Sommarföräldrar 2019

Har en känsla av att bebis åkt ned en bit och kanske fixerat sig. För snablars vilket tryck jag fått nedåt och det tom ilar emellanåt. Minns inte om det kom såhär tidigt förra gången, måste söka i trådarna här på buke tror jag.

Och mot bättre vetande har jag börjat hoppas på att bebis kanske kan tänka sig komma något för tidigt.
 
Fyra dagar över tiden idag, har varit inställd på att gå över då jag gjorde det med dottern. Är dock så oerhört trött, känns som om jag skulle kunna sova dygnet runt...
 
@Guldaskig Hoppas det kommer igång snart :).

@Klura Mysigt med babyshower :love:

Vi fick komma hem igår em redan, så skönt. Judith har pencillin tre gånger dagligen och ska in till sjukhuset på Torsdag igen och ta blodprov, men verkar må super.
Första natten har gått så bra och jag har fått sova hela 4h i sträck plus en timme igår kväll samt en timme imorse, lyx!
Vi har en liten hund här hemma och var lite nyfiken på hur han skulle reagera (men inte oroliga, då han är gammal och lugn och träffat bebisar förr). Judith låg i babynest på soffan igår och började skrika. Våran Elvis sprang dit direkt, hoppade upp och nosade på henne och lade sig bredvid det för att trösta henne :heart.
Få se om vi kan ta första barnvagnspromenaden nu på fm :)
 
@Guldaskig Hoppas det kommer igång snart :).

@Klura Mysigt med babyshower :love:

Vi fick komma hem igår em redan, så skönt. Judith har pencillin tre gånger dagligen och ska in till sjukhuset på Torsdag igen och ta blodprov, men verkar må super.
Första natten har gått så bra och jag har fått sova hela 4h i sträck plus en timme igår kväll samt en timme imorse, lyx!
Vi har en liten hund här hemma och var lite nyfiken på hur han skulle reagera (men inte oroliga, då han är gammal och lugn och träffat bebisar förr). Judith låg i babynest på soffan igår och började skrika. Våran Elvis sprang dit direkt, hoppade upp och nosade på henne och lade sig bredvid det för att trösta henne :heart.
Få se om vi kan ta första barnvagnspromenaden nu på fm :)

Skönt att det går bra! Vi har också en hund hemma, lite nervös hur han kommer reagera
 
Nu börjar jag tröttna på det här med graviditet. Jag har haft det provocerande bra, så jag "får" nästsn inte gnälla heller.... Bf 25 juli och tömkör en häst om dagen, tränar styrka några ggr i veckan och kan både sova, knyta skorna och ha sex utan problem :D men alltså fy farao vad tråkigt att vänta. Hade en förhoppning om att vara en sådan som får barn lite lagom för tidigt, nu har jag satt bf+14 dagar som bortre gräns och det är en evighet.....
Om jag hade vetat att det var en vecka kvar max hade jag lagt mig på soffan, ätit Ben&Jerrys och kollat Gossip Girl tills dess. Men nu KAN det ju vara en månad. Jag kan för fasen inte vara immobil och leva på socker i en månad. Jag måste ju upprätthålla någon slags vanligt liv också. Dessutom närmar sig årets storstädning av stallet och altanen ska oljas. Kul. Jättekul.

I eftermiddag ska jag till barnmorskan för ett (känns det som nu) onödigt besök där de säger att blodtrycket är fint och att bebis puls är på 137 och när jag frågar om hon iaf inte kan känna efter lite bara, för att se om nååågot hänt med tappen så kommer hon att säga att man "inte ska vara där och rota i onödan", sen säger vi hej hej ses om två veckor, jag går och köper en glass och surar på tåget hem.

Nej, nu får det vara färdiggnällt för idag! När mitt sto skulle föla både tempade jag och tog mjölkprov varje dag, prickade in fölningen perfekt. Varför kan man inte göra så på människor? ;)
 
Dessutom känner jag mig lite.... Bortskämd kanske? Som tycker att det är så segt när jag ändå har det så bra 😒

Jag kände liknande. Är glad att jag mådde så bra i slutet, så vågade knappt klaga på det dåliga som var. Jag försökte tänka att jag skulle försöka passa på att njuta så mycket jag kunde. Men det skadar ju inte att man klagar lite när man är less ;).

Jag tyckte dock att sista tiden gick väldigt fort. Sa hela tiden till alla som fråga att jag kommer gå över minst en vecka. Var nästan inställd på att gå över 14 dagar och bli igångsatt, så när väl värkarna kom blev jag väldigt förvånad :D
 
Nu börjar jag tröttna på det här med graviditet. Jag har haft det provocerande bra, så jag "får" nästsn inte gnälla heller.... Bf 25 juli och tömkör en häst om dagen, tränar styrka några ggr i veckan och kan både sova, knyta skorna och ha sex utan problem :D men alltså fy farao vad tråkigt att vänta. Hade en förhoppning om att vara en sådan som får barn lite lagom för tidigt, nu har jag satt bf+14 dagar som bortre gräns och det är en evighet.....
Om jag hade vetat att det var en vecka kvar max hade jag lagt mig på soffan, ätit Ben&Jerrys och kollat Gossip Girl tills dess. Men nu KAN det ju vara en månad. Jag kan för fasen inte vara immobil och leva på socker i en månad. Jag måste ju upprätthålla någon slags vanligt liv också. Dessutom närmar sig årets storstädning av stallet och altanen ska oljas. Kul. Jättekul.

I eftermiddag ska jag till barnmorskan för ett (känns det som nu) onödigt besök där de säger att blodtrycket är fint och att bebis puls är på 137 och när jag frågar om hon iaf inte kan känna efter lite bara, för att se om nååågot hänt med tappen så kommer hon att säga att man "inte ska vara där och rota i onödan", sen säger vi hej hej ses om två veckor, jag går och köper en glass och surar på tåget hem.

Nej, nu får det vara färdiggnällt för idag! När mitt sto skulle föla både tempade jag och tog mjölkprov varje dag, prickade in fölningen perfekt. Varför kan man inte göra så på människor? ;)

Fast vill man ligga på soffan och äta godis sista månaden så får man det :D. Förstår dig iaf, hoppas din bebis beslutar sig för att komma snart!
 
Fast vill man ligga på soffan och äta godis sista månaden så får man det :D. Förstår dig iaf, hoppas din bebis beslutar sig för att komma snart!
Ja, det FÅR man ju! Men jag vill en massa saker som inte är förenligt med soffgodis :cautious: Men kvällen kommer att spenderas med chips!
Min barnmorska var iaf snäll (ja pulsen var 137 på bebisen och mitt bt 100/60 som vanligt, i övrigt inget nytt ;)) och uppmuntrade mig och sambon att göra roliga utflykter när han får semester på måndag :)

Jag får göra som @underensten och tänka att det här kommer inte hända innan augusti, så blir jag kanske glatt överraskad!
 
Nu har jag fått inse att ridningen inte längre fungerar för mig, får så ont i mina höfter och bäckenet efter ridningen att jag inte ens kan resa mig ur soffan efteråt eller ännu mindre gå. 😭
Går in i vecka 38 om två dagar så jag får väl vara glad att jag kunnat rida så länge och aktivt trots allt.
Nu är det bara att se när jag är redo att börja rida igen efter förlossningen. :nailbiting:
 
Känner mig aningen trött och irriterad. När väl smärtan från klippet har gått över så verkar jag ha dragit på mig en UVI istället :(. Hemma med Judith själv och hon vilar, men jag har svårt att komma till ro när det sticker så i urinröret.
Ska in till VC imorgon bitti och lämna urinprov. Sen ska vi till sjukhuset på fm (annan stad) med Judith för blodprov och kolla infektionsvärdena. Sen kommer BVC på hembesök på eftermiddagen. Och så ska man försöka få in amning mellan detta också. *trött och gnällig*
 

Liknande trådar

Gravid - 1år Någon mer än jag som väntar bebis till sommaren och vill hänga i en tråd? Jag (snart 38 år) är beräknad till 21/7 och har för några...
7 8 9
Svar
168
· Visningar
10 954
Övr. Barn Jag är lite rådvill... dottern vill ju ha ett husdjur, och jag har tittat på massor av olika djur som kanske kunde funka men jag vet...
2 3
Svar
42
· Visningar
3 419
Senast: Amha
·
Övr. Grenar Hej jag köpte 2019 en travare. 155cm hög på 16 år. såhär när jag ser tillbaka på det, så stod Trollet alltid inne i ladugården när jag...
2
Svar
31
· Visningar
3 095
Senast: nullo-modo
·
Gravid - 1år Hej! Nu är det väl dags för en grupp för oss som väntar barn till sommaren 2023? Jag har iaf längtat så nu drar jag igång denna tråd...
10 11 12
Svar
227
· Visningar
26 290
Senast: bumpo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Valp 2024
  • Resultat på HD-röntgen
  • Annonsera mera hundar 2

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp