Bukefalos 28 år!

Störiga saker vi stör oss på del 10

Status
Stängd för vidare inlägg.
Stör mig på att jag ”bara” har två alternativ att gå och testa mig för könis (förlåt, kunde inte hjälpa ^^), vardagar mellan 8-9 eller så får jag vänta till nästa onsdag mellan 17-19. Varför inte en mer human tid, typ 9-10 :(
 
Jag stör mig på att efter allt prat om Tela Tequila så kommer jag ihåg att jag kollade på nån liknande fast det var nån amerikansk rappare som hade stora klockor hängande runt halsen och jag kan inte komma på vad han eller showen hette!:arghh:

På tal om asmeningslösa program vi har sett.:angel:
 
Det är nåt program på tv om folk som inte märkt av sin graviditet och en barnmorska eller nåt säger att man kan bli gravid fort igen efter en födsel så det är viktigt att kvinnorna börjar ta preventivmedel igen direkt. Det är det för helvete inte, ge fan i att lägga ansvaret på kvinnan :rage:

Ännu störigare är att dosan ligger för långt bort och jag orkar inte resa mig så jag kan byta kanal :meh:
 
Ja, verkligen... det blir väl bara grönsaker isf. Kul jul.
Den där bönburgaren de kunde fixa åt mig förra gången okej det förstår jag att jag inte kan förvänta mig att få för den står ju faktiskt inte på menyn, det var bara en bonus att de kunde fixa det förra gången. Men något annat hade de kunnat erbjuda sig att ordna fram.

jamen dom har väl erbjudit halloumi och det gillar inte du.
 
Det är nåt program på tv om folk som inte märkt av sin graviditet och en barnmorska eller nåt säger att man kan bli gravid fort igen efter en födsel så det är viktigt att kvinnorna börjar ta preventivmedel igen direkt. Det är det för helvete inte, ge fan i att lägga ansvaret på kvinnan :rage:

Ännu störigare är att dosan ligger för långt bort och jag orkar inte resa mig så jag kan byta kanal :meh:
Tja, jag har ett par brorsdöttrar som det är mindre än ett år mellan, så visst kan man bli gravid kort tid efter en förlossning. :p
 
Jojo, det är inte det jag vände mig emot utan att det skulle vara kvinnans ansvar att ta preventivmedel, som om mannen ifråga vore en jättebebis helt inkapabel att använda kondom.
Följdfråga om nu kvinnan tar preventivmedel påverkar inte det då bäbisen? Bäbisen får sin mat från mamman om då mamman tar hormonpreparat så torde väll det hamna i bröstmjölken?
Med andra ord ännu större anledning till att mannen borde använda kondom.
 
Följdfråga om nu kvinnan tar preventivmedel påverkar inte det då bäbisen? Bäbisen får sin mat från mamman om då mamman tar hormonpreparat så torde väll det hamna i bröstmjölken?
Med andra ord ännu större anledning till att mannen borde använda kondom.
Minipiller får användas även när man ammar. Även hormon eller kopparspiral kan sättas in på efterkontrollen trots amning om man vill. Oavsett det så är jag vidrigt trött på att det alltid ska vara kvinnans ansvar.
 
Jag har faktiskt aldrig riktigt förstått det där med att det skulle vara "kvinnans ansvar", jag tar ansvar för vad jag själv önskar sen om det är genom hormon eller kondom gör det inte till mer eller mindre mitt ansvar. Vill jag använda preventivmedel så gör jag vill jag inte så gör jag inte det och samma räknar jag då för mannen om han nu vill. Jag måste inte använda hormoner eller spiraler etc om jag inte vill men om jag då vill undvika att bli gravid så gör jag bäst i att att använda kondom men det gör det inte till "mitt ansvar" utan att jag göra vad jag vill.
 
Jag stör mig på att efter allt prat om Tela Tequila så kommer jag ihåg att jag kollade på nån liknande fast det var nån amerikansk rappare som hade stora klockor hängande runt halsen och jag kan inte komma på vad han eller showen hette!:arghh:

På tal om asmeningslösa program vi har sett.:angel:
Det låter som Flavor Flav, programmet hette Flavor of Love :D
 
Stockholms kollektivtrafik, specifikt pendeltågen. Hur är det ens okej att det fungerar så jävla dåligt? Hur är det rimligt att man gör det omöjligt för folk att pendla med pendeltåget när biltrafiken sabbar miljön så som den gör? Man kan ju tycka att de borde prioritera att få ordning på skiten då.

Aaaaaaaargh.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Hjärtligt välkomna till ”Lobelias meditations och mindfulnesscenter" Jag är glad att så många valt att närvara vid denna 10 dagars...
21 22 23
Svar
456
· Visningar
19 109
Tjatter Corona i Stallet Stall Vårlyckans ridskolechef Christian Grey, har länge ignorerat alla Coronadirektivt och ridskolan har efter...
40 41 42
Svar
836
· Visningar
27 804
  • Låst
Tjatter Det var en gång en prinsessa vid namn Cimorene, som bodde i det blomstrande kungadömet Linderwall. Linderwall var ett lugnt kungadömme...
51 52 53
Svar
1 058
· Visningar
36 510
Senast: Intejag
·
Äldre Jag blir galen på våran granne snart! Huah, är jag lättretlig eller har jag rätt till att vara det? :eek: Sambon och jag har nyligen...
Svar
18
· Visningar
2 720
Senast: martha
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp