Sommarföräldrar 2019

Tänk att det är dags för flera att gå på havdeskapspenning, det är då man inser att det inte är långt kvar nu för oss 😍

Är verkligen döless på kommentarer om min kropp, i veckan fick jag en kommentar om att min mage hade sjunkit och att ”det var ju tidigt för den att göra det”. Jaha? Vad ska jag göra åt saken? Be den att åka upp igen?

Jag har kommit in i fasen ”hjärnan vill men kroppen säger stopp”. Jag vill ju kunna sitta på knä och skruva golv, bära plankor etc men det har jag vackert fått inse att det går inte längre att göra en hel dag :cool:

I veckan kryper vi under 50 dagar kvar till BF, helt galet! Senaste besöket hos BM låg hon med huvudet ner och var ruckbar så visst börjar hon förbereda sig för att ”lämna boet” 😅 hoppas dock att hon stannar till BF, vi behöver den här tiden för att förbereda oss mentalt och bli färdiga med renoveringen av entréplanet :D
 
Håller med om att det börjar kännas nära nu! Har gått över från att räkna vilken Vecka jag är i till att räkna ner veckorna, både de som är kvar att jobba och de till BF. Känns sjukt:o

Är så otroligt tacksam för att jag mår så bra som jag gör! Visst att jag börjar känna mig stor och lite otymplig men jag har inte ont någonstans och inga problem med att leva på i princip som innan. Hoppas verkligen att det håller i sig ett tag till! Däremot orken :o Haft besök av svärföräldrarna över påsk och insett att det tarpå krafterna, helt slut energimässigt så nu är det soffläge resten av dagen:D

Angående det här med att handla saker, för mig är det ett sätt att förstå vad som skall hända. I o med att vi inte kunde se könet (vilket vi ville) så har jag haft lite svårt att förstå att vi ska få barn. Att börja köpa lite saker har fått det att börja sjunka in mer☺ vi har försökt satsa på mycket begagnat och det känns bra för både miljön och plånboken. Är ju inte billigt det här med barn. Känns som att allt blir några hundralappar dyrare bara för att det står bebis framför, typ som med bröllop:cool:

Ska börja på vattengympa i veckan! Någon annan som kör det?😃
 
Avis på er som närmar er men skönt att nu gå in i sista trimestern. Eller skönt och skönt.. tror tyvärr smärtan jag känner i ländrygg och rumpa är foglossning. Skit också, sånt har jag inte tid med. Blivit mycket värre nu under lediga helgen så förhoppningsvis lindrar veckans kontorsjobb det.
 
Håller med om att det börjar kännas nära nu! Har gått över från att räkna vilken Vecka jag är i till att räkna ner veckorna, både de som är kvar att jobba och de till BF. Känns sjukt:o

Är så otroligt tacksam för att jag mår så bra som jag gör! Visst att jag börjar känna mig stor och lite otymplig men jag har inte ont någonstans och inga problem med att leva på i princip som innan. Hoppas verkligen att det håller i sig ett tag fläge resten av dagen:D

Angående det här med att handla saker, för mig är det ett sätt att förstå vad som skall hända. I o med att vi inte kunde se könet (vilket vi ville) så har jag haft lite svårt att förstå att vi ska få barn. Att börja köpa lite saker har fått det att börja sjunka in mer☺ vi har försökt satsa på mycket begagnat och det känns bra för både miljön och plånboken. Är ju inte billigt det här med barn. Känns som att allt blir några hundralappar dyrare bara för att det står bebis framför, typ som med bröllop:cool:

Ska börja på vattengympa i veckan! Någon annan som kör det?😃

Jag kör gravidvattengympa 😊. Leds av en barnmorska så är också förlossningsförberedande kurs. Har bara varit en gång men det var superbra!! Gillar det mycket mer än gravidyoga
 
Börjar känna av att jag har mage nu, lite jobbigt att böja mig ned, får lätt uppstötningar när jag böjer mig och allmänt lite otymplig. Var ute och gick milen i påsk i det fina vädret och var stel i ländryggen efter det. Vissa övningar på gymmet är svåra för magen tar emot och jag blir trött. Visste ju att denna dag skulle komma men känns lite motigt ändå.

Har också beslutat mig för att sluta rida lektion nu. Rider ni fortfarande?
 
Jag har sålt min ridhäst, har en unghäst som ska ridas in men det får jag ta i höst när bebis kommit. Så blir inget ridande för mig tyvärr. Tycker gravidvattengympa verkar kul men har inte hittat det häromkring ännu. Jag har en del dagliga bäckensmärtor som gör jag får ta det lugnare än önskat.
 
Jag har tvingats att sluta rida pga. foglossning. Det var så illa att jag inte kunde gå dagen efter jag hade ridit. Sista gången jag red var i vecka 22 sen blev hästen halt och det fick bli ett naturligt avbrott. Nu longerar jag någon gång i veckan men riskerar att få ont av det också eftersom jag tenderar att gå runt i sidled.

Den andra hästen är oinriden så den hoppas jag kunna rida in till hösten, men kommer vänta ett tag efter förlossningen för att vara på säkra sidan att kroppen klarar av det.
 
Jag har också börjat känna av att det är lite "på sluttampen" nu (är i vecka 30). Ibland blir det ett himla tryck nedåt, att springa är obehagligt (14-månaders bebisen vill gärna sitta på ryggen och att jag ska springa, det orkas inga längre stunder om vi säger så :angel:) och jag är kissnödig mest hela tiden. Tänk vad fort det har gått ändå, snart är bebisarna här!
 
Börjar känna av att jag har mage nu, lite jobbigt att böja mig ned, får lätt uppstötningar när jag böjer mig och allmänt lite otymplig. Var ute och gick milen i påsk i det fina vädret och var stel i ländryggen efter det. Vissa övningar på gymmet är svåra för magen tar emot och jag blir trött. Visste ju att denna dag skulle komma men känns lite motigt ändå.

Har också beslutat mig för att sluta rida lektion nu. Rider ni fortfarande?

Slutade rida i v 20. Hästen är ung och rätt vild och jag är tjock och tung. Sköter fortfarande honom och tömkör osv. Men har medryttare + beridare till honom.
 
@underensten vi var på en föreläsning igår på sjukhuset! Tyckte den var ganska vettig ändå, sådär lagom med information:) är ganska praktiskt lagd och känner att har jag bara koll på vart jag ska och lite hur det ser ut så känner jag mig lugn:D

@Klura @Maria123 va roligt att någon mer kör! :D Insåg däremot i förra veckan att jag behövde badkläder som passar, bikiniöverdelen har blivit lite för liten. Hoppas att det som finns i paketet passar, börjar imon:o
 
Eller när jag berättade för min närmsta kollega i vecka 16. Då syntes det inte alls på mig, jag hade samma jeans som vanligt, var supernojig över att det inte syntes. Min kollega kläckte ur sig:
"Det har jag misstänkt jättelänge, det syns! Du har fått SÅ stora bröst och det syns på magen med!"
Jag blev riktigt ledsen, det kändes inte roligt att kollegan hade sådan koll på min kropp när jag själv inte såg någonting i spegeln. Jag förstår fortfarande inte vad hon menade, för nu när jag tittar tillbaka på bilder från de veckorna så ser jag att det verkligen inte gick att se något. Det var efter vecka 20 som min mage satte igång att växa som bara den!
Jag tror inte att hon såg nåt. En del verkar sätta nån sorts ära i att påstå att de kan se när nån är gravid. Nån sorts sport liksom. Min moster påstår tex att hon direkt såg när jag var gravid för jag "hade en annan lyster under ögonen" :confused:, men det avslöjade hon såklart för mig först när jag berättade om graviditeten :grin:
 
@underensten vi var på en föreläsning igår på sjukhuset! Tyckte den var ganska vettig ändå, sådär lagom med information:) är ganska praktiskt lagd och känner att har jag bara koll på vart jag ska och lite hur det ser ut så känner jag mig lugn:D

@Klura @Maria123 va roligt att någon mer kör! :D Insåg däremot i förra veckan att jag behövde badkläder som passar, bikiniöverdelen har blivit lite för liten. Hoppas att det som finns i paketet passar, börjar imon:o

Haha var precis samma för mig, fick gå ut och panikköpa en ny bikini dagen innan 😁
 
Usch hade en jobbig natt igår. Jobbar som veterinär och har haft journätter nu och igår var så mycket att göra, fick stå och operera halva natten och energin tog helt slut. Ska egentligen jobba en natt till men fått sjukskriva mig för jag orkar verkligen inte. Hoppas verkligen mitt jobb inser att jag inte kan gå jourer längre :(.
 
Usch hade en jobbig natt igår. Jobbar som veterinär och har haft journätter nu och igår var så mycket att göra, fick stå och operera halva natten och energin tog helt slut. Ska egentligen jobba en natt till men fått sjukskriva mig för jag orkar verkligen inte. Hoppas verkligen mitt jobb inser att jag inte kan gå jourer längre :(.

Förstår dig. Jag avsade mig nätterna tidigt i graviditeten just för att det är mer påfrestande. På mitt jobb var de väldigt förstående, hoppas de är det på ditt också!
 
Usch hade en jobbig natt igår. Jobbar som veterinär och har haft journätter nu och igår var så mycket att göra, fick stå och operera halva natten och energin tog helt slut. Ska egentligen jobba en natt till men fått sjukskriva mig för jag orkar verkligen inte. Hoppas verkligen mitt jobb inser att jag inte kan gå jourer längre :(.

Åh, låter ju jätttetufft! Hoppas också verkligen att dom inser det så att du slipper det framöver!
 
Jag har börjat få lite krämpor nu, jag får ont i höften av att ligga på sidan i sängen på natten och sen känner jag mig SÅ kissnödig när jag är uppe och går, även om jag precis har kissat. Känns inte som att hon har börjat fixerat sig ännu, men hon ligger nog nedåt och trycker.
 

Liknande trådar

Gravid - 1år Någon mer än jag som väntar bebis till sommaren och vill hänga i en tråd? Jag (snart 38 år) är beräknad till 21/7 och har för några...
7 8 9
Svar
160
· Visningar
10 355
Övr. Barn Jag är lite rådvill... dottern vill ju ha ett husdjur, och jag har tittat på massor av olika djur som kanske kunde funka men jag vet...
2 3
Svar
41
· Visningar
3 010
Senast: Ms_Antrop
·
Övr. Grenar Hej jag köpte 2019 en travare. 155cm hög på 16 år. såhär när jag ser tillbaka på det, så stod Trollet alltid inne i ladugården när jag...
2
Svar
31
· Visningar
3 059
Senast: nullo-modo
·
Gravid - 1år Hej! Nu är det väl dags för en grupp för oss som väntar barn till sommaren 2023? Jag har iaf längtat så nu drar jag igång denna tråd...
10 11 12
Svar
227
· Visningar
26 209
Senast: bumpo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Senast tagna bilden XV
  • Vildkattungar
  • Diarré

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp