Störiga saker vi stör oss på del 10

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag stör mig på att frisörer idag verkar kunna klippa två-tre frisyrer. Eller så vägrar dom bara helt enkelt att göra något som inte är precis som alla andra frisyrer..
Jag var till frisören häromdagen, gav frisören fria händer och sa "Gör gärna något kul, annat än bara klippa topparna"
Hennes version på det var att klippa 5cm på längden (jag har går åtminstone nedanför axlarna så det gör inte stor skillnad) och så klippte hon upp håret minimalt.
Så himla tråkigt.
Såhär har det varit varje gång jag gått till (olika varje gång) frisör senaste fem åren :rage:
Och så stör jag mig på att jag inte sa något utan stör mig i efterhand
Kan du inte gå till nån lite mer ”trendig” salong?
 
Det var det jag gjorde, men det är väl det som är problemet, trenden nu är ju att alla ska se likadana ut

Jag upplever också hårmodet som lite tråkigt just nu när det kommer till frisyrer.
När man kollar på t.ex. sociala medier så är det mest jämnlångt hår man ser.

Jag tror att man vid frisören verkligen måste hålla fram att man inte är rädd för att de klipper ordentligt och att man vill ha en verklig förändring, om det är det man vill.

Har en hel del frisörer i min bekantskapskrets, och har förstått att det är många som kommer in och säger "fria händer" men som egentligen menar "läs mina tankar och gör en frisyr som är nästan som den jag har nu, men med en liten förändring" och att om frisören inte känner kunden bra sedan tidigare är det svårt för denna att avgöra vad som menas, och då hellre kör "safe than sorry" :)
 
Det här..... Vart är mitt paket, varför har det varit i Spånga tre gånger och varför är det där NU? Varför har det åkt tillbaka????
pkt.jpg
 
Tittar på Det okända och stör mig på att personerna de är hos sitter och viskar hela tiden. En sådan onödig sak att störa sig på men ändå så irriterande.
 
Det var det jag gjorde, men det är väl det som är problemet, trenden nu är ju att alla ska se likadana ut
Jag upplever också hårmodet som lite tråkigt just nu när det kommer till frisyrer.
När man kollar på t.ex. sociala medier så är det mest jämnlångt hår man ser.

Jag tror att man vid frisören verkligen måste hålla fram att man inte är rädd för att de klipper ordentligt och att man vill ha en verklig förändring, om det är det man vill.

Har en hel del frisörer i min bekantskapskrets, och har förstått att det är många som kommer in och säger "fria händer" men som egentligen menar "läs mina tankar och gör en frisyr som är nästan som den jag har nu, men med en liten förändring" och att om frisören inte känner kunden bra sedan tidigare är det svårt för denna att avgöra vad som menas, och då hellre kör "safe than sorry" :)
Jag har faktiskt ruskigt dålig koll på hårtrender. Ja trender överlag. Men just hår finns det så mycket att göra med! Följde ett hårprogram på svt som gick ganska nyligen där de gick igenom olika hårtrender, metoder osv. Intressant med så många olika klippsttilar, hårtyper och hur man klipper så det dels passar personligheten och dels ansiktet. Det var en tävling men intressant ändå faktiskt och så fick man se hur man inte ska göra.

Kanske en grej kan vara att gå till en lärling/ skolelev?
Eller bara vara tydlig med att jag vill ha något nytt och skit i trenderna tack.
 
Sitter i ett kontorslandskap och var tvungen att be min närmsta kollega stänga munnen när hon tuggade tuggummi, ska man behöva säga åt en vuxen det? :banghead: O_o
 
Alternativet var att be henne hålla käft eller slänga allt löst inom räckhåll på henne och sen springa skrikande härifrån. Tror det första alternativet var bättre sett till vår fortsatta yrkesrelation, även min sinnesfrid. :cautious:
Haha! :laugh: jag hade en sån person bakom mig på bussen, men jag satt bara kvar och var irriterad :cautious:
 
Haha! :laugh: jag hade en sån person bakom mig på bussen, men jag satt bara kvar och var irriterad :cautious:
För flera år sedan hade jag en sån typ bredvid mig på tunnelbanan när jag var på väg till jobbet och samtidigt försökte läsa facklitteratur på engelska. Jag bad även henne, snällt, att stänga munnen eftersom det störde mig men fick ett otrevligt svar och snäste lika otrevligt tillbaka. Tyvärr skulle hon kliva av vid samma station för jag tänkte dänga väskan i huvudet, med böckerna, när jag klev annars. :devil:
 
För flera år sedan hade jag en sån typ bredvid mig på tunnelbanan när jag var på väg till jobbet och samtidigt försökte läsa facklitteratur på engelska. Jag bad även henne, snällt, att stänga munnen eftersom det störde mig men fick ett otrevligt svar och snäste lika otrevligt tillbaka. Tyvärr skulle hon kliva av vid samma station för jag tänkte dänga väskan i huvudet, med böckerna, när jag klev annars. :devil:
Jag har lyckats be en person som spelade dunka-dunka musik i hörlurar som läckte extremt mycket ljud sänka. Andra gången jag hamnade på samma buss. (Åker två timmar, så jag hade huvudvärk efter första gången). Vi satt inte ens bredo varandra!! Helt sjukt.

Hur skulle du göra om någon snarkade i bussen? Alltså svinhögt, inte bara lite oskyldigt? :laugh:
 
Jag har lyckats be en person som spelade dunka-dunka musik i hörlurar som läckte extremt mycket ljud sänka. Andra gången jag hamnade på samma buss. (Åker två timmar, så jag hade huvudvärk efter första gången). Vi satt inte ens bredo varandra!! Helt sjukt.

Hur skulle du göra om någon snarkade i bussen? Alltså svinhögt, inte bara lite oskyldigt? :laugh:
Det hade jag nog inte gjort något alls åt, det stör mig inte på samma sätt om det inte är någon som ligger och snarkar bredvid mig när jag ska sova. :cool:
 
Det hade jag nog inte gjort något alls åt, det stör mig inte på samma sätt om det inte är någon som ligger och snarkar bredvid mig när jag ska sova. :cool:
Alltså vi pratar om så höga decibel att det inte gick att prata med personen man satt bredvid. Sjukaste jag varit med om! :cautious:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Hjärtligt välkomna till ”Lobelias meditations och mindfulnesscenter" Jag är glad att så många valt att närvara vid denna 10 dagars...
21 22 23
Svar
456
· Visningar
18 607
Tjatter Corona i Stallet Stall Vårlyckans ridskolechef Christian Grey, har länge ignorerat alla Coronadirektivt och ridskolan har efter...
40 41 42
Svar
836
· Visningar
26 928
  • Låst
Tjatter Det var en gång en prinsessa vid namn Cimorene, som bodde i det blomstrande kungadömet Linderwall. Linderwall var ett lugnt kungadömme...
51 52 53
Svar
1 058
· Visningar
35 956
Senast: Intejag
·
Äldre Jag blir galen på våran granne snart! Huah, är jag lättretlig eller har jag rätt till att vara det? :eek: Sambon och jag har nyligen...
Svar
18
· Visningar
2 667
Senast: martha
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp