Sommarföräldrar 2019

@Energi va skönt att du får en remiss och att hon lyssnar på dina känslor!

Sen det här med rörelser är nog väldigt olika från person till person. Själv tycker jag inte att jag känt något alls fram till i början av förra veckan men att du nu är väldigt tydligt. Vi fungerar alla olika och när man läser om rörelser så är det ju inget ovanligt att inte känna förens längre fram i graviditeten. Men om det är någon som tycker att det är jobbigt eller blir väldigt orolig av att läsa om rörelser hos andra så säg till så behöver vi inte prata om just det😊

Tack, vad fint av dig :heart
För min del är det lugnt att läsa om andras rörelser, den oron ligger helt hos mig och det är något jag måste lära mig att hantera.

Det är ju som du säger individuellt. Jag har ju dessutom fått förklaring till varför jag känner så lite och så svagt, att jag har moderkakan i framvägg.
 
Jag har ju också RUL imorgon, och jag nojar.
Har inte känt bebis nån mer än en gång. Gått runt och vart skum och svullen i magen några dagar nu och illamående med det :down:.

Jag förstår att du är orolig! Dagen före RUL tyckte jag var hemsk, men det ger extra lättnad efteråt.

Att du inte känt bebis är inget konstigt alls, det är ju dessutom din första graviditet. Jag är ju i vecka 21 nu och är fortfarande osäker på vad och om jag känner, trots att det är andra barnet.

Jag håller tummarna för dig imorgon. Vilken tid ska du dit?
 
@Sedär @Energi Kl nio så jag slipper iaf vänta hela dagen. Får lägga mig tidigt ikväll så det snart är Torsdag ;) (som om jag skulle lyckas somna...). Det hör väl till att vara orolig. Särskilt när man haft missfall tidigare.
När ska du dit @Sedär?
 
@Sedär @Energi Kl nio så jag slipper iaf vänta hela dagen. Får lägga mig tidigt ikväll så det snart är Torsdag ;) (som om jag skulle lyckas somna...). Det hör väl till att vara orolig. Särskilt när man haft missfall tidigare.
När ska du dit @Sedär?

Ska dit 8.30 😊 haha precis! Sa till mannen när jag kom hem att jag ville ha kväll fort så vi skulle sova och att det sen blir torsdag! hans svar var att han ville ha lite myskväll först:angel:

Jag tror det kommer gå bra för dig imon!:heart

Oroskänslan försvinner nog aldrig! För en vecka sen längtade jag för att se så att den faktiskt fanns kvar därinne. Nu är jag orolig för att den är sjuk eller något annat som gått fel. Efter rul kommer man väl vara orolig för att den inte växer som den ska eller att man misstänker minskade fosterrörelser.
 
Allt såg fint ut på rul:love: det jobbigast just nu är att jag har ett kontrollbehov och är supernyfiken av mig och hen vill inte visa vad den är för något:mad: så jag får glatt vänta tills juni eller försöka ta reda på det på annat sätt..:o Blev flyttade några dagar bak så uppdaterar listan!


Juni
14 - Bigwig, 28, 1a barnet
15 - Energi, 26, 2a barnet
15 - Harmonie1234 2a barnet
16 - Norma, 29, 2a barnet
21 - Underensten, 30, 1a barnet.
27 - Sedär, 28, 1a barnet
29 - Glittra, 35, 3dje barnet

Juli
2 - Skuggviol, 29, 1a barnet
2 - Guldaskig, 30, 2a barnet
5 - Sofie_B, 31, 2a barnet
10 - Gretagris, 29, 2a barnet
25 - Muninn, 32, 1a barnet
27 - Pontevecchio, 36, 2a barnet

Augusti
3 - Lakritsnapp 29, 2a barnet
4 - Klura, 30, 1a barnet
23 - Elinapril 31, 2a barnet
 
Härligt @Sedär :up:.

Allt såg bra ut här med. Har dock fortfarande svårt att inse de av någon anledning. Blir lite irriterad på mig själv att jag inte kan slappna av och njuta.
Jag hade moderkakan i framvägg, så inte konstig jag inte känt så mycket än.

Jag har haft problem sen i måndags med illamående och uppblåst mage nästan dygnet runt, som säkert drar ner mitt humör lite. Funderar på om det är järntabletterna och ska prova att avstå några dagar och se om det går över. Konstigt att jag inte känt av dem förrän nu iofs.
 
Härligt att det sett bra ut på UL för er!

Jag var på inskrivning idag, vår BM var sjuk (igen) så fick en annan, men det var OK. Igår på jobbet fick jag som knivhugg i magen och det gjorde verkligen superont, så jag kunde tyvärr inte hålla mig utan gjorde ett ultraljud på jobbet. Men ungen viftade runt där inne så det var lugnande. Men ska verkligen försöka hålla mig från att ultraljuda på jobbet framöver.
 
Härligt @Sedär :up:.

Allt såg bra ut här med. Har dock fortfarande svårt att inse de av någon anledning. Blir lite irriterad på mig själv att jag inte kan slappna av och njuta.
Jag hade moderkakan i framvägg, så inte konstig jag inte känt så mycket än.

Jag har haft problem sen i måndags med illamående och uppblåst mage nästan dygnet runt, som säkert drar ner mitt humör lite. Funderar på om det är järntabletterna och ska prova att avstå några dagar och se om det går över. Konstigt att jag inte känt av dem förrän nu iofs.

Just det! Har moderkakan i bakvägg så inte konstigt att jag känner så mycket som jag gör:)
 
Härligt @Sedär :up:.

Allt såg bra ut här med. Har dock fortfarande svårt att inse de av någon anledning. Blir lite irriterad på mig själv att jag inte kan slappna av och njuta.
Jag hade moderkakan i framvägg, så inte konstig jag inte känt så mycket än.

Jag har haft problem sen i måndags med illamående och uppblåst mage nästan dygnet runt, som säkert drar ner mitt humör lite. Funderar på om det är järntabletterna och ska prova att avstå några dagar och se om det går över. Konstigt att jag inte känt av dem förrän nu iofs.

Vad glad jag är att allt såg bra ut! Men jag förstår verkligen känslan av att inte kunna slappna av ändå.
 
@Energi
Ja, jag tror att du förstår precis.
Det växlar väldigt hos mig. Ena dagen planerar jag föräldraledighet och nästa får jag för mig att det är dött ungefär O_o.
Just ultraljudsituationerna bottnar nog i att jag tänker tillbaka på den gången då vi åkte på privat tidigt ultraljud och fostret var dött. Men men. Jag hoppas att jag får känna rörelser om några veckor så kommer det nog kännas bättre :)
 
På lördag går jag in i vecka 22. Känner av bebis väldigt sällan fortfarande men nu tycker jag inte att det är någon tvekan om att det är den. Just nu har den under 5 minuter haft min blåsa som slagpåse!
 
Är det bara jag som har fått ganska jobbiga humörsvängningar under den tidiga graviditeten?

Kändes som jag hade åskmoln över huvudet och nålar till nervtrådar fram till vecka 10 ungefär.

Tur att det har avtagit nu, men känner fortfarande mig inte lika stabil som tidigare. 😬
 
Är det bara jag som har fått ganska jobbiga humörsvängningar under den tidiga graviditeten?

Kändes som jag hade åskmoln över huvudet och nålar till nervtrådar fram till vecka 10 ungefär.

Tur att det har avtagit nu, men känner fortfarande mig inte lika stabil som tidigare. 😬

Nä du är inte ensam om det... :o Jag skäms när jag inte orkar hålla humöret uppe när 1-åring här hemma testar gränser :cautious: Jag upplever också att det blivit bättre, troligen i takt med att illamåendet inte är lika konstant intensivt längre.
 
@Sporthorse
Jag har klarat mig rätt så bra från det...
Förutom den gången då jag fick en sammanbrott pga att jag var jättetrött, jättehungrig och sur för att sambon inte gick med på att köpa ny barnvagn så jag kröp ihop på soffan under en filt och grät som ett barn :angel:. Men det är preskriberat nu :D
 

Liknande trådar

Gravid - 1år Någon mer än jag som väntar bebis till sommaren och vill hänga i en tråd? Jag (snart 38 år) är beräknad till 21/7 och har för några...
7 8 9
Svar
169
· Visningar
11 187
Övr. Barn Jag är lite rådvill... dottern vill ju ha ett husdjur, och jag har tittat på massor av olika djur som kanske kunde funka men jag vet...
2 3
Svar
42
· Visningar
3 472
Senast: Amha
·
Övr. Grenar Hej jag köpte 2019 en travare. 155cm hög på 16 år. såhär när jag ser tillbaka på det, så stod Trollet alltid inne i ladugården när jag...
2
Svar
31
· Visningar
3 106
Senast: nullo-modo
·
Gravid - 1år Hej! Nu är det väl dags för en grupp för oss som väntar barn till sommaren 2023? Jag har iaf längtat så nu drar jag igång denna tråd...
10 11 12
Svar
227
· Visningar
26 302
Senast: bumpo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Bra familjehund? Rasvak😇
  • Kattsnack 10
  • Uppdateringstråd 29

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Vikten av unghästbete
Tillbaka
Upp