkte också säga att Ferrari mest glidit med såhär långt och att det var ulvigt. Men nu kom hon med tankar som verkar alldeles egna och inte helt uppåt väggarna. Så jag blev lite mindre misstänksam. Och misstankarna mot Q känns inte så matiga heller, så:
Caisa röstar på Snurrfian
Då jag känner mig mest misstänksam mot henne. Utan att för den delen vara ett dugg säker på någon annan.