Ponnyakuten (Ulvspel)

Det blåa. Jaså?? Vet vi det?? Har du kanske försagt dig nu?

Jag syftade på q's hockeykommentarer. Men visst hon var inne tidigare med.
Det jag protesterade mot var att det på dig lät som att q inte varit inne alls flränn en kvart före dl...

Nä. Jag skrev attulvarna kamske nominerade tidigt för att copycaten skulle kunna följa sin ulv.=nominera samma som sin ulv.

.

Haha! Uttryckte bara en halv tanke där. JAG vet ju vilken roll jag har, men jag vet inte vilken roll EmmaN har. Däremot vet jag vilken roll Q hade. NI vet inte vilken roll jag har, men jag är uppenbarligen uppe för lynchning. Om det nu visar sig att jag inte är ond är det därför ett tryggt val att säga att man skulle ha röstat på EmmaN.

Men hockeykommentarerna var ju typ... 2 st? Hon hade en massa inlägg som INTE var OT.

Aha, det kanske du gjorde. Ska gå tillbaka och kolla upp det efter duschen. :)

Tja som spion får den samma info som den riktiga och kan därför kanske peka ut vem lyan bör käka. Om de hittat varann.

Ja absolut, men jag tänker att peka ut vem lyan bör käka kan den väl göra likaväl eller bättre om den har full koll på vem som är vem. En sia säger mer än en spionrad, typ? Du kan ha rätt såklart, det var bara en tanke...

Yes @Blacksmithfarm , som du sa. #321
Så det kanske inte var en vink till lyan, men skulle ha kunnat vara ett försök att få resterande spelare att leta efter copycat i senare nomineringar. Du-Hedinn HAR nämnts som potentiellt par om jag minns rätt, men aldrig varit speciellt misstänkta jämfört med de andra.

Kanske ska tillägga att jag inte är alls är säker, men det känns som ett möjligt scenario. Du står i alla fall högst på min misstankelista just nu.

Yes @Blacksmithfarm , som du sa. #321
Så det kanske inte var en vink till lyan, men skulle ha kunnat vara ett försök att få resterande spelare att leta efter copycat i senare nomineringar. Du-Hedinn HAR nämnts som potentiellt par om jag minns rätt, men aldrig varit speciellt misstänkta jämfört med de andra.

Kanske ska tillägga att jag inte är alls är säker, men det känns som ett möjligt scenario. Du står i alla fall högst på min misstankelista just nu.
Nä? Cirkus har nämnt mig och Klara men vad jag minns har väl ingen nämnt mig och Hedinn??
http://www.bukefalos.com/threads/ponnyakuten-ulvspel.1388176/page-17#post-17458892

Nä? Cirkus har nämnt mig och Klara men vad jag minns har väl ingen nämnt mig och Hedinn??
http://www.bukefalos.com/threads/ponnyakuten-ulvspel.1388176/page-17#post-17458892

Inte? Är du säker? (Jag orkar verkligen inte gå igenom hela leken en gång till när jag inte vet vems inlägg jag ska leta i. Då tror jag dig hellre på ditt ord.)
Ännu konstigare om ni aldrig nämnts. O_o Men det stämmer ju att det funnits andra potentiella par som sett mer suspekta ut (heddan nominerade ju EmmaN sent i fältet) som det fokuserats på, samt att man väl i regel inte ville tro att vinnaren av förhäxningen var ond... Eller bara det faktum att ingen av er varit speciellt misstänkta alls så bara jag som gjorde den kopplingen nu. :P

Sen tycker jag inte att heddan måste vara ulv by default även om du skulle vara copycat. Jag har även tänkt att copycat:en kanske helt lät bli att försöka hinta där alla kommer leta och försökt hinta på andra sätt istället.

"Kommer snart med lite tankar" blev visst några timmar senare. Hästen behöver visst tas om hand också i dessa påsktider. :p

Vi är alltså 10 stycken kvar i leken. Två goda specialroller kvar (deltidsarbetande spionen och ängeln), copycaten, bybor och ulvar. Spionen borde i skrivande stund kunna ha fått 4 spionrader om jag inte räknat fel igen (:P). Den goda lyan borde även ha kunnat dela ut ett paket: - en sia, ett beskydd, en förhäxning, en förtrollning eller ett tjuveri. Om jag inte har helt fel borde även paketet ha kunnat användas? Hedinn fick en förhäxning att använda och kan ha använt den också, så att vi även tänker på det när vi analyserar röstlistorna. Det har varit många funderingar fram och tillbaka om copycaten vilket kommer märkas i mina tankar i nästa inlägg. Man fick visst inte använda mer än 10000 tecken. :o

CaisaLundblad – nominerade Habina, röstade på bollen__ i DL1 och Snurrfian som ändrades till Q i DL2. Derring-Do var inne på en spännande eventuell långsökt hint om att Caisa skulle vara Copycat då hon skrev att LL verkar ha valt sida (se citatet nedan). Caisa nominerade även Habina som vi vet var ulv. Tänker att copycaten kanske inte visat sig för ”sin” ulv ännu, det är ju faktiskt fullt möjligt. Lägger fram nya funderingar om Snurrfian eller Ferrari som copycat.

Jag kommer behöva rösta relativt tidigt idag, men det känns som det fortfarande finns väldigt lite att gå på, så jag får väl försöka dra igång nåt själv. Det lilla jag har hittat så här lång är:

1. Caisa skriver inte som alla andra att LL är ond, utan att LL valt sida. Detta skulle kunna vara en (mycket långsökt) hint till ulvarna att hon har en roll där hon måste välja, dvs att hon är Copycaten. :idea:

2. @Snurrfian kallar mig för skum när jag tipsar folk om hur de kan lära sina hästar slå ner onda, men goda borde väl uppskatta sådana tips?

3. @quarter4ever är inte inne och skriver tusen konstiga teorier för att dra igång leken som hon brukar, utan här får jag sitta och göra jobbet själv. :mad: Hon måste vara ond! :devil: (Och nu har jag kommit på en ursäkt att rösta på henne! :sneaky::D:angel:)

Nomineringar
13:45 Blacksmithfarm nominerar Hedinn
15.25 Caisa nominerar Habina
16.51 Derring-Do nominerar Klara
17.59 bollen__ nominerar Snurrfian

18:52 Snurrfian nominera Klara.
19:17 Habina nominerar Lobelia
19:42 EmmaN nominerar Lobelia
19:43 Ferrari nominerar Quarter4Ever
19:51 LenaH nominerar Derring-Do
20:18 Lobelia nominerar bollen__
20:42 Hedinn nominerar EmmaN
20:53 hemlig nominerar Ferrari
20:54 Klara nominerar Hedinn

21:16 Q nominerar bsf

Hedinn 2
Klara 2
Lobelia: 2
Habina 1
Snurrfian 1
Quarter4Ever: 1
Derring-Do: 1
Bollen__: 1
Ferrari: 1
bsf: 1

Röster
13:45 Blacksmithfarm röstar på hemlig
18.11 Derring-Do röstar på Snurrfian
19:17 Habina röstar på blacksmithfarm
19:53 Ferrari röstar på LenaH
19:59 hemlig röstar på Derring_Do
20:07 EmmaN röstar på ferrari
20:42 Hedinn röstar på quarter4ever
20:50 Snurrfian röstar på caisaLundblad
20:50 Caisa röstar på bollen__
20:51 röstar LenaH på Ferrari
20:54 Klara röstar på bollen__
20:55 bollen__ röstar på Habina
20:57 Lobelia röstar på habina

Habina: 2
Bollen:2
ferrari: 2
hemlig 1
Snurrfian 1
bsf: 1
LenaH: 1
Derring-Do: 1
Quarter4ever:1
Caisa: 1
OK så som jag funderar idag _ såsom synnerligen frånvarande i leken -medges!
Så fastnar jag mest på CaisaLundblad idag !
Hennes röst på snurrfian kändes inte... helt nyanserat - vad kom det ifrån?
Jag reagerade även på att hon också ville ta upp misstanken som habina ville föra fram att det är jag och Ferrari som skulle kunna vara ulv/ copycat

det känns för mig klart skumt att lite sådär i förbifarten skriva något som redan andra , en god och en ulv ( redan konstaterade) gjort
quarter4ever röstar på caisalundblad
Nu när vi vet att Q var god och dessutom den blinda som har fått info håller jag det som tämligen säkert att Caisa är ond, men på vilket sätt vet jag inte.

Klara – nominerade Hedinn, röstade på bollen__ i DL1 och Q i DL2. Var en av de som försökte reda ut specialrollerna i början av leken. Fick misstankar emot sig då hon röstade på bollen__ bara ett par minuter efter att Habina gjorde detsamma. Hon har förklarat sig bra men jag håller det inte för omöjligt att hon är copycat och ville visa sig för ”sin” ulv. Det känns dock som det självklara att göra och tveksamt om Klara skulle outa sig så.

Cirkus – Röstar på mig i DL2. Kommer in med kloka tankar angående copycats. Jag och Caisa är de misstänkta. Jag vet ju min roll och vet att Cirkus har fel om mig men jag tror att Cirkus är inne på något när det gäller Caisa/Klara-tankarna. Cirkus påbörjar rösterna mot mig som potentiell copycat. Kommer in med inlägg efter röst 2&3 och skriver att det var en lite väl lös tråd för att följas av två röster till, håller med!

Jag funderar lite i samma banor som bsf om copycaten - samtidigt så kan väl den ha väntat med sin nominering tills den såg sin ulv göra nominering om den nu ville visa sig så. Men OM den nu nominerat lika som "sin" ulv så har vi följaden möjliga copycats:
EmmaN, Snurrfian och Klara
och "sin" ulv skulle då vara
Habina, Derring-Do och bsf

Spontant så känns det osannolikast att det är Klara (copycat) och bsf (ulv) - de nominerade först resp nästan sist. Det friskriver inte någon av dom men just den kombinationen känns osannolik.

Sen finns ju tanken då också att copycaten hade nominerat sin ulv och den enda vi hittills vet nominerat en ulv är Caisa.
Blacksmithfarm – nominerade Hedinn, röstade på hemlig i DL1 och mig i DL2. Har fram till röstningen igår gått lite under min radar. Följer Cirkus lite väl lätt tycker jag allt, och med motiveringen att det redan ligger en röst på mig (se röstinlägget nedan). Kommer med bra tankar efter DL2. Följer sedan cirkus igen i röstningen inför DL3.

Måste rösta för säkerhets skull.

blacksmithfarm röstar på emman
Då hon kan vara Copycat som följde habina.
Fler passar in men emma har redan en röst. Därför lägger jag min där också.

Ferrari – nominerade Q, röstade på LenaH i DL1 och Hedinn i DL2. Funderar lite över vilken roll copycaten kan ha valt att kopiera. Tror att spionen är troligast. Lägger fram bra tankar (se citatet nedan) om Hedinn utifrån Hedinns röst på mig.
Först skriver Hedinn att ett möjligt scenario är att copycaten nominerat en ulv och då ligger Caisa nära till hands, men att det känns som en farlig tanke att fastna på men lätt att fastna vid då Habina är den enda ulv vi känner till.

Här lägger Hedinn en röst på EmmaN utifrån teorin att copycaten följde den kända ulven i dess nominering. Och Emma nominerade samma person som Habina nominerade.

Att det är den starkaste tråden känns ju orimligt då det är minst lika troligt att Caisa skulle nominerat en ulv = Habina. Det är samma röda tråd i båda fallen, att copycaten följt Habina eller att copycaten skulle ha nominerat Habina.

Detta är nog det starkaste jag har att gå på, och om inget med mer substans kommer innan DL så får min röst hamna här.

Ferrari röstar på Hedinn
För att hon tycker det är en farlig tanke att fastna i att copycaten skulle nominerat den enda ulven vi känner till, men väljer att lägga en tredje-röst på EmmaN med en lika "farlig tanke"; att copycaten skulle följt ulvens Habina val av nominering. Varför den ena men inte den andra? Och varför då inte rösta på Caisa då den röda tråden är gemensam för att rösta på Caisa&EmmaN. Nämligen Habina, och att copycaten följt eller nominerat denne ulv.
Även jag reagerade på valet av röst Q gjorde. Men det kan gå åt båda hållen. Behöver inte nödvändigtvis betyda att Caisa är ond, det kan vara så att Q fått en uppfattning om att EmmaN har en viktigare roll än henne själv och därför röstade hon inte där.

Förvisso förstår jag inte vilken roll som skulle kunna vara så mycket "viktigare", ängeln och spionen möjligen. Och hur hon ska ha fått till sig den infon gör mig fortfarande rådvill.

Absolut kan det vara ett sätt att fixa "testamente", få oss att se Caisa. För Q kunde gjort det enkelt och röstat på Emma för att själv få vara kvar i leken.

Känner mig fortfarande extremt misstänksam mot Hedinn nu som röstade på EmmaN och inte Caisa, mer Hedinn än övriga som la rösten där just för att hon hade belyst Caisa men avfärdat tanken då det kändes som en farlig linje att följa.
Jag tycker även att dessa tankar är kloka, som ferrari lyfter fram! Dock inte sagt att jag måste ha en viktigare roll, jag tycker nog allt att avlyssningarna var nog så viktiga. Men det pekar åtminstonde antingen mot att Q fått veta något om mig eller Caisa. Mest troligtvis om Caisa i och med att hon skriver som hon skriver. Annars tänker jag att Q skrivit mer om mig.

Snurrfian – nominerade Klara, röstade på CaisaLundblad i både DL1 och DL2. Gjorde ett teoriinlägg om copycaten som möjligtvis kunde vara LenaH, eller Derring-do. Men det vet vi ju inte stämde eftersom båda var bybor. Snurrfian ifrågasätter Qs tankar om att ha riskerat att åka ut i DL1. Tyckte att Q var skum av lite olika anledningar. Jag höll med men nu vet vi ju att Q var god. Dock är min uppfattning att Snurrfian försöker att aktivt leta onda och har henne neutral tills vidare.

bollen__ - nominerade Snurrfian, röstade på Habina i DL1 och CaisaLundblad i DL2. Har inte så mycket att säga om bollen hittills.
hemlig – nominerade Ferrari, röstade på Derring_do i DL1 och missade i DL2 men skulle röstat på mig enligt den sena röstmotiveringen. Har varit lite hemlig hittills.
Hedinn –
nominerade mig, röstade på Q i DL1 och mig i DL2. Lägger röst nummer tre på mig, motiveringen är OK men ändå skaver det lite att lägga en tredjeröst utan mer säkra tankegångar att gå på än att jag nominerade Lobelia en lång stund efter Habina.
19:17Habina nominerar Lobelia

Hade jag varit copycat hade jag väl förhoppningsvis skrivit tidigare än så, det var ju fullt möjligt att någon skrev emellan och förstörde min så kallade visning för Habina isåfall. Jag menar 25 minuter är ju inte jättekort tid, faktiskt!
EmmaN –
jag!

Mina tankar om EmmaN är väl i princip att det enda jag hittat som känns skumt utöver att hon följde den kända ulven i nomineringen är att hon känts anonym såhär långt. Och det kan absolut vara en taktik av en copycat men nä. Att rösta på henne för att hon följde Habina i nomineringen känns som att skjuta mig själv i foten, eftersom jag nominerade Habina och redan uppmanat er till att se till mer än bara det. Och 2 röster följde snabbt Cirkus på en sån simpel grund? Njae, det känns lite... off.

Nej, det finns de jag tycker är skummare än EmmaN så min röst kommer inte falla där.

Mina toppkandidater till copycat just nu är Snurrfian och Ferrari. Snurrfian för att hon tog derring-dos teori rakt av igår och nominerade samma person som derring-do (en vinkning fron copycat till ulv?) samt för att hon verkar gilla att lägga ord i min mun (#319 och #265), den teori hon hade i det första av de inläggen var att jag och BSF skulle sitta i lyan ihop, men hon förklarar inte teorin eller utvecklar tanken?
clip_image001.png
Med facit i hand är det ju ofta lättare att låna andras teorier och svårare att skriva egna... så det känns lite off. Samtidigt är just derring-do någon av de jag misstänker mindre, så jag vill egentligen inte gissa Snurris som copycat (kanske bara ulv?), men jag är öppen för att derring-do lurat mig såhär långt också!

Ferrari nominerade Q, och de har också varit uppe som möjligt copycat/ulv-par. Jag är osäker på Q, jag kan inte placera henne alls och hon har många inlägg men jag känner inte att jag riktigt vet vem/vilka hon håller misstänkta? Dock tänker jag inte rösta på henne för att jag misstänker att Ferrari kan ha hintat till henne, jag tänkte också säga att Ferrari mest glidit med såhär långt och att det var ulvigt. Men nu kom hon med tankar som verkar alldeles egna och inte helt uppåt väggarna. Så jag blev lite mindre misstänksam. Och misstankarna mot Q känns inte så matiga heller, så:

Caisa röstar på Snurrfian

Då jag känner mig mest misstänksam mot henne. Utan att för den delen vara ett dugg säker på någon annan.
clip_image001.png
Ville bara säga att min anonymitet inte är taktik utan jag var på GHS igår, kom hem halv tre inatt och har sovit halva förmiddagen. = Har inte haft möjlighet att vara så på som jag hade önskat. :)

Jag tror inte att q hade sparat på sina avlyssningar - hon är också en för rutinerad spelare för att ha misstagit sig. Tror jag.

@CaisaLundblad - även spionen kan veta att lyan är avlyssnad om den fått den raden - och i värsta fall även copycaten om den valde spionen att copycatta
Jag håller med! Jag tror inte heller att Q hade sparat på sina avlyssningar.

Eftersom jag vet hur det blev igår med tidsbrist, så tänker jag att jag säkerhetsröstar för att inte missa. Jag ska på påskmiddag. Som det ser ut nu ser jag inget annat än att följa Qs råd angående CaisaLundblad.
EmmaN röstar på CaisaLundblad då jag tror att hon är ond på något vis, antingen copycat eller ulv. Jag tror att Q fick en avlyssningsrad från lyan eller en sia av goda lyan och väljer att följa det.

Oj! Det skulle vara två inlägg. Ett till cirkus citat och ett till röstningen men det funkar väl sådär med. Nu försvinner jag ett tag! Försöker läsa under kvällen. Som sagt, är jag kvar imorgon kommer jag att ha betydligt mera tid :)

Ville bara säga att min anonymitet inte är taktik utan jag var på GHS igår, kom hem halv tre inatt och har sovit halva förmiddagen. = Har inte haft möjlighet att vara så på som jag hade önskat. :)

Nä jag är medveten om det, flera har ju också aviserat att de i alla fall sporadiskt skulle ha tight med tid i helgen och det gör det ännu svårare att läsa ut nåt ur eventuell inaktivitet.
Du kan vara ond för allt jag vet, men jag har inte sett varför du är så misstänkt som du är. De letar copycat ja, men jag vill ha mer att gå på än att du råkade eller inte råkade nominera samma person som en känd ulv. Det är för tunt. Och visst att någon har och följer den teorin, men det följde snabbt röster därefter som jag inte riktigt vet vad jag ska tro om...

Hedinn firar påsken med magsjuka, men ska göra ett försök att gå igenom en del nu, men kan komma att bli lite i taget.

Nä jag är medveten om det, flera har ju också aviserat att de i alla fall sporadiskt skulle ha tight med tid i helgen och det gör det ännu svårare att läsa ut nåt ur eventuell inaktivitet.
Du kan vara ond för allt jag vet, men jag har inte sett varför du är så misstänkt som du är. De letar copycat ja, men jag vill ha mer att gå på än att du råkade eller inte råkade nominera samma person som en känd ulv. Det är för tunt. Och visst att någon har och följer den teorin, men det följde snabbt röster därefter som jag inte riktigt vet vad jag ska tro om...
Jag håller med dig om att det var tunt! Det kändes som att de kom fort efter varandra. Tacksamt att hänga på typ.

Har varit hos min syster på påsklunch, och är nu på väg till stallet. Har i alla fall hunnit kika lite på vad som hände kring röstningen igår. Det jag känner spontant ät att om Caisa är ulv, vilket en del ju pekar på (tänker på Qs testamente) så tror jag inte Snurrfian är ulv med henne. Detta baserar jag på de misstankar Caisa har mot Snurris. Jag tycker Snurrfian resonerat vettigt genom leken dessutom.

Det hjälper inte mycket i jakt på ulvar, jag ska försöka återkomma med lite mer när stallet är klar. Besöket hos min syster drog ut lite mer på tiden än jag hade tänkt mig.

Jag tar lite i taget, min hjärna klarar inte av så mycket på en gång nu, så kan säkert ändra mig efterhand, om det dyker upp ny info på vägen, men försöker få fram lite tankar åtminstone.

Det här var vad jag skrev kring Caisa:

Vi vet att Habinas nominering inte säger något. Om copycaten nominerat en ulv så ligger ju Caisa nära till hands, dock lär det ju finnas några fler ulvar så det känns som en tanke farlig att fastna på, men lätt i och med att Habina är den ulv vi känner till. Möjligt scenario, men inte säkert.

Det jag syftade på var att det är enkelt, nån som nominerat en ulv vi känner till. Men där kände jag att slumprisken var rätt hög.

Fortsätter sen med detta (efter lite tankar kring bl.a Q och Ferrari, samt EmmaN:

Med ovanstående i tankarna, jag avskriver varken Q eller Ferrari som möjliga onda, men för mig känns det riskabelt, så ligger EmmaN närmre till hands nu.

Om copycaten följde den kända ulven i nomineringen så kan det mycket väl vara EmmaN som är copycaten då hon följde Habinas nominering strax efter henne.

Hedinn röstar på EmmaN

Jag kände att det fanns mer än "bara en röst" det var en följdröst, rätt tätt inpå. Jag hade helt enkelt inte mer substans hos någon annan som jag kände då, EmmaN - Habina kändes som lite större samband än Caisa - Habina, helt enkelt.

Sen skriver Klara följande:

Hedinn har, precis som många andra, lagt fokus på copycaten idag. Hon har fått en röst på sig av Ferrari för att hon följde cirkus röstar på Emma lite väl enkelt och släppte andra som borde varit lika misstänkta. Jag vet inte själv alls vart jag har Hedinn. Har inte hunnit analysera röstinläggen som kommit idag ännu. Bara skummat dom.

Att jag släppte övriga, som borde varit mer misstänkta. Jag släppte inte misstankarna på någon, jag gick helt enkelt på det spår jag tyckte var starkast och jag skrev att jag inte avskrev någon som ond (gällande Caisa skrev jag att det var ett möjligt scenario.

Om det bara är slarvigt läst eller att Klara gått lite efter vad andra skrivit vet jag inte, men släppt någon hade jag ju inte gjort.

Klara lägger sen även tredje rösten på Q, när EmmaN har tre.

Jag tar lite i taget, min hjärna klarar inte av så mycket på en gång nu, så kan säkert ändra mig efterhand, om det dyker upp ny info på vägen, men försöker få fram lite tankar åtminstone.

Det här var vad jag skrev kring Caisa:

Det jag syftade på var att det är enkelt, nån som nominerat en ulv vi känner till. Men där kände jag att slumprisken var rätt hög.

Fortsätter sen med detta (efter lite tankar kring bl.a Q och Ferrari, samt EmmaN:

Jag kände att det fanns mer än "bara en röst" det var en följdröst, rätt tätt inpå. Jag hade helt enkelt inte mer substans hos någon annan som jag kände då, EmmaN - Habina kändes som lite större samband än Caisa - Habina, helt enkelt.

Sen skriver Klara följande:

Att jag släppte övriga, som borde varit mer misstänkta. Jag släppte inte misstankarna på någon, jag gick helt enkelt på det spår jag tyckte var starkast och jag skrev att jag inte avskrev någon som ond (gällande Caisa skrev jag att det var ett möjligt scenario.

Om det bara är slarvigt läst eller att Klara gått lite efter vad andra skrivit vet jag inte, men släppt någon hade jag ju inte gjort.

Klara lägger sen även tredje rösten på Q, när EmmaN har tre.
Jag skrev lite kort ur minnet det jag mindes av Emmas röst. Mest en notering för att jag skulle försöka komma ihåg att gå tillbaka och kika på det.

Nomineringar
13:45 Blacksmithfarm nominerar Hedinn
15.25 Caisa nominerar Habina
16.51 Derring-Do nominerar Klara
17.59 bollen__ nominerar Snurrfian
18:52 Snurrfian nominera Klara.
19:17 Habina nominerar Lobelia
19:43 Ferrari nominerar Quarter4Ever
19:51 LenaH nominerar Derring-Do
20:18 Lobelia nominerar bollen__
20:42 Hedinn nominerar EmmaN
20:53 hemlig nominerar Ferrari
20:54 Klara nominerar Hedinn
21:16 quarter4ever nominerar Blacksmithfarm

Röster
13:45 Blacksmithfarm röstar på hemlig
18.11 Derring-Do röstar på Snurrfian
19:17 Habina röstar på blacksmithfarm
19:53 Ferrari röstar på LenaH
19:59 hemlig röstar på Derring_Do
20:07 EmmaN röstar på ferrari
20:42 Hedinn röstar på quarter4ever
20:50 Snurrfian röstar på caisaLundblad
20:50 Caisa röstar på bollen__
20:51 LenaH röstar på Ferrari
20:54 Klara röstar på bollen__
20:55 bollen__ röstar på Habina
20:57 Lobelia röstar på habina
21:30 quarter4ever röstar på LenaH

DL 2
19:19 Derring-Do röstar på quarter4ever
19:28 cirkus röstar på EmmaN
19:58 blacksmithfarm röstar på emman
20:16 Hedinn röstar på EmmaN
20:30 EmmaN röstar på Quarter4ever
20:46 Ferrari röstar på Hedinn

(20:59 Caisa röstar på Snurrfian)
21:01 Klara röstar på Quarter4ever
21:07Snurrfian röstar på CaisaLundbland
21:13 bollen__ röstar på CaisaLundblad
21:29 (!) quarter4ever röstar på caisalundblad
21:30 Caisa ändrar röst till Quarter4ever

Vi vet att Q var god, vi vet att DD (god) röstade på henne, första rösten. I övrigt var det EmmaN, Klara och Caisa (räddningsröst för sig själv). Ingen av dem vi känner till rollen, men vi vet att Q bestämt tror att Caisa är ond.

Om vi börjar med EmmaN så har har hon tidigare röstat på Ferrari, vars roll inte är känd, samt nominerat goda Lobelia.

Klara har tidigare röstat på bollen (okänd) samt nominerat mig, vars roll är okänd för er andra.

Caisa röstade också på bollen i förra lynchen, samt nominerade onda Habina. Att Caisa och Klara röstat lika vet jag inte om det säger något då Caisa ändrade sin sista röst, och dagen innan var de relativt täta.

Jag skrev lite kort ur minnet det jag mindes av Emmas röst. Mest en notering för att jag skulle försöka komma ihåg att gå tillbaka och kika på det.
Anade att det kunde vara så, då du väl skrev nåt om tidsbrist (taget ur mitt, just nu inte så bra, minne :D). Hur tänker du kring det hela nu?

Liknande trådar

Tjatter VÅR HISTORIA Hogwarts, första kvällen på höstterminen 2098. Förväntansfulla förstaårselever strömmar in i den stora salen, redo för... 69 70 71
Svar
1 406
· Visningar
39 870
Senast: Habina
·
Tjatter Wild Kids är ett överlevnadsspel likt Expedition Robinson, men istället för att vara på en öde ö utanför Europa befinner sig deltagarna... 18 19 20
Svar
381
· Visningar
15 910
Tjatter Innan vi smälter bort så är det dags för årets stora glasstest. Vilken av GB glassarna är egentligen godast? Vi har samlat de tolv... 26 27 28
Svar
546
· Visningar
23 478
Senast: Niyama
·
Tjatter Best in show Det är dagen då årets sista hundutställning ska avgöras. Den som vinner BIS får den åtråvärda titeln ”Årets hund”, något... 41 42 43
Svar
852
· Visningar
32 633
Senast: Snurrfian
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka