Störiga saker vi stör oss på, del 15

Status
Stängd för vidare inlägg.
oh oh en grej jag irriterar mig på mycket. Lägger ibland ut grejer på försäljning. Ofta till mycket låga priser alternativt bortskänkes

Många köpare vill då att jag ska åka kors och tvärs för att möta upp.

Nä nä kan i sin höjd ta med det till jobbet skicka med det med sambo eller liknande men annars får man faktiskt anstränga sig lite. Det handlar liksom om grejer som man antingen får grats eller till under 50-lappen. Jag vill bara bli av med det och istället för att slänga/åka till återvinningen provar jag ibland att sälja.

Säljer jag dyra saker möter jag gärna upp men inte tusan sätter jag mig i bilen och åker in till stan för att du vill köpa/ha?

Sjukt irriterande
 
oh oh en grej jag irriterar mig på mycket. Lägger ibland ut grejer på försäljning. Ofta till mycket låga priser alternativt bortskänkes

Många köpare vill då att jag ska åka kors och tvärs för att möta upp.

Nä nä kan i sin höjd ta med det till jobbet skicka med det med sambo eller liknande men annars får man faktiskt anstränga sig lite. Det handlar liksom om grejer som man antingen får grats eller till under 50-lappen. Jag vill bara bli av med det och istället för att slänga/åka till återvinningen provar jag ibland att sälja.

Säljer jag dyra saker möter jag gärna upp men inte tusan sätter jag mig i bilen och åker in till stan för att du vill köpa/ha?

Sjukt irriterande
Jag tycker att det är vanligare att man får frågan när det är billiga grejer. Därför skänker jag inte något längre. Alternativt svarar jag: "Absolut, jag skjutsar det till x för 100 kr". :angel:
 
oh oh en grej jag irriterar mig på mycket. Lägger ibland ut grejer på försäljning. Ofta till mycket låga priser alternativt bortskänkes

Många köpare vill då att jag ska åka kors och tvärs för att möta upp.

Nä nä kan i sin höjd ta med det till jobbet skicka med det med sambo eller liknande men annars får man faktiskt anstränga sig lite. Det handlar liksom om grejer som man antingen får grats eller till under 50-lappen. Jag vill bara bli av med det och istället för att slänga/åka till återvinningen provar jag ibland att sälja.

Säljer jag dyra saker möter jag gärna upp men inte tusan sätter jag mig i bilen och åker in till stan för att du vill köpa/ha?

Sjukt irriterande
Jag gick med på det en gång, sen stod jag där mitt i stan med kassar fulla med krukor, personen kom inte jag skulle ta tåget vidare till föreläsning. Fick lämna krukorna på trottoaren som en annan idiot och sen har jag aldrig gått med på det mer.
 
oh oh en grej jag irriterar mig på mycket. Lägger ibland ut grejer på försäljning. Ofta till mycket låga priser alternativt bortskänkes

Många köpare vill då att jag ska åka kors och tvärs för att möta upp.

Nä nä kan i sin höjd ta med det till jobbet skicka med det med sambo eller liknande men annars får man faktiskt anstränga sig lite. Det handlar liksom om grejer som man antingen får grats eller till under 50-lappen. Jag vill bara bli av med det och istället för att slänga/åka till återvinningen provar jag ibland att sälja.

Säljer jag dyra saker möter jag gärna upp men inte tusan sätter jag mig i bilen och åker in till stan för att du vill köpa/ha?

Sjukt irriterande

Ja herregud, detta :banghead:
Jag brukar skriva att det ska hämtas, men ändå är det alktid någon som tycker det är för långt,noch frågar om man inte kan mötas upp någonstans.
 
Ja herregud, detta :banghead:
Jag brukar skriva att det ska hämtas, men ändå är det alktid någon som tycker det är för långt,noch frågar om man inte kan mötas upp någonstans.

Är det saker jag ska sälja har jag skrivit ut att det kan tas med till t.ex Skara min arbetsplats och hämtas där men jag skulle aldrig åka extra för det. De flesta brukar ju skriva ut numer om det an tas med till närliggande stad.

Allltså folk :banghead:
 
Allt, allt, allt just nu. Stör mig på att jaga runt hönsen på tomten och stör mig på hundarna som skingrade dem hela tiden. Stör mig på att jag inte har kunnat klippa gräset eller skära fruktträden. Stör mig på att jag är trött och orkeslös. Stör mig på bilen, stör mig på DHL som inte levererade mina höstlökar som åkte för en vecka sedan och nu levererat till fel utlämningsställe.

Stör mig på domningar i fingrarna. Stör mig på att jag måste stå på en stege för att få upp en tapetvåd så jag kan skruva upp rullgardinen igen. Stör mig på att löven faller så snart är det full insyn från vägen i köket för alla som glor när de går på vägen. Stör mig på råttjävlar och nu fan blir det giftlådor när Anticimex kommer ut och det stör mig jättemycket att jag tycker det är ett alternativ, när jag inte gillar gift men jag har fått nog! Snart vaknar jag väl av råttor i sängen annars! :rage:

Stör mig på att det är så förbannat rörig inne och ute och att jag inte orkar göra något åt det! :banghead:

Jag saknar min Pip! :arghh:
 
Stör mig på folk som inte kan gå på rätt sida vägen när de är ute och går.
Hade en som sprang på fel sida ute på en stor länsväg där det är 90km/h.... jag fattar inte hur de tänker, det är för ens egen säkerhet, det är ju bättre att se vad som är på väg mot en än att bli överraskad bakifrån. Långt ifrån alla som är så snälla som jag är som håller ut och saktar ner...
 
Tyckte jag också ända tills jag fick svar från företaget att deras säljare jobbar e.m. till ca 21.00 och alltid visar legitimation, vilket han gjorde förvisso men fem NEJ räckte inte ändå. Om jag vill ha larm vet jag vem jag inte vill köpa det av!
Men herregud. Snart räcker det inte med att blocka dem på telefonen utan en får sätta någon slags fälla utanför dörren för dem också...
 
Stör mig på folk som inte kan gå på rätt sida vägen när de är ute och går.
Hade en som sprang på fel sida ute på en stor länsväg där det är 90km/h.... jag fattar inte hur de tänker, det är för ens egen säkerhet, det är ju bättre att se vad som är på väg mot en än att bli överraskad bakifrån. Långt ifrån alla som är så snälla som jag är som håller ut och saktar ner...

Menar du att fotgängaren var på vänster sida? Det är ju trots allt korrekt.
 
Stör mig på folk som inte kan gå på rätt sida vägen när de är ute och går.
Hade en som sprang på fel sida ute på en stor länsväg där det är 90km/h.... jag fattar inte hur de tänker, det är för ens egen säkerhet, det är ju bättre att se vad som är på väg mot en än att bli överraskad bakifrån. Långt ifrån alla som är så snälla som jag är som håller ut och saktar ner...
På så stora vägar tycker jag det i vissa fall är vettigt att gå en kortare sträcka på fel sida. Hellre än att korsa två gånger som ökar risken mycket mer för både mig och bilarna.
Är vägen tillräckligt stor och vältrafikerad så stryker man ju ändå vägkanten. Skillnad på mindre vägar där man kan gå fritt och dra sig ut på kanten först när det dyker upp bilar.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Gamla full. Här är en ny! Jag stör mig på att helgen gick i raketfart.
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
111 279
Senast: Lingon
·
  • Låst
Tjatter Ny tråd! Vi fortsätter störa oss på störiga saker!
99 100 101
Svar
2 010
· Visningar
119 989
Senast: Lilla
·
  • Låst
Tjatter Stör mig på att ingen startade en ny tråd.😉
99 100 101
Svar
2 002
· Visningar
107 840
Senast: Marita73
·
Svar
734
· Visningar
38 291
Senast: Sryoqwe
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Dressyrsnack 17
  • Annonsera mera VII
  • Ridskoleryttare

Omröstningar

Tillbaka
Upp