Bukefalos 28 år!

Sommarföräldrar 2019

Jag hade BM besök v37 idag. Ny BM så mitt magmått skuttade upp, andra hållet alltså :)

Hade tid 8 så var rätt strax efter frukost. Funderade på om jag skulle skippa frukost innan då jag vet att det påverkar blodsockret. Men kände att jag inte orkade åka utan mat i magen. Och mycket riktigt var det för högt. Så BM vill boka in glukosbelastning. Nu liksom med 3 v kvar :meh:

Så trött på att man ska behöva vara taktisk. Förstår att de vill väl men blir så trubbigt.

Mig ville dom göra glukosbelastning på 5 dagar innan planerad igångsättning. Kändes väl inte jättenödvändigt så jag sa ifrån.
 
Man gör oftast bara glukosbelastning om man har övervikt.

Nja snarare beroende på sockervärdena. Igår hade jag 10 vilket då är en magisk gräns här i sthlm.

Min son född 2015 vägde 4495 gram. Hade han vägt 4500, mao 5 till hade jag fått göra det pga
den anledningen. Så hårfint är det.

Har läst på och det ska tas ett venöst prov (mao blodprov). Nu går jag hos denna särskilda BM just pga min nålfobi och de vet att jag inte kan sitta på ett labb och ta blodprov så blir bara ännu mer störd.
Men jag skiter helt enkelt i det, ska reglera mitt sockerintag och sluta leva semesterlife.
 
Nu är bebis ute!
5.40 imorse föddes våran tjej (som hetat Henry i magen) :D . 3470g 50cm. Så kär 😍. Vi mår bra.

Lägger in förlossningsberättelse som spoiler, men var ingen otäck förlossning även om det stuntals såklart gjorde riktigt ont.

De första värkarna drog igång två på måndag natt, men inte så smärtsamma. Hade tid hos Bm för hinnsvepning kl nio. Var då öppen 1,5-2cm. Det drog igång det lite mer och hade 3 värkar på 10 min vid två, var på förlossningen kl tre. Sjukt besviken hade inte öppnat mig mer och fick åka hem. Fick två smärtstillande tabletter (nått starkare paracetamol) och sömntablett att ta när jag kom hem. Hjälpte inget och hemma efter nån timme fick jag konstiga värkar som jag nästan började krysta av och blödde färskt blod. Kändes inte alls rätt. Åkte in igen 20.00. Undersökningen kl 21 kände en barnmorska, sa att hon var osäker och skulle låta en annan känna. Trodde då att inget mer hänt och vi skulle få åka hem. Då visade det sig att jag var öppen tio centimeter. Trodde de skämta! Jag hade planerat att försöka klara mig utan epidural, men när jag var inne första gången var jag beredd att ta det redan då. Nu hade jag ju inte det som alternativ för jag var ju redan öppen tio 😆. Sög lustgas (😍) mellan 21-05 då krystvärkarna kom. Blev klippt ca 2cm, men känns helt okej. Hade världens bästa barnmorska +uska och hade turen att få samma hela förlossningen och vi skämtade järnet under värkvilorna (lustgasen gjorde mig extra lustig :angel:). Barnmorskan var dessutom upplärd av min fantastiska barnmorska på barnmorskemottagningen! Fick massor av beröm. Är så nöjd över mig själv och kär i min lilla bebis ❤.
 
Medicinen för blodtrycket har hjälpt 😊 känns så skönt nu hoppas jag det stannar så, blir lite lättare njuta när allt är mer normalt. Allt annat var också fint nu när jag var hos min bm i v 34. Sf måttet har växt på sig lite så nu var det knappt 32.
 
Uppdatering av listan!

Juni
14 - Bigwig, 28, 1a barnet
15 - Energi, 26, 2a barnet
15 - Harmonie1234 2a barnet
16 - Norma, 29, 2a barnet
21 - Underensten, 30, 1a barnet.
27 - Sedär, 28, 1a barnet
29 - Glittra, 35, 3dje barnet

Juli
2 - Skuggviol, 29, 1a barnet
2 - Guldaskig, 30, 2a barnet
4 - Sofie_B, 31, 2a barnet, en flicka
10 - Gretagris, 29, 2a barnet
14- vemsomhelst123, 33, 1a barnet
23 - Pontevecchio, 36, 2a barnet, flicka
25 - Bee, 1a barnet
25 - Muninn, 32, 1a barnet, flicka

Augusti
1 - Sporthorse, 1 barnet, flicka
3 - Lakritsnapp 29, 2a barnet, pojke
4 - Klura, 30, 1a barnet
12 - Vogue, 29, 1a barnet, pojke.
21 - Elinapril 31, 2a barnet
23 - Kolfinnur, 26, 1a barnet

Födda:

Juni
4: kl 21.15, 4116 gram 54 cm - Energi
12: kl 11:23, 3574 gram 50,5 cm - Bigwig
20: kl 03:10 3900gram 51cm,Harmonie1234
23: kl 05.09, 3540 gram 50 cm - Skuggviol
26: kl 02:17, 3650 gram 50 cm - Sedär
28: kl 19:40, 3592 gram 51 cm - Glittra

Juli
3: kl 5.40, 3470 gram 50 cm. Tjej - underensten
 
Nu är bebis ute!
5.40 imorse föddes våran tjej (som hetat Henry i magen) :D . 3470g 50cm. Så kär 😍. Vi mår bra.

Lägger in förlossningsberättelse som spoiler, men var ingen otäck förlossning även om det stuntals såklart gjorde riktigt ont.

De första värkarna drog igång två på måndag natt, men inte så smärtsamma. Hade tid hos Bm för hinnsvepning kl nio. Var då öppen 1,5-2cm. Det drog igång det lite mer och hade 3 värkar på 10 min vid två, var på förlossningen kl tre. Sjukt besviken hade inte öppnat mig mer och fick åka hem. Fick två smärtstillande tabletter (nått starkare paracetamol) och sömntablett att ta när jag kom hem. Hjälpte inget och hemma efter nån timme fick jag konstiga värkar som jag nästan började krysta av och blödde färskt blod. Kändes inte alls rätt. Åkte in igen 20.00. Undersökningen kl 21 kände en barnmorska, sa att hon var osäker och skulle låta en annan känna. Trodde då att inget mer hänt och vi skulle få åka hem. Då visade det sig att jag var öppen tio centimeter. Trodde de skämta! Jag hade planerat att försöka klara mig utan epidural, men när jag var inne första gången var jag beredd att ta det redan då. Nu hade jag ju inte det som alternativ för jag var ju redan öppen tio 😆. Sög lustgas (😍) mellan 21-05 då krystvärkarna kom. Blev klippt ca 2cm, men känns helt okej. Hade världens bästa barnmorska +uska och hade turen att få samma hela förlossningen och vi skämtade järnet under värkvilorna (lustgasen gjorde mig extra lustig :angel:). Barnmorskan var dessutom upplärd av min fantastiska barnmorska på barnmorskemottagningen! Fick massor av beröm. Är så nöjd över mig själv och kär i min lilla bebis ❤.
Grattis!!
 
Nu är bebis ute!
5.40 imorse föddes våran tjej (som hetat Henry i magen) :D . 3470g 50cm. Så kär 😍. Vi mår bra.

Lägger in förlossningsberättelse som spoiler, men var ingen otäck förlossning även om det stuntals såklart gjorde riktigt ont.

De första värkarna drog igång två på måndag natt, men inte så smärtsamma. Hade tid hos Bm för hinnsvepning kl nio. Var då öppen 1,5-2cm. Det drog igång det lite mer och hade 3 värkar på 10 min vid två, var på förlossningen kl tre. Sjukt besviken hade inte öppnat mig mer och fick åka hem. Fick två smärtstillande tabletter (nått starkare paracetamol) och sömntablett att ta när jag kom hem. Hjälpte inget och hemma efter nån timme fick jag konstiga värkar som jag nästan började krysta av och blödde färskt blod. Kändes inte alls rätt. Åkte in igen 20.00. Undersökningen kl 21 kände en barnmorska, sa att hon var osäker och skulle låta en annan känna. Trodde då att inget mer hänt och vi skulle få åka hem. Då visade det sig att jag var öppen tio centimeter. Trodde de skämta! Jag hade planerat att försöka klara mig utan epidural, men när jag var inne första gången var jag beredd att ta det redan då. Nu hade jag ju inte det som alternativ för jag var ju redan öppen tio 😆. Sög lustgas (😍) mellan 21-05 då krystvärkarna kom. Blev klippt ca 2cm, men känns helt okej. Hade världens bästa barnmorska +uska och hade turen att få samma hela förlossningen och vi skämtade järnet under värkvilorna (lustgasen gjorde mig extra lustig :angel:). Barnmorskan var dessutom upplärd av min fantastiska barnmorska på barnmorskemottagningen! Fick massor av beröm. Är så nöjd över mig själv och kär i min lilla bebis ❤.

Grattis ❤ Vad härligt att läsa att du är nöjd med förlossningen! Jag önskar att jag får en bm denna gång som är lite skämtsam av sig då jag förra gången fick en som inte sa något utöver det som var tvunget och fräste åt mig när jag gnällde lite....
 
Grattis ❤ Vad härligt att läsa att du är nöjd med förlossningen! Jag önskar att jag får en bm denna gång som är lite skämtsam av sig då jag förra gången fick en som inte sa något utöver det som var tvunget och fräste åt mig när jag gnällde lite....

Tack!
Nä, fy vad tråkigt.
Ja, jag fick en som matcha min personlighet perfekt. En sån där jag kan tänka mig är superkul att arbeta tillsammans med. Jag håller tummarna på att du får en bra nästa gång!
 
Grattis @underensten !
Intressant det där med öppen 10, man tror innan man fått barn att man är klar då, bara att krysta lite men så enkelt är det inte. Härliga endorfiner så här efteråt va :)
 
Grattis @underensten !
Intressant det där med öppen 10, man tror innan man fått barn att man är klar då, bara att krysta lite men så enkelt är det inte. Härliga endorfiner så här efteråt va :)

Ja, det var ju väldigt överraskande att de skulle ta sån tid. Särskilt som jag ju då inte tog Epidural som kan stanna upp det. Trodde nästan den skulle hinna komma den 2:e, men vi hade ju mååånga timmar kvar. Dock var jag så glad över att få stanna den gången så tiden kändes inte så lång. Jag låg bara i sängen också i stort sett, om jag hade vart uppe och rört mig kanske det hade gått lite fortare, men jag kände att jag låg bra med att ligga på de olika sidorna i sängen och suga lustgas. Jag är helnöjd. Fast jag kan inte heller säga att jag längtar efter att göra om det just nu när smärtorna är så färska. Men klart det bästa och värsta jag gjort :D. Och att få upp min lilla tjej på brösten, oslagbart :heart.
 
Ligger inlagd på spec BB nu med misstänkt infektion i livmodern... :( Har redan varit här ett dygn och blir kvar minst ett dygn till. Febern hoppar upp och ner, oberoende av värktabletterna som jag ändå äter regelbundet och jag får antibiotika intravenöst.

Bebis har det som tur är toppenbra hemma med pappa, men fy vad jobbigt det är att vara borta från min lilla familj :(
 
Ligger inlagd på spec BB nu med misstänkt infektion i livmodern... :( Har redan varit här ett dygn och blir kvar minst ett dygn till. Febern hoppar upp och ner, oberoende av värktabletterna som jag ändå äter regelbundet och jag får antibiotika intravenöst.

Bebis har det som tur är toppenbra hemma med pappa, men fy vad jobbigt det är att vara borta från min lilla familj :(

Men blä! tur du får vård iaf, sådana infektioner kan bli riktigt otrevliga om man inte är snabb in.
 
Men blä! tur du får vård iaf, sådana infektioner kan bli riktigt otrevliga om man inte är snabb in.

ja, jag sökte första gången i söndags morse för jag mådde lite dåligt o hade ont, men misstänkte själv uvi och läkaren som undersökte hittade heller inga andra tydliga symtom så jag fick åka hem med antibiotika och order om att komma tillbaka om jag fick feber. Vilket jag då fick sent på måndag kväll, så åkte tillbaka in på tisdag morgon och har varit kvar sen dess... Känns skönt att jag åkte in när jag gjorde :)
 
Ligger inlagd på spec BB nu med misstänkt infektion i livmodern... :( Har redan varit här ett dygn och blir kvar minst ett dygn till. Febern hoppar upp och ner, oberoende av värktabletterna som jag ändå äter regelbundet och jag får antibiotika intravenöst.

Bebis har det som tur är toppenbra hemma med pappa, men fy vad jobbigt det är att vara borta från min lilla familj :(
Åhnej 😞 krya på dig!!
 
32472

Kan inte låta bli att visa upp henne. Hon heter nog Judit :)
 

Liknande trådar

Gravid - 1år Någon mer än jag som väntar bebis till sommaren och vill hänga i en tråd? Jag (snart 38 år) är beräknad till 21/7 och har för några...
8 9 10
Svar
189
· Visningar
13 194
Senast: Bufera
·
Övr. Barn Jag är lite rådvill... dottern vill ju ha ett husdjur, och jag har tittat på massor av olika djur som kanske kunde funka men jag vet...
2 3
Svar
42
· Visningar
4 083
Senast: Amha
·
Övr. Grenar Hej jag köpte 2019 en travare. 155cm hög på 16 år. såhär när jag ser tillbaka på det, så stod Trollet alltid inne i ladugården när jag...
2
Svar
31
· Visningar
3 255
Senast: nullo-modo
·
Gravid - 1år Hej! Nu är det väl dags för en grupp för oss som väntar barn till sommaren 2023? Jag har iaf längtat så nu drar jag igång denna tråd...
10 11 12
Svar
227
· Visningar
26 511
Senast: bumpo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp