Störiga saker vi stör oss på del 10

Status
Stängd för vidare inlägg.
Ny tjej skulle börja på jobbet med provjobb den här veckan. Stämde av i tisdags att allt var OK och tjejen var supertaggad. Sen sjukanmälde hon sig på natten genom sms, gjorde sig okontaktbar tills hon sjukanmälde sig under följande natt på samma sätt och idag kom smset att hon fått nytt jobb... Just det, personalen hade sett henne gå förbi jobbet när hon var sjukanmäld så det där med att "tar mig inte ur sängen" känns ju... Troligt... Varför inte vara ärlig från första början?!
 
Ny tjej skulle börja på jobbet med provjobb den här veckan. Stämde av i tisdags att allt var OK och tjejen var supertaggad. Sen sjukanmälde hon sig på natten genom sms, gjorde sig okontaktbar tills hon sjukanmälde sig under följande natt på samma sätt och idag kom smset att hon fått nytt jobb... Just det, personalen hade sett henne gå förbi jobbet när hon var sjukanmäld så det där med att "tar mig inte ur sängen" känns ju... Troligt... Varför inte vara ärlig från första början?!
Skönt att den personen visar sitt rätta jag innan hon börjat arbeta på riktigt :up:
 
Vi har en lokal "vad händer i stan" grupp på faccebook. Och det är i princip alltid nån borttappad katt i gruppen, och folk kommenterar "är det den här katten?" och visar EN HELT ANNAN KATT, ärligt om du inte ser skillnad på grå katt med vitt ansikte och en helsvart katt kanske du skulle kolla ögonen.
 
jamen dom har väl erbjudit halloumi och det gillar inte du.

Jovisst det har dom och jag förstår ju också att det finns en meny och det är inte så att alla bara kan ringa och önska vad de vill ha. Men samtidigt när man hör av sig långt i förväg och hör lite försiktigt om de kan erbjuda något annat.. bara en bit ost av en annan sort typ.. så tänker jag att det hade ju blivit liten ansträngning= stor vinst för dem iom djungeltelegrafen sen....

Ja, jag jag vet inte jag. Visst kan jag bli oresonlig ibland när jag blir sur, men som sagt, tycker de hade vunnit mer på det...!
 
Jovisst det har dom och jag förstår ju också att det finns en meny och det är inte så att alla bara kan ringa och önska vad de vill ha. Men samtidigt när man hör av sig långt i förväg och hör lite försiktigt om de kan erbjuda något annat.. bara en bit ost av en annan sort typ.. så tänker jag att det hade ju blivit liten ansträngning= stor vinst för dem iom djungeltelegrafen sen....

Ja, jag jag vet inte jag. Visst kan jag bli oresonlig ibland när jag blir sur, men som sagt, tycker de hade vunnit mer på det...!

Visst hade dom kunnat få en liten vinst i att tillgodose dina önskemål just denna gång, men jag är nog mer benägen att hålla med om att man inte kan ringa och önska vilken mat som en restaurang ska ställa upp med.
 
Hör dörren öppnas och någon ropar "hallå?!" för att i nästa andetag "vart är katterna? kan jag släppa hundarna?" för att sedan släppa dem.
Jag har tyvärr ingen aning om vart katterna är varje sekund, kommer du hit med dina hundar får du jätte gärna ringa först så att vi kan stänga in katterna på lämpligt ställe först :banghead: Hundarna är av sorten som gärna äter katter och när de inte får det så skäller de på dem...
 
Hör dörren öppnas och någon ropar "hallå?!" för att i nästa andetag "vart är katterna? kan jag släppa hundarna?" för att sedan släppa dem.
Jag har tyvärr ingen aning om vart katterna är varje sekund, kommer du hit med dina hundar får du jätte gärna ringa först så att vi kan stänga in katterna på lämpligt ställe först :banghead: Hundarna är av sorten som gärna äter katter och när de inte får det så skäller de på dem...
Får horribla bilder framför ögonen av en lägenhet som brakar ihop under jakten.
 
Hör dörren öppnas och någon ropar "hallå?!" för att i nästa andetag "vart är katterna? kan jag släppa hundarna?" för att sedan släppa dem.
Jag har tyvärr ingen aning om vart katterna är varje sekund, kommer du hit med dina hundar får du jätte gärna ringa först så att vi kan stänga in katterna på lämpligt ställe först :banghead: Hundarna är av sorten som gärna äter katter och när de inte får det så skäller de på dem...
Herregud vad hen hade åkt ut med huvudet före och hundarna efter om hen kom in här och gjorde så!
 
Visst hade dom kunnat få en liten vinst i att tillgodose dina önskemål just denna gång, men jag är nog mer benägen att hålla med om att man inte kan ringa och önska vilken mat som en restaurang ska ställa upp med.
Vegetariska eller veganska alternativ hör till en meny 2018 (inte minst eftersom de ofta även täcker in religiösa önskemål och några vanliga allergier). De flesta restauranger, inklusive Gyllne Måsen anpassar på en begäran en maträtt efter en kunds önskemål.

McD är på något sätt låg vattenmärket för ute-mat, ställen med sämre service och mat än dem saknar existensberättigande och borde med all logik ha konkurrerats ut (... fast med tanke på hur många dåliga restauranger som finns, det kanske är tvärtom, att de lever på sin dåliga service - att folk är onda och drar dit vänner, släkt och dater som ett slags passivt-aggressiv bestraffning:cautious:).
 
McD är på något sätt låg vattenmärket för ute-mat, ställen med sämre service och mat än dem saknar existensberättigande och borde med all logik ha konkurrerats ut (... fast med tanke på hur många dåliga restauranger som finns, det kanske är tvärtom, att de lever på sin dåliga service - att folk är onda och drar dit vänner, släkt och dater som ett slags passivt-aggressiv bestraffning:cautious:).
Jag är ingen stor vän av den kedjan.
Men - som akut hjälp vid hunger eller dippande blodsocker och ork, ja då funkar det utmärkt. Det finns sämre hamburgerställen också.
McD och pizza är för mig ungefär samma klass av snabb bukfylla utan kulinariska inslag alls.

Jag har ätit på ett gång sämre restauranger än McD. Fördelen med dem är att man i allmänhet vet exakt vad man får!
Det visste jag t.ex. inte på den sjukhusrestaurang jag besökte för nån vecka sedan. Tänkte att eftersom samma firma även har en restaurang på stan och har samma meny så borde det vara ätbart. Det var det inte.
 
På att en ansiktskräm som jag fick en sådan där liten provförpackning på, och sedermera förälskade mig i, har visat sig kosta över 300 kr för en liten sketen 50 ml-burk :eek::nailbiting::arghh:
 
Hör dörren öppnas och någon ropar "hallå?!" för att i nästa andetag "vart är katterna? kan jag släppa hundarna?" för att sedan släppa dem.
Jag har tyvärr ingen aning om vart katterna är varje sekund, kommer du hit med dina hundar får du jätte gärna ringa först så att vi kan stänga in katterna på lämpligt ställe först :banghead: Hundarna är av sorten som gärna äter katter och när de inte får det så skäller de på dem...
Fyfan vad arg jag hade blivit.
Dessutom - jag hade aldrig tillåtit kattätande hundar i mitt hem. Aldrig.
 
Vegetariska eller veganska alternativ hör till en meny 2018 (inte minst eftersom de ofta även täcker in religiösa önskemål och några vanliga allergier). De flesta restauranger, inklusive Gyllne Måsen anpassar på en begäran en maträtt efter en kunds önskemål.

McD är på något sätt låg vattenmärket för ute-mat, ställen med sämre service och mat än dem saknar existensberättigande och borde med all logik ha konkurrerats ut (... fast med tanke på hur många dåliga restauranger som finns, det kanske är tvärtom, att de lever på sin dåliga service - att folk är onda och drar dit vänner, släkt och dater som ett slags passivt-aggressiv bestraffning:cautious:).

Jamen det finns ju - bara det att det inte var något som personen i fråga gillar.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Hjärtligt välkomna till ”Lobelias meditations och mindfulnesscenter" Jag är glad att så många valt att närvara vid denna 10 dagars...
21 22 23
Svar
456
· Visningar
19 398
Tjatter Corona i Stallet Stall Vårlyckans ridskolechef Christian Grey, har länge ignorerat alla Coronadirektivt och ridskolan har efter...
40 41 42
Svar
836
· Visningar
28 357
  • Låst
Tjatter Det var en gång en prinsessa vid namn Cimorene, som bodde i det blomstrande kungadömet Linderwall. Linderwall var ett lugnt kungadömme...
51 52 53
Svar
1 058
· Visningar
36 926
Senast: Intejag
·
Äldre Jag blir galen på våran granne snart! Huah, är jag lättretlig eller har jag rätt till att vara det? :eek: Sambon och jag har nyligen...
Svar
18
· Visningar
2 749
Senast: martha
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp