Säkerhetsstigbyglar

Det är snarare så att det är betydligt svårare att tappa dem än med vanliga stigbyglar. Ibland på nivån att det kan bli en nackdel, för du får inte samma feedback om du drar upp skänklarna som en vanlig stigbygel hade gett.

Har man ridskor/stövlar med för tjock sula kan megnetkraften minska, men då får man nog har rejält kraftig sula. Mina fungerar med vinterridstövlar såväl som ridskor & vanliga stövlar.

Har man nån speciell stövel eller lägger man ett ilägg i de man redan har?
 
Jag har Acavallo och trivs med dem men provade FlexOn och de var grymma. Där har du viss flex samtidigt som de har en bred platta med supergrepp. Nackdelen är väl priset men funderar ändå på ett par till hoppsadeln.
Tack för tipset! Ska kika vidare på FlexOn!
 
Nya Freejump Air med vinklat huvud eller Sprenger Bow Balance? Nån som testat båda?

gillar att den är vriden i vinkel, som Sprengers, för att vara snällare mot knäna, men också bred och sviktande fotplatta. Inte en säkerhetsstigbygel förvisso.
 

Liknande trådar

Hästhantering Detta är en ganska lång historia och jag kan ha svårt för att vara kort och koncist. 2022 blev mitt halvblod ensam och behövde...
3 4 5
Svar
92
· Visningar
6 162
Senast: Sirap
·
Ekonomi & Juridik Hej! Någon som var lite koll på hur jag kan gå tillväga i min situation. Långt inlägg men tyvärr nödvändigt för att förklara hela...
2 3
Svar
57
· Visningar
9 840
Hundavel & Ras Ber först om ursäkt för en vägg av text men jag känner att jag vill få lite extern input. Jag har medvetet inte nämnt namnet på ras...
2 3
Svar
47
· Visningar
8 200
Senast: dobbis
·
R
Hundavel & Ras Hej alla, förlåt för ännu en rastipstråd! Hoppas det finns någon där ute som orkar läsa :) Jag känner att det börjar bli dags för mig...
2
Svar
22
· Visningar
5 526
Senast: LaMagia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Valp 2023 -den andra
  • Hundrädda
  • Akvarietråden IV

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp