Bukefalos 28 år!

Sälja foderhäst?

Sv: Sälja foderhäst?

skulle vara slaktpengar på vissa människor med, men vilken fining till ponny! riktigt söt!
 
Sv: Sälja foderhäst?

Men herregud, mycket ska man höra innan öronen trillar av! :eek: Hur kan en människa vara så förbannat oärlig?
Hoppas verkligen ponnyn kommer tillrätta!
 
Sv: Sälja foderhäst?

*KL*
Finns folk till allt, man ska aldrig någonsin lita på folk.
Min kompis har en häst ute som de har fått betala av på varje månad men hästen är dock inte deras försen hela beloppet är betalt. Häromdagen hittade vi den på annons ;) Jäkligt smidigt att sälja en häst man själv inte äger.
 
Sv: Sälja foderhäst?

Herregud, folk är ju inte kloka! Hur kan man ens komma på tanken att sälja en häst som inte ens är sin egen. Hoppas att personen som gjorde detta hemska får sitt straff. Fy för sådana männskor!!!
 
Sv: Sälja foderhäst?

Att det finns folk till dylikt. :mad:
Tur i oturen att hästen iaf har ett ganska specifikt utseende.
 
Sv: Sälja foderhäst?

Måste uppdatera lite!
Fortfarande inga spår av ponnyn.... men äntligen har polisen tagit tag i ärendet. Förmodligen är den om reggad och nya ägaren har köpt ponnyn i god tro.

granit.jpg

Granit2.jpg
 
Sv: Sälja foderhäst?

Heeeelt galet ju! Håller alla tummar som går för att det löser sig! Tråkigt dock att polisen inte gjort mågot förrens nu :S
 
Sv: Sälja foderhäst?

Erkänner att jag fram tills för ett antal år sedan hade svårt att tro på denna typ av historier - delvis pga att en konflikt om ägarrätt där jag kände ena parten och var ytligt bekant med den andra. Hästen var "försvunnen" (=såld).Tyvärr var det så att personen jag kände var den som "hängde ut" den andra - orättfärdigt och med avsikt att svartmåla inför kommande förhandlingar. Inte så trevligt.

När jag sedan läste om "försvunna hästar" tänkte jag ofta "f-n - kan inte folk hålla reda på sina hästar bättre så är de dumma" och "man får väl kolla upp ev fodervärdar eller tränare man skickar hästen till!" eller "hur naiv får man vara???". Nu (ja - under två år....) har jag om hört tre fall med försvunna hästar där anmälningarna verkligen ÄR relevanta / sanningsenliga och insett att det FINNS riktiga SKURKAR och att det INTE är ägaren som "hittar på" eller personer som handlar i god tro. Jag tycker det är läskigt.......
 
Sv: Sälja foderhäst?

Fy vad hemskt, helt ofattbart att man kan sälja en foderponny :mad:

Har ni testat att gå till media, tex Ridsport kanske kan skriva om det? Sen kan det ju oxå vara idé att annonsera tex i Danmark.

Hoppas verkligen att ponnyn hittas snart.
 
Sv: Sälja foderhäst?

Jag vet att det händer, min kompis ringde på en häst och var där och tittade. Som av en händelse får vi veta att det inte är ägaren som säljer utan fodervärden. Ringer ägaren och frågar vad som gäller och gissa om det gick fort (nä inte egentligen för hon promenerade hem hästen ca 2 mil samma dag) att få hem hästen.
 
Sv: Sälja foderhäst?

Det irriterar mig att jag inte är mer nyfiken än vad man är!
När de som köpte ponnyn var och provade den var de nere och vände på vår gårdsplan = min hund sprang efter så jag har paratat med dem.. men då visste jag ju inte att det var en foderhäst och att den skulle säljas.
 
Sv: Sälja foderhäst?

Måste bara rapportera!!!!

Granit är hittad!!! :bump::bump:

Men tyvärr så blev inte lyckan så långvarig tjejen har köpt hästen i god tro och får därför behålla hästen...
Hästen hittades när han var ute på annons den gamla ägaren erbjöd sig att köpa tillbaka hästen men då skulle "nya" ägaren plötsligt inte sälja.

Hoppas bara att polisen har bevis så att de kan sätta dit fodervärden som sålde hästen.
 
Sv: Sälja foderhäst?

Det finns inget som heter "i god tro", mycket vanligt att det är nya ägaren som blir blåst på både vara och pengar då de är tvungna att lämna ifrån sig varan och får i sin tur stämma säljaren.
 
Sv: Sälja foderhäst?

tydligen... ägaren fick hem hästen men nu har polisen bestämmt att han ska tillbaka.
 
Sv: Sälja foderhäst?

Har idag börjat fundera på att låna ut min älskade ponny på foder till sommaren då jag börjar på gymnasiet och kan inte ta med henne då.. Nu när jag läst detta vet jag inte om jag fortfarande vågar det :eek: :crazy:
Fyfan hur jävla dum i huvet kan man va :confused:
 

Liknande trådar

Hästhantering Detta är en ganska lång historia och jag kan ha svårt för att vara kort och koncist. 2022 blev mitt halvblod ensam och behövde...
3 4 5
Svar
99
· Visningar
10 756
Senast: Juli0a
·
Hästmänniskan Hejsan! En lång historia kort har jag nu fått möjligheten att köpa min drömhäst. :o Jag har världens trevligaste och personliga maxade...
4 5 6
Svar
103
· Visningar
11 749
Senast: Wonderwoman
·
Hästmänniskan Hej hej! Jag är så kluven man bara kan bli och behöver tips och pepp. Jag köpte mitt sto 2016, och har under denna tiden egentligen...
Svar
2
· Visningar
1 615
Senast: Nepenthe
·
Relationer Vänner och ett socialt liv mår vi ju alla bättre av, men kanske möjligtvis på lite olika sätt beroende på vem vi är tänker jag. Jag...
3 4 5
Svar
82
· Visningar
8 841
Senast: Efwa
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Måla på häst
  • Beta slagen mark
  • Dressyrsnack 17

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp