Sommarföräldrar 2015 del 2

Jaha :p Ja nu när du säger det så såg jag ju att det stod en till tjockis där! Jag var dock så fokuserad på att få 4-åringen att antasta så få kunder som möjligt att jag inte hade en tanke på att det kunde vara en kändis :D

Inte lätt att veta :p

Jag hade bara en av mina ligister med mig och han hade min syster som var med just då så vi fick lite lugn ibland i shoppingen.
 
Jag har inte satt upp mig på listan,men är i v 34+4 med barn 1:) har mått upp och ner under tiden. Nu känner jag av mycket sammandragningar,flera ggr om dagen. Både när jag vilar eller är aktiv. Hur försiktig borde man vara? På rådgivn säger de att jag bara borde vila,men foglossningen blir sämre då och det tar så ont i ryggen att det känns som man ska brytas av.

Vi har hästar så min vardag består av fodringar, motion av shettis (kan bra promenera 1h/köra kärra upp till 1,5h per dag), in och utsläpp. Mocka däremot blev förbjudet i v. 15 typ...

Värst av allt är att åka och handla mat samt stiga i och ur bilar. Hur har ni andra det? Borde man bara ligga och bli uppassad?:angel:sammandragningarna är ibland onda,men går om då jag lägger mig...
 
Jag har inte satt upp mig på listan,men är i v 34+4 med barn 1:) har mått upp och ner under tiden. Nu känner jag av mycket sammandragningar,flera ggr om dagen. Både när jag vilar eller är aktiv. Hur försiktig borde man vara? På rådgivn säger de att jag bara borde vila,men foglossningen blir sämre då och det tar så ont i ryggen att det känns som man ska brytas av.

Vi har hästar så min vardag består av fodringar, motion av shettis (kan bra promenera 1h/köra kärra upp till 1,5h per dag), in och utsläpp. Mocka däremot blev förbjudet i v. 15 typ...

Värst av allt är att åka och handla mat samt stiga i och ur bilar. Hur har ni andra det? Borde man bara ligga och bli uppassad?:angel:sammandragningarna är ibland onda,men går om då jag lägger mig...

Jag har sammandragningar varje dag, både i vila och vid aktivitet, och har haft minst 10 v (v 30+6). Hade massor förra gången också och det barnet kom friskt på utsatt tid ändå så jag bryr mig inte...
 
@Equilina Tack! Tänker mig en gyllene väg,kanske vila lite mer men helt oaktiv kan jag inte tänka mig. Skulle bli galen av att ligga dagarna igenom!
 
Jag har inte satt upp mig på listan,men är i v 34+4 med barn 1:) har mått upp och ner under tiden. Nu känner jag av mycket sammandragningar,flera ggr om dagen. Både när jag vilar eller är aktiv. Hur försiktig borde man vara? På rådgivn säger de att jag bara borde vila,men foglossningen blir sämre då och det tar så ont i ryggen att det känns som man ska brytas av.

Vi har hästar så min vardag består av fodringar, motion av shettis (kan bra promenera 1h/köra kärra upp till 1,5h per dag), in och utsläpp. Mocka däremot blev förbjudet i v. 15 typ...

Värst av allt är att åka och handla mat samt stiga i och ur bilar. Hur har ni andra det? Borde man bara ligga och bli uppassad?:angel:sammandragningarna är ibland onda,men går om då jag lägger mig...

Jag har mängder med sammandragningar och numera (v 38) gör vissa ont också. Du är ju såpass långt gången att jag inte skulle oroa mig, bättre att lägga aktivitetsnivån där du mår bäst i fogar och annat.
 
@superstar Jag är lugnad:up: eller eg har jag inte varit speciellt orolig,men på mödra skrämmer de upp en. Har gjort allt i min egen takt iaf - än har han ju hållits inne....
 
@Flo och @Rosen-Knoppen ni är närmast nu :bump::banana::bump::banana: Hur går det? (Hoppas det är okej att jag frågar, säg till annars!)

Här jobbas det idag sista dagen... Känns ju jättekonstigt, för jag mår ju bra! Tanken på att det kan vara 4 veckor kvar, vad ska jag göra under 4 veckors ledighet? Hoppas på fint väder så jag kan bli härligt brun och bada mycket :d :up:

I morrn ska jag tvätta lakan och bädda vaggan, sen är det bara väskan kvar :o Men känns konstigt att sängen ev ska stå bäddad 4 veckor innan den används, men jag tror inte jag orkar vänta heller :p Just det, fick 3 papperskassar (!!!) med babykläder av svägerskan i helgen så har nog lite mer att gå igenom kom jag på nu...
 
Här händer det ingenting :banghead:
Molande "mensvärk" i rygg och mage. Igår var jag jätte pigg, idag jätte trött och allmänt hormonell. Foglossning i framfogen som heter duga, kommer inte ur sängen utan smärtstillande.
Ska till BM på rutinkontroll senare i eftermiddag.
6dagar kvar! :wtf:
 
Här händer det ingenting :banghead:
Molande "mensvärk" i rygg och mage. Igår var jag jätte pigg, idag jätte trött och allmänt hormonell. Foglossning i framfogen som heter duga, kommer inte ur sängen utan smärtstillande.
Ska till BM på rutinkontroll senare i eftermiddag.
6dagar kvar! :wtf:
Heja heja, det närmar sig för varje dag som går!
 
Har besökt mvc idag. Har gått upp max något hekto trots semester där jag unnade mig lite god mat och en glass. Blev nervös att det skulle rassla till med vätska och dumheter när det drog iväg förra gången men det stannade av lite. Som hon säger, ät inte massa kakor så är det int hela världen.

Min BM är en sån fin människa! Rak, rolig och avslappnad. Vi pratade om bb-tiden idag, hur jag avskydde det och att vi kände oss tvingade att vara kvar och hon sa att de gärna skickar hem kvinnor tidigt vilket är ett stort plus. Däremot får man vara kvar om man vill såklart. På deras hotell-bb var syskon välkomna. Det gillar jag starkt. Kan man komma dit gör det mig inget att sova kvar.
 
@Thera vilken goding! Häftig hårvirvel hon har ovanför pannan :)

Idag har jag en bebis som inte vill lämna min famn. Så nu ligger vi och tittar på "Escape to the country" har nog sett typ alla avsnitt där är redan :D En annan favorit är "property ladder".
Har lyckats tömma diskmaskinen, ta upp köttfärs ur frysen och satt igång en maskin tvätt. Lagom ambitionsnivå :p

A verkar ha satt en ny standard nu när han äter större portioner (upp till 150ml, siktar på heffaklump verkar det som haha) han sover 4 timmar i sträck , jätteskönt!
 

Liknande trådar

Gravid - 1år Det är dags för en ny tråd :heart Försökte hitta den senaste listan men vet att det hänt en hel del sen dess, så uppdatera gärna...
38 39 40
Svar
787
· Visningar
72 249
Gravid - 1år Scrollade i gamla tråden och tror att jag hittade sista listan. Ber om ursäkt om det fanns en senare och någon är missad. September 9/9...
18 19 20
Svar
391
· Visningar
26 911
  • Låst
Gravid - 1år Eftersom vi fyllt den gamla tråden startar jag en ny. Kopierar in vad jag tror är den senaste listan. Mars 28/2, KarinStarfighter, 33...
102 103 104
Svar
2 071
· Visningar
113 614
Senast: lillebill
·
  • Låst
Gravid - 1år Återigen dags för en ny tråd för vinterföräldrar (som autocorrect vill ha till vinterförvaring :p ) och vinterbarn. Lägger in listan...
99 100 101
Svar
2 003
· Visningar
94 111
Senast: YaHilweh
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp