Bukefalos 28 år!

Sälja foderhäst?

jemeni

Trådstartare
I förra veckan ringde min mobil...
Det är en tjej som frågar om jag vet något om en ponny.

Hon hade tydligen lånat ut den till A på foder, har efter många försök äntligen fått tag på A (kontraktet var på väg att gå ut och hon skulle hämta hem hästen) då meddelar A att ponnyn är slaktad men berättar inte av vem och var kroppen är. (om nu den verkligen är slaktad varför ringer man inte ägaren när det hände för över ett år sedan)
Jag tipsar om att vid samma tid som ponnyn försvann så var där "okända" på plats och red och körde ponnyn sen försvann den plötsligt.
Dettta tips hade hon även fått av en fd inakordering hos A.

Hur jävla dum kan man vara att sälja en foder ponny??? :confused:

Tror aldrig man kommer sluta bli förvånad vad folk kan hitta på!

Nyfiken vad händer om de hittar ponnyn, den är ju förmodligen köpt i god tro.
 
Sv: Sälja foderhäst?

:eek:
Man slutar aldrig att förvånas över folk....
hoppas ponnyn återfinns i gott skick o att det löser sig för alla inblandade!
 
Sv: Sälja foderhäst?

Det finns verkligen folk till allt.
Nu finns det väl inte längre nåt som heter köpt i god tro?
 
Sv: Sälja foderhäst?

Har det tagit bort det!
Då bör ju ägaren få tillbaka sin häst om de hittar den.
 
Sv: Sälja foderhäst?

Det är sådant här man är rädd för...usch:crazy:

Man kan inte lita på nån nuförtiden, man är alldeles för godtogen tyvärr.
Jag letar efter en fodervärd till min ponny och är så himla rädd att någonting sådan här kommer att hända..
 
Sv: Sälja foderhäst?

Jag tipsar om att vid samma tid som ponnyn försvann så var där "okända" på plats och red och körde ponnyn sen försvann den plötsligt.

Står du i samma stall, eftersom du har den informationen?
Någon annan i stallet måste väl veta något / sett något?
Är ponnyn reggad, pass eller nåt?
Polisänmälan är väl gjord?

Helt ofattbart att det händer! Hoppas verkligen att det går att få reda på något.

Thunder Rose: Jag tror inte, hoppas inte, att detta händer så ofta. Det är nog ganska unikt. (Om än verkligen hemskt!) Du borde nog kunna lämna ut din ponny, utan att orao dig just för detta.
 
Sv: Sälja foderhäst?

WHAT. Helt sjukt! :eek:

Måste man börja ha hästen i sovrummet för att vara säker att den lever och mår bra!?
 
Sv: Sälja foderhäst?

Jag står i annat stall, kör förbi deras hage varje dag.
Där har bara stått en annan häst i stallet (flyttade stax innan ponnyn försvann) annars äger A övriga hästar.

Egentligen förvånar det mig inte genom åren har det varit mycket problem
allt från att de är ute och galopperar på gräsmattor i villa områden till en påhittad misshandel.

Vet inte om den är reggad men en liten B-ponny som förmodligen aldrig kommer ut på tävling
blir inte lätt att hitta oavsett pass.

Kolla blocket, efterlysningar, skåne.
 
Senast ändrad:
Sv: Sälja foderhäst?

Jag tittade på annonsen, ponnyn har ju ganska speciella teckningar vilket i alla fall är possitivt i sökandet.
Har ägaren gått ut i press? Det borde vara effektivt och tidningarna brukar kunna ställa upp och göra ordentliga reportage kring sådant. Det blir ju bra spridning då.
Håll oss informerade...
 
Sv: Sälja foderhäst?

Vad är det som händer, Hur dum är vissa folk:confused:?? :cry:
 
Sv: Sälja foderhäst?

Delvis knapplån.

Media var en bra idé, försök få ngn av de större tidningarna att skriva om honom då det mycket väl kan tänkas att han lämnat skåne.:idea:

Hoppas de får tillbaka honom. :(
 
Sv: Sälja foderhäst?

det finns verkligen folk till allt:eek:..

Man undrar hur man tänker när man gör en sådan sak, tror man inte att det ska komma fram eller att ägaren ska sakna sin ponny när tiden går ut.

Har sett en del om det här innan och har även varit inne på ägarens hemsida. det som förvånar mig är att hon inte går ut med A riktiga namn på hemsidan och fler bilder på ponnyn???

Sedan håller jag med övriga, hoppas att hon går till pressen, inte bara lokalpressen utan till de stora drakarna. Eftersom ponnyn ser ganska speciel ut så borde chansen ändå finnas att man kan hitta den.
 
Sv: Sälja foderhäst?

Men fy vad hemskt! :eek:

Jag hoppas att ponnyn kan komma till rätta i alla fall. Kanske som någon sagt media skulle kunna hjälpa till. Håller alla tummar att det ordnar sig!
 
Sv: Sälja foderhäst?

även om, ska man inte meddela ägaren om foderponnyn blivit slaktad? ;s
hoppas att det löser sig med ponnyn,
och bra att ni polisanmälde..
Vilka puckon asso som sålde foderponnyn!!
 
Sv: Sälja foderhäst?

Nej, jag är absolut inte förvånad.
Hoppas hästen hittas så att de rätta ägarna får tillbaka dem eller att familjen spygrönt får betala multum för sitt senaste, kanske, misstag. En bra sak med EU är att där är ägarätten väldigt kraftig så man kan inte köpa något i god tro om saken har en rättmätig ägare.
 

Liknande trådar

Hästhantering Detta är en ganska lång historia och jag kan ha svårt för att vara kort och koncist. 2022 blev mitt halvblod ensam och behövde...
3 4 5
Svar
93
· Visningar
8 977
Senast: Juli0a
·
Hästmänniskan Hejsan! En lång historia kort har jag nu fått möjligheten att köpa min drömhäst. :o Jag har världens trevligaste och personliga maxade...
4 5 6
Svar
103
· Visningar
11 707
Senast: Wonderwoman
·
Hästmänniskan Hej hej! Jag är så kluven man bara kan bli och behöver tips och pepp. Jag köpte mitt sto 2016, och har under denna tiden egentligen...
Svar
2
· Visningar
1 599
Senast: Nepenthe
·
Relationer Vänner och ett socialt liv mår vi ju alla bättre av, men kanske möjligtvis på lite olika sätt beroende på vem vi är tänker jag. Jag...
3 4 5
Svar
82
· Visningar
8 779
Senast: Efwa
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Äter hundar småfåglar?
  • Barmarksdrag/canicross
  • Magsjuk hund

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp