Störiga saker vi stör oss på del 10

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag körde under hastighetsbegränsningen tidigare i veckan, pga regn hela dagen innan och sedan minusgrader under natten. Var rädd att för halka. Vissa delar av vägen till jobbet saltas, men inte hela sträckan.
Det där är en befogad anledning att köra långsamt.

Eller en förbannad EPA på en 90 väg när många är på väg hem från jobbet.
Jag hamnade ofta bakom någon mopedbil då jag körde till jobbet förut.
 
Jag körde under hastighetsbegränsningen tidigare i veckan, pga regn hela dagen innan och sedan minusgrader under natten. Var rädd att för halka. Vissa delar av vägen till jobbet saltas, men inte hela sträckan.
Det är stor skillnad på att anpassa hastigheten när väglaget så kräver och att köra 80 på 100-väg i dagsljus, sommar och fri sikt känns obegripligt.

Det skapar köer och farliga omkörningar. Galna omkörare är min största fasa.

Är innerligt tacksam för att riksvägen som passerar min stad är 1+2-väg numera. Långfärdsbussarna var galna. De kunde köra om precis var somhelst. Även vid backkrön, skymd sikt och kurvor. Brakade igenom små samhällen i full fart och väjde inte om man mötte dem när de gjorde omkörningar.
 
Har en gammal toyota och den kör jag aldrig mer än max 110 men oftast 105. 100 är den bästa farten tycker hon. Passaten oftast 130 på samma sträcka. Inte mer får för då kommer varningslampor att jag kör för fort och det är också störande :cautious:

Småvägar med 30-50 i hastighet är jag däremot nästan överdrivet noga att hålla hastigheten. Så retar troligen upp några som gärna inte är så noga :p
 
Däremot! En lite parantes i sammanhanget och vet inte om jag stör mig på det eller inte. Bara ett konstaterande. Men det är stor skillnad på hur ofta folk blinkar beroende på vilken bil jag kör!
Med Toyotan är det färre än varannan som blinkar medan det är betydligt fler som blinkar om de passerar Passaten.
Så många beter sig olika beroende på vem de möter fast det är samma förare. Bilrasism :cautious:
 
På sista tiden har jag stött på ovanligt många som blinkar åt fel håll när de ska ut ur rondeller... Sjukt störigt, om än inte lika störigt som de jävla arslen som kör in framför en och bromsar, gärna med så kort avstånd som möjligt :banghead:

Men mest stör jag mig på ryggskott :arghh: Och på att jag somnade ifrån tvätten igår, så den tvätt jag kunde hänga utan ryggskott igår måste hängas med ryggskott idag :rage:
 
Har en gammal toyota och den kör jag aldrig mer än max 110 men oftast 105. 100 är den bästa farten tycker hon. Passaten oftast 130 på samma sträcka. Inte mer får för då kommer varningslampor att jag kör för fort och det är också störande :cautious:

Småvägar med 30-50 i hastighet är jag däremot nästan överdrivet noga att hålla hastigheten. Så retar troligen upp några som gärna inte är så noga :p

30-50 är jag supernoga med, skulle aldrig falla mig in att köra för fort där.

Edit: Silverpilen gillar att landa på 140 :angel:
 
Jag stör mig på att jag inte kan laga en lämplig mängd mat. I stället för 4 portioner kycklingssoppa så har jag nu nästan 4 liter soppa....
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Hjärtligt välkomna till ”Lobelias meditations och mindfulnesscenter" Jag är glad att så många valt att närvara vid denna 10 dagars...
21 22 23
Svar
456
· Visningar
18 640
Tjatter Corona i Stallet Stall Vårlyckans ridskolechef Christian Grey, har länge ignorerat alla Coronadirektivt och ridskolan har efter...
40 41 42
Svar
836
· Visningar
26 993
  • Låst
Tjatter Det var en gång en prinsessa vid namn Cimorene, som bodde i det blomstrande kungadömet Linderwall. Linderwall var ett lugnt kungadömme...
51 52 53
Svar
1 058
· Visningar
35 965
Senast: Intejag
·
Äldre Jag blir galen på våran granne snart! Huah, är jag lättretlig eller har jag rätt till att vara det? :eek: Sambon och jag har nyligen...
Svar
18
· Visningar
2 667
Senast: martha
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp