Störiga saker vi stör oss på, del 15

Status
Stängd för vidare inlägg.
Det enda positiva med julen.

Jag skulle glatt hoppa iväg till affären häromdagen för att köpa julskum efter min svåger lagt ut att dom äntligen hade kommit. Bara det att det var uppenbarligen i en annan affär än den här hemma :meh: kände mej ordentligt lurad. Ska ta ett snack med min svåger :rage:
Nej, det blir bara inflation på julastämning. Jag börjar känna mig peppad inför julen alldeles för tidigt och när det väl blir december har jag redan hunnit tröttna.
 
Nej, det blir bara inflation på julastämning. Jag börjar känna mig peppad inför julen alldeles för tidigt och när det väl blir december har jag redan hunnit tröttna.
Jag hatar julen men jag älskar julmust och julskum och mjuk pepparkaka. Det kan få finnas året runt för min del. Resten kan kvitta. Det räcker gott och väl med julafton. Det är för mycket bara det.
 
Kaffet var slut imorse när jag vaknade så jag åkte till stallet istället för att plugga (logiskt jag vet!). Nu ligger jag fyra timmar back på dagens uppgifter och är helt omotiverad
 
På att min sambo är så jädra pessimistisk och ängslig när det gäller renovering. Egentligen är det nog väldigt bra eftersom jag själv är mer "jamen det här blir säkert bra!"-typen som kanske är lite för ivrig ibland, men det innebär också att han driver mig till vansinne med all research han absolut ska göra och och alla "but what if..." och "how do we know that..." och "maybe it's better to..." :arghh:

Det kommer säkert att bespara mig en hel del pengar och energi i längden, men just nu känner jag bara "men kööör för fan, det löser sig!" :D
 
På att min sambo är så jädra pessimistisk och ängslig när det gäller renovering. Egentligen är det nog väldigt bra eftersom jag själv är mer "jamen det här blir säkert bra!"-typen som kanske är lite för ivrig ibland, men det innebär också att han driver mig till vansinne med all research han absolut ska göra och och alla "but what if..." och "how do we know that..." och "maybe it's better to..." :arghh:

Det kommer säkert att bespara mig en hel del pengar och energi i längden, men just nu känner jag bara "men kööör för fan, det löser sig!" :D
Jag är med dig.

Det läskiga är att jag är ensamstående och i husletartagen.
 
Jahapp. Uvi på gång, :rage: har tagit 4 g C-vitamin, få se om det blir bättre.

(Nej, jag kan inte dricka tranbärsjuice, får ont i magen av det).
 
Att min katt skriker på mig varje höst som om det är mitt fel att det är kallt och blött ute. Håll käften kattjävel. (Jag älskar henne, men hon skriker non stop och ska in och ut var trejde minut.)
 
På att min sambo är så jädra pessimistisk och ängslig när det gäller renovering. Egentligen är det nog väldigt bra eftersom jag själv är mer "jamen det här blir säkert bra!"-typen som kanske är lite för ivrig ibland, men det innebär också att han driver mig till vansinne med all research han absolut ska göra och och alla "but what if..." och "how do we know that..." och "maybe it's better to..." :arghh:

Det kommer säkert att bespara mig en hel del pengar och energi i längden, men just nu känner jag bara "men kööör för fan, det löser sig!" :D
Påminner om min sambo. För oss är det däremot inredning som ställer till mest. Finns jättemycket saker vi behöver köpa men han kan aldrig bestämma sig så det blir inget. Och ett extra lager av "jobbighet" när det gäller honom är att han är färgblind. Så vi måste titta på alla färger tillsammans för att i hans ögon ser de helt annorlunda ut.
 
Stör mig enormt på mina medpatienter här på psyk. De sitter och tittar en bit från Tv:n, jag sätter mig och byter kanal. En kvart senare blir en av dom arg för att jag bytt kanal. Om hon nu tyckte kanalen var så viktig borde hon ju sagt det tidigare.

Jag diskuterade lite och gav sedan upp och gick in på mitt rum.

Imorgon blir jag utskriven, längtar enormt.
 
Påminner om min sambo. För oss är det däremot inredning som ställer till mest. Finns jättemycket saker vi behöver köpa men han kan aldrig bestämma sig så det blir inget. Och ett extra lager av "jobbighet" när det gäller honom är att han är färgblind. Så vi måste titta på alla färger tillsammans för att i hans ögon ser de helt annorlunda ut.
Ja, kan tänka mig att det är besvärligt! Inredning har jag ganska fria tyglar med eftersom det är jag som är mest intresserad av sådant och oftast har en idé om hur jag vill ha det medan sambon inte bryr sig så mycket. Så där är han inte alls lika ängslig eller brydd - förmodligen beror det också på att det oftast rör sig om mindre pengar och om något som oftast kan "göras ogjort" så att säga.
 
På att min sambo är så jädra pessimistisk och ängslig när det gäller renovering. Egentligen är det nog väldigt bra eftersom jag själv är mer "jamen det här blir säkert bra!"-typen som kanske är lite för ivrig ibland, men det innebär också att han driver mig till vansinne med all research han absolut ska göra och och alla "but what if..." och "how do we know that..." och "maybe it's better to..." :arghh:

Det kommer säkert att bespara mig en hel del pengar och energi i längden, men just nu känner jag bara "men kööör för fan, det löser sig!" :D

Både jag och maken är lite mer som du. Inte rädda för att prova, vi löser det efter vägen :p Men visst, vi diskuterar ju olika lösningar också men det tar inte evigheter innan vi bestämmer oss och bara kör igång.
 
Om nån minns min mamma, så får hon komma hem idag 😍 Sista antibiotikan får hon snart, sen är kuren över. Hon ska till KS och ta nya prover på ryggmärgsvätskan om 2 v. Läkaren idag berättade att hon faktiskt hade hjärnhinneinflammation 🥺 Och att man inte ska åka till närakuten utan till vanliga akuten med sånt här. Men det är väl inte helt enkelt att förstå att kraftig magsmärta visar sig vara hjärnhinneinflammation.
Nåja, hon har normala värden, hon får komma hem och hon vet att hon måste söka hjälp direkt och inte vänta 😎

Så nu har jag inget att störa mig på längre! Utöver den första läkaren då, som vi ska fundera vidare på.
 
Både jag och maken är lite mer som du. Inte rädda för att prova, vi löser det efter vägen :p Men visst, vi diskuterar ju olika lösningar också men det tar inte evigheter innan vi bestämmer oss och bara kör igång.
Det ironiska är ju att jag verkligen har noll koll på läget, jag kan alltså inget alls om sådant där och kan kanppt hantera en borrmaskin liksom, så man kan ju tycka att jag borde vara lite mindre kaxig och obrydd... :angel: Därav min kommentar på slutet om att han förmodligen sparar mig en massa pengar och energi i slutändan :p
 
När vi väl fått tummen ur och bestämt oss för att investera i en diskmaskin så finns det typ inga diskmaskiner kvar att köpa nånstans 🙄
En månad senare stör jag mig fortfarande på detta. Nu har till och med Bosch själva skrivit på hemsidan att det råder brist p.g.a Covid och att de inte vet när de får in mer på lager. En del butiker erbjuder en att beställa idag med beräknad leverans i slutet av december. Jag hade liksom räknat med att diskmaskinen skulle vara på plats när jag kom tillbaka från Sverige i söndags... :down:
 
Mina in-ears gav upp, inget ljud i den ena så nu måste jag hitta nya som inte har ”för bra” ljud eftersom sånt stör mig. Skulle helst ha likadana som nu men de är gamla och tillverkas nog inte längre.

:(
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Gamla full. Här är en ny! Jag stör mig på att helgen gick i raketfart.
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
111 885
Senast: Lingon
·
  • Låst
Tjatter Ny tråd! Vi fortsätter störa oss på störiga saker!
99 100 101
Svar
2 010
· Visningar
120 441
Senast: Lilla
·
  • Låst
Tjatter Stör mig på att ingen startade en ny tråd.😉
99 100 101
Svar
2 002
· Visningar
108 257
Senast: Marita73
·
Svar
898
· Visningar
47 473

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp