Störiga saker vi stör oss på, del 15

Status
Stängd för vidare inlägg.
På storlekar i kläder. Har vanligen storlek 34/XS i byxor. Beställde M i ett par mjukisbyxor och dom var för små för min röv. Helt galna storlekar...
 
På att personen som jag sytt två täcken åt (utan att säga exakt vad det skulle kosta innan :banghead:) förväntade sig att de skulle bli billigare än butiksköpta.
Att de butiksköpta kostar ungefär lika mycket som jag lägger på material (vilket jag nämnt) och att jag där utöver lägger 2-3h arbete per täcke verkade inte spela någon roll för hen.. (och nej, jag begärde verkligen inte ett pris som motsvarade arbetet jag lagt ner, då jag ändå ser det som en kul grej, men nånting för besväret vill jag ändå ha)

Jaja, jag ger hellre bort dem åt en vän än säljer dem till underpris till någon som inte uppskattar arbetet och tanken bakom.
 
Stör mig på folk som går i bredd på en 70-väg när det kommer en bil mot dom och inte går in vid kanten... de gick förvisso på rätt sida vägen och enda stora fördelen var att de åtminstone hade reflexer på sig i mörkret men hade de inte haft de då hade ja flippat totalt.
Brukar själv när ja går med någon gå i bredd och så fort det kommer en bil går vi in och formar ett led, mest för vår egen säkerhets skull...
 
Stör mig på att jag äntligen blivit så pass frisk från coronan och så får jag ett ryggskottet från helvetet istället.
Sambon hade beställt hem en träningscykel som han inte kunde lyfta pga att hans hälsena är av.
Jag och äldsta sonen lyfter upp den och tada.....så smäller det till i ryggen.
Är inte glad kan jag säga. :meh:
 
Stör mig på krångliga mediciner. Har börjat äta antibiotika och det ska inte intas tillsammans med mjölkprodukter, det ska gå minst 3 timmar mellan medicin och mjölkprodukt. Samtidigt ska man gärna ta medicinen tillsammans med mat för att minska risken för magbesvär...

Så eftersom jag ska ta 2 tabletter om dagen känns det logiskt med morgon och kväll, alltså till frukost och middag. Meeen då får jag inte äta något med mjölk till varken frukost eller middag :( Och tabletterna ska jag ta i minst 6 veckor. Buhu.

Mest irriterande för att vi precis har storhandlat och har kylen full av mejerivaror :meh: och jag älskar kvarg, yoghurt och keso, får väl äta det till lunch istället :p
 
Min hyresvärd kan inte garantera att dom fixar min lampa i badrummet idag på grund av covid 19. Jag har provat nya båda lysrören och glomtändarna och kollat propen. Den vill inte funka. Har jag riktig jävla oturfår jag vara utan lampa i badrummet i 15 dar :crazy::cry::mad:
 
Stör mig på krångliga mediciner. Har börjat äta antibiotika och det ska inte intas tillsammans med mjölkprodukter, det ska gå minst 3 timmar mellan medicin och mjölkprodukt. Samtidigt ska man gärna ta medicinen tillsammans med mat för att minska risken för magbesvär...

Så eftersom jag ska ta 2 tabletter om dagen känns det logiskt med morgon och kväll, alltså till frukost och middag. Meeen då får jag inte äta något med mjölk till varken frukost eller middag :( Och tabletterna ska jag ta i minst 6 veckor. Buhu.

Mest irriterande för att vi precis har storhandlat och har kylen full av mejerivaror :meh: och jag älskar kvarg, yoghurt och keso, får väl äta det till lunch istället :p

Mjölkprodukter eller kalciumtillskott? Ibland så sker ett missförstånd helt i onödan, dvs att man likställer de två.
 
Visir + munskydd mer eller mindre hela arbetsdagen = dålig hy och torr hårbotten/eksem. (Ja, det är förstås bättre än att smittas av Corona men ändå!)
 
Att det ska vara så jävla svårt att måla tånaglarna, hade lika gärna kunnat låta ett dagisbarn måla!! Dessutom svart nagellack, så man ser klart och tydligt att jag typ valt att måla alla tår svarta, inte bara nageln :banghead: inte enkelt heller när man är lika smidig som ett kylskåp :wtf:
 
Aftonbladet har en stor rubrik just nu: "Häst sjuk av coronaviruset"

När man klickar in sig visar det sig naturligtvis att hästen inte har coronaviruset covid-19 som just nu orsakar en pandemi utan ett annat coronavirus som inte smittar människor utan enbart hästar. Trist att hästen är sjuk, men inte tusan brukar Aftonbladet engagera sig så i hästsjukdomar! Otroligt fult clickbait! Folk som inte läser mer kan ju tro att det rör sig om covid-19 och bli helt hispiga!
 
Stör mig på hur vagnar packas på jobbet. Jag ska ha dom 4 lådorna längst ner
 

Bifogade filer

  • 356AC10D-44A4-4DAE-8FDE-163A4A081FBD.jpeg
    356AC10D-44A4-4DAE-8FDE-163A4A081FBD.jpeg
    467,8 KB · Visningar: 73
Stör mig på när ett helt gäng känner sig tvungna att dementera något man säger fast man försöker lägga fram det på ett ödmjukt sätt just för att försöka förebygga den typen av reaktion. Diskussionslusten får sig en törn. :(
 
Jag stör mig på politiker som inte lever som de lär. Nu har en till (Federley) tagit time-out och sjukskrivit sig pga en politisk "skandal" (han umgicks med en man som visade sig vara pedofil). Man kanske vill ta time-out i en sådan situation, men man är inte sjuk och ska inte utnyttja sjukförsäkringen. I synnerhet inte om man företräder ett parti som går ut med hårda tag mot "fuskare" (men det är väl på sig själv man känner andra :cautious: ).

Vill c få det att se bra ut, kan inte deras presstalesperson gå ut med att Federley är sjukskriven. De borde väl fatta hur illa det ser ut.

Nu vill jag inte hänga ut C, det är skrämmande vanligt att politiker från alla partier "sjukskriver" sig när det blir lite motigt, men med tanke på hur de jagat folk och skärpt reglerna blir jag jättearg.
 
Jag stör mig på politiker som inte lever som de lär. Nu har en till (Federley) tagit time-out och sjukskrivit sig pga en politisk "skandal" (han umgicks med en man som visade sig vara pedofil). Man kanske vill ta time-out i en sådan situation, men man är inte sjuk och ska inte utnyttja sjukförsäkringen. I synnerhet inte om man företräder ett parti som går ut med hårda tag mot "fuskare" (men det är väl på sig själv man känner andra :cautious: ).

Vill c få det att se bra ut, kan inte deras presstalesperson gå ut med att Federley är sjukskriven. De borde väl fatta hur illa det ser ut.

Nu vill jag inte hänga ut C, det är skrämmande vanligt att politiker från alla partier "sjukskriver" sig när det blir lite motigt, men med tanke på hur de jagat folk och skärpt reglerna blir jag jättearg.

Fast nu säger han ju i en artikel att han får hjälp av vården och bl.a. träffar en psykolog som säger att han inte är arbetsför. I min värld är det fullständigt rimligt att man kan krascha totalt när man fått ett sånt besked. Vi vet ju inte hur han mådde innan det beskedet. Jag tycker att du är onödigt hård mot honom. Vi vet inte hur han mår och dåligt psykiskt mående är absolut en grund för sjukskrivning. Inte bara dåligt fysiskt mående.

Att få veta att en närstående gjort dessa fruktansvärda handlingar kallar inte att "ha det lite motigt"! Det är ett fruktansvärt besked att få och jag kan bara föreställa mig hur knäckt jag hade blivit av det.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Gamla full. Här är en ny! Jag stör mig på att helgen gick i raketfart.
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
111 805
Senast: Lingon
·
  • Låst
Tjatter Ny tråd! Vi fortsätter störa oss på störiga saker!
99 100 101
Svar
2 010
· Visningar
120 385
Senast: Lilla
·
  • Låst
Tjatter Stör mig på att ingen startade en ny tråd.😉
99 100 101
Svar
2 002
· Visningar
108 204
Senast: Marita73
·
Svar
846
· Visningar
45 506

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp