Sommarföräldrar 2019

Här har ett lätt bakisillamånde kommit som ett brev på posten sen några dar tillbaka.. :crazy:

När ska ni på inskrivning?

Jag avvaktar inskrivning tills mitt ultraljud. Ser det bra ut så ringer jag och bokar. Har ju också varit på första hälsosamtalet innan. Hoppas jag kan få samma BM som började med oss sist :)
 
Mmm härligt det där med illamående. Jag är så otroligt äcklad av Cola zero, något jag drack som vatten innan graviditeten.

Jag tänker avvakta tills nästa ultraljud innan jag ringer min barnmorska. Känner inte att det första hälsosamtalet är så viktigt, har ju varit på det förr. När ska du på inskrivning?

16/11. Var 3,5 veckas väntetid när ja ringde men det är inte så sent ändå, tror det blir 8+4. Det förstår jag! För mig är allt detta så nytt så ringde en vecka efter ja plussade.:D:angel:
 
Ansluter mig med BF 10/7.
Jättetidigt och hemligt så skapade ett nytt konto.
Andra barnet.
Sjukt jobbigt att gå och oroa sig för missfall.. hur slappnar man av? 😩

Juni
11- Bigwig, 28, 1a barnet
14- Energi, 26, 2a barnet (två tidigare missfall)
15- Harmonie1234 2a barnet
16 - Norma, 29, 2a barnet
21 - Underensten, 30, 1a barnet.
23 - Sedär, 28, 1a barnet
Juli
2 - Skuggviol, 29, 1a barnet
10 - Gretagris, 29, 2a barnet
 
@Gretagris Grattis och välkommen!

Jag är ständigt hungrig och mår lite illa titt som tätt.
Blev sjukt sugen på fralla med ruccola och brieost till kvällsmat, var längesedan :d. Sen kom jag på att jag inte får äta brieost :down:
 
@Energi Det känns ju ändå posetivt att du inte kommit igång att blöda ordetligt eller haft några klumpar. Men jag förstår att du är orolig.
Jag vet inte riktigt. Som sagt lite illamående och hunger (men jag är också en allmänt hungrig person :D). Jag vakna härom natten med en ond känsla i magen. Kändes typ som någon tog sina händer och tryckte in i magen så hårt den kunde och mådde samtidigt väldigt illa. Så jag blir lite nojig när jag fått sånna magsmärtor. Jag har väl en känsla av typ 75% att det inte kommer att gå vägen den här gången heller. Men jag har ju snart mitt ultraljud och ser både fram emot det och bävar. Ser det bra ut måste jag börja våga tro att det går bra och börja glädja mig.
 
@Energi Det känns ju ändå posetivt att du inte kommit igång att blöda ordetligt eller haft några klumpar. Men jag förstår att du är orolig.
Jag vet inte riktigt. Som sagt lite illamående och hunger (men jag är också en allmänt hungrig person :D). Jag vakna härom natten med en ond känsla i magen. Kändes typ som någon tog sina händer och tryckte in i magen så hårt den kunde och mådde samtidigt väldigt illa. Så jag blir lite nojig när jag fått sånna magsmärtor. Jag har väl en känsla av typ 75% att det inte kommer att gå vägen den här gången heller. Men jag har ju snart mitt ultraljud och ser både fram emot det och bävar. Ser det bra ut måste jag börja våga tro att det går bra och börja glädja mig.

Ja det positiva är att jag gått längre än tidigare (vecka 8+4 nu), jag har inte blött färskt mer än en gång och flytningarna kommer max en gång om dagen. Totalt olikt tidigare missfall. Jag har dessutom symtom kvar.

Gud ja, illamående OCH hunger måste vara den sämsta kombinationen någonsin? Klarar du av att äta vanlig mat?

Jag hoppas verkligen att allt kommer gå bra för dig. Och du, man får känna vad som helst. Du får vara orolig och älta symtom och analysera smärtor eller vad du än behöver!
 
Jag hoppas verkligen det här går vägen för oss båda.
Jag klarar av att äta vanlig mat, men är man illamående så är man ju inte sugen på nått just då fast man måste för ätandet är det enda som hjälper. Jag är glad över att det inte är så illa att jag spytt, men ibland har det inte känts långt borta.
Mitt första missfall fick jag v 7, och det andra såg vi på tidigt ultraljud v 9 att det avstannat i v 7. Så v7 känns som min otursvecka. Har gått precis 8 fullgångna veckor på fredag så slår hjärtat då så tror jag att det fortsätter :).
Tack! Man gör ju det. Jag och sambon pratar knappt om graviditeten för vi båda är rädda att det inte blir nått. Jag minns hur fruktansvärt det kändes på vårat förra ultraljud. Jag kände på mig att det inte levde. Och sambon sa spänd av förväntan till barnmorskan att han trodde det var tvillingar. Krossade mitt hjärta att få beskedet vi fick då, vill gärna slippa det igen
 
Jag är för första gången besviken på min gynmottagning. Jag fortsätter ju få bruna flytningar dagligen och blev lovad att få komma på snabbt ultraljud om oron blev för mycket.

Det senaste dygnet har jag mått väldigt dåligt så jag ringde idag och receptionisten svarar slött att det inte finns några tider och hon kan inte se att det står i min journal att jag blivit lovad ultraljud vid behov. (Konstigt, för jag ser det själv i min journal).

Jag fattar att det är ont om tider och att min irritation är orimlig. Men fan, jag klarar inte av att må såhär i 2.5 vecka till jag vill inte behöva gå igenom en medicinsk abort i vecka 12 om nu fostret redan är dött. Jag har på allvar funderat på abort det senaste dygnet för att det här är så jäkla påfrestande.

Jag har dessutom ingenting att sysselsätta mig med (städning brukar lindra min ångest) för gyn har beordrat vila.
 
Nu har jag ingen aning om vart du bor, men jag var på tidigt ultraljud på barnmorskehuset i Gbg. Kostade 700 och hon var jättebra. När hon inte såg några hjärtslag kollade hon VUL för säkerhetsskull och det var inget jag behövde betala extra för @Energi
 
Fy vad dåligt :down:.
Privat ultraljud? Går ju på några hundra men är det kanske värt för att stilla din oro @Energi

Min gynmottagning är privat, och det finns inga andra privata ställen här tyvärr.
På sjukhuset finns inte heller några tider utan enda alternativet är i så fall gynakuten, och jag tror inte dom tar emot mig eftersom det ju faktiskt inte är akut.
 
Min gynmottagning är privat, och det finns inga andra privata ställen här tyvärr.
På sjukhuset finns inte heller några tider utan enda alternativet är i så fall gynakuten, och jag tror inte dom tar emot mig eftersom det ju faktiskt inte är akut.
När jag var orolig i början pga färgad flytning så sa min bm att jag kunde åka till gynakuten, inte för att jag hade ont eller så utan för att jag var uppriktigt så orolig att jag mådde dåligt. Så du kan testa!
 
Här har ett lätt bakisillamånde kommit som ett brev på posten sen några dar tillbaka.. :crazy:

När ska ni på inskrivning?

Så mådde jag i första graviditeten, fast det var som den värsta bakfylla jag någonsin upplevt, dygnet runt i tre veckor. FY SJUTTON! Den här graviditeten mår jag på ett sätt bättre, oftast mår jag helt bra, men sen kommer det vågor av illamående där jag bara känner för att rusa till toaletten. Jag kände aldrig så stort behov av att spy i förra graviditeten så det är intressant det där hur olika det kan vara.

Jag ska på inskrivning 20/11. Jag hoppas på att få göra ett TUL då eftersom jag inte har en aning om hur långt gången jag är. Om sådana där stickor som berättar vecka är tillförlitliga är jag nu i vecka 6 (5+5) men kan lika gärna vara mer långt gången.
 
Min gynmottagning är privat, och det finns inga andra privata ställen här tyvärr.
På sjukhuset finns inte heller några tider utan enda alternativet är i så fall gynakuten, och jag tror inte dom tar emot mig eftersom det ju faktiskt inte är akut.

Tror också att du kan prova gynakuten. Med tanke på ditt mående så är det ju faktiskt just akut. Hoppas så att du får den hjälp du behöver och att bebis mår bra.
 
Så mådde jag i första graviditeten, fast det var som den värsta bakfylla jag någonsin upplevt, dygnet runt i tre veckor. FY SJUTTON! Den här graviditeten mår jag på ett sätt bättre, oftast mår jag helt bra, men sen kommer det vågor av illamående där jag bara känner för att rusa till toaletten. Jag kände aldrig så stort behov av att spy i förra graviditeten så det är intressant det där hur olika det kan vara.

Jag ska på inskrivning 20/11. Jag hoppas på att få göra ett TUL då eftersom jag inte har en aning om hur långt gången jag är. Om sådana där stickor som berättar vecka är tillförlitliga är jag nu i vecka 6 (5+5) men kan lika gärna vara mer långt gången.

Har förstått att det kan vara så olika, både från person till person men oxå från en graviditet till en annan. eftersom det är min första så tycker ja att det så svårt att veta hur det kan påverka mitt liv i övrigt. Den senaste veckan har varit hemsk! Har fått så ont i magen, övre delen precis under bröstbenet, och kan knappt äta då det gör ont. Illamåendet känns inte av längre. Har varit hemma från jobbet och det är allmänt skit. Så nu ska jag sluta gnälla!

Åh hoppas du får det då! Är ju skönt att veta var i processen man befinner sig:)
 
@Energi va jobbigt och frustrerande när du inte får det bemötande som man tycker att vården borde ge. Det är andra här inne som har bättre koll på vad man kan göra och vilka vägar man kan gå men jag hoppas innerligt att du får det stöd du behöver för att må som du beskriver det skall du inte behöva:heart
 
Har förstått att det kan vara så olika, både från person till person men oxå från en graviditet till en annan. eftersom det är min första så tycker ja att det så svårt att veta hur det kan påverka mitt liv i övrigt. Den senaste veckan har varit hemsk! Har fått så ont i magen, övre delen precis under bröstbenet, och kan knappt äta då det gör ont. Illamåendet känns inte av längre. Har varit hemma från jobbet och det är allmänt skit. Så nu ska jag sluta gnälla!

Åh hoppas du får det då! Är ju skönt att veta var i processen man befinner sig:)

Ja verkligen! Usch vad segt, stackare! Hur långt gången är du? Kan det vara att det håller på och vidgar sig lite kring det området? Det ska ju "möbleras om" en del där inne dom närmsta månaderna.

Ja men precis, även om det egentligen inte gör så stor skillnad, bebis kommer ju när bebis kommer i vilket fall, men det är alltid skönare att ha koll. :D
 
Ja verkligen! Usch vad segt, stackare! Hur långt gången är du? Kan det vara att det håller på och vidgar sig lite kring det området? Det ska ju "möbleras om" en del där inne dom närmsta månaderna.

Ja men precis, även om det egentligen inte gör så stor skillnad, bebis kommer ju när bebis kommer i vilket fall, men det är alltid skönare att ha koll. :D

Är i v 8, 7+3 :) så kanske det är? Jaja bara det lättar snart så är jag nöjd:cool::o

Haha eller hur! Det är ju inte direkt något man kommer kunna kontrollera:D vilket kanske är bra i det stora hela:angel:
 

Liknande trådar

Gravid - 1år Någon mer än jag som väntar bebis till sommaren och vill hänga i en tråd? Jag (snart 38 år) är beräknad till 21/7 och har för några...
7 8 9
Svar
160
· Visningar
10 357
Övr. Barn Jag är lite rådvill... dottern vill ju ha ett husdjur, och jag har tittat på massor av olika djur som kanske kunde funka men jag vet...
2 3
Svar
41
· Visningar
3 013
Senast: Ms_Antrop
·
Övr. Grenar Hej jag köpte 2019 en travare. 155cm hög på 16 år. såhär när jag ser tillbaka på det, så stod Trollet alltid inne i ladugården när jag...
2
Svar
31
· Visningar
3 062
Senast: nullo-modo
·
Gravid - 1år Hej! Nu är det väl dags för en grupp för oss som väntar barn till sommaren 2023? Jag har iaf längtat så nu drar jag igång denna tråd...
10 11 12
Svar
227
· Visningar
26 212
Senast: bumpo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp