Störiga saker vi stör oss på, del 15

Status
Stängd för vidare inlägg.
fraktbolag som inte håller vad de lovar. Denna gången bara 2 dagar sen. Allså det är leverans inom Sverige. Varför tar det över 1 v?
 
Vaknade klockan 3 inatt av att katten hulkade. Han satt ytterst på sängkanten och innan jag hann reagera kaskadkräktes han ut över golvet så att allt sprayades med små pölar av kattspya.

Himla praktiskt att sitta på sängkanten och kräkas tyckte han, nu slapp han ju hoppa ner på golvet och riskera att trampa i det och kunde istället nöjt gå och lägga sig igen.

Himla kul tyckte jag att gå upp mitt i natten och svabba golv eftersom hela rummet stank. Allt medan katten låg på rygg i sängen med tassarna i vädret och sov gott :cautious::rofl:
 
Jag glömde äta frukost i morse :cautious:O_o
Eller rättare sagt jag glömde göra iordning och ta med till jobbet. Nu är klockan 9.30 och jag är hungrig, inte lunchrast förrän 11.30
 
"Visa mer" brukar ju innebära att det är mer text. Här är det dock inskrivet som vanligt, så texten slutar därefter. Jag tycker det var kul när jag råkade ut för det :p.
Jag skratta rätt gott åt mej själv som gick på den. Försökte tre gånger innan det gick upp för mej att det inte fanns nån fortsättning :D
 
Vaknade klockan 3 inatt av att katten hulkade. Han satt ytterst på sängkanten och innan jag hann reagera kaskadkräktes han ut över golvet så att allt sprayades med små pölar av kattspya.

Himla praktiskt att sitta på sängkanten och kräkas tyckte han, nu slapp han ju hoppa ner på golvet och riskera att trampa i det och kunde istället nöjt gå och lägga sig igen.

Himla kul tyckte jag att gå upp mitt i natten och svabba golv eftersom hela rummet stank. Allt medan katten låg på rygg i sängen med tassarna i vädret och sov gott :cautious::rofl:
Här tycker katten att det absolut bästa är att kräkas under sängen mitt i natten så att jag måste upp och dra bort hela sängen ut i rummet med katten sittandes nöjt uppepå när hon får ta sig sin åktur.
 
Jag har nästan helt slutat med mattor eftersom de gjorde tjänst som kattspyaunderlag för ofta... :cautious:
Har absolut 0 mattor hemma. Men mest för att de ändå bara klöses sönder och drar till sig skadedjur.
Typ 99,9% problemet är att jag gärna vill ha en hallmatta som samlar upp grus.
Sisal! Alltså den taggiga sorten, inte den vävda. Inte skön alls för katter att gå på.
 
Folk som annonserar ut grejer för mer än nypris och får det sålt.
Vet inte vilket som stör mig mest, att de lyckas sälja för mer än nypris eller är folk är så korkade att de köper..
Jag är en sån som kan köpa begagnade saker för mer än nypris, ibland. Kan vara värt det för att slippa bidra till klimatproblem, slaveri eller annat tråkigt, även om jag såklart inte tycker att det är särskilt trevligt av de som lägger ut saker till överpris. Säljer alltid billigare än nypris när jag säljer saker själv, eller ja, när inte auktioner trissar upp priset då.
 
Jag är en sån som kan köpa begagnade saker för mer än nypris, ibland. Kan vara värt det för att slippa bidra till klimatproblem, slaveri eller annat tråkigt, även om jag såklart inte tycker att det är särskilt trevligt av de som lägger ut saker till överpris. Säljer alltid billigare än nypris när jag säljer saker själv, eller ja, när inte auktioner trissar upp priset då.

Fast i just det här fallet finns det inget etisk argument för att köpa för nästan fyra gånger nypris.. Jag ser ingen som helst anledning till överpriset här. Det är ett litet pappersmönster producerat i Sverige, inga blodsdiamanter..
 
Fast i just det här fallet finns det inget etisk argument för att köpa för nästan fyra gånger nypris.. Jag ser ingen som helst anledning till överpriset här. Det är ett litet pappersmönster producerat i Sverige, inga blodsdiamanter..
Hm, ja, då är det såklart en annan femma. Hade också irriterats av det.
 
Stör mig på att en av mina favoritbusslinjer dras om och jag kommer behöva byta buss 2-3 gånger varje resa. Från ca 30 minuter blir det upp till 1,5 timmes resa. Som tur är åker jag inte den så ofta men inte kul ändå.
Tunnelbana vore ett alternativ om det inte hade varit så instängt och under jord. :(
 
Är irriterad på att mössen har listat ut hur man ska få betet ur musfällorna utan att fällan slår igen. Vi har både den klassiska trä-fällan som är riktigt jäkla känslig och den blågula i plast. Har kletat på riktigt klibbigt jordnötssmör i hopp om att de ska råka trycka lite för hårt så fällan ska smälla men båda sorterna lyckas de tömma utan att de slår... Är inget fan av gift men det är tydligen det enda som faktiskt är effektivt på riktigt. Köpte en elektrisk fälla men den har de öht inte gått in i ännu.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Gamla full. Här är en ny! Jag stör mig på att helgen gick i raketfart.
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
111 752
Senast: Lingon
·
  • Låst
Tjatter Ny tråd! Vi fortsätter störa oss på störiga saker!
99 100 101
Svar
2 010
· Visningar
120 334
Senast: Lilla
·
  • Låst
Tjatter Stör mig på att ingen startade en ny tråd.😉
99 100 101
Svar
2 002
· Visningar
108 143
Senast: Marita73
·
Svar
835
· Visningar
44 686

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp