Sommarföräldrar 2019

Grattis! :heart Jag gjorde ett UL i vecka 9 med första barnet, det var jätteskönt att se att det faktiskt var något där! Vet inte hur många stickor jag kissade på och ändå inte insåg att jag var gravid men när man såg att det faktiskt var något där på skärmen så kändes det mycket lättare att förstå!


Tack🌸
Jag hoppas också att jag kan släppa mina negativa tankar lite om jag får se ett tickande hjärta på skärmen. Jag har aldrig gjort såhär tidigt UL tidigare, så denna gången blir speciell❤️.
Haha, känner igen det där med att fortsätta med att kissa på stickor även om första var positiv. Mitt första gravtest var väldigt svagt vilket jag aldrig har fått innan (detta är min 4e graviditet) så jag blev väldigt förvånad över hur svaga dessa streck kan vara. Så tog ett till en vecka senare och var urstark. Sedan fick jag sätta mig på händerna för att inte fortsätta testa🤭.[/QUOTE]

Ja, hoppas också det! Jag har gjort två test den här gången, ett först och sen ett med sån där veckoindikator då jag inte hade regelbunden mens så hade ingen aning om när sista mensens första dag var. Blir lika chockad varje gång som det visar gravid, för det känns så sjuuuuukt att det mot alla odds är en liten där inne. :heart Men känns skönt idag, igår kände jag mest panik och önskade nästan att det inte skulle vara sant, idag börjar det kännas sådär pirrigt och lyckligt som det "ska" kännas att ha ett barn i magen. :love:
 
Hade nog behövt mentalt förbereda mig lite för det här med att vara gravid igen.. Hur ska jag klara av att ha en 9-månaders som ammar varannan-var tredje timme på natten och samtidigt klara mig på två koppar kaffe om dagen? O_o Och ostar! Och chark! Och vin! Och champagne! Och lakrits! Nääää.. jag hade inte laddat optimalt känner jag. :meh:
 
Här är jag också onaturligt hungrig🤭. Tog precis middag 2 gånger (händer aldrig annars). OCH så kändes det tvunget att baka banansockerkaka med min snart 4åring😇. Jösses, jag som innan graviditet var något överviktig... Vad ska detta sluta. 🙃
 
Åh nej! :(:heart Hoppas verkligen verkligen att det inte är så illa.
Håller tummarna för att det går bra:heart
Åh tänker på dig. Och håller också tummarna.
Åh nej, håller tummarna :heart.

Tack, vad fina ni är! Blir helt gråtig.

Blodet har slutat och jag har bestämt mig för att allt är som det ska tills motsatsen är bevisad. Så jag är gravid fram till nästa ultraljud iaf!
 
En vecka till ultraljud, fy tusan vad jag längtar. Samtidigt är jag rädd att få se samma sak som sist vi var på tidigt ultraljud, inget hjärta som slår och ett alldeles för litet embryo. Räknar ner dagarna nu.
 
Här har ett lätt bakisillamånde kommit som ett brev på posten sen några dar tillbaka.. :crazy:

När ska ni på inskrivning?
 
En vecka till ultraljud, fy tusan vad jag längtar. Samtidigt är jag rädd att få se samma sak som sist vi var på tidigt ultraljud, inget hjärta som slår och ett alldeles för litet embryo. Räknar ner dagarna nu.

Jag hoppas så mycket att ni får se ett hjärta slå! Visst är det på fredag ni har tid?
 
Här har ett lätt bakisillamånde kommit som ett brev på posten sen några dar tillbaka.. :crazy:

När ska ni på inskrivning?

Mmm härligt det där med illamående. Jag är så otroligt äcklad av Cola zero, något jag drack som vatten innan graviditeten.

Jag tänker avvakta tills nästa ultraljud innan jag ringer min barnmorska. Känner inte att det första hälsosamtalet är så viktigt, har ju varit på det förr. När ska du på inskrivning?
 

Liknande trådar

Gravid - 1år Någon mer än jag som väntar bebis till sommaren och vill hänga i en tråd? Jag (snart 38 år) är beräknad till 21/7 och har för några...
7 8 9
Svar
160
· Visningar
10 359
Övr. Barn Jag är lite rådvill... dottern vill ju ha ett husdjur, och jag har tittat på massor av olika djur som kanske kunde funka men jag vet...
2 3
Svar
41
· Visningar
3 013
Senast: Ms_Antrop
·
Övr. Grenar Hej jag köpte 2019 en travare. 155cm hög på 16 år. såhär när jag ser tillbaka på det, så stod Trollet alltid inne i ladugården när jag...
2
Svar
31
· Visningar
3 062
Senast: nullo-modo
·
Gravid - 1år Hej! Nu är det väl dags för en grupp för oss som väntar barn till sommaren 2023? Jag har iaf längtat så nu drar jag igång denna tråd...
10 11 12
Svar
227
· Visningar
26 212
Senast: bumpo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp