Snacktråd 2018

Låg väldans bra till på tävlingen igår, red terrängen och trodde jag möjligtvis skulle få tidsfel för jag red för SNABBT. Men jag måste skaffat mig en konstig tidsuppfattning.
Jag fick tidsfel för jag red 20 sek ÖVER maxtiden.
--- Jag tror helt enkelt att tidtagningen inte blev korrekt:(:turd: ---
@Novali01 sa att det har hänt oss alla, men nu funderar jag på hur tidtagningen i terrängen genomförs. Gör alla klubbar likadant? Hur gör man på t.ex. SM och större tävlingar?
 
Låg väldans bra till på tävlingen igår, red terrängen och trodde jag möjligtvis skulle få tidsfel för jag red för SNABBT. Men jag måste skaffat mig en konstig tidsuppfattning.
Jag fick tidsfel för jag red 20 sek ÖVER maxtiden.
--- Jag tror helt enkelt att tidtagningen inte blev korrekt:(:turd: ---
@Novali01 sa att det har hänt oss alla, men nu funderar jag på hur tidtagningen i terrängen genomförs. Gör alla klubbar likadant? Hur gör man på t.ex. SM och större tävlingar?

Ställ frågan i ringen! Tror du får bättre svar där!
 
Låg väldans bra till på tävlingen igår, red terrängen och trodde jag möjligtvis skulle få tidsfel för jag red för SNABBT. Men jag måste skaffat mig en konstig tidsuppfattning.
Jag fick tidsfel för jag red 20 sek ÖVER maxtiden.
--- Jag tror helt enkelt att tidtagningen inte blev korrekt:(:turd: ---
@Novali01 sa att det har hänt oss alla, men nu funderar jag på hur tidtagningen i terrängen genomförs. Gör alla klubbar likadant? Hur gör man på t.ex. SM och större tävlingar?

Red du med klocka? Det där har hänt mig flera gånger att jag trott jag ridit jättesnabbt men inte haft klocka, så har det visat sig att jag ridit för sakta ändå och fått tidsfel.... Lätt hänt på svängiga banor t.ex. :o
 
Imorgon är det dags för mig att ge mig ut på terrängbanan igen för första gången på typ 1½ år. Hästen får nya pjucks med broddhål imorgon och fröken Carlerbäck råkade ha bokat in en träning samma dag så varför vänta liksom? :D

Epona har ju dessutom inte bockat en enda gång sedan i vintras när vi busgalopperade i snön så det känns lovande. Jag kanske sitter kvar om hon sköter sig lika exemplariskt som vid förra veckans hoppträning. :laugh:

33381988_10213432486739129_7143496104716271616_n.jpg
 
Jag kanske sitter kvar om hon sköter sig lika exemplariskt som vid förra veckans hoppträning. :laugh:

Nu ska jag justera ovanstående text till "Jag kanske sitter kvar om JAG sköter MIG lika exemplariskt som vid förra veckans hoppträning. Men det gjorde jag inte. :p

Dom första fyra hindren under uppvärmningen gick strålande bra. Epona var taggad men skötte sig fint. Sen skulle vi rida en kort slinga med tre hinder och då började jag schabbla. Vinglade på första hindret, hoppade andra fint men i anridningen på det tredje vet jag inte vad jag pysslade med så Epona fick försöka rädda situationen men lyckades landa med ena bakhoven mitt på hindret. Hon tappade naturligtvis balansen och jag gjorde en frivolt över hennes huvud. Det var ganska mjukt i backen eftersom det hade regnat. ;)

Jag hoppade upp och så tog vi samma hinder igen fast på ett bra sätt. Sen tyckte Epona att wiiihooo, det är är ju lattjo så då kom den lilla bus-och bockserien. Och där tyckte jag att nu är vi nöjda för dagen innan den stora bus- och bockserien med katapultinslag inträffar. Fröken Carlerbäck skrattade gott åt oss och när jag sa, tack för idag, jag swishar betalningen så utbrast hon: -Näää, det här bjuder jag på, med ett stort flin i hela ansiktet. :laugh:
 
Ska ni till Össjö?

Jag vet helt ärligt inte om jag har råd... fy fan har glömt av vad dyrt allt blir hela tiden med fälttävlan. Tävlade ju bara på några hopptävlingar förra året på hemmaklubben. Har haft för mkt räkningar denna månad helt enkelt med bilskatt, laga bilen för typ 5000 mm mm.
 
Jag vet helt ärligt inte om jag har råd... fy fan har glömt av vad dyrt allt blir hela tiden med fälttävlan. Tävlade ju bara på några hopptävlingar förra året på hemmaklubben. Har haft för mkt räkningar denna månad helt enkelt med bilskatt, laga bilen för typ 5000 mm mm.
förstår det :( Vi får väl se de. De skrev att det är deras sista tävling så jag åker ev dit och kollar lite.
 
VA va ?!! Jag som gillar det stället jättemycket! Det här får inte vara sista tävlingen! Hoppas att något reser sig ur askan som fågel Fenix ...
 
De är, enl det jag har hört från flera håll, inte helt sams med markägaren, så arrendatet är uppsagt och går ut i höst..

Jag ska dock dit iaf så ska min lilla få gå h100 igen:D
 
Nu kan jag vara med här på riktigt :D
Köpte min lilla irländare av Anna Hassö i februari. Född 2011 gått jakt tidigare och väldigt grön i dressyren, kunde skritt och galopp när han kom till Sverige :p
Väldigt glad och positiv till all träning, ett enormt hjärta och vilja att alltud vara till lags och göra rätt. Ganska känslig dock och behöver lite tid på sig och många repetioner för att finna lugnet i det han ska göra.

Under våren har vi jobbat med dressyren för Sissi Lilja och med hoppning och terräng för Nina Lilja. Han har utvecklats så fint! Målet var att starta Åkerbo i september men eftersom det gått framåt snabbare än väntat så debuterade vi i Boxholm igår.

Inledde med en trevlig dressyr, han är fortfarande lite ostadig så målet var att rida på 60%
En felridning och lite dåligt fokus precis efter gjorde att jag slutade på strax under.
I banhoppningen blev han lite osäker och rev ett hinder. Hittade aldrig flytet och galoppen. Ren orutin från oss båda.

Många timmar senare var det äntligen dags för terräng. Direkt vi kom ut på framhoppningen så visste han vad vi skulle göra. Glada öron och massa underbar energi!
Felfri på hinder, en superbra runda! Avspänd och jag red riktigt bra bortsett från att jag missade svängen ner till första vattnet och fick rida tillbaka. Blev såklart en del tidsfel eftersom jag var ända borta vid det andra när vi vände 🙈
Men den glädjen jag kände när vi gick i mål var obeskrivlig, total lycka och så mycket kärlek till min häst 😍
received_10216350186325079.jpeg
 
Min lilla irländare och jag startade H100 i Össjö i lördags. Jag fick ju en fotfraktur i slutet av april och missade tävlingar under våren. :(
Knashästen hatar när saker ändras (har hon tränat en gång på en bana så kommer hon ihåg hur det såg ut, och flyttar de nånting (ett hinder, en blomkruka etc) så blir hon väldigt skeptisk. Tänkte att Össjö borde vara perfekt, för ingen av oss hade nånsin varit där. :angel:

Lilla Rut knatade runt dressyren och kammade hem hela 71,67%. Jag var nervös för banhoppningen, det är oftast där det går dåligt, (pga mig) men fick ett riv bara. Låg på placering inför terrängen och red som attan och gick felfritt 6 sekunder inom optimaltiden (trodde det var fel på min klocka som inte pep först, blev så förvånad sen när den pep där den "skulle". :rofl:)

Blev totalt en andraplats, tjoho!
20180630155700(2).jpg
 
Själv var jag lite mer upptagen med att knyta fast min tygel som gick av i första vattenhindret, råkade bli en liten volt också gick ju klockan så klart 😂 men My var en stjärna och galopperade runt hur lätt som helst så jag är glad ändå!

Måste verkligen jobba med dressyren, hon är egentligen hur fin som helst men lyckas inte riktigt visa upp det. Hon hoppade jättebra, men jag red lite av och på och lyckades med några tidsfel och rev sista 🙄
 

Liknande trådar

Foder & Strö Trodde vi hade en sådan tråd men jag letade kanske för dåligt eller så kommer den här :D Är nyfiken på hur bukefolkets grovfoderår blev...
2 3
Svar
50
· Visningar
4 409
Senast: Shixle
·
Övr. Grenar Hej jag köpte 2019 en travare. 155cm hög på 16 år. såhär när jag ser tillbaka på det, så stod Trollet alltid inne i ladugården när jag...
2
Svar
31
· Visningar
3 001
Senast: nullo-modo
·
Samhälle I tråden om religion togs det upp att det var fel att vården erbjöd samtalsstöd till patienter hos en präst när kurator hade semester...
11 12 13
Svar
258
· Visningar
10 517
Senast: Enya
·
Hundavel & Ras Nu kommer ytterligare en ”vilken ras ska jag köpa” tråd… Jag söker efter en liten, glad hund som älskar långa promenader i skog och...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
7 863
Senast: hundtant
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • Hundrädda
  • Akvarietråden IV

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp