Sjukskrivning eller tjänstledig?

Det är inte lite pengarna ska räcka till. Jag tror personligen att administrationen och kontrollen för att hindra folk från att få ut pengar för sjukskrivning i samband med skönhetsoperationer och att avgöra vad som handlar om skönhet och vad som är medicinskt motiverat kostar mer än sjukskrivningarna i sig.
Det kan du ha rätt i. Bäst vore om rigorös kontroll inte vore det enda sättet att förhindra att pengarna går till att bekosta frivilliga sjukskrivningar.
 
Det är inte lite pengarna ska räcka till. Jag tror personligen att administrationen och kontrollen för att hindra folk från att få ut pengar för sjukskrivning i samband med skönhetsoperationer och att avgöra vad som handlar om skönhet och vad som är medicinskt motiverat kostar mer än sjukskrivningarna i sig.
Så är det ju. Billigast för samhället blir väl att låta var och en att själv avgöra när man är arbetsoförmögen, utan nån slags administration runt omkring för att snappa upp en eventuell orsak. Allra enklast är nog om man inte dyker upp på jobbet så tar arbetsgivaren för givet att arbetstagaren är arbetsoförmögen, utan att nån registrering passerar lönekontoret.
 
Så är det ju. Billigast för samhället blir väl att låta var och en att själv avgöra när man är arbetsoförmögen, utan nån slags administration runt omkring för att snappa upp en eventuell orsak. Allra enklast är nog om man inte dyker upp på jobbet så tar arbetsgivaren för givet att arbetstagaren är arbetsoförmögen, utan att nån registrering passerar lönekontoret.
Om du säger det så, men du öär vara ganska ensam om åsikten.
 
"Vi byggde landet" o/e "Med lag skall landet byggas"
För mig hamnar skattesmitare o system utnyttjare i kategorin:
"Mina herrar som räknar profiter, parasiter som styr detta land"
Ni är säkert välkomna i Bora bora eller i Ungern, om ni betalar era egna försäkringar.
 

Liknande trådar

Skola & Jobb Eftersom buke är mitt orakel hoppas jag på bra svar från folket. Har hamnat i en lite knepig situation och jag vet inte riktigt vilken...
2 3
Svar
52
· Visningar
8 527
Senast: Fiorano
·
Hemmet I mars ska jag flytta från ma hoodz i förorten in till en lite större etta mitt i smeten inne i stan. Eller i alla fall närmare smeten...
2
Svar
31
· Visningar
13 440
Senast: Stereo
·
Skola & Jobb Jag sitter i en situation som jag tror att ganska många tycker är lite "lyxig", jag tycker det känns total pannkaka! Lite snabb...
2
Svar
24
· Visningar
2 762
Senast: moster
·
Kropp & Själ Jag har haft flera symptom som visar på utmattning/utbrändhet under en lång period (ca 7 år) som framförallt i början visade sig som...
2
Svar
21
· Visningar
1 993
Senast: a1agnlju
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp