Ponnyakuten (Ulvspel)

Ska kolla vad Q har skrivit, men jag tänker som Snurrfian. Q skulle inte offra sig på det sättet om hon inte vore säker på Caisa. Det var ett tydligt utpekande och hon bekräftade att det var meningen att rösta på det sättet också.

Spann vidare på teorin - alltså om lyan vore avlyssnad så vet de om det. De skriver meddelandena.

mhm... du lät väldans säker... :cautious:

Tycker du att det känns troligt att Q skulle skriva som hon gör om hon inte hade haft någon slags info? Sen kan hon visst ha blivit lurad, men något gör att hon väljer att offra sig själv istället för att rösta på EmmaN och lägger sin röst väldigt tydligt på just dig... Det gör helt klart att du ser mer misstänkt ut än EmmaN just nu.

Jag har aldrig haft några större misstankar mot EmmaN, så det köper jag absolut att ni tycker att jag är.
Jag vet heller inte varför Q gjorde som hon gjorde. Möjlgen om hon har avlyssnat någon har ulvarna sagt nåt som är sant men som är svårt att härleda till någon specifik - och hon missförstod och trodde det var mig det handlade om. Gissningsvis försöker ulvarna göra det så svårt som möjligt och säga tvetydiga grejer.

Det är bara att läsa rollbeskrivningen!
Lyan fick ju skicka in sina meddelanden - så de lär ju vara medvetna om ifall de är avlyssnade.

Jag menar att ingen annan än Q och lyan vet säkert om Q lyssnade på lyan inatt. Q var god, om någon då vet säkert att lyan avlyssnades så ja... vad är kvar?

Q måste haft en anledning för sin röst idag. Blir till att hålla extra koll på Caisa imorgon, hon lär ju vilja bevisa sin ev oskuld om hon inte är ulv.

Och det gör det ju svårare för ulvarna att låtsas vara någon annan, för de måste då skriva något som kan kopplas till en annan likväl som till en själv. Det tycker jag gör att det känns troligare att Q har dragit rätt slutsatser utifrån sin infromation.

Det är nog inte så svårt? Det skulle vara relaterat till leken och sant. Det finns plats för mycket vagt där...

Jag tror inte att q hade sparat på sina avlyssningar - hon är också en för rutinerad spelare för att ha misstagit sig. Tror jag.

@CaisaLundblad - även spionen kan veta att lyan är avlyssnad om den fått den raden - och i värsta fall även copycaten om den valde spionen att copycatta

Gjorde en snabb sökning och Q verkar inte ha skrivit jättemycket...
Men detta skrev hon:
Och vad det gäller den blinda, om den valt att avlyssna ulvarna kommer den raden som ulvarna skickar till den blinda också med i spioninfon?
I så fall kan även en sådan rad läggas till i listan, förutsatt att den blinda valt att lyssna i natt
Möjliga spionrader:
ängeln skyddar xxxx
Den blinda avlyssnar ulvarna ( om den gjort det valet)
copycat väljer att spela som xxxxx
ulvarna käkar xxxx (?) ( Habina borde ju dock vetat att hon var tjuvad så de gjorde kanske inget käkval? )
Och det kan ju - tillsammans med lynchresultatet - tolkas som en bekräftelse på att hon lyssnade inatt.

I övrigt skriver hon en del om copycaten och vad den kan ha valt...

Jag tror inte att q hade sparat på sina avlyssningar - hon är också en för rutinerad spelare för att ha misstagit sig. Tror jag.

@CaisaLundblad - även spionen kan veta att lyan är avlyssnad om den fått den raden - och i värsta fall även copycaten om den valde spionen att copycatta

Nej, det tror inte jag heller egentligen. Men man VET ju inte säkert om man inte är Q eller ulv, eller ja som du säger. Spion eller copycat. Förutsatt att de fått den lottade raden också.

Lek med tanken att Q hade fel. Jag fattar hur det ser ut. Men gör det ändå. Jag är nu ett enkelt offer för ulvarna för morgondagens lynch. Och det är svårt att värja sig mot "någon annan trodde du var ond".

Gjorde en snabb sökning och Q verkar inte ha skrivit jättemycket...
Men detta skrev hon:

Och det kan ju - tillsammans med lynchresultatet - tolkas som en bekräftelse på att hon lyssnade inatt.

I övrigt skriver hon en del om copycaten och vad den kan ha valt...

Jag har svårt att tro att hon skulle sparat på lyssnandet.
Hon röstade också jättesent och hade i princip bara teorier om en - jag tror hon var säker på sin sak.

mhm... du lät väldans säker... :cautious:

Jag har aldrig haft några större misstankar mot EmmaN, så det köper jag absolut att ni tycker att jag är.
Jag vet heller inte varför Q gjorde som hon gjorde. Möjlgen om hon har avlyssnat någon har ulvarna sagt nåt som är sant men som är svårt att härleda till någon specifik - och hon missförstod och trodde det var mig det handlade om. Gissningsvis försöker ulvarna göra det så svårt som möjligt och säga tvetydiga grejer.
Visst kanske det inte är omöjligt att få till tvetydiga meddelanden, men med tanke på Q's uppoffring så tror jag att hon kände sig säker på att du är ulv. För hon verkade inse att hennes död skulle sätta oss på jakt efter dig - vore hon tveksam så tror jag faktiskt att hon räddat sig istället.

Jag har svårt att tro att hon skulle sparat på lyssnandet.
Hon röstade också jättesent och hade i princip bara teorier om en - jag tror hon var säker på sin sak.

Han sa också att hon inte hade speciellt mycket tid, och kom in i leken VÄLDIGT sent.
Hade hon varit väldigt säker på sin sak tror jag hon röstat på mig i sitt första inlägg.

Nej, det tror inte jag heller egentligen. Men man VET ju inte säkert om man inte är Q eller ulv, eller ja som du säger. Spion eller copycat. Förutsatt att de fått den lottade raden också.

Lek med tanken att Q hade fel. Jag fattar hur det ser ut. Men gör det ändå. Jag är nu ett enkelt offer för ulvarna för morgondagens lynch. Och det är svårt att värja sig mot "någon annan trodde du var ond".

Det är såklart en liten möjlighet att Q hade fel. Och jag förstår din desperata situation just nu. Å andra sidan om du är ulv så kommer ju dina kollegor inte dra sig för att rösta ut dig och de har inte outat sig så särskilt eller på annat vis stuckit ut.

Visst kanske det inte är omöjligt att få till tvetydiga meddelanden, men med tanke på Q's uppoffring så tror jag att hon kände sig säker på att du är ulv. För hon verkade inse att hennes död skulle sätta oss på jakt efter dig - vore hon tveksam så tror jag faktiskt att hon räddat sig istället.

Inte omöjligt? Det är nog tämligen lätt om man kan fundera lite på det och har facit i hand. "Jag har en häst i min avatar" t.ex. tog mig 5 sek.

Jag gissar på att hon inte hade tid att tänka över sitt beslut speciellt länge heller.

Liknande trådar

Tjatter VÅR HISTORIA Hogwarts, första kvällen på höstterminen 2098. Förväntansfulla förstaårselever strömmar in i den stora salen, redo för... 69 70 71
Svar
1 406
· Visningar
39 870
Senast: Habina
·
Tjatter Wild Kids är ett överlevnadsspel likt Expedition Robinson, men istället för att vara på en öde ö utanför Europa befinner sig deltagarna... 18 19 20
Svar
381
· Visningar
15 910
Tjatter Innan vi smälter bort så är det dags för årets stora glasstest. Vilken av GB glassarna är egentligen godast? Vi har samlat de tolv... 26 27 28
Svar
546
· Visningar
23 478
Senast: Niyama
·
Tjatter Best in show Det är dagen då årets sista hundutställning ska avgöras. Den som vinner BIS får den åtråvärda titeln ”Årets hund”, något... 41 42 43
Svar
852
· Visningar
32 633
Senast: Snurrfian
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka