Störiga saker vi stör oss på del 10

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag stör mig på att jag stör mig på att media har sådan enorm uppmärksamhet på förintelsen.

Jag menar - det är ju orhört viktigt att hålla det aktuellt och inte glömma. Men samtidigt så är livet nu så fullt av tragik och elände att jag får lite svårt att orka med förintelsen också. Slå mig.

 
Jag stör mig på att jag har varit så duktig på att plugga idag att jag glömde se Prix d'amerique! Vad fan. :cautious:
Sen stör jag mig på att det är -27,2 ute och temperaturen faller fortfarande. :meh:
 
Är så grymt irriterad på en person som tycker att jag ska ändra datum jag bestämt för en konferens för "man har alltid haft det i maj", något jag aldrig hört någonting om (hon har aldrig ens nämnt det i diskussionen innan när det blev klart att jag skulle vara projektledare). Att matcha 5 universitet från 5 länders kalendrar med varandra är fasiken inte rätt, därför anser jag att värdland/värduniversitet är den som har företräde att välja datum eftersom det ändå är de som gör det mesta arbetet...
 
Att barnens pappa har tittat på Harry potter med dem. Mycket mardrömmar och funderingar nu. Och jag har aldrig hört någon av dem nämna det innan knappt, så jag tror inte att de har tjatat.

Hur gamla barnen är? 4 och 7 :banghead:
 
Grannarna som flyttat in två trappor ner.

För det första röker de inne i lägenheten och eftersom ventilationssystemet sitter ihop mellan lägenheterna så kommer röken (eller i alla fall doften) in i våran lägenhet via ventilationssystemet.

För det andra röker de i trappuppgången. Så varje gång en öppnar dörren för att gå in/ut och passerar trappuppgången slås en av en vägg av röklukt :yuck:

För det tredje började de nyss möblera om i hela lägenheten och har gjort det typ denna tiden senaste veckan. De måste dessutom vara väldigt högljudda för de andra grannarna hör vi aldrig...

(Kanske ska tillägga att jag absolut inte har något alls emot att folk röker, det jag är emot är att grannarna röker just inne när de har en balkong som de mycket hellre får stå och röka på)
 
Grannarna som flyttat in två trappor ner.

För det första röker de inne i lägenheten och eftersom ventilationssystemet sitter ihop mellan lägenheterna så kommer röken (eller i alla fall doften) in i våran lägenhet via ventilationssystemet.

För det andra röker de i trappuppgången. Så varje gång en öppnar dörren för att gå in/ut och passerar trappuppgången slås en av en vägg av röklukt :yuck:

För det tredje började de nyss möblera om i hela lägenheten och har gjort det typ denna tiden senaste veckan. De måste dessutom vara väldigt högljudda för de andra grannarna hör vi aldrig...

(Kanske ska tillägga att jag absolut inte har något alls emot att folk röker, det jag är emot är att grannarna röker just inne när de har en balkong som de mycket hellre får stå och röka på)
Har ni sagt till hyresvärden? Misstänker starkt att hyresvärden INTE uppskattar rökning inne/i trappuppgången.
 
Min kollega. Hon är så störig! Jag vet inte riktigt vad det är men allt! Allt! Just nu gnäller hon över utbildningen igår, arbetsrätt och rättigheter och skyldigheter. Enligt kollegan var det skrämselpropaganda. Vaddå frågade jag, så upplevde inte jag det. Jo men de hade ju sagt att man inte fick lukta alkohol, inte stjäla och inte fuska med flexen. Jaha :confused: Det är väl inget konstigt?
 
Isgata över hela gården och chefen ska hoppa alla hästar. Går inte att ta sig till ridhuset så sitter bara och väntar på att det ska töa tillräckligt mycket.. Jag hatar att vänta och jag vill eg att så många hästar rids så tidigt som möjligt så att man slipper ha hästar kvar efter lunchen
 
Min kollega. Hon är så störig! Jag vet inte riktigt vad det är men allt! Allt! Just nu gnäller hon över utbildningen igår, arbetsrätt och rättigheter och skyldigheter. Enligt kollegan var det skrämselpropaganda. Vaddå frågade jag, så upplevde inte jag det. Jo men de hade ju sagt att man inte fick lukta alkohol, inte stjäla och inte fuska med flexen. Jaha :confused: Det är väl inget konstigt?
Hon tycker det är fel att AG kan vidta åtgärder om hon stjäl och förskingrar från honom? Eller fel att få utbildning om vilka rättigheter hon har till hur processen ska ske, även efter hon gjort något sådant? Eller fel att hon alls ska behöva följa några relgler och ta ansvar för vad hon gör?

Jag hade ärligt haft svårt att alls klara jobba ihop med någon som har en så fundamentalt konstig grundinställning till hur allt bör fungera på en arbetsplats Tänker den skulle lysa igenom i det mesta hon säger och gör under dagarna.
 
Har ni sagt till hyresvärden? Misstänker starkt att hyresvärden INTE uppskattar rökning inne/i trappuppgången.
Nej, hyresvärden lär inte acceptera det. De som bodde i våran lägenhet innan oss rökte inne och de blev vräkta för den anledningen, så fortsätter de nya grannarna röka inne lär de inte bli speciellt långvariga.

Vi har pratat med hyresvärden så hon är medveten om det. Men det lär nog ta ett tag eftersom hon ska prata med dem och de ska få en chans att ändra sitt beteende. Hoppas att de, för sin egen skull, har vett nog att ändra sitt beteende :)
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Hjärtligt välkomna till ”Lobelias meditations och mindfulnesscenter" Jag är glad att så många valt att närvara vid denna 10 dagars...
21 22 23
Svar
456
· Visningar
18 847
Tjatter Corona i Stallet Stall Vårlyckans ridskolechef Christian Grey, har länge ignorerat alla Coronadirektivt och ridskolan har efter...
40 41 42
Svar
836
· Visningar
27 375
  • Låst
Tjatter Det var en gång en prinsessa vid namn Cimorene, som bodde i det blomstrande kungadömet Linderwall. Linderwall var ett lugnt kungadömme...
51 52 53
Svar
1 058
· Visningar
36 228
Senast: Intejag
·
Äldre Jag blir galen på våran granne snart! Huah, är jag lättretlig eller har jag rätt till att vara det? :eek: Sambon och jag har nyligen...
Svar
18
· Visningar
2 705
Senast: martha
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Valp 2024
  • Guldfasanerna
  • Flämtningar

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp