Störiga saker vi stör oss på, del 15

Status
Stängd för vidare inlägg.
Stör mig på att alla mina varor från online-bokhandeln inte kom i paketet fastän det står att de levererats. Bland annat pixikalendern till sonen, tur han är lite för liten för att förstå konceptet än så han inte vet vad han missar.
Inte ens en följesedel fick jag, känns som det finns ett paket till nånstans. Men var?
 
Stör mig orimligt mycket på min syster och familj som åkt till Åre för att semestra. O_o
Och skriver på Messenger att vi har ätit en god middag på restaurangen här osv. :banghead:
Jag trodde just att vår statsminister bad oss om att avstå såna här resor bland annat i dagsläget.
Men som vanligt så gäller väl det alla andra, antar jag.
 
Stör mig på att alla mina varor från online-bokhandeln inte kom i paketet fastän det står att de levererats. Bland annat pixikalendern till sonen, tur han är lite för liten för att förstå konceptet än så han inte vet vad han missar.
Inte ens en följesedel fick jag, känns som det finns ett paket till nånstans. Men var?
En del skickar följesedeln via mail numera. Kolla mailen o skräpposten.
 
Jag stör mig på att saxar tenderar att få ben. Förutom givetvis tygsaxen som ligger på bordet och retas, där FINNS en sax jag KAN använda men jag VET att jag då förstör den så den fortsätter retas och jag fortsätter vara oförmögen att ta mig in i en plastförpackning :arghh:
 
Just idag, diskussioner överhuvudtaget. Känns som att jag inte kan skriva något alls snart utan att det ska taggas till på någon liten del av texten. Tysthetslöfte känns mer och mer tilltalande.
 
Min tidsplan för idag gick åt skogen :meh: så förutom ångesten så blir det stress och irritation på posten. Jag vill gå i ide tills mina problem har löst sig och så får det gärna bli vår, så man slipper det här tramset
med jul.

Ja jag är jävligt gnällig idag :devil: kommer garanterat inte bli bättre under dan
 
Sitter och njuter av doften från min gryta medan jag äter några knäckemackor med lagrad ost och dricker ett gott vin när telefonen ringer. Får veta att de ska jaga nu och det är kolsvart ute. Hästarna går ute, det är ingen belysning mellan hagen och stallet, det är lerigt och grisar i buskarna. :banghead:

Jag blir så jävla förbannad och irriterad, fräser att de får för :devil: avisera i tid så jag kan fixa åt hästarna och ta in dem medan jag ser någonting. Jag frågade igår om de skulle jaga och fick besked att de skulle vara ute på dan och skjuta in siktena. Jag har I.N.G.E.N.T.I.N.G. förberett åt dem, får gå ett par hundra meter i lera och mörker för att försöka fylla näten utan att se något, ta in dem utan att se någonting och med en massa skrämda grisar i buskarna. :rage:

Får till svar att jamen de kommer ju vara en halv km bort. Jaha. 500 m. Jamen det ändrar ju på allting! Det är ju inte så att de lyckats skadskjuta en gris tidigare fick jag veta igår, utan eftersökshund och utan att meddela andra markägare att de inte hittat den. :banghead::banghead::banghead:

:rage::rage::rage::rage::rage:
 
Asså FACEBOOK... följer ett katthem på FB som ibland skriver ut att de behöver jourhem åt någon katt eller något, och att folk skriver i kommentarerna: ”åååååh hade jag inte haft 23 katter och gubben e allergisk och barnen kommer hit ibland och jag jobbar 24/7 och har punka på bilen så hade jag definitivt tagit dem!!!” Asså, det är så jävla onödigt?!?? Kan du inte ta kattjäveln så skriv inte. Svär att det är typ 20 kommentarer om folk som ”ååååh önskar jag kunde......” och ingen annan vettig kommentar? GAH! :banghead:
 
Asså FACEBOOK... följer ett katthem på FB som ibland skriver ut att de behöver jourhem åt någon katt eller något, och att folk skriver i kommentarerna: ”åååååh hade jag inte haft 23 katter och gubben e allergisk och barnen kommer hit ibland och jag jobbar 24/7 och har punka på bilen så hade jag definitivt tagit dem!!!” Asså, det är så jävla onödigt?!?? Kan du inte ta kattjäveln så skriv inte. Svär att det är typ 20 kommentarer om folk som ”ååååh önskar jag kunde......” och ingen annan vettig kommentar? GAH! :banghead:
:bow:
Ser det hela tiden i lokala bortskänkes-gruppen här, en massa beklaganden om att "åååh vad synd att den inte fanns närmre för jag skulle veeerkligen behöva den" osv och det tar emot så enormt mycket att inte säga nånting som kommer få mig bannad :meh:
 
Person: när inträffar x?
Jag: alltid vecka X, följ si och så, så får du korrekt information från arrangörerna. Datum förändras år för år, men det är alltid vecka X.
Person: men det finns ju fler datum på Facebook
Jag: precis, det här är inget officiellt event vi skriver i. Följ arrangörerna för korrekt information.
Person: jag avvaktar nog eftersom det verkar lite rörigt

Jag: :banghead:
 
Sitter och njuter av doften från min gryta medan jag äter några knäckemackor med lagrad ost och dricker ett gott vin när telefonen ringer. Får veta att de ska jaga nu och det är kolsvart ute. Hästarna går ute, det är ingen belysning mellan hagen och stallet, det är lerigt och grisar i buskarna. :banghead:

Jag blir så jävla förbannad och irriterad, fräser att de får för :devil: avisera i tid så jag kan fixa åt hästarna och ta in dem medan jag ser någonting. Jag frågade igår om de skulle jaga och fick besked att de skulle vara ute på dan och skjuta in siktena. Jag har I.N.G.E.N.T.I.N.G. förberett åt dem, får gå ett par hundra meter i lera och mörker för att försöka fylla näten utan att se något, ta in dem utan att se någonting och med en massa skrämda grisar i buskarna. :rage:

Får till svar att jamen de kommer ju vara en halv km bort. Jaha. 500 m. Jamen det ändrar ju på allting! Det är ju inte så att de lyckats skadskjuta en gris tidigare fick jag veta igår, utan eftersökshund och utan att meddela andra markägare att de inte hittat den. :banghead::banghead::banghead:

:rage::rage::rage::rage::rage:
Pannlampa är ens bästa vän under den mörka tiden på året.
 
Mitt läppstift har tagit slut och det säljs inte längre!! Eftersom jag inte vill springa i affärer så blir det väldigt svårt att hitta ett nytt!!
 
Biblioteksappen är dum. Det gick fint att låna en ny ljudbok, men det går inte att spela upp den. Den säger bara "vänligen försök lite senare", men jag vill ju lyssna nu.
 
:bow:
Ser det hela tiden i lokala bortskänkes-gruppen här, en massa beklaganden om att "åååh vad synd att den inte fanns närmre för jag skulle veeerkligen behöva den" osv och det tar emot så enormt mycket att inte säga nånting som kommer få mig bannad :meh:

Eller hur! Hatar alla ”önskar jag kunde” kommentarer, som att de ska vinna poäng in på samveteskontot på något sätt. Eller som du säger ”åååh hade verkligen behövt den”, det retar mig något så fruktansvärt :devil: liksom INGEN BRYYYYR SIG!!! (pms deluxe idag känner jag)
 
Stör mig på mig själv för att jag stör mig så mycket över min syrras Åre-resa :o
Antar att det är för att jag själv drabbades av Corona och fått mig att inse att allt sånt beteende bidrar till att hålla smittspridningen uppe.
Skulle alla bara gör som man ska så skulle det bli betydligt enklare.
Jag kan för mitt liv inte inse det omöjliga i att avstå resor och krogen. Sen stör jag mig på att jag tänker alldeles för mycket på det. :o
 
Tänkte prova på att göra struvor och har lånat hem en fritös och nu hittar jag inte järnet som alltid har legat i lådan. Nu måste jag jaga iväg och köpa ett istället :meh:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Gamla full. Här är en ny! Jag stör mig på att helgen gick i raketfart.
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
111 913
Senast: Lingon
·
  • Låst
Tjatter Ny tråd! Vi fortsätter störa oss på störiga saker!
99 100 101
Svar
2 010
· Visningar
120 454
Senast: Lilla
·
  • Låst
Tjatter Stör mig på att ingen startade en ny tråd.😉
99 100 101
Svar
2 002
· Visningar
108 278
Senast: Marita73
·
Svar
898
· Visningar
47 764
Senast: Squie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Bra familjehund? Rasvak😇
  • Katter och spädbarn
  • Hundhantering

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp