Ponnyakuten (Ulvspel)

Jag har suttit och funderat lite över bsf som en av de tre jag inte orkade fundera på igår. (Övriga var q, som jag av förklarliga skäl inte tänker lägga så mycket möda på att försöka placera och Caisa.)

Jag reagerar på bsfs röst på Emma igår. Det känns lite som att den kom "out of the blue". Hon har lagt en hel del tid på att analysera och fundera och så utmynnar det i en så pass enkel röst. Det känns lite avigt. Visst, alternativetkan ju vara att bsf ville ha ut någon som skulle kunna vara copycaten, men jag tycker ändå det var enkelt. Hittar inte att bsf hade några misstankar mot Emma innan rösten.

Vad gäller Caisa talar ju Qs testamente mycket för att hon skulle vara ond. Jag reagerade på en annan sak när det gällde Caisa. Hon skrev något igår om att hon inte trodde att någon i lyan nominerat någon annan ulv. Caisa nominerade den hittills enda kända ulven, Habina. Ska se om jag hittar citatet.

Nej. När jag läser om diskussionen mellan henne och bsf igår tycker jag inte alls att hon uttalar det lika säkert som jag minns det från igår. Hon resonerar lite kring att de onda nog inte försökt styra nomineringen, inte mycket mer än så. Inte som jag hittar nu i alla fall.

Jag funderar också lite kring varför Caisa valde att ändra till q igår och inte till Emma. Båda hade tre röster. Om det helt enkelt var så att hon misstänkte q men inte Emma eller om det finns någon koppling (Emma som ulv eller copycat) ifall Caisa nu är ond.

Summan av det hela är ändå att jag tror att Caisa är ulv, baserat mycket på Qs testamente.

Klara röstar på CaisaLundblad

Jag lägger min röst nu, är väldigt trött och behöver packa och greja lite inför hemresan imorgon.

Caisa röstar på Blacksmithfarm

Det är flera saker där som jag inte tycker stämmer, för noggrannare genomgång se mina tidigare teorier i inlägg #457 men sammanfattningsvis: slarvläste, tyckte inte Habinas nominering gav någonting (initialt, ändrade uppfattning senare), verkade väldigt säker på att lyan blivit avlyssnade (sättet hon uttryckte det på skaver), men det som fick henne att tippa till mest misstänkt till slut är hur hon skrev igår att hon skulle gå igenom Qs inlägg, idag skrev hon att Qs inlägg igår (utöver när hon kom in en kvart innan DL) bara var OT, vilket inte alls stämmer. Alls. Jag tycker det är typiskt en ond att inte tycka det är så viktigt att gå tillbaka och leta trots allt...
Skulle hon vara copycat har hon även nominerat Hedinn, först av alla nomineringar. Jag har inte jättemycket misstankar mot heddan även om hon är lurig... Jag ser heller inget annat samband på att de skulle ha försökt hinta till varandra (men har heller inte letat jätteaktivt), så jag är osäker på teorin med BSF som copycat och Heddan som "henens" ulv, men jag tycker inte det är helt omöjligt heller.

Det är flera jag inte nämnt mycket (om något) alls idag, som jag misstänker i olika grad men i de flesta fall inte har något påtagligt om, det kan gömma sig ulvar där på samma sätt som jag tror jag säkert har fel i några teorier också. Jag är inte känd för mina spot-on-teorier. :p
Att folk misstänker mig och kör stenhårt på att lyncha mig är inget jag tycker är ett dugg konstigt, och inget som jag tycker gör någon mer eller mindre misstänkt heller.

Nu har jag kommit hem igen efter en dag på resande fot och umgänge så nu ska jag försöka göra ett ryck med leken. :D Jag har hunnit läst lite under dagen men känner att jag har lite dålig koll överlag.

Jag ber om ursäkt för dåligt deltagande idag, men visste ju inte hur mkt tid jag skulle ha med tanke på valpen.
Skall nu iväg och träna med den andra hunden så kommer inte att kunna vara inne vid DL.

Eftersom Q valde att rösta på Caisa så hoppas jag att det är rätt val att göra idag.
Klara tar också upp något intressant angående Caisas röständring ingår i sitt inlägg #484
bollen__ röstar på CaisaLundblad

Helt klart intressant tanke. Speciellt då, som du säger, att EmmaN nominerade samma som Habina, strax efter Habinas nominering. Inte alls omöjligt att det var i syfte att visa sig för ulven.
Sitter och kikar lite på Hedinn i ljuset av att hon frågade hur jag tänker idag. Hittade detta (om ni följer pilarna så hittar ni även cirkus inlägg där hon börjar lyfta Emma som potentiell copycat), som jag tycker visar på varför Hedinn röstade som hon gjorde. Men om det gör Hedinn god eller ond har jag ingen aning om. Känner bara att det visar att Hedinns röst inte kom lika mycket ur intet som jag upplever att Bsfs gjorde.

Vad gäller Caisa talar ju Qs testamente mycket för att hon skulle vara ond. Jag reagerade på en annan sak när det gällde Caisa. Hon skrev något igår om att hon inte trodde att någon i lyan nominerat någon annan ulv. Caisa nominerade den hittills enda kända ulven, Habina. Ska se om jag hittar citatet.

Nej. När jag läser om diskussionen mellan henne och bsf igår tycker jag inte alls att hon uttalar det lika säkert som jag minns det från igår. Hon resonerar lite kring att de onda nog inte försökt styra nomineringen, inte mycket mer än så. Inte som jag hittar nu i alla fall.

Jag funderar också lite kring varför Caisa valde att ändra till q igår och inte till Emma. Båda hade tre röster. Om det helt enkelt var så att hon misstänkte q men inte Emma eller om det finns någon koppling (Emma som ulv eller copycat) ifall Caisa nu är ond.

Summan av det hela är ändå att jag tror att Caisa är ulv, baserat mycket på Qs testamente.

Klara röstar på CaisaLundblad

Det fetade, det säger väl sig självt om du ser till hur jag teoriat innan lynchen? :p Jag tyckte inte vare sig teorierna mot EmmaN eller Q var bra. Därför röstade jag på den JAG tyckte var skummast då. Dvs Snurris. När jag tvingades rädda mig själv fick jag välja mellan att rösta på någon som jag ändå känt lite misstankar kring och en jag inte teoriat kring tidigare. Jag har ingen aning om EmmaN är god eller inte, men jag ville ha mer att gå på. Hade jag röstat på EmmaN och hon visat sig vara god hade jag varit i en nästan lika kass sits som nu eftersom jag tidigare misstänkt Q något mer än EmmaN. Det var väl ungefär så jag resonerade iaf. :p Qs plötsliga påhopp på mig gjorde att jag blev ytterligare mer misstänksam mot henne jämfört med EmmaN dessutom.

Det känns ju ganska givet att rösta på Caisa idag, efter Qs testamente.

Men, om man får fundera lite utanför lådan, hur tydliga kan egentligen raderna från ulvarna vara? Finns det någon risk att Q kan ha missuppfattat något? Jag tänker mig, om jag inte minns galet från exemplet i början, så är det t.ex "Jag misstänker X" eller liknande som kan ha skickats. Frågan är ju om Q kan ha misstolkat något?

Eller kan hon ha fått någon annan info på nåt sätt? Hade goda lyan kunnat hinna skicka ut något paket innan?

Ursäkta frågor jag kanske kan ta reda på själv, men mitt mående gör mig lite begränsad för tillfället...

Jag kommer rösta på Caisa nu, i och med att Q ändå gav ett såpass tydligt testamente genom att inte rädda sig själv, så det känns ju nu som det starkaste att gå på. Jag blir bara paranoid i och med att hon antagligen gått efter någon rad en ulv skrivit själv..?

Men baserat på att Q valde att rösta på Caisa hellre än rädda sig själv i gårdagens lynch, så jag antar att hon har extra information:

Hedinn röstar på CaisaLundblad

När menar du att hon skulle ha outat sig? Det var ju rätt klart att hon hade flest röster när dl var slut, även om en liten chans till förhäxning+lottning kunde ha gett ett annorlunda utfall. Jag gissar att hon inte tänkte på det och redan gett upp.
Hon kanske litade på ängeln om det varit så.

Jag tror fortfarande på Snurris som ulv/copycat. Är Snurris copycat tror jag DD är ulv, annars har jag inga speciella misstankar mot DD.
Mina tidigare teorier om dig och nu det jag tror var en tabbe från din sida gör att jag även misstänker dig som möjlig ulv.
Klara har jag känt mig misstänksam mot ett tag utan att kunna sätta fingret på det.

Snurrfian har inte kört vilse! Har 20 inlägg varav ett deltagarbrev.
Tycker derring-dos klipp med zombidödar-tränad häst är skumt.
Nominerar Klara som hon tror behöver hjälp med sin flodhäst.
Röstar på mig genom att ta upp derring-dos (som jag uppfattade det) kasserade teori om att jag försökte vinka till lyan om att jag hade en roll som krävde att jag behövde välja.
-Noterar att hon inte bara nominerar samma person som derring-do utan också rakt av använder sig av hennes teori. Försök att "vinka" till lyan? Fast varför då teoria om att derring-do är skum för zombiedödar-klippet?-
Uppenbarligen inte copycat som försökte vinka till derring-do iaf! :p
Möjligen att hon kan vara copycat om Klara är ulv, men om Snurris är ond gissar jag nog hellre på ulv nu då jag inte har några superstarka misstankar mot Klara.
Jag skrev lite ytterligare tankar i röstinlägget #351, bland annat att det är lättare att med facit i hand låna andras teorier än att skriva egna och att det kännst som att hon lägger ord i munnen på mig ibland. Hennes röst på mig #358 känns som en typisk hämndröst, ja, hon tyckte något jag skrev lät vettigt, men det innebär ju inte att jag direkt slutar misstänka henne? Speciellt när inlägget hon refererar till kändes halvt inställsamt (som i att hon höll med mig) och halvt som ett försök att så misstanke. Men jag funderar också på om en ond Snurris hämndröstat på det sättet, och jag har i åtanke att jag _brukar_ reagerar på Snurrfian också... Så jag vet inte om gårdagen egentligen talar till hennes fördel eller inte.
Intressant att lyan verkar slå undan "benen" för caisa genom att hennes teori mot mig faller i och med att de käkar Derring-do (ser du @Derring-Do , bara ett o! Jag trodde faktiskt att det var två:o) Men att hon ändå försöker hitta något att fortsätta fundera över mig som ulv istället.

Men jag funderar lite över kopplingen BSF och Caisa, jag tycket fortfarande att BSF känns skum och Caisa verkar ha hängt fast vid henne men jag undrar om det är ett försök att skapa ett alibi åt BSF eller om det faktiskt är så att BSF är god? Det kan vara vilket som känns det som och jag blir inte så mycket klokare just nu...

Intressant att lyan verkar slå undan "benen" för caisa genom att hennes teori mot mig faller i och med att de käkar Derring-do (ser du @Derring-Do , bara ett o! Jag trodde faktiskt att det var två:o) Men att hon ändå försöker hitta något att fortsätta fundera över mig som ulv istället.

Men jag funderar lite över kopplingen BSF och Caisa, jag tycket fortfarande att BSF känns skum och Caisa verkar ha hängt fast vid henne men jag undrar om det är ett försök att skapa ett alibi åt BSF eller om det faktiskt är så att BSF är god? Det kan vara vilket som känns det som och jag blir inte så mycket klokare just nu...

Fast att jag misstänker dig har aldrig varit enbart baserat på derring-do? :confused: DD var enbart misstänkt OM du hade varit copycat. Eftersom DD var god tror jag inte längre du är copycat, du kan fortfarande vara ulv.

Fast att jag misstänker dig har aldrig varit enbart baserat på derring-do? :confused: DD var enbart misstänkt OM du hade varit copycat. Eftersom DD var god tror jag inte längre du är copycat, du kan fortfarande vara ulv.
Men du byggde rätt mycket av din teori runt det, därför är det lite intressant att lyan väljer att käka DD.

Men du byggde rätt mycket av din teori runt det, därför är det lite intressant att lyan väljer att käka DD.

Eh. Nej? Från början byggde det på att du tog derring-dos (redan kasserade som jag uppfattade det) teori rakt av. Sånt tycker jag alltid är ulvigt eftersom det är lättare att låna andras teorier än att teoria själv när man har facit. Så in initiala tanke var att du var ulv, med facit. Jag har aldrig haft några egentliga misstankar mot derring-do utöver om DU skulle visa dig vara copycat. För DÅ skulle jag hon möjligen kunna vara en ulv som helt lurat mig.

tillägg:
att man snor någons teori behöver alltså inte säga något om den andras roll, i detta spelet skulle det kunna göra det. Därför var det ett möjligt scenario med dig som copycat och derring-do som ulv, men inte vad jag byggde stora delar av min teori kring.

DL 3
11:14 cirkus röstar på CaisaLundblad
11:23 Blacksmithfarm röstar på Caisa Lundblad
15:8 EmmaN röstar på CaisaLundblad
20:10 Klara röstar på CaisaLundblad
20:18 Caisa röstar på Blacksmithfarm
20:22 bollen__ röstar på CaisaLundblad
20:32 Hedinn röstar på CaisaLundblad

Caisa: 6
Bsf: 1

Kvar att rösta;
Snurrfian
hemlig
Ferrari

Jag tycker ju fortfarande att caisa är den mest misstänkta idag, dels misstänkte jag henne redan igår men med Qs testamente så känns det ännu mer så att hon är ulv. Men jag försöker titta vidare också, BSF vet jag som sagt inte var jag har.
Cirkus skulle jag vilja hålla som god enbart baserat på att hon skriver vettiga saker, men samtidigt är hon så pass rutinerad så jag vågar inte lita på min magkänsla där.
Bollen känns väldigt anonym för mig vilket alltid skrämmer mig, men samtidigt behöver inte det betyda något. Men jag ska nog försöka kolla över henne lite extra bara för att.
Hemlig känns också väldigt anonym för mig, vilket kan förklaras med att hon mobilleker men återigen en som jag försöker lägga in i minne att jag ska ha koll på.
Klara tycker jag känns lika vettig som Cirkus men samtidigt så är det kanske bara för att det är samma tankar som jag har och de vet jag ju inte om de stämmer... :crazy:
EmmaN, Caisa valde att inte rösta på henne igår, frågan är om det betyder något eller om det är så att både hon och Q är goda och Caisa valde den goda som kanske skulle kunna ställa till mest problem för lyan eller så är EmmaN ond och Caisa valde att inte rösta på sin kollega.
@Hedinn krya på dig! Har inte skrivit så mycket, och det som är skrivet känns kanske inte som om det ger så mycket, frågan vad det gör henne.. Ingen aning faktiskt...
Ferrari känns också rätt anonym...
Alltså sticker inte nån ut så mycket just nu, lite typiskt när en ulv blir utpekad, resten av lyan får lite lätt att bara hänga på utpekandet... :meh:

Snurrfian röstar på Caisalundblad eftersom jag tror att Q visste att hon var ulv/copycat och därför valde att lämna det som sitt testamente istället för att rädda sig själv, något som Q brukar göra i alla andra situationer.

Det känns ju ganska givet att rösta på Caisa idag, efter Qs testamente.

Men, om man får fundera lite utanför lådan, hur tydliga kan egentligen raderna från ulvarna vara? Finns det någon risk att Q kan ha missuppfattat något? Jag tänker mig, om jag inte minns galet från exemplet i början, så är det t.ex "Jag misstänker X" eller liknande som kan ha skickats. Frågan är ju om Q kan ha misstolkat något?

Eller kan hon ha fått någon annan info på nåt sätt? Hade goda lyan kunnat hinna skicka ut något paket innan?

Ursäkta frågor jag kanske kan ta reda på själv, men mitt mående gör mig lite begränsad för tillfället...

Jag kommer rösta på Caisa nu, i och med att Q ändå gav ett såpass tydligt testamente genom att inte rädda sig själv, så det känns ju nu som det starkaste att gå på. Jag blir bara paranoid i och med att hon antagligen gått efter någon rad en ulv skrivit själv..?

Men baserat på att Q valde att rösta på Caisa hellre än rädda sig själv i gårdagens lynch, så jag antar att hon har extra information:

Hedinn röstar på CaisaLundblad

Det fetade reagerar jag lite på. Om du nu som du påstår är osäker på hur säker Q verkligen kunde ha varit, varför verkar du inte ägna det jag skrivit sen DL en tanke? Jag har kommit med förslag, teorier, scenarion som talar för att Q inte kunde ha varit så säker som det verkade.
Jag tycker det känns som om du försöker få det att framstå att du inte är så säker på att Q hade rätt... kanske för att du har facit? På så sätt ser du lite godare ut om det skulle visa sig att Q faktiskt hade fel.
Det behöver inte vara så, men jag tänker att en god som var osäker på riktigt borde titta närmare på de övriga tankar som finns i ämnet än de lynchmobben har?

(Och krya på dig! Magsjuka låter sjukt ovärt. :( )

Ok, mina funderingar så här långt.

CaisaLundblad tycker att bsf verkar så säker på att lyan är avlyssnad och riktar sina misstankar dit. Röstar även på bsf nu ikväll. Försvarar sig mot qs röst mot henne med att om q nu var så säker borde hon lagt rösten tidigare än femton minuter innan DL.

Bsf och Cirkus väljer att lita på q från igår. Har spelat en hel del bägge två och borde veta vad de pratar om.

EmmaN räknar på goda och onda igen och följer strömmen med en röst på Caisa nu ikväll.

Klara tycker att bsfs röst igår var lagd på för dålig motivering. Går också på qs röst från igår nu ikväll.

Min röst idag känns rätt självklar. Q har visserligen lurat mig förut, men hon borde inte styra ett "drev" mot Caisa om hon inte var säker, med tanke på att hon själv är/var på goda sidan.

hemlig röstar på CaisaLundblad

Oj. Nu kollade jag telefonen alldeles för sent.

Ferrari röstar på Caisa
Då jag tror att Q röstade på henne för hon hade info. Hade inte Q haft info så hade hon röstat på Emma för att inte åka ut själv.

Liknande trådar

Tjatter VÅR HISTORIA Hogwarts, första kvällen på höstterminen 2098. Förväntansfulla förstaårselever strömmar in i den stora salen, redo för... 69 70 71
Svar
1 406
· Visningar
39 870
Senast: Habina
·
Tjatter Wild Kids är ett överlevnadsspel likt Expedition Robinson, men istället för att vara på en öde ö utanför Europa befinner sig deltagarna... 18 19 20
Svar
381
· Visningar
15 910
Tjatter Innan vi smälter bort så är det dags för årets stora glasstest. Vilken av GB glassarna är egentligen godast? Vi har samlat de tolv... 26 27 28
Svar
546
· Visningar
23 478
Senast: Niyama
·
Tjatter Best in show Det är dagen då årets sista hundutställning ska avgöras. Den som vinner BIS får den åtråvärda titeln ”Årets hund”, något... 41 42 43
Svar
852
· Visningar
32 633
Senast: Snurrfian
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka