Bukefalos 28 år!

Sommarföräldrar 2019

Har helt glömt att uppdatera här! Våran älskade lilla son föddes den 23/6, v 38+4! 3540 g och 50 cm.

Återkommer med förlossningsberättelse när jag har ork att skriva om den, det var tufft - men gick bra och personalen var fantastisk. Bebis mådde toppen hela tiden, och har fortsatt så även efteråt :heart

Juni
14 - Bigwig, 28, 1a barnet
15 - Energi, 26, 2a barnet
15 - Harmonie1234 2a barnet
16 - Norma, 29, 2a barnet
21 - Underensten, 30, 1a barnet.
27 - Sedär, 28, 1a barnet
29 - Glittra, 35, 3dje barnet

Juli
2 - Skuggviol, 29, 1a barnet
2 - Guldaskig, 30, 2a barnet
4 - Sofie_B, 31, 2a barnet, en flicka
10 - Gretagris, 29, 2a barnet
14- vemsomhelst123, 33, 1a barnet
23 - Pontevecchio, 36, 2a barnet, flicka
25 - Bee, 1a barnet
25 - Muninn, 32, 1a barnet, flicka

Augusti
1 - Sporthorse, 1 barnet, flicka
3 - Lakritsnapp 29, 2a barnet, pojke
4 - Klura, 30, 1a barnet
12 - Vogue, 29, 1a barnet, pojke.
21 - Elinapril 31, 2a barnet
23 - Kolfinnur, 26, 1a barnet

Födda:

Juni
4: kl 21.15, 4116 gram 54 cm - Energi
12: kl 11:23, 3574 gram 50,5 cm - Bigwig
23: kl 05.09, 3540 gram 50 cm - Skuggviol
26: kl 02:17, 3650 gram 50 cm - Sedär

Grattis! :heart
 
Nu har jag haft mitt sista besök hos BM och har fått tid för igångsättning nästa lördag kl 10, så det kanske blir en bebis ändå här till slut.
Jag fick faktiskt erbjudande om hinnsvepning idag, men jag hoppade faktiskt det och tänker att jag ringer in på måndag och bokar tid för det om inget hänt i helgen.
Någon annan som gjort en hinnsvepning? Verkade det som det hade någon verkan?
 
Nu har jag haft mitt sista besök hos BM och har fått tid för igångsättning nästa lördag kl 10, så det kanske blir en bebis ändå här till slut.
Jag fick faktiskt erbjudande om hinnsvepning idag, men jag hoppade faktiskt det och tänker att jag ringer in på måndag och bokar tid för det om inget hänt i helgen.
Någon annan som gjort en hinnsvepning? Verkade det som det hade någon verkan?

Inte jag men min nära vän fick en hinnsvepning och förlossningen satte igång kort efter det
 
Nu har jag haft mitt sista besök hos BM och har fått tid för igångsättning nästa lördag kl 10, så det kanske blir en bebis ändå här till slut.
Jag fick faktiskt erbjudande om hinnsvepning idag, men jag hoppade faktiskt det och tänker att jag ringer in på måndag och bokar tid för det om inget hänt i helgen.
Någon annan som gjort en hinnsvepning? Verkade det som det hade någon verkan?
Jag bad om en innan dottern född -16 kom. BM jag var hos då sa dock att det var allt för omoget men hon ”retade” tappen lite. 2 dagar senare drog förlossningen igång.

Min svägerska har fått hinnsvepning med båda barnen, det drog igång ca 3-4 timmar med båda.
 
:up: @Klura @lilleknodd2
Det kanske har effekt ändå. Har läst om folk som fått tre hinnsvepningar utan effekt, så känner mig lite skeptisk till det. Men det är kanske olika hur mottaglig kroppen är för det. Jag kanske var dum som hoppade det. Men ska ut och äta med vänner ikväll och tänkte att det kanske drar igång massa mensvärk, men är utan riktig effekt så då kan det lika gärna kvitta. Har satt 30/6 som gissningsdatum så ger det över helgen. Sen hoppas jag när jag ringer in att de verkligen har tid i veckan. Men min BM sa att jag kunde göra det iaf :)
 
:up: @Klura @lilleknodd2
Det kanske har effekt ändå. Har läst om folk som fått tre hinnsvepningar utan effekt, så känner mig lite skeptisk till det. Men det är kanske olika hur mottaglig kroppen är för det. Jag kanske var dum som hoppade det. Men ska ut och äta med vänner ikväll och tänkte att det kanske drar igång massa mensvärk, men är utan riktig effekt så då kan det lika gärna kvitta. Har satt 30/6 som gissningsdatum så ger det över helgen. Sen hoppas jag när jag ringer in att de verkligen har tid i veckan. Men min BM sa att jag kunde göra det iaf :)

Jag fick ju en rejäl hinnsvepning på fredagen när jag var öppen 2 cm. Slemproppen lossnade i omgångar efter det och jag fick lite småvärkar. På tisdagen när jag kom in för igångsättning hade jag öppnat mig 2 cm till, så någon effekt hade nog hinnsvepningen.
 
Jag fick ju en rejäl hinnsvepning på fredagen när jag var öppen 2 cm. Slemproppen lossnade i omgångar efter det och jag fick lite småvärkar. På tisdagen när jag kom in för igångsättning hade jag öppnat mig 2 cm till, så någon effekt hade nog hinnsvepningen.
Jag ska ringa och boka på måndag. Även om det inte sätter igång förlossningen innan igångsättningen kanske det mognar upp lite så igångsättningen går smidigare. Kände mig bara inte redo idag. Börjar nog bli lite smånervös nu ändå när allt är så nära :D
 
Jag ska ringa och boka på måndag. Även om det inte sätter igång förlossningen innan igångsättningen kanske det mognar upp lite så igångsättningen går smidigare. Kände mig bara inte redo idag. Börjar nog bli lite smånervös nu ändå när allt är så nära :D

Jag har också funderat lite på hinnsvepning. Har en tid till BM på måndag, bebis är beräknad på tisdag. Vi har inte pratat om hinnsvepning alls men om hon skulle erbjuda det tackar jag nog nej. Jag gör nog som du i så fall och avvaktar lite 😄
 
Fick utskrivet medicin för mitt blodtryck idag. Fortfarande inga andra tecken på havandeskapsförgiftning som tur är. Har fått beviljad graviditetspeng så går nu hemma och försöker förbereda inför bebis och stressa ner. Har faktiskt hunnit fixa en del nu i dagarna så det känns roligt 😊
 
Har helt glömt att uppdatera här! Våran älskade lilla son föddes den 23/6, v 38+4! 3540 g och 50 cm.

Återkommer med förlossningsberättelse när jag har ork att skriva om den, det var tufft - men gick bra och personalen var fantastisk. Bebis mådde toppen hela tiden, och har fortsatt så även efteråt :heart

Juni
14 - Bigwig, 28, 1a barnet
15 - Energi, 26, 2a barnet
15 - Harmonie1234 2a barnet
16 - Norma, 29, 2a barnet
21 - Underensten, 30, 1a barnet.
27 - Sedär, 28, 1a barnet
29 - Glittra, 35, 3dje barnet

Juli
2 - Skuggviol, 29, 1a barnet
2 - Guldaskig, 30, 2a barnet
4 - Sofie_B, 31, 2a barnet, en flicka
10 - Gretagris, 29, 2a barnet
14- vemsomhelst123, 33, 1a barnet
23 - Pontevecchio, 36, 2a barnet, flicka
25 - Bee, 1a barnet
25 - Muninn, 32, 1a barnet, flicka

Augusti
1 - Sporthorse, 1 barnet, flicka
3 - Lakritsnapp 29, 2a barnet, pojke
4 - Klura, 30, 1a barnet
12 - Vogue, 29, 1a barnet, pojke.
21 - Elinapril 31, 2a barnet
23 - Kolfinnur, 26, 1a barnet

Födda:

Juni
4: kl 21.15, 4116 gram 54 cm - Energi
12: kl 11:23, 3574 gram 50,5 cm - Bigwig
23: kl 05.09, 3540 gram 50 cm - Skuggviol
26: kl 02:17, 3650 gram 50 cm - Sedär

50 verkar vara sommarens mått! :)
 
Uppdatering av listan!

Juni
14 - Bigwig, 28, 1a barnet
15 - Energi, 26, 2a barnet
15 - Harmonie1234 2a barnet
16 - Norma, 29, 2a barnet
21 - Underensten, 30, 1a barnet.
27 - Sedär, 28, 1a barnet
29 - Glittra, 35, 3dje barnet

Juli
2 - Skuggviol, 29, 1a barnet
2 - Guldaskig, 30, 2a barnet
4 - Sofie_B, 31, 2a barnet, en flicka
10 - Gretagris, 29, 2a barnet
14- vemsomhelst123, 33, 1a barnet
23 - Pontevecchio, 36, 2a barnet, flicka
25 - Bee, 1a barnet
25 - Muninn, 32, 1a barnet, flicka

Augusti
1 - Sporthorse, 1 barnet, flicka
3 - Lakritsnapp 29, 2a barnet, pojke
4 - Klura, 30, 1a barnet
12 - Vogue, 29, 1a barnet, pojke.
21 - Elinapril 31, 2a barnet
23 - Kolfinnur, 26, 1a barnet

Födda:

Juni
4: kl 21.15, 4116 gram 54 cm - Energi
12: kl 11:23, 3574 gram 50,5 cm - Bigwig
23: kl 05.09, 3540 gram 50 cm - Skuggviol
26: kl 02:17, 3650 gram 50 cm - Sedär
28: kl 19:40, 3592 gram 51 cm - Glittra
 
Hur mår ni som fått era bebisar?

Jag är så glad över att inte vara gravid längre! Jag har inte ont någonstans och foglossningen är som bortblåst.

I natt sov bebis från 02-08 med bara två uppvak för mat - drömnatt för oss och jag känner mig så utsövd :D
Har gjort Ikea, fixat storasyskonets rum och städat hela huset.

Snart fyller stora 5 år och vi planerar kalas. Hen är så jäkla fin mot sitt lillasyskon, torkar kräks, hämtar napp, tröstar och vakar. Ingen avundsjuka, bara kärlek. Det är så himla himla fint att se! När jag blev gravid var jag lite ledsen över den stora åldersskillnaden, min dröm var egentligen 3 år mellan. Men nu är jag väldigt nöjd med hur det blev!

Vi mår superbra! 😊håller med om aTT det är skönt att slippa va gravid även om jag trivdes bra med det. Skönt att kunna böja sig men framförallt älskar jag att ha den lilla varelsen på utsidan och att få gosa med henne. 😍vi har haft det tufft med amningen de första dagarna och behövt mata via sked men nu börjar det lossna vilket är otroligt skönt👏🏻i övrigt tycker ja att livet som mamma är fantastiskt och en helt otrolig upplevelse! Vi har också haft turen att få sova cirka 7timmar på natt de senaste två nätterna vilket självklart bidrar till att det känns så bra!
 

Liknande trådar

Gravid - 1år Någon mer än jag som väntar bebis till sommaren och vill hänga i en tråd? Jag (snart 38 år) är beräknad till 21/7 och har för några...
9 10 11
Svar
203
· Visningar
14 000
Senast: Bufera
·
Övr. Barn Jag är lite rådvill... dottern vill ju ha ett husdjur, och jag har tittat på massor av olika djur som kanske kunde funka men jag vet...
2 3
Svar
42
· Visningar
4 133
Senast: Amha
·
Övr. Grenar Hej jag köpte 2019 en travare. 155cm hög på 16 år. såhär när jag ser tillbaka på det, så stod Trollet alltid inne i ladugården när jag...
2
Svar
34
· Visningar
3 709
Senast: Mia_R
·
Gravid - 1år Hej! Nu är det väl dags för en grupp för oss som väntar barn till sommaren 2023? Jag har iaf längtat så nu drar jag igång denna tråd...
10 11 12
Svar
227
· Visningar
26 675
Senast: bumpo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Tips för att reda ut hår
  • Höstföräldrar 2023
  • Dejtingtråden del 37

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp