Sommarföräldrar 2019

Är så inställd på att att illamående är det vanligaste symptomet och att ALLA har det så det känns så konstigt att inte känna något alls:cautious: men inser att det bara är att vara tacksam!:o känner av trötthet, ömma bröst fler besök på toan men annars inget annat, känner mig ganska ogravid:cool:
 
Åh en julibebis oxå:love:

@underensten Haha, min man köpte alkoholfria öl till sig men glömde bort mig
:mad:

Hur går det för er? Känner ni av graviditeten mycket?:)

Ja :love: Jag hoppas vi blir fler i juli, känner mig lite ensam nu :p

Jag känner inte så mycket, har lite molande/dragande känsla i vad jag gissar är livmodern och lite ömma bröst, men annars går jag mest runt och ler för mig själv så fort jag kommer att tänka på att jag faktiskt är gravid :D

Hur länge tänker ni vänta med att berätta för familj/nära vänner? Vi har redan berättat för någon vän som har följt oss typ sen vi började försöka, men det här med att berätta för våra föräldrar känns större på något sätt. Jobbet kommer såklart inte få höra något för än efter vecka tolv (väntar nog tills efter jul/nyårs semestrarna är över) :)
 
@Skuggviol
Jag tänker vänta till mitt tidiga ultraljud som jag har när jag gått 7+6 och se om det finns nått hjärta som slår. Om det gör det så kommer jag nog inte kunna hålla det inne så länge till. Men det känns inte så speciellt att berätta längre. Var väldigt förväntansfull att få berätta det vid min första graviditet, tyvärr hann jag inte innan jag började blöda och eftersom jag hade så ont fick jag åka till sjukhus och fick då berätta för familjen anledningen till besöket. Andra gången berättade jag i v 7-8 nånstans tror jag. Då fick vi dock se på tidigt ultraljud i v 9 att det inte fanns något hjärta som slog. Att ha haft missfall förstör en del av glädjen över att vara gravid tyvärr. Hoppas jag kan våga vara glad och tro på det om det ser bra ut på ultraljudet
 
Vad skönt att du får komma tillbaka en gång till.
Nu längtar jag till mitt ultraljud. Hoppas jag också får bra besked.
 
@Skuggviol
Angående att berätta så har vi inte berättat för någon ännu. Vi bor inte i samma stad som våra föräldrar och kommer inte träffa någon av dem förens vid jul, alltså i v 14-15 om allt går bra fram tills dess:) Jobbet får nog inte reda på det förens efter ledigheterna.
 
Juni
11- Bigwig, 28, 1a barnet
14- Energi, 26, 2a barnet (två tidigare missfall)
16 - Norma, 29, 2a barnet
21 - Underensten, 30, 1a barnet.
23 - Sedär, 28, 1a barnet
Juli
2 - Skuggviol, 29, 1a barnet
 
@Energi Grattis! Vad härligt att ni fick se ett litet hjärta!

@underensten åh, men det förstår jag. Håller tummarna för att allt går vägen för dig den här gången!

@Sedär Okej, ja då är det ju lite enklare att hålla på det :) Jag träffar min mamma och syster flera gånger i veckan, så det kan bli svårt att vänta tror jag. Lite beroende på hur jag mår såklart. Men jag tror att vi kommer vilja berätta inom någon vecka ändå, så svårt att hålla sig :D
 
Jätteskönt verkligen, älskar min gyn!

Jag håller tummarna för dig. När är ditt VUL?

8 November, blir nog dock inte VUL utan ett vanligt ultraljud tror jag. Skickade in via 1177 mina vårdkontakter och det står att jag är bokad hos ultraljudsbarnmorska. Jag hade tagit för givet att det var ett VUL jag skulle göra och är lite orolig att de inte kommer se så mycket genom magen då jag bara har gått 7+6 då.
 
8 November, blir nog dock inte VUL utan ett vanligt ultraljud tror jag. Skickade in via 1177 mina vårdkontakter och det står att jag är bokad hos ultraljudsbarnmorska. Jag hade tagit för givet att det var ett VUL jag skulle göra och är lite orolig att de inte kommer se så mycket genom magen då jag bara har gått 7+6 då.
Jag skulle gissa på att det är ett VUL
 
Jag skulle gissa på att det är ett VUL

Fast VUL görs ju alltid av läkare. Men jag kanske ska skicka till dem och kolla, så jag vet om jag behöver vara lite kissenödig eller läkare. Tyckte det kändes lite tidigt, men har sett på en del privata klinker nu att man kan komma på tidigt ultraljud from v 7
 
Fast VUL görs ju alltid av läkare. Men jag kanske ska skicka till dem och kolla, så jag vet om jag behöver vara lite kissenödig eller läkare. Tyckte det kändes lite tidigt, men har sett på en del privata klinker nu att man kan komma på tidigt ultraljud from v 7
Jag har gjort VUL hos bm på mvc.
 
Vad kul att allt såg bra ut @Energi :love:

@underensten VUL utförs i många fall av BM, håller tummarna för att allt kommer se bra ut! :)

Pga nuvarande arbete och projekt som jag är ansvarig för som pågår under 2019/2020 fick jag vackert berätta för mina chefer i tidigt skede. Nu är min förhoppning (om allt går som det ska) att vi börjar dela på föräldraledigheten i september men det kan man ju aldrig vara säker på att det går.
Vi har berättat för nära kompisar och familj som vi har träffat, tycker att det känns ganska så naturligt vilka man vill dela det med redan nu och vilka man vill avvakta med att berätta för :)
 

Liknande trådar

Gravid - 1år Någon mer än jag som väntar bebis till sommaren och vill hänga i en tråd? Jag (snart 38 år) är beräknad till 21/7 och har för några...
7 8 9
Svar
162
· Visningar
10 644
Senast: Bufera
·
Övr. Barn Jag är lite rådvill... dottern vill ju ha ett husdjur, och jag har tittat på massor av olika djur som kanske kunde funka men jag vet...
2 3
Svar
42
· Visningar
3 374
Senast: Amha
·
Övr. Grenar Hej jag köpte 2019 en travare. 155cm hög på 16 år. såhär när jag ser tillbaka på det, så stod Trollet alltid inne i ladugården när jag...
2
Svar
31
· Visningar
3 086
Senast: nullo-modo
·
Gravid - 1år Hej! Nu är det väl dags för en grupp för oss som väntar barn till sommaren 2023? Jag har iaf längtat så nu drar jag igång denna tråd...
10 11 12
Svar
227
· Visningar
26 244
Senast: bumpo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp