Störiga saker vi stör oss på, del 15

Status
Stängd för vidare inlägg.
Är irriterad på att mössen har listat ut hur man ska få betet ur musfällorna utan att fällan slår igen. Vi har både den klassiska trä-fällan som är riktigt jäkla känslig och den blågula i plast. Har kletat på riktigt klibbigt jordnötssmör i hopp om att de ska råka trycka lite för hårt så fällan ska smälla men båda sorterna lyckas de tömma utan att de slår... Är inget fan av gift men det är tydligen det enda som faktiskt är effektivt på riktigt. Köpte en elektrisk fälla men den har de öht inte gått in i ännu.
Köp plasfällor med fast bete. Inget pill. Enhandsgrepp. Suveräna och billiga.
 
Köp plasfällor med fast bete. Inget pill. Enhandsgrepp. Suveräna och billiga.
Är det dessa du tänker på?

8803293691934_1148643_798_jpg.jpg
 
Stör mig på att det numer är omöjligt att bjuda folk på mat. Alltid är det någon som inte kan äta det man har tänkt, eller som kan äta det men bara om det tillagas på ett speciellt sätt. Suck. Ta med egen mat då för tusan :cautious:
 

Precis en sån - råttfällastorlek dock - var det en liten söt mus som fastnade i, utan att dö, förra vintern. Musen åt upp fällan inifrån och hade nästan kommit ut när jag märkte det. Betet var också uppfestat....

Jag tycker att de där Mjölner funkar bättre mot möss.
 
Jag blir lite fascinerad av Olof faktiskt! Det är lite härligt nördigt på nåt sätt
Jo så är det ju. Men det är så sjukt mycket pengar för en planta som bara kan dö, och dessutom är rätt jävla ful också.

Många av de jag sett för 2000 kr+ är dessutom palettblad. Det är liksom ett ogräs! Palettblad har ju exploderat typ det senaste året? Jag kan tycka de är fina ibland men det är sån hets så när jag ser en sån här auktion auktion med det priset och över 50 personer som budar så ser jag bara ett lämmeltåg framför mig, blint rusande mot avgrunden pga NOLL aktivitet i den delen av hjärnan som tänker efter före den gör.
 
Jo så är det ju. Men det är så sjukt mycket pengar för en planta som bara kan dö, och dessutom är rätt jävla ful också.

Många av de jag sett för 2000 kr+ är dessutom palettblad. Det är liksom ett ogräs! Palettblad har ju exploderat typ det senaste året? Jag kan tycka de är fina ibland men det är sån hets så när jag ser en sån här auktion auktion med det priset och över 50 personer som budar så ser jag bara ett lämmeltåg framför mig, blint rusande mot avgrunden pga NOLL aktivitet i den delen av hjärnan som tänker efter före den gör.

Jag önskar snarast att jag hade ett gäng palettblad att sälja... för det ogräset vill jag inte ha hemma här :D
 
Precis en sån - råttfällastorlek dock - var det en liten söt mus som fastnade i, utan att dö, förra vintern. Musen åt upp fällan inifrån och hade nästan kommit ut när jag märkte det. Betet var också uppfestat....

Jag tycker att de där Mjölner funkar bättre mot möss.
Ja det är klart, om fällan var för stor?
 
Vår skrivare har bestämt sig för att inte funka..
IMG_20201101_071002.jpg


Är det bara att köpa en ny nu eller? Har kört rengöring och bytt patroner.
 
Stallkamrater. De är trevliga osv, men ibland....

Person1: får reda på att vårt silage har låga proteinvärden (kvot på 3,3), ger 2 nävar hackad lucern och undrar varför hästen har svårt att bygga muskler (behovet i lucern är ca 3 kg)

Person 2; hävdar, envist, år efter år att hennes hästar är svårfödda. Och visst brukar de se kantiga ut på hösten eller frammåt januari trots portionerad fri tillgång. Dock sväller de upp som balonger de år de får tillräckligt med protein.

Person 3; nej, min häst är inte tjock. Han är ponny, han ska se ut så.

Person 4; Jag räknar inte foderstat, min häst får alltid 8 kg hö och 2 kg havre.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Gamla full. Här är en ny! Jag stör mig på att helgen gick i raketfart.
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
111 771
Senast: Lingon
·
  • Låst
Tjatter Ny tråd! Vi fortsätter störa oss på störiga saker!
99 100 101
Svar
2 010
· Visningar
120 362
Senast: Lilla
·
  • Låst
Tjatter Stör mig på att ingen startade en ny tråd.😉
99 100 101
Svar
2 002
· Visningar
108 164
Senast: Marita73
·
Svar
839
· Visningar
44 977

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp