Sommarföräldrar 2019

Åh, vad sur jag blir. Nu har jag fått ett brev hem från gynmottagningen att min tid tid för VUL är ombokad från Torsdagen den 8:e till fredagen istället. En dag längre och vänta, och jag har tagit ut en semesterdag på torsdag redan och jobbar ju på fredagen :(
 
Åh, vad sur jag blir. Nu har jag fått ett brev hem från gynmottagningen att min tid tid för VUL är ombokad från Torsdagen den 8:e till fredagen istället. En dag längre och vänta, och jag har tagit ut en semesterdag på torsdag redan och jobbar ju på fredagen :(

Fy vad drygt! Jag förstår 100% att en dag extra är en evighet, och så krånglet med jobbet på det. Hoppas du kan byta semesterdagen.
 
Själv är jag fortsatt orolig. Mina konstiga flytningar (rosa/ljusbruna) försätter komma några gånger om dagen och varje gång blir jag ledsen och orolig. Utöver det har mina symtom minskat och jag har fått huggande smärtor i livmodern. Att risken för missfall sjunker drastiskt efter att ha sett ett hjärta slå hjälper föga.. ska ringa imorgon och boka fler ultraljudstider.
 
@Skuggviol Förstår det! Vill berätta hela tiden, är ju superglad för graviditeten men är inte så sugen på att göra det vis telefon:cool: är dock sååååå svårt att hålla sig :o

@underensten Usch va segt! Om man bortser från jobbet så vet man ju att det ”bara” är en dag till men när man väl ställt in sig på ett datum så blir det som världens motgång att få vänta lite till, iaf funkar jag så.. o sen att behöva krångla med jobbet o byta dag, segt... Men du har något att se fram emot iaf! :)
 
Själv är jag fortsatt orolig. Mina konstiga flytningar (rosa/ljusbruna) försätter komma några gånger om dagen och varje gång blir jag ledsen och orolig. Utöver det har mina symtom minskat och jag har fått huggande smärtor i livmodern. Att risken för missfall sjunker drastiskt efter att ha sett ett hjärta slå hjälper föga.. ska ringa imorgon och boka fler ultraljudstider.

Åh va jobbigt! Förstår att du är orolig. Tycker det låter som en bra idé! Du ska göra det som känns bäst för dig!
 
@Energi
Som tur var fick jag byta arbetstid med en kollega. Men jag blev lite deppig att få vänta ännu en dag.
Vad tråkigt att det krånglar för dig. Hoppas ändå att allt står rätt till.
 
@Sedär

Ja, jag blev så deppig igår att jag nästan började gråta. Är nog lite extra känslig nu ändå :angel:.
Men det löste sig med jobbet iaf :)
 
Jag smyger in lite här... :angel: Plussade igår och det är så sjukt otippat, känns nästan som att storken kom med det här barnet. Storebror är bara 9 månader, jag har endometrios, ammar fortfarande sjukt mycket, hade inte regelbunden mens och vi låg oskyddat EN gång. Men ja, tydligen ville ödet att en liten skulle komma till oss. :heart Känns fortfarande väldigt panikartat, det var som ni förstår inte planerat, men det blir nog bra!

Om jag räknar rätt så är jag i vecka 5 nu och BF borde bli 5 juli. Tänker att jag lägger till mig på listan när jag vet lite mer!
 
Jag smyger in lite här... :angel: Plussade igår och det är så sjukt otippat, känns nästan som att storken kom med det här barnet. Storebror är bara 9 månader, jag har endometrios, ammar fortfarande sjukt mycket, hade inte regelbunden mens och vi låg oskyddat EN gång. Men ja, tydligen ville ödet att en liten skulle komma till oss. :heart Känns fortfarande väldigt panikartat, det var som ni förstår inte planerat, men det blir nog bra!

Om jag räknar rätt så är jag i vecka 5 nu och BF borde bli 5 juli. Tänker att jag lägger till mig på listan när jag vet lite mer!

Grattis!
 
Är det nån mer än jag som är vrålhungrig?:o Känns som att det inte finns någon botten och vill äta konstant:grin:
 
@Sofie_B Grattis och välkommen!

@Sedär *räcker upp en hand* Det började igår att jag var hungrig hela dagen. Jag fick tom gå upp på natten och äta salta kex :o.
Idag vaknade jag upp med lite illamående, äntligen :D. Vill ju ha lite symtom så jag kan inse att jag är gravid snart.
 
[QUOTE="underensten, post: 1873231]
@Sedär *räcker upp en hand* Det började igår att jag var hungrig hela dagen. Jag fick tom gå upp på natten och äta salta kex :o.
Idag vaknade jag upp med lite illamående, äntligen :D. Vill ju ha lite symtom så jag kan inse att jag är gravid snart.[/QUOTE]

Än så länge känner jag inte något alls. Jag bävar dock inför veckorna som kommer, i förra graviditeten mådde jag så sjuuuukt dåligt i vecka 5-9. Håller tummar och tår för att kunna undvika det den här gången, än så länge mår jag bra! :nailbiting:
 
Hej alla blivande mammor 🌷

Jag vågar knappt skriva in mig i listan pga tidigare missfall runt veckan jag är i nu. Men samtidigt är det så härlig stämning i mammatrådarna så jag kör ändå.
Är väldigt orolig pga att mina symptom är ganska så svaga. Har läst mig till att det inte behöver spela någon roll. Men ni vet oron finns där i bakgrunden ändå.
Fast det är väl en del av att bli förälder, oron börjar nu och försvinner aldrig. Inte ens när barnen är vuxna🙃.

Jag har valt att göra ett tidigt privat UL nu på Måndag för att stilla mitt sinne något. Så just nu är det spänd väntan. Hoppas att helgen flyger iväg (brukar den ju alltid göra) 😇



Juni
11- Bigwig, 28, 1a barnet
14- Energi, 26, 2a barnet (två tidigare missfall)
15- Harmonie1234 2a barnet
16 - Norma, 29, 2a barnet
21 - Underensten, 30, 1a barnet.
23 - Sedär, 28, 1a barnet
Juli
2 - Skuggviol, 29, 1a barnet[/QUOTE]
 
Hej alla blivande mammor 🌷

Jag vågar knappt skriva in mig i listan pga tidigare missfall runt veckan jag är i nu. Men samtidigt är det så härlig stämning i mammatrådarna så jag kör ändå.
Är väldigt orolig pga att mina symptom är ganska så svaga. Har läst mig till att det inte behöver spela någon roll. Men ni vet oron finns där i bakgrunden ändå.
Fast det är väl en del av att bli förälder, oron börjar nu och försvinner aldrig. Inte ens när barnen är vuxna🙃.

Jag har valt att göra ett tidigt privat UL nu på Måndag för att stilla mitt sinne något. Så just nu är det spänd väntan. Hoppas att helgen flyger iväg (brukar den ju alltid göra) 😇



Juni
11- Bigwig, 28, 1a barnet
14- Energi, 26, 2a barnet (två tidigare missfall)
15- Harmonie1234 2a barnet
16 - Norma, 29, 2a barnet
21 - Underensten, 30, 1a barnet.
23 - Sedär, 28, 1a barnet
Juli
2 - Skuggviol, 29, 1a barnet
[/QUOTE]

Grattis! :heart Jag gjorde ett UL i vecka 9 med första barnet, det var jätteskönt att se att det faktiskt var något där! Vet inte hur många stickor jag kissade på och ändå inte insåg att jag var gravid men när man såg att det faktiskt var något där på skärmen så kändes det mycket lättare att förstå!
 

Grattis! :heart Jag gjorde ett UL i vecka 9 med första barnet, det var jätteskönt att se att det faktiskt var något där! Vet inte hur många stickor jag kissade på och ändå inte insåg att jag var gravid men när man såg att det faktiskt var något där på skärmen så kändes det mycket lättare att förstå![/QUOTE]


Tack🌸
Jag hoppas också att jag kan släppa mina negativa tankar lite om jag får se ett tickande hjärta på skärmen. Jag har aldrig gjort såhär tidigt UL tidigare, så denna gången blir speciell❤️.
Haha, känner igen det där med att fortsätta med att kissa på stickor även om första var positiv. Mitt första gravtest var väldigt svagt vilket jag aldrig har fått innan (detta är min 4e graviditet) så jag blev väldigt förvånad över hur svaga dessa streck kan vara. Så tog ett till en vecka senare och var urstark. Sedan fick jag sätta mig på händerna för att inte fortsätta testa🤭.
 

Liknande trådar

Gravid - 1år Någon mer än jag som väntar bebis till sommaren och vill hänga i en tråd? Jag (snart 38 år) är beräknad till 21/7 och har för några...
7 8 9
Svar
160
· Visningar
10 577
Övr. Barn Jag är lite rådvill... dottern vill ju ha ett husdjur, och jag har tittat på massor av olika djur som kanske kunde funka men jag vet...
2 3
Svar
42
· Visningar
3 349
Senast: Amha
·
Övr. Grenar Hej jag köpte 2019 en travare. 155cm hög på 16 år. såhär när jag ser tillbaka på det, så stod Trollet alltid inne i ladugården när jag...
2
Svar
31
· Visningar
3 083
Senast: nullo-modo
·
Gravid - 1år Hej! Nu är det väl dags för en grupp för oss som väntar barn till sommaren 2023? Jag har iaf längtat så nu drar jag igång denna tråd...
10 11 12
Svar
227
· Visningar
26 244
Senast: bumpo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp