Störiga saker vi stör oss på del 10

Status
Stängd för vidare inlägg.
Nåja, det är ju inte så att en 80 väg innebär att lägsta tillåtna hastighet är 80. Har en så jäkla bråttom att en har ett problem med någon annan som kör i 75 bör en kanske fundera lite på sina prioriteringar och åka iväg lite tidigare.
Det är bara så segt att ligga bakom en snigel. Det finns roligare saker att göra.

Vill man köra långsamt så kan man visa hänsyn genom att släppa fram trafiken vid lämpligt tillfälle, i stället för att hindra andra.
 
Nåja, det är ju inte så att en 80 väg innebär att lägsta tillåtna hastighet är 80. Har en så jäkla bråttom att en har ett problem med någon annan som kör i 75 bör en kanske fundera lite på sina prioriteringar och åka iväg lite tidigare.

Man får inte hejda trafiken heller... och jo, det är irriterade om det är bra väglag etc. Sedan är tråden om saker som irriterar en, dvs ibland befogade saker och ibland inte...

Jag personligen blir vansinnigt irriterad på vägsniglar som tankat bromsolja och tappat gasen. Jag tillbringar så fruktansvärt mycket tid i bilen, jag är inte intresserad av att göra det längre tid än vad jag måste. Och nej, jag gör givetvis inte idiotomkörningar eller lägger mig i häcken på folk.
 
Man får inte hejda trafiken heller... och jo, det är irriterade om det är bra väglag etc. Sedan är tråden om saker som irriterar en, dvs ibland befogade saker och ibland inte...

Jag personligen blir vansinnigt irriterad på vägsniglar som tankat bromsolja och tappat gasen. Jag tillbringar så fruktansvärt mycket tid i bilen, jag är inte intresserad av att göra det längre tid än vad jag måste. Och nej, jag gör givetvis inte idiotomkörningar eller lägger mig i häcken på folk.
Vid ett tillfälle körde vägsnigeln in på samma ställe som jag och det var nära att jag frågat om det var dags att lämna bilen på service då gaspedalen verkade ha fastnat :angel:. Men jag sansade mig och sa inget.
 
Jag kör på slingriga vägar för att komma till jobbet, oftast kör jag enligt hastighetsbegränsningen. Blir omkörd av idioter flera gånger i veckan.
 
Man får inte hejda trafiken heller... och jo, det är irriterade om det är bra väglag etc. Sedan är tråden om saker som irriterar en, dvs ibland befogade saker och ibland inte...
Att köra 75 på em 80-väg lär knappast vara att hindra trafiken. Och jag stör mig rejält på alla som skapar ett hetsig trafikklimat eftersom det är att äventyra med andra bilisters liv.
 
Att köra 75 på em 80-väg lär knappast vara att hindra trafiken. Och jag stör mig rejält på alla som skapar ett hetsig trafikklimat eftersom det är att äventyra med andra bilisters liv.

Det är faktiskt skillnad på att bli irriterad och att ta ut det med gaspedalen... och det sistnämnda gör jag inte. Men jag vidhåller att det är ren idioti att ligga under rådande hastighetsbegränsning om det inte är väderförhållanden som kräver det. Det kanske inte gör någon större skillnad för de som kör några mil i veckan men för mig som kör betydligt mer än så är det faktiskt satans irriterande.
 
Det är faktiskt skillnad på att bli irriterad och att ta ut det med gaspedalen... och det sistnämnda gör jag inte. Men jag vidhåller att det är ren idioti att ligga under rådande hastighetsbegränsning om det inte är väderförhållanden som kräver det. Det kanske inte gör någon större skillnad för de som kör några mil i veckan men för mig som kör betydligt mer än så är det faktiskt satans irriterande.
Håller med! Kan dock leva med 75 på 80-väg, men när många(!) Ligger på 80 på 110 väg så skriker jag i bilen av irritation. Och kör sen om på ett säkert sätt, på en säker sträcka. Om man inte törs körs fortare, välj en alternativ väg.
Körde fyra timmar 110-väg i Norrbotten/Västerbotten igår. Efter 22 kollade jag inte längre på hastighetsmätaren, för jag var nästan själv på vägen, så bitvis låg jag på 100(och även 120) Men är det mer "rusning" så är jag betydligt mer noggran att hålla hastigheten för att det ska vara ett bra trafikflöde.
 
Håller med! Kan dock leva med 75 på 80-väg, men när många(!) Ligger på 80 på 110 väg så skriker jag i bilen av irritation. Och kör sen om på ett säkert sätt, på en säker sträcka. Om man inte törs körs fortare, välj en alternativ väg.
Körde fyra timmar 110-väg i Norrbotten/Västerbotten igår. Efter 22 kollade jag inte längre på hastighetsmätaren, för jag var nästan själv på vägen, så bitvis låg jag på 100(och även 120) Men är det mer "rusning" så är jag betydligt mer noggran att hålla hastigheten för att det ska vara ett bra trafikflöde.

På den typen av väg kör jag ibland för fort... det medger jag. MEN det skulle aldrig falla mig in att ta risker, dvs är det mycket trafik/väglag/etc håller jag hastighetsgränsen eller går under den.

Kör man 80 på 110-väg utan att det är befogat lär polisen ha åsikter om det... hindrande av trafik.
 
Håller med! Kan dock leva med 75 på 80-väg, men när många(!) Ligger på 80 på 110 väg så skriker jag i bilen av irritation. Och kör sen om på ett säkert sätt, på en säker sträcka. Om man inte törs körs fortare, välj en alternativ väg.
Körde fyra timmar 110-väg i Norrbotten/Västerbotten igår. Efter 22 kollade jag inte längre på hastighetsmätaren, för jag var nästan själv på vägen, så bitvis låg jag på 100(och även 120) Men är det mer "rusning" så är jag betydligt mer noggran att hålla hastigheten för att det ska vara ett bra trafikflöde.
Eller en förbannad EPA på en 90 väg när många är på väg hem från jobbet.
 
Jag körde under hastighetsbegränsningen tidigare i veckan, pga regn hela dagen innan och sedan minusgrader under natten. Var rädd att för halka. Vissa delar av vägen till jobbet saltas, men inte hela sträckan.
 
Jag körde under hastighetsbegränsningen tidigare i veckan, pga regn hela dagen innan och sedan minusgrader under natten. Var rädd att för halka. Vissa delar av vägen till jobbet saltas, men inte hela sträckan.
Då har du anpassat dig till väglaget, korrekt körning! Det jag stör mig på är dom som utan synbar anledning kör kraftigt under hastighetsgränsen/ eller iofs kör extremt ojämt.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Hjärtligt välkomna till ”Lobelias meditations och mindfulnesscenter" Jag är glad att så många valt att närvara vid denna 10 dagars...
21 22 23
Svar
456
· Visningar
18 899
Tjatter Corona i Stallet Stall Vårlyckans ridskolechef Christian Grey, har länge ignorerat alla Coronadirektivt och ridskolan har efter...
40 41 42
Svar
836
· Visningar
27 433
  • Låst
Tjatter Det var en gång en prinsessa vid namn Cimorene, som bodde i det blomstrande kungadömet Linderwall. Linderwall var ett lugnt kungadömme...
51 52 53
Svar
1 058
· Visningar
36 311
Senast: Intejag
·
Äldre Jag blir galen på våran granne snart! Huah, är jag lättretlig eller har jag rätt till att vara det? :eek: Sambon och jag har nyligen...
Svar
18
· Visningar
2 708
Senast: martha
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppfödare som slutat svara
  • Uppdateringstråd 29
  • Kattsnack 10

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp