Störiga saker vi stör oss på del 10

Status
Stängd för vidare inlägg.
Det är så extremt störigt att männen på min arbetsplats (placerad på en gymnasieskola) nästan utan undantag går i sandaler och strumpor. Fotriktiga dito.
Kvinnliga lärare går i de skor de gillar.
Men männen - de byter om till fotriktiga inne-sandaler. HUR kan det komma sig?
 
Stör mig på att chefen skickade ut veckans veckobrev i fredags klockan tio i sju, jag sover då men vaknade givetvis :meh:
Stör mig också på att bilen tydligen inte var inbokad i torsdag utan nu på måndag men jag vet att jag sa den förste, bokaren hörde antagligen den femte :cautious:
 
Så alla männen har exakt samma smak vad gäller skor? Medan kvinnorna har individuell smak.
Nä, det köper jag inte.
De går i de skor de gillar att ha på sig inomhus på jobbet. Jag skulle avsky att gå i stövlar inomhus som en del av mina kvinnliga kollegor går i, likaså hatar jag att gå i pumps på hala golv och mina fötter är helst barfota, så vad har jag för skor inomhus på jobbet? Jo, sandaler och strumpor.

Jag har beroende på årstid tre skobyten en vanlig arbetsdag, ett par som jag går i slask och lera till bilen, ett par jag använder när jag går till min arbetsplats och om jag går ut på lunchen och ett par jag använder på jobbet som är sköna att använda inomhus.
 
Jag stör mig på:
Hinner kanske inte röja allt innan vintern kommer.
En faktura är spårlöst borta.
En viss person.
Att jag har såriga naglar men ändå pillar och biter på dem, trots nagellack.
Att jag är hungrig och känner noll lust att behöva äta mitt i natten.
Att jag är på dåligt humör (förvisso relativt).
Att det skulle behöva dammsugas, då det känns som jag gjorde det nyss men nej det är en vecka sedan sist.
Att jag inte kan sova.
Att jag sitter och skriver ”jag stör mig listor”.
 
Vi har en lokal "vad händer i stan" grupp på faccebook. Och det är i princip alltid nån borttappad katt i gruppen, och folk kommenterar "är det den här katten?" och visar EN HELT ANNAN KATT, ärligt om du inte ser skillnad på grå katt med vitt ansikte och en helsvart katt kanske du skulle kolla ögonen.
Påminner mig om gruppen "Hitta Mike!". Så länge det är Chinese Crested i hunden så läggs en bild upp med "Är det här han?". Till och med valpar, när han är några år gammal vid det här laget.... O_o
 
Det är så extremt störigt att männen på min arbetsplats (placerad på en gymnasieskola) nästan utan undantag går i sandaler och strumpor. Fotriktiga dito.

Fotriktiga strumpor? :angel:

På min gymnasieskola förekommer sandaler bara hos en manlig naturkunskapslärare. (Och hos mig, de dagar jag har gummistövlar till jobbet.)
 
Stör mig så oerhört mycket på att jag suttit hela kvällen och gjort en fotobok till mamma i julklapp - och när jag ska beställa så går det inte för att det inte går att spara (av okänd anledning). Så måste alltså göra om hela. 30 sidor....
 
Idag stör jag mig på:
- Att jag inte kan sova
- Att jag övertänker
- Att jag ligger med mobilen och tappar den i ansiktet var och varannan minut
- Att jag inte kan sluta tänka
- Att varit aktiv heka dagen i hopp om att få sova inatt
- Att jag inte ens är trött än (kl 4.30)
- Att jag bara klagar på allt och inget och aldrig är nöjd
tror det var allt... nu försöka sova. För hundrade gången typ. Godnatt, eller något i den stilen :meh:
 
Jag stör mig på att jag inte lyckas ta reda på när säsong 4 av Outlander kommer på Netflix.
Och på att jag fortfarande inte fått hem böckerna så jag kan läsa serien sålänge.
Och på att jag inte har en egen Jamie :cautious:
 
Stör mig på att ombyggnationerna vid mitt jobb aldrig blir klara, så det måste rännas mellan olika tillfälliga lokaler i troligtvis flera månader till. :down:
 
Jag stör mig på att jag inte lyckas ta reda på när säsong 4 av Outlander kommer på Netflix.
Och på att jag fortfarande inte fått hem böckerna så jag kan läsa serien sålänge.
Och på att jag inte har en egen Jamie :cautious:

Netflix har legat långt efter viaplay när det gäller outlander tidigare iaf. Så skulle tippa på att det dröjer.
 
Att min 10 åring beter sig som en trotsig 2 åring idag, att det är för varmt inne och min handled värker
 
Jag stör mig på en lokal FB grupp. 95% av allt som läggs upp är vardagsbilder typ utsikten från balkongen, naturbilder eller kyrkan. Majoriteten av alla bilder är kyrkan. Hela tiden. Ofta med kommentaren "Jag vet att det varit mycket bilder på kyrkan nu men den är ju så vacker så här kommer en till" :meh: Kyrkan ÄR vacker men det hade kanske räckt med en bild i månaden? Två om gruppens medlemmar inte får sitt kyrkbildsintresse tillfredsställt? eller skulle de kanske inte kunna åka till kyrkan och uppleva den på riktigt?!

Hade det inte varit för att det då och då läggs upp historiska bilder och berättelser ifrån orten hade jag gått ur för längesen. Men varje gång tanken slår mig läggs något ut som hintar om att det KAN ju kommer något intressant snart :cautious:
 
Netflix har legat långt efter viaplay när det gäller outlander tidigare iaf. Så skulle tippa på att det dröjer.
Gaah, vad enerverande! Kan inte gärna skaffa ytterligare ett abonnemang bara för en serie heller... Såvida jag inte väntar hundra år på att alla avsnitt ska hinna släppas och kör ett maraton i en provperiod :cautious:
 
Folk som sölar i 80 på 110-väg och så fort det blir dubbelfiligt så kör de i 110 igen...:confused:

Folk som ligger i häcken på en när man kör 110 på 110-väg och inte kör om när möjligheten (2-filigt) kommer.
Mmmmm.
Jag kan eventuellt ha lite fördragsamhet med folk som kör i 80 - hela tiden.

Men de där som inte vågar öka farten för att det är så SMALT med enfiligt. Dem blir jag orimligt och rätt högljutt irriterad på......
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Hjärtligt välkomna till ”Lobelias meditations och mindfulnesscenter" Jag är glad att så många valt att närvara vid denna 10 dagars...
21 22 23
Svar
456
· Visningar
19 397
Tjatter Corona i Stallet Stall Vårlyckans ridskolechef Christian Grey, har länge ignorerat alla Coronadirektivt och ridskolan har efter...
40 41 42
Svar
836
· Visningar
28 355
  • Låst
Tjatter Det var en gång en prinsessa vid namn Cimorene, som bodde i det blomstrande kungadömet Linderwall. Linderwall var ett lugnt kungadömme...
51 52 53
Svar
1 058
· Visningar
36 924
Senast: Intejag
·
Äldre Jag blir galen på våran granne snart! Huah, är jag lättretlig eller har jag rätt till att vara det? :eek: Sambon och jag har nyligen...
Svar
18
· Visningar
2 749
Senast: martha
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp