Sommarföräldrar 2015 del 2

Här är det total omställning i hjärnan som gäller, varit hos barnmorskan, och hon upptäcker idag, 6 dagar innan bf att bebis ligger i säte!!! :( så ska till förlossningen imorrn för vändnings försök! Ska vara redo med väskor ifall det sätter igång pga det och dom måste snitta under dagen. Funkar det inte så blir det antagligen snitt nästa vecka! :nailbiting:
 
Här är det total omställning i hjärnan som gäller, varit hos barnmorskan, och hon upptäcker idag, 6 dagar innan bf att bebis ligger i säte!!! :( så ska till förlossningen imorrn för vändnings försök! Ska vara redo med väskor ifall det sätter igång pga det och dom måste snitta under dagen. Funkar det inte så blir det antagligen snitt nästa vecka! :nailbiting:

Men oj!
Har bebisen vänt sig bara nu eller har bm känt fel hela tiden?
Dubbelkollade hon med ul idag så den säkert är i säte?
Min bm drog fram ulapparaten en gång bara för att kolla så huvudet låg rätt när jag väntade sonen under en vanlig koll när hon inte riktigt var säker.
 
Men oj!
Har bebisen vänt sig bara nu eller har bm känt fel hela tiden?
Dubbelkollade hon med ul idag så den säkert är i säte?
Min bm drog fram ulapparaten en gång bara för att kolla så huvudet låg rätt när jag väntade sonen under en vanlig koll när hon inte riktigt var säker.

Det finns en möjlighet att han vänt sig. men troligtvis har BM känt fel, hon var jätte osäker idag för hon tyckte "rumpan" kändes så hård, så hon gjorde ett ultraljud och mycket riktigt: rumpan ligger neråt och huvudet upp under höger revben. Har sagt ofta till sambon att jag tycker det är märkligt att sparkarna är så långt ner men sen slagit bort det med att bebis säkert ligger typ dubbelvikt.. :banghead:
Är glad att vi upptäckte det nu, hade inte blivit kul att upptäcks det under en aktiv förlossning!
 
Här är det total omställning i hjärnan som gäller, varit hos barnmorskan, och hon upptäcker idag, 6 dagar innan bf att bebis ligger i säte!!! :( så ska till förlossningen imorrn för vändnings försök! Ska vara redo med väskor ifall det sätter igång pga det och dom måste snitta under dagen. Funkar det inte så blir det antagligen snitt nästa vecka! :nailbiting:
Hoppas att vändningsförsöket går bra.

Jag är snittad med akutsnitt och är faktiskt mycket nöjd. Var på benen efter att ha sovit natten igenom (dottern född vid midnatt). Stramade lite såklart men det har gått bra. Då säger man ändå att akutsnitt ger mer smärta efteråt. Sen är det såklart trist att jag kände mig snuvad på förlossningen men när det lagt sig känner jag rent spontant att jag skulle kunna göra om det.

Håller tummarna för att bebis "hittar rätt", annars är snitt ett bra alternativ :)
 
Det finns en möjlighet att han vänt sig. men troligtvis har BM känt fel, hon var jätte osäker idag för hon tyckte "rumpan" kändes så hård, så hon gjorde ett ultraljud och mycket riktigt: rumpan ligger neråt och huvudet upp under höger revben. Har sagt ofta till sambon att jag tycker det är märkligt att sparkarna är så långt ner men sen slagit bort det med att bebis säkert ligger typ dubbelvikt.. :banghead:
Är glad att vi upptäckte det nu, hade inte blivit kul att upptäcks det under en aktiv förlossning!

Haha ja, det hade ju kunnat bli en trevlig överraskning :crazy:
Men förhoppningsvis lyckas dom vända honom imorgon och gör dom inte det så är det ju bra att snitt finns, även om jag förstår att din plan inte var så. Det löser sig till det bästa ska du se :)

Håller tummarna för att vändningen lyckas och att han håller koll på kartan nu sista tiden som är kvar :)
 
Ja det blir en omställning och snitt har såklart sina fördelar. Men jag hade på nåt sätt förberett mig inför förlossningen, det skulle bli en sorts revans efter den här skit graviditeten och nu när det kanske inte blir så känns det så jobbigt. Tårarna bara sprutar, blandning hormoner och chock skulle jag tror..
 
@Rosen-Knoppen Min dotter vände på sig natten efter att vattnet hade gått. De sa precis som till dig att om det inte går att vända henne så blir det snitt. Vändningen gick utmärkt! Försök att slappna av och andas djupt bara så att du inte spänner dig omedvetet. Jag tyckte inte att det gjorde ont eller var obehagligt att vända henne.

Önskar dig stort lycka till och jag säger som @Amha , snitt går bra det med. Jag är inte så bra på att föda barn så det blev katastrofsnitt med dottern tillslut men jag hade inte särskilt ont efteråt och behövde aldrig någon smärtlindring eller så. (Observera att snittet inte hade något med att hon vände sig eller att de vände tillbaka henne att göra.)
 
Ja det blir en omställning och snitt har såklart sina fördelar. Men jag hade på nåt sätt förberett mig inför förlossningen, det skulle bli en sorts revans efter den här skit graviditeten och nu när det kanske inte blir så känns det så jobbigt. Tårarna bara sprutar, blandning hormoner och chock skulle jag tror..

Men du, det är helt förståeligt att du blev ledsen av det här!
Det är ju inte så konstigt, när allt helt plötsligt ändras bara sådär.
Så ta du och gråt så mycket du vill och när tårarna är slut så försök istället vara positivt inställd till det hela och se fördelarna med snitt. Istället som revansch för en jävlig graviditet så kanske du får ett snitt som går hur bra som helst och du slipper en förlossning som kunde pågått i två dygn, och ännu värre, om dom inte sett att han ligger i säte förens han ska ut och du måste akutssnittas och få en chock då Istället.

Försök tänka positivt och jag slår vad om att vi alla här håller tummarna för lyckat vändningsförsök imorgon! :)
 
Här är det total omställning i hjärnan som gäller, varit hos barnmorskan, och hon upptäcker idag, 6 dagar innan bf att bebis ligger i säte!!! :( så ska till förlossningen imorrn för vändnings försök! Ska vara redo med väskor ifall det sätter igång pga det och dom måste snitta under dagen. Funkar det inte så blir det antagligen snitt nästa vecka! :nailbiting:
Oj! Klart att du är chockad! Men som du själv säger (bra att du kan se det så ändå!) bättre att det upptäcktes nu. Jag har en kompis som kom in fullt öppen och de då upptäckte bebis i sätesläge så hon fick föda så. Det gick jättebra men var kanske inget hon hade velat göra om.

Håller tummarna i morrn!
 
Ja det blir en omställning och snitt har såklart sina fördelar. Men jag hade på nåt sätt förberett mig inför förlossningen, det skulle bli en sorts revans efter den här skit graviditeten och nu när det kanske inte blir så känns det så jobbigt. Tårarna bara sprutar, blandning hormoner och chock skulle jag tror..

Jag är informerad om att snitt är mitt enda alternativ ens utan en graviditet i sikte och tycker det är jobbigt, det måste vara en jäkla chock för dig!

Men hur som är det ju viktigast att bebis kommer ut frisk och kry.
 
Ja jag kan ju ändå se fördelarna med snitt, men känner mig ändå snuvad på en förlossning.

Så länge bebis kommer ut pigg och kry är jag nöjd.
Jag hoppas på sätt och vis att jag slipper vändnings försöket och det planeras in snitt direkt. Vändningen skrämmer mig mer än ett snitt faktikst.

Grattis @Flo härligt med bebis på utsidan!
 
Ja jag kan ju ändå se fördelarna med snitt, men känner mig ändå snuvad på en förlossning.

Så länge bebis kommer ut pigg och kry är jag nöjd.
Jag hoppas på sätt och vis att jag slipper vändnings försöket och det planeras in snitt direkt. Vändningen skrämmer mig mer än ett snitt faktikst.

Hej!
Hoppar in från sommarföräldrar -14. Brukar smygläsa er tråd lite. :o
Min lilla tjej låg också i säte vilket upptäcktes ganska sent.
Kände precis som du skriver nu. Ge mig ett snitt så jag vet vad som väntar typ.
Vändningen var väl inte jättekul men kändes mest konstigt och kanske lite obehagligt. Det gjorde inte ont eller så.
En vecka efter vändningen fick jag komma på kontroll igen och då låg hon kvar åt rätt håll. Föddes sedan vaginalt helt utan konstigheter nån vecka efter.
Såklart olika för alla men tänkte i varje fall dela med mig och hoppas det kan hjälpa lite iallafall. :)
 
Jag hoppas att min bebis tänker behålla den dygnsrytm den har i magen! Gör inte något väsen av sig på hela natten, kan buffa lite vid 7-8 på morgonen och somnar sen om till någon gång mellan 11-13 och sen är det full fart fram till läggdags.

*önsketänkande*
 

Liknande trådar

Gravid - 1år Det är dags för en ny tråd :heart Försökte hitta den senaste listan men vet att det hänt en hel del sen dess, så uppdatera gärna...
38 39 40
Svar
787
· Visningar
72 250
Gravid - 1år Scrollade i gamla tråden och tror att jag hittade sista listan. Ber om ursäkt om det fanns en senare och någon är missad. September 9/9...
18 19 20
Svar
391
· Visningar
26 911
  • Låst
Gravid - 1år Eftersom vi fyllt den gamla tråden startar jag en ny. Kopierar in vad jag tror är den senaste listan. Mars 28/2, KarinStarfighter, 33...
102 103 104
Svar
2 071
· Visningar
113 615
Senast: lillebill
·
  • Låst
Gravid - 1år Återigen dags för en ny tråd för vinterföräldrar (som autocorrect vill ha till vinterförvaring :p ) och vinterbarn. Lägger in listan...
99 100 101
Svar
2 003
· Visningar
94 112
Senast: YaHilweh
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Bra torrfoder
  • Valp 2024
  • Senast tagna bilden XV

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp