Ponnyakuten (Ulvspel)

Så du tyckte att LenaHs teori var mest skum av alla, kanske för att du fanns med i den? ;) Men sen försöker du alltså godförklara både dig själv och Ferrari i och med att Habina tog upp samma tanke som LenaH? Riktigt så lätt tror jag inte att vi ska göra det... ;) Men jag tycker inte att det är så konstigt att Habina knyter an till en bevisat god spelare, det är märkligare att du själv försöker bli godförklarad för att en ulv höll med i en teori om dig.. ;)
då får det vara märkligt :p
Som sagt jag vet vart jag har mig själv, och funderar i vissa banor utifrån det.
Sedan får man mer och mer att utgå ifrån.
vad det gäller Ferrari så vet jag inte vart jag har henne, hon kan visst vara ond, men dels att habina så lätt hakar i LenaHs tankar samt hur Ferrari själv reagerar på dessa tankar får mig att tro att hon inte var kompis med Habina i lyan, men som sagt det vet jag ju inte så det är just en tanke som jag redovisade för att andra ska se varför jag får den tanken.

och jag menade såklart bumpo/cirkus och inte bollen/cirkus.
Såkallad semantisk felsägning, eftersom bumpo har en studsande boll som avatar. :p

så vad kan ha skett så här långt i leken bakom kulisserna?
raden att ficktjuven tjuvar från Habina utgår jag ifrån att den INTE finns med i spioninfon då bara sådant som inte framkommit i leken skulle vara med där om jag uppfattat @Artline rätt?
spionen får reda på allt som inte alla i leken kan se (vem som blev käk till ex)

Möjliga spionrader:
ängeln skyddar xxxx
Den blinda avlyssnar ulvarna ( om den gjort det valet)
copycat väljer att spela som xxxxx
ulvarna käkar xxxx (?) ( Habina borde ju dock vetat att hon var tjuvad så de gjorde kanske inget käkval? )

och ser man då till hur spioninfon ska delas ut i leken så borde det om jag fått med rätt antal rader i min lista här ovan 2 rader av de ovan komma spionen till del om det är minst 4 rader, är det bara 3 eller mindre så får den bara en rad
Den deltidsarbetande spionen – jobbar man deltid får man lön på deltid. Spionen får bara två spionrader varje natt. Dessa lottas. Om antalet spionrader totalt underskrider tre får spionen bara en. Med spionrader avses här sådant som inte var känt av spionen tidigare. Informationen når spionen efter natt-DL.

Copycaten skulle välja sin roll före NattDL1 så den kan väl inte komma med i spioninfon med något som har med den roll den antagit att göra? Tänker här på att det inte borde kunna komma med två rader av tex ängeln skyddar redan i första spioninfon - eller beror det snarare på vilken DL som rollen den antar har? Tex ängel och spion har ju nattDL, medans den blinda och ficktjuven har DagDL? Och i så fall kanske man kan lägga till ytterligare en rad ängeln skyddar xxxx om den fått göra det redan under natten, förutsatt att den valt att spela som ängel.

Och vad det gäller den blinda, om den valt att avlyssna ulvarna kommer den raden som ulvarna skickar till den blinda också med i spioninfon?
I så fall kan även en sådan rad läggas till i listan, förutsatt att den blinda valt att lyssna i natt

Fast nu var det inte det caisaLundblad skrev utan hon funderade på varför du la upp ytterligare en som vi nu vet är god till lottning. Att det var för att rädda dig själv känns inte så troligt, sena röständringar i dl 1 är i stort sett obefintliga så vidare inte nån har gjort en tabbe. Då kommer ju tankarna på om du försökte öka oddsen för att det fanns en ulv med bland de som hade två röster eller om det faktiskt är så att du är god och tyckte att lenah var den som var skumast. Men just nu känns du rätt skum.

mjaa, det var väl en av funderingarna men inte riktigt allt. Tyckte inte Qs kommentar var out of place, uppfattade det som en kommentar på det Lobelia skrivit (som jag svarat på) om att det kanske var fler onda uppe för lottning i lynchen och att Q därför lade en andraröst på någon utanför lyan.

Men det händer väl ändå med sena röständringar i DL1 också? Eftersom många teorier är väldigt svaga så har det väl hänt att folk ändrat om något som känns mer uppenbart skumt dyker upp under lekens gång, eller minns jag helt fel? :p

spionen får reda på allt som inte alla i leken kan se (vem som blev käk till ex)
mjaa, det var väl en av funderingarna men inte riktigt allt. Tyckte inte Qs kommentar var out of place, uppfattade det som en kommentar på det Lobelia skrivit (som jag svarat på) om att det kanske var fler onda uppe för lottning i lynchen och att Q därför lade en andraröst på någon utanför lyan.

Men det händer väl ändå med sena röständringar i DL1 också? Eftersom många teorier är väldigt svaga så har det väl hänt att folk ändrat om något som känns mer uppenbart skumt dyker upp under lekens gång, eller minns jag helt fel? :p
ffa så kan ju röständringar komma för att rädda sig själv, och igår var det många med 2 röster som mycket väl skulle kunnat gjort något i den stilen...

Iom att Habina nominerade Lobelia som var god så ger det väl inget i teoriväg? Habina nominerade bevisligen inte en kollega.

Vi har ju redan pratat om detta, men tog med det som en notering till mig själv så jag kommer ihåg det senare.
Jag förstår vad du menar, men JAG tycker ju att det finns info som kan, eller inte kan, vara relevant kring det. Som t.ex att i alla fall inte alla i lyan arbetade för att aktivt få tag på förhäxningen. Eller som Cirkus säger att nästkommande kan vara vinkande, om Habina var den ulv copycaten fått veta om.

så vad kan ha skett så här långt i leken bakom kulisserna?
raden att ficktjuven tjuvar från Habina utgår jag ifrån att den INTE finns med i spioninfon då bara sådant som inte framkommit i leken skulle vara med där om jag uppfattat @Artline rätt?

Möjliga spionrader:
ängeln skyddar xxxx
Den blinda avlyssnar ulvarna ( om den gjort det valet)
copycat väljer att spela som xxxxx
ulvarna käkar xxxx (?) ( Habina borde ju dock vetat att hon var tjuvad så de gjorde kanske inget käkval? )

och ser man då till hur spioninfon ska delas ut i leken så borde det om jag fått med rätt antal rader i min lista här ovan 2 rader av de ovan komma spionen till del om det är minst 4 rader, är det bara 3 eller mindre så får den bara en rad

Copycaten skulle välja sin roll före NattDL1 så den kan väl inte komma med i spioninfon med något som har med den roll den antagit att göra? Tänker här på att det inte borde kunna komma med två rader av tex ängeln skyddar redan i första spioninfon - eller beror det snarare på vilken DL som rollen den antar har? Tex ängel och spion har ju nattDL, medans den blinda och ficktjuven har DagDL? Och i så fall kanske man kan lägga till ytterligare en rad ängeln skyddar xxxx om den fått göra det redan under natten, förutsatt att den valt att spela som ängel.

Och vad det gäller den blinda, om den valt att avlyssna ulvarna kommer den raden som ulvarna skickar till den blinda också med i spioninfon?
I så fall kan även en sådan rad läggas till i listan, förutsatt att den blinda valt att lyssna i natt

En tanke om Copycaten.
Om den valt ängel - vem skyddar den? Är inte det ett problem för den egentligen?
Skyddar den sig själv så kan den avslöja sig för spionen, skyddar den någon annan så kan den sabba käket för sina kollegor...

Samtidigt krävs det väl att spionen då får båda ängelraderna för att den ska kunna gissa något, och även då så gäller det att den väljer rätt och inte går på den riktiga ängeln. Så kanske ändå...

ffa så kan ju röständringar komma för att rädda sig själv, och igår var det många med 2 röster som mycket väl skulle kunnat gjort något i den stilen...

Precis, att rädda sig själv är inte något konstigt oavsett vilken sida man spelar för. Som god kanske man har en specialroll, och alla andra är oftast potentiella ulvar om man inte har extrainfo, som ond vill man såklart att en god åker ut istället.

Det behöver inte säga någonting om dig dock, det verkade ju inte som att någon låg inne och velade över sin röst så jag kan förstå att vissa reagerade på att du uttryckte att du ville rädda dig själv också. :p

Nej - men nomineringen som kommer direkt efter tycker jag är lite intressant. Kan det vara copycaten som följer "sin" ulv?

Vi har ju redan pratat om detta, men tog med det som en notering till mig själv så jag kommer ihåg det senare.
Jag förstår vad du menar, men JAG tycker ju att det finns info som kan, eller inte kan, vara relevant kring det. Som t.ex att i alla fall inte alla i lyan arbetade för att aktivt få tag på förhäxningen. Eller som Cirkus säger att nästkommande kan vara vinkande, om Habina var den ulv copycaten fått veta om.
Ni har rätt. Jag tänkte inte så långt (är lite ringrostig kanske?)

En tanke om Copycaten.
Om den valt ängel - vem skyddar den? Är inte det ett problem för den egentligen?
Skyddar den sig själv så kan den avslöja sig för spionen, skyddar den någon annan så kan den sabba käket för sina kollegor...

Samtidigt krävs det väl att spionen då får båda ängelraderna för att den ska kunna gissa något, och även då så gäller det att den väljer rätt och inte går på den riktiga ängeln. Så kanske ändå...
Och dessutom var det väl så att om den skyddar samma som ängeln så kan den få bort ängeln skydd?

Copycaten (ny roll) - väljer en av de goda specialrollerna och kopierar dess förmåga. Goda lyan ingår inte. Om copycaten blir en ond ängel kan den ta bort ängelns skydd genom att göra samma nattval som ängeln. Copycatens är listig, så i spioninfon ser valet likadant ut som originalrollens. Ex: om copycaten valt att vara ängel och både copycatens och den riktiga ängelns rad lottas som spioninfo kommer det att stå:

Ängeln skyddar Artline
Ängeln skyddar Myrten

Teorier i "nutid" då.

Jag tror inte att ulvarna velat ha en ulv att ha fördelen förhäxning - det är ju rätt troligt att den blinda skulle välja att avlyssna den som har den fördelen (typ sia) och då ryker ju den rätt kvickt. Om den tanken stämmer så bör inte bsf, Klara och Hedinn sitta i lyan tillsammans. Inte heller Snurrfian, Klara och Derring-Do borde vara i lyan tillsammans (enligt den teorin).

Tittar man vidare på nomineringarna så nominerade Habina Lobelia och strax efter så nominerade EmmaN också Lobelia. Vi vet att Lobelia var god (så där stämmer min tanke om att ulvarna nog inte nominerat varann) - jag letar ju efter copycat i första hand och det är ju inte omöjligt att EmmaN följt sin "ulv" i nomineringen.

Faktum är att om jag spinner vidare på tanken om Caisa som copycat så *kan* det vara så att hon nominerade "sin" ulv.

Så jag har två potentiella copycats (just nu). Caisa och EmmaN

Caisa och Klara röstar på bollen__ - lek med tanken att Caisa är copycat och att Klara sitter i lyan (med Habina) så skulle detta kunna vara en signal från lyan att de förstått att Caisa är copycat?

Om det hade varit så så skulle lyan verkligen haft för höga tankar om mig, det hade jag aldrig fattat. :D :rofl:

Det behöver inte säga någonting om dig dock, det verkade ju inte som att någon låg inne och velade över sin röst så jag kan förstå att vissa reagerade på att du uttryckte att du ville rädda dig själv också
jag skrev inte ATT jag räddade mig själv utan att jag ville ha möjlighet att kunna göra det om någon mer röst skulle komma på mig tex hade ju inte bumpo röstat så även om det kanske inte var troligt, så var det iaf något jag var öppen för skulle kunna hända.

kom på en sak till här bara som jag vill skriva innan jag tappar bor den tanken
Copycat vet ju om en ulv så den kan ju helt enkelt bara skydda den ulven för att inte ställa till det med käken? Dvs på så sätt inte sabba käket för ulvarna( och kan dessutom lura spionen att ulven skulle kunna vara ängeln- även om det iofs är risky om båda raderna skulle komma med i infon ....(Hm kanske inte göra så mao? )

kom på en sak till här bara som jag vill skriva innan jag tappar bor den tanken
Copycat vet ju om en ulv så den kan ju helt enkelt bara skydda den ulven för att inte ställa till det med käken? Dvs på så sätt inte sabba käket för ulvarna( och kan dessutom lura spionen att ulven skulle kunna vara ängeln- även om det iofs är risky om båda raderna skulle komma med i infon ....(Hm kanske inte göra så mao? )

Det kursiva -
@Myrten @Artline - om copycat valt att spela ängel - hade den kunnat förhindra att Lobelia drog med sig Habina i döden? Om hon skyddat Habina alltså?

jag skrev inte ATT jag räddade mig själv utan att jag ville ha möjlighet att kunna göra det om någon mer röst skulle komma på mig tex hade ju inte bumpo röstat så även om det kanske inte var troligt, så var det iaf något jag var öppen för skulle kunna hända.

Ahh, jag menade inte att du skrivit att du röstade som du gjorde just för att rädda dig själv, var nog lite otydlig där. :p
Ska jag vara helt ärlig tyckte jag hela det inlägget var rätt rörigt, (för det var #220 som menades väl?) och jag förstod inte initialt vad du menade innan #238. :o

Liknande trådar

Tjatter VÅR HISTORIA Hogwarts, första kvällen på höstterminen 2098. Förväntansfulla förstaårselever strömmar in i den stora salen, redo för... 69 70 71
Svar
1 406
· Visningar
39 870
Senast: Habina
·
Tjatter Wild Kids är ett överlevnadsspel likt Expedition Robinson, men istället för att vara på en öde ö utanför Europa befinner sig deltagarna... 18 19 20
Svar
381
· Visningar
15 910
Tjatter Innan vi smälter bort så är det dags för årets stora glasstest. Vilken av GB glassarna är egentligen godast? Vi har samlat de tolv... 26 27 28
Svar
546
· Visningar
23 478
Senast: Niyama
·
Tjatter Best in show Det är dagen då årets sista hundutställning ska avgöras. Den som vinner BIS får den åtråvärda titeln ”Årets hund”, något... 41 42 43
Svar
852
· Visningar
32 633
Senast: Snurrfian
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka