Sommarföräldrar 2019

32475


Här är lilla S som hunnit bli en månad och som nu mer ler även i vaket tillstånd!
 
Nu är bebis ute!
5.40 imorse föddes våran tjej (som hetat Henry i magen) :D . 3470g 50cm. Så kär 😍. Vi mår bra.

Lägger in förlossningsberättelse som spoiler, men var ingen otäck förlossning även om det stuntals såklart gjorde riktigt ont.

De första värkarna drog igång två på måndag natt, men inte så smärtsamma. Hade tid hos Bm för hinnsvepning kl nio. Var då öppen 1,5-2cm. Det drog igång det lite mer och hade 3 värkar på 10 min vid två, var på förlossningen kl tre. Sjukt besviken hade inte öppnat mig mer och fick åka hem. Fick två smärtstillande tabletter (nått starkare paracetamol) och sömntablett att ta när jag kom hem. Hjälpte inget och hemma efter nån timme fick jag konstiga värkar som jag nästan började krysta av och blödde färskt blod. Kändes inte alls rätt. Åkte in igen 20.00. Undersökningen kl 21 kände en barnmorska, sa att hon var osäker och skulle låta en annan känna. Trodde då att inget mer hänt och vi skulle få åka hem. Då visade det sig att jag var öppen tio centimeter. Trodde de skämta! Jag hade planerat att försöka klara mig utan epidural, men när jag var inne första gången var jag beredd att ta det redan då. Nu hade jag ju inte det som alternativ för jag var ju redan öppen tio 😆. Sög lustgas (😍) mellan 21-05 då krystvärkarna kom. Blev klippt ca 2cm, men känns helt okej. Hade världens bästa barnmorska +uska och hade turen att få samma hela förlossningen och vi skämtade järnet under värkvilorna (lustgasen gjorde mig extra lustig :angel:). Barnmorskan var dessutom upplärd av min fantastiska barnmorska på barnmorskemottagningen! Fick massor av beröm. Är så nöjd över mig själv och kär i min lilla bebis ❤.

Grattis! :heart
 
Vad mysigt att läsa om alla bebisar som ploppar ut! Här har bebis hunnit bli en vecka och jag önskar att jag kunde uppleva förlossningen en gång till. Nu blir det ingen mer graviditet eller förlossning för min del, det gick så himla fort men det var en fin resa. :heart Nu väntar resten av livet!

För oss går allting bra i bebisbubblan såhär långt, men jag har lite jobbigt med att räcka till för två så små. Sonen har tagit det så bra han bara kan, jag är glad att vi har vår amning kvar för jag tror att den betyder jättemycket för honom i den här omställningen och det är sååå mysigt för mig att amma honom också. Det blir verkligen som att superladda närhet. Jag saknar honom dock så himla mycket. Försöker avsätta så mycket tid som möjligt till honom när bebis sover (då får hon vara med pappa) så han får nog ungefär lika mycket uppmärksamhet av mig som tidigare (då jobbade jag ju en del också) och känner att jag får till det rätt bra, ändå gråter jag varje morgon för att jag saknar honom så. Vi har sovit bredvid varandra varenda natt sedan han kom, det är tungt att nu sova i annat sovrum. Orimligt tungt. Meeen - just nu behöver bebis mig mest och det är ju otroligt mysigt att sova med henne också. :love:
 
Judit har blivit lite dålig ikväll. Har en infektion i kroppen som påverkar saturationen. Är kopplad till Neonatal. Får intravenöst antibiotika, är uppkopplad till saturations samt pulsmätare och lite extra blås i näsan och stöttas upp med lite sondmat. Känns jobbigt i mammahjärtat att se henne med alla slangar, hon som var så pigg tidigare under dagen. Men vi får hoppas att antibiotikan ger snabb effekt.
 
Judit har blivit lite dålig ikväll. Har en infektion i kroppen som påverkar saturationen. Är kopplad till Neonatal. Får intravenöst antibiotika, är uppkopplad till saturations samt pulsmätare och lite extra blås i näsan och stöttas upp med lite sondmat. Känns jobbigt i mammahjärtat att se henne med alla slangar, hon som var så pigg tidigare under dagen. Men vi får hoppas att antibiotikan ger snabb effekt.

Håller tummarna för att hon snabbt blir bättre :heart
 
Judit har blivit lite dålig ikväll. Har en infektion i kroppen som påverkar saturationen. Är kopplad till Neonatal. Får intravenöst antibiotika, är uppkopplad till saturations samt pulsmätare och lite extra blås i näsan och stöttas upp med lite sondmat. Känns jobbigt i mammahjärtat att se henne med alla slangar, hon som var så pigg tidigare under dagen. Men vi får hoppas att antibiotikan ger snabb effekt.

Hoppas hon repar sig snabbt!
 
Judit har blivit lite dålig ikväll. Har en infektion i kroppen som påverkar saturationen. Är kopplad till Neonatal. Får intravenöst antibiotika, är uppkopplad till saturations samt pulsmätare och lite extra blås i näsan och stöttas upp med lite sondmat. Känns jobbigt i mammahjärtat att se henne med alla slangar, hon som var så pigg tidigare under dagen. Men vi får hoppas att antibiotikan ger snabb effekt.
 
Judit har blivit lite dålig ikväll. Har en infektion i kroppen som påverkar saturationen. Är kopplad till Neonatal. Får intravenöst antibiotika, är uppkopplad till saturations samt pulsmätare och lite extra blås i näsan och stöttas upp med lite sondmat. Känns jobbigt i mammahjärtat att se henne med alla slangar, hon som var så pigg tidigare under dagen. Men vi får hoppas att antibiotikan ger snabb effekt.

Åh, krya på henne! :heart
 
Judith mår bättre. Blev av med syrgasen imorse, så skönt :heart.
Gjorde ultraljudsundersökning av hjärtat igår som visade ett pyttelitet hålrum mellan höger och vänster förmak (eller kammare?) men hursomhelst var det nått sånt de inte tror påverkar henne och som växer ihop. Kommer få gå på nån fortsatt kontroll där bara.
Gjordes även lungröntgen igår som såg fint ut.
Så oklar infektion är det fortfarande, men verkar blivit mycket bättre. Lite provtagning snart och så rond i eftermiddag :)
 
Judith mår bättre. Blev av med syrgasen imorse, så skönt :heart.
Gjorde ultraljudsundersökning av hjärtat igår som visade ett pyttelitet hålrum mellan höger och vänster förmak (eller kammare?) men hursomhelst var det nått sånt de inte tror påverkar henne och som växer ihop. Kommer få gå på nån fortsatt kontroll där bara.
Gjordes även lungröntgen igår som såg fint ut.
Så oklar infektion är det fortfarande, men verkar blivit mycket bättre. Lite provtagning snart och så rond i eftermiddag :)

Åh vad skönt! Krya på henne
 
Vi får åka hem söndag morgon :love:.

Men alltså, mitt huvud är inte alls med (sömnbrist + amningshjärna). Hade en läkare här inne precis som fråga hur allt gått och hur förlossningen varit. Mina svar typ:
bra, allt är bra nu när Judith mår bra. För i mitt huvud var hon ju barnläkare och här fär Judiths skull :laugh:. Jag hade ju chansen att prata lite om förlossningen men det fattade ju inte riktigt jag. Jaja, jag var ju nöjd vilket fall ändå. Men personalen här måste uppfatta mig som både snurrig och flummig. Hoppas att fler är som jag och att de är vana. Och att jag snart lär mig att koppla av och inte gå runt i ett babyrus :D
 
Judith mår bättre. Blev av med syrgasen imorse, så skönt :heart.
Gjorde ultraljudsundersökning av hjärtat igår som visade ett pyttelitet hålrum mellan höger och vänster förmak (eller kammare?) men hursomhelst var det nått sånt de inte tror påverkar henne och som växer ihop. Kommer få gå på nån fortsatt kontroll där bara.
Gjordes även lungröntgen igår som såg fint ut.
Så oklar infektion är det fortfarande, men verkar blivit mycket bättre. Lite provtagning snart och så rond i eftermiddag :)

Vad skönt att läsa att Judith är på bättringsvägen 😃
 
Vi får åka hem söndag morgon :love:.

Men alltså, mitt huvud är inte alls med (sömnbrist + amningshjärna). Hade en läkare här inne precis som fråga hur allt gått och hur förlossningen varit. Mina svar typ:
bra, allt är bra nu när Judith mår bra. För i mitt huvud var hon ju barnläkare och här fär Judiths skull :laugh:. Jag hade ju chansen att prata lite om förlossningen men det fattade ju inte riktigt jag. Jaja, jag var ju nöjd vilket fall ändå. Men personalen här måste uppfatta mig som både snurrig och flummig. Hoppas att fler är som jag och att de är vana. Och att jag snart lär mig att koppla av och inte gå runt i ett babyrus :D

Asså man är lite koko efter. Så känn dig inte ensam ;)
 
Angående Amningshjärna:

Första besöket på BVC frågar distriktssköterskan angående allergier och sjukdomar i närmaste släktledet. Både jag och maken ”neej, inga alls.”
Senare kom jag på både allergier och autoimmuna sjukdomar som skulle rapporteras 😂🙈

Imorgon är en stor dag, då ska vi på bröllop där jag är tärna så dagen börjar 07:30 för frisör/ make up. Lilla S ska passas på plats av mormor och moster, vi håller tummarna för att det går smidig med snäll bebis som tycker det är okej att hänga med barnvakterna och att hon inte är hungrig precis när jag ska hålla tal 😅
 

Liknande trådar

Gravid - 1år Någon mer än jag som väntar bebis till sommaren och vill hänga i en tråd? Jag (snart 38 år) är beräknad till 21/7 och har för några...
7 8 9
Svar
167
· Visningar
10 899
Övr. Barn Jag är lite rådvill... dottern vill ju ha ett husdjur, och jag har tittat på massor av olika djur som kanske kunde funka men jag vet...
2 3
Svar
42
· Visningar
3 409
Senast: Amha
·
Övr. Grenar Hej jag köpte 2019 en travare. 155cm hög på 16 år. såhär när jag ser tillbaka på det, så stod Trollet alltid inne i ladugården när jag...
2
Svar
31
· Visningar
3 095
Senast: nullo-modo
·
Gravid - 1år Hej! Nu är det väl dags för en grupp för oss som väntar barn till sommaren 2023? Jag har iaf längtat så nu drar jag igång denna tråd...
10 11 12
Svar
227
· Visningar
26 281
Senast: bumpo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp