Sommarföräldrar 2019

Visade sig att jag har höstblåsor och det är viruset som gett magsjuka och allt. Fy fan så pissigt jag mått men nu börjar det iaf vända.

Var riktigt orolig ett tag att det var graviditeten som gått bananas.

Va skönt att få veta varför du mått så dåligt! Hoppas det fortsätter gå åt rätt håll:)
 
@underensten @Energi
Jag har faktiskt fått en mage som finns där hela tiden, den är inte jättestor men den finns där:love:

Tyckte det var jobbigt tidigare när den fortfarande varierade såpass i storlek att den fanns ibland men också var obefintlig vissa dagar och stunder. Kändes så svårt o veta om det var verkligt. Att man ska oroa sig hela tiden.. slappna av känns långt bort :crazy:
 
Gravid i vecka 13, första barnet😍
Var på ultraljud för andra gången, vilken upplevelse att få se bebisen den här gången.

Hur har ni andra gjort med jobb, I vilken vecka ska eller har ni berättat?

När ska man söka föräldrapenning osv
 
Gravid i vecka 13, första barnet😍
Var på ultraljud för andra gången, vilken upplevelse att få se bebisen den här gången.

Hur har ni andra gjort med jobb, I vilken vecka ska eller har ni berättat?

När ska man söka föräldrapenning osv

Jag berättade i v13, tycker det är skönt stt kunna vara ärlig. Runt v25 eller nåt sånt får du intyg av din BM du kan skicka till FL så registrerar de dig och barnet och srn kan du ansöka om FP. Men det behövs inte så tidigt, ca 30 dgr innan för handläggning tror jag FK skriver.
 
Gravid i vecka 13, första barnet😍
Var på ultraljud för andra gången, vilken upplevelse att få se bebisen den här gången.

Hur har ni andra gjort med jobb, I vilken vecka ska eller har ni berättat?

När ska man söka föräldrapenning osv

Grattis! :love:

Jag var tvungen att berätta tidigt för min ena arbetsgivare pga ett projekt som löper fram till maj 2020 , var nog i vecka 7 då. Den andra arbetsgivaren berättade jag efter KUB. Min man valde att berätta först efter RUL.

Om du har ett arbete där du kan söka havandeskapspenning var min arbetsgivares tips att söka det så tidigt som möjligt, så att man har tid att planera eller omförhandla vid eventuellt avslag. Men du måste invänta intyget, jag fick mitt nu efter RUL av min BM. (Obs första här med så är dessvärre ingen expert :D)
 
Gravid i vecka 13, första barnet😍
Var på ultraljud för andra gången, vilken upplevelse att få se bebisen den här gången.

Hur har ni andra gjort med jobb, I vilken vecka ska eller har ni berättat?

När ska man söka föräldrapenning osv

Grattis 😍.
Jag har arbetsuppgifter som jag inte får utföra som gravid så jag var tvungen att berätta för några kollegor redan v9. Sedan berättade jag för mina chefer v12 så de skulle höra det från mig och inte via rykten. Går in i v14 idag.
 
Jag funderar på det här med graviditetspenning. Pga mina arbetsuppgifter kommer jag kunna få det beviljat, men min tanke är ändå att jobba så länge som möjligt. Är det någon som vet om man kan få det beviljat men sedan inte utnyttja det?
 
S
Jag funderar på det här med graviditetspenning. Pga mina arbetsuppgifter kommer jag kunna få det beviljat, men min tanke är ändå att jobba så länge som möjligt. Är det någon som vet om man kan få det beviljat men sedan inte utnyttja det?
Samma här, har också dagliga uppgifter som kommer bli svåra att utföra senare i graviditeten.

Undrar därför när exakt jag borde söka och meddela ag.
 
Gravidillamående i kombination med förkylning är ingen höjdare har jag märkt :yuck: Jag har normalt sett det väldigt jobbigt när jag har ont i halsen. I kombination med illamående och en sönderspydd hals är det ännu värre :arghh:
 
Gravidillamående i kombination med förkylning är ingen höjdare har jag märkt :yuck: Jag har normalt sett det väldigt jobbigt när jag har ont i halsen. I kombination med illamående och en sönderspydd hals är det ännu värre :arghh:
Åhnej det lät ingen vidare 😔 mitt illamående har blivit lite bättre nu tycker jag. Inte kräk illamående längre. Hoppas du frisknar till snabbt!
 
Har varit hos barnmorskan idag och hon skickade remiss till deras psykolog. Det känns skönt att bli tagen på allvar.

I övrigt sa hon angående fosterrörelser att jag måste sluta jämföra med andra och lära känna just den här bebisen, och att man mellan vecka 20-25 ska börja notera dagliga rörelser.
 
Jag har ju också RUL imorgon, och jag nojar.
Har inte känt bebis nån mer än en gång. Gått runt och vart skum och svullen i magen några dagar nu och illamående med det :down:.
 
@Energi va skönt att du får en remiss och att hon lyssnar på dina känslor!

Sen det här med rörelser är nog väldigt olika från person till person. Själv tycker jag inte att jag känt något alls fram till i början av förra veckan men att du nu är väldigt tydligt. Vi fungerar alla olika och när man läser om rörelser så är det ju inget ovanligt att inte känna förens längre fram i graviditeten. Men om det är någon som tycker att det är jobbigt eller blir väldigt orolig av att läsa om rörelser hos andra så säg till så behöver vi inte prata om just det😊
 

Liknande trådar

Gravid - 1år Någon mer än jag som väntar bebis till sommaren och vill hänga i en tråd? Jag (snart 38 år) är beräknad till 21/7 och har för några...
7 8 9
Svar
169
· Visningar
11 205
Övr. Barn Jag är lite rådvill... dottern vill ju ha ett husdjur, och jag har tittat på massor av olika djur som kanske kunde funka men jag vet...
2 3
Svar
42
· Visningar
3 475
Senast: Amha
·
Övr. Grenar Hej jag köpte 2019 en travare. 155cm hög på 16 år. såhär när jag ser tillbaka på det, så stod Trollet alltid inne i ladugården när jag...
2
Svar
31
· Visningar
3 109
Senast: nullo-modo
·
Gravid - 1år Hej! Nu är det väl dags för en grupp för oss som väntar barn till sommaren 2023? Jag har iaf längtat så nu drar jag igång denna tråd...
10 11 12
Svar
227
· Visningar
26 303
Senast: bumpo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Vikten av unghästbete
Tillbaka
Upp