Störiga saker vi stör oss på del 10

Status
Stängd för vidare inlägg.
Så fort jag hittar ett nagellack jag gillar så slutar man sälja det i rätt färg. Det är inte ens udda färger, utan typ vinrött, hur jävla svårt ska det vara att behålla det i sortimentet liksom?! :arghh:

Samma här fast med läppstift/läppglans. Så vansinnigt störande! :mad:

Edit: Kan också tillägga att det är inga ovanligare färger som tex blått som jag gillar...
 
Så fort jag hittar ett nagellack jag gillar så slutar man sälja det i rätt färg. Det är inte ens udda färger, utan typ vinrött, hur jävla svårt ska det vara att behålla det i sortimentet liksom?! :arghh:
Samma här fast med läppstift/läppglans. Så vansinnigt störande! :mad:

Edit: Kan också tillägga att det är inga ovanligare färger som tex blått som jag gillar...

Sådär brukar det vara med mycket jag hittar som funkar för mig, oavsett om det är löpskor eller ansiktskräm det handlar om :arghh:
 
Stör mig på att min kära sambo envisas med att ha kokhett i sovrummet. Vi har en sådan här "fuskkamin" som egentligen bara är en vanlig värmefläkt, som han envisas med att ställa så den blåser in i sovrummet. Han tycker att det blir kallt om benen och är kallt i sovrummet, när det är han själv som hela tiden vrider täcket åt fel håll och drar upp det så han inte har någonting på benen :arghh::banghead:
Så nu är det så jäkla varmt i sovrummet att jag inte ens kan gå in där, än mindre sova i det. Sedan klagar han på att han sover dåligt och vaknar hela tiden :meh: Konstigt...

Han får fasen skaffa sig en pyjamas om han tycker det är så kallt. Det går inte att ha sådär varmt i sovrummet, varken jag eller hunden får någon sömn och sedan ska bebis ligga där också. Nej, han får klä på sig helt enkelt
 
Senast ändrad:
Stör mig på idioter som inte kan (eller vill) hantera smällare/fyrverkerier på ett vettigt sätt.

I förrgår var det någon som smällde en smällare på ett resecentrum precis utanför bussen. Igår avfyrades en raket på en hållplats vid skolan och enligt mina vänner (vi tog olika bussar) smällde någon en form av minismällare i bussen.

Jag längtar efter dagen när de inte har några smällare/fyrverkerier kvar. I förrgår kände jag i alla fall att det var "säkert" inne i bussar/spårvagnar och då löser jag det genom att byta på en annan hållplats. Men uppenbarligen inte, eftersom någon smällde någon form av minismällare i en buss igår... nu vet jag inte vad jag ska göra för att hålla mig undan dem :arghh:
 
Stör mig på idioter som inte kan (eller vill) hantera smällare/fyrverkerier på ett vettigt sätt.

I förrgår var det någon som smällde en smällare på ett resecentrum precis utanför bussen. Igår avfyrades en raket på en hållplats vid skolan och enligt mina vänner (vi tog olika bussar) smällde någon en form av minismällare i bussen.

Jag längtar efter dagen när de inte har några smällare/fyrverkerier kvar. I förrgår kände jag i alla fall att det var "säkert" inne i bussar/spårvagnar och då löser jag det genom att byta på en annan hållplats. Men uppenbarligen inte, eftersom någon smällde någon form av minismällare i en buss igår... nu vet jag inte vad jag ska göra för att hålla mig undan dem :arghh:
Tycker det är dags att ta bort smällare för den vanliga mannen. Bara utbildade borde få hålla på förutsatt att kommunen har get dom tillstånd och då självklart med begränsade tider.
 
Trafikanter. Allmänt.

-Personer som på 70-väg ligger och pendlar mellan 40-60km/h, plusgrader, uppehåll, torr väg...
-folk som inte blinkar när de ska svänga; antingen så blir det lite sport att lista ut om "ska den svänga? inte? JO DET SKULLE DEN!:nailbiting:" eller när man ligger på landsväg och bilen framför går långsammare och långsammare - och så svänger den plötsligt (gärna vänstersväng då).
-cyklister eller fotgängare utan reflexer
osv osv...
 
Trafikanter. Allmänt.

-Personer som på 70-väg ligger och pendlar mellan 40-60km/h, plusgrader, uppehåll, torr väg...
-folk som inte blinkar när de ska svänga; antingen så blir det lite sport att lista ut om "ska den svänga? inte? JO DET SKULLE DEN!:nailbiting:" eller när man ligger på landsväg och bilen framför går långsammare och långsammare - och så svänger den plötsligt (gärna vänstersväng då).
-cyklister eller fotgängare utan reflexer
osv osv...

Mottrafikanter.
 
Trafikanter. Allmänt.

-Personer som på 70-väg ligger och pendlar mellan 40-60km/h, plusgrader, uppehåll, torr väg...
-folk som inte blinkar när de ska svänga; antingen så blir det lite sport att lista ut om "ska den svänga? inte? JO DET SKULLE DEN!:nailbiting:" eller när man ligger på landsväg och bilen framför går långsammare och långsammare - och så svänger den plötsligt (gärna vänstersväng då).
-cyklister eller fotgängare utan reflexer
osv osv...

Som forstättning på den sista punkten; Fotgängarna som i P1s undersökning om varför så få har på sig reflexer svarade med att det inte var deras ansvar att synas, utan bilisternas ansvar att stanna.
 
Känslan av att vara hungrig men inte sugen på någonting. Allt i kylskåpet känns bara blä, fick bli lite yoghurt bara till frukost.
 
På tal om korkade människor. Sambon är byggnadsarbetare och dom ska smälla upp ett stort hus i centrala Skellefteå. Folk trycker sig mellan staketen och kör in med bilar på området(grindar öppnas för att släppa in lastbilar, då smiter personbilar in), som för närvarande är en jättegrop som är typ två våningar djupt, helt livsfarligt. När dom blir stoppade så blir dom upprörda "men jag ska ju på stan!!" Men gå runt!!
På ett ställe har vägen dessutom blivit enkelriktad, men det är många som kör åt båda hållen. :cautious:

Övervägande pensionärer.
 
:nailbiting::nailbiting::nailbiting::nailbiting::nailbiting:
Jag stannar gärna för folk och fä - bara jag sett dem.

och fortsättning på detta....
Folk som är ute och promenerar på kvällen, de kan vara duktiga och HA reflexer på sig - meeen, de har en liten hund i koppel, utan reflex, som släpps före ut på övergångsstället.... Så då ser man reflexen och människan, noterar var den står och gör bedömningen om hur nära vägen den är - och plötsligt kliver lille Fido ut på vägen.
 
och fortsättning på detta....
Folk som är ute och promenerar på kvällen, de kan vara duktiga och HA reflexer på sig - meeen, de har en liten hund i koppel, utan reflex, som släpps före ut på övergångsstället.... Så då ser man reflexen och människan, noterar var den står och gör bedömningen om hur nära vägen den är - och plötsligt kliver lille Fido ut på vägen.
Här brukar jag störa mig på det motsatta. Möter ofta folk med hund där det lilla djuret ser ut som en julgran. Det blinkar och lyser och det är reflexväst och hela köret, ibland är tom kopplet som en liten ljusslinga. Själva är de däremot svartklädda utan en endaste reflex. Tänker de att det liksom räcker med hunden? uppriktigt nyfiken. De verkar ju vara väldigt måna om att djuret ska synas så de fattar ju uppenbarligen grejen.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Hjärtligt välkomna till ”Lobelias meditations och mindfulnesscenter" Jag är glad att så många valt att närvara vid denna 10 dagars...
21 22 23
Svar
456
· Visningar
18 720
Tjatter Corona i Stallet Stall Vårlyckans ridskolechef Christian Grey, har länge ignorerat alla Coronadirektivt och ridskolan har efter...
40 41 42
Svar
836
· Visningar
27 201
  • Låst
Tjatter Det var en gång en prinsessa vid namn Cimorene, som bodde i det blomstrande kungadömet Linderwall. Linderwall var ett lugnt kungadömme...
51 52 53
Svar
1 058
· Visningar
36 072
Senast: Intejag
·
Äldre Jag blir galen på våran granne snart! Huah, är jag lättretlig eller har jag rätt till att vara det? :eek: Sambon och jag har nyligen...
Svar
18
· Visningar
2 685
Senast: martha
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Semester.
Tillbaka
Upp