Störiga saker vi stör oss på, del 15

Status
Stängd för vidare inlägg.
Stör mig lite på mig själv pga att jag stör mig på människor som tänker/förstår långsamt. Kan liksom inte hjälpa att irritationen växer fram inom mig när folk inte förstår. Har en sån bekant i huset (vuxen person, bra jobb, politiskt engagerad osv osv men jag uppfattar människan som seg liksom. Nyss länkade hen till en artikel och ba "kolla här står det". Jag skummade artikeln och insåg att hen inte alls förstått artikeln. Svarade trevligt att "det verkar vara såhär....". Hen bara "vart läste du det?". Jag: "I ARTIKELN DU LÄNKADE TILL". (alltså skrek såklart inte men typ invändigt haha :rofl: )

Jag tycker ju att det är en ganska oskön grej att störa sig på men jag KAN INTE HJÄLPA DET. Kände samma sak i skolan när vissa inte förstod enkla sammanhan eller kunde ta till sig fakta/räkna ut saker.
Jag blir otålig och irriterad och tänker att det är slöseri med tid. Inte för att jag har bråttom direkt men känner en inre stress att fasta i tanken liksom, som att vada i nån slags "mental kvicksand" liksom.

Kan jag göra ngt åt detta för min inre frid?

Samma här, blir tokig och skriker inombords - men är relativt samlad utåt.
Sen, i samtal med min sambo (:grin:) har jag kommit fram till att jag är "ojämn", vissa saker fattar jag förvånansvärt fort och andra saker är jag sjukt långsam på, haha :rofl:
 
Stör mig lite på mig själv pga att jag stör mig på människor som tänker/förstår långsamt. Kan liksom inte hjälpa att irritationen växer fram inom mig när folk inte förstår. Har en sån bekant i huset (vuxen person, bra jobb, politiskt engagerad osv osv men jag uppfattar människan som seg liksom. Nyss länkade hen till en artikel och ba "kolla här står det". Jag skummade artikeln och insåg att hen inte alls förstått artikeln. Svarade trevligt att "det verkar vara såhär....". Hen bara "vart läste du det?". Jag: "I ARTIKELN DU LÄNKADE TILL". (alltså skrek såklart inte men typ invändigt haha :rofl: )

Jag tycker ju att det är en ganska oskön grej att störa sig på men jag KAN INTE HJÄLPA DET. Kände samma sak i skolan när vissa inte förstod enkla sammanhan eller kunde ta till sig fakta/räkna ut saker.
Jag blir otålig och irriterad och tänker att det är slöseri med tid. Inte för att jag har bråttom direkt men känner en inre stress att fasta i tanken liksom, som att vada i nån slags "mental kvicksand" liksom.

Kan jag göra ngt åt detta för min inre frid?
Jag har ingen aning vad en gör åt det men jag har upplevt exakt samma.
 
Personer som jobbar inom jordbruk och har som huvudsyssla att köra stora traktorer med stora grejer bakom (typ dyngtunna) men ändå är ute och vänder på ANDRAS åkrar i tid och otid och kör sönder :banghead: Jobbar man inom den branschen så VET MAN VÄL FÖR I HELVETE ATT DET ÄR BIG FUCKING NO NO ATT KÖRA PÅ EN ÅKER INNAN DET ÄR REJÄLT FRUSET!

Tack, behövde få skrika lite. Idioter...
 
Stör mig lite på mig själv pga att jag stör mig på människor som tänker/förstår långsamt. Kan liksom inte hjälpa att irritationen växer fram inom mig när folk inte förstår. Har en sån bekant i huset (vuxen person, bra jobb, politiskt engagerad osv osv men jag uppfattar människan som seg liksom. Nyss länkade hen till en artikel och ba "kolla här står det". Jag skummade artikeln och insåg att hen inte alls förstått artikeln. Svarade trevligt att "det verkar vara såhär....". Hen bara "vart läste du det?". Jag: "I ARTIKELN DU LÄNKADE TILL". (alltså skrek såklart inte men typ invändigt haha :rofl: )

Jag tycker ju att det är en ganska oskön grej att störa sig på men jag KAN INTE HJÄLPA DET. Kände samma sak i skolan när vissa inte förstod enkla sammanhan eller kunde ta till sig fakta/räkna ut saker.
Jag blir otålig och irriterad och tänker att det är slöseri med tid. Inte för att jag har bråttom direkt men känner en inre stress att fasta i tanken liksom, som att vada i nån slags "mental kvicksand" liksom.

Kan jag göra ngt åt detta för min inre frid?
Jag är likadan, blir så jääävla irriterad.
Sen finns det tillfällen när jag är trög också, men det är för att andra förklarar dåligt så då blir jag också irriterad :angel:
 
Folk som postar bilder på sina/andras barn på sociala medier men sedan censurerar med en emoji över ansiktet. Jag stöttar barnens integritet fullt ut men liksom.. posta inte en bild då? 😅 "Titta på det här barnet som du inte får se".

Tillägger att jag såklart fattar poängen om man vill posta en bild på sig själv eller på något annat barn och sedan censurerar ett barn som också råkar vara i bild. Men att liksom lägga upp en bild på ett barn, som är censurerad O_o Fattar inte.
 
Tillägger att jag såklart fattar poängen om man vill posta en bild på sig själv eller på något annat barn och sedan censurerar ett barn som också råkar vara i bild. Men att liksom lägga upp en bild på ett barn, som är censurerad O_o Fattar inte.

Har en kompis som gör det med typ varannan bild på sitt barn. Kom igen, var konsekvent eller?
 
Köpte två beg Horseware-täcken för ett tag sen. Kollade inte så noga (så får såklart skylla mig själv), och idag var det dags att använda ett. Tyckte det kändes tjockt så skulle kolla tjockleken -och får då istället syn på att det är en storlek större än vad som var sagt. Samma med det andra :banghead: suck på både folk och mig själv.
 
Folk som postar bilder på sina/andras barn på sociala medier men sedan censurerar med en emoji över ansiktet. Jag stöttar barnens integritet fullt ut men liksom.. posta inte en bild då? 😅 "Titta på det här barnet som du inte får se".

Haha! Vill liksom inte ens se fotot in the first place men kan typ ändå känna att det är ok pga att föräldrar vill ha likes som bekräftelse på att deras telningar är ”gulliga”. Nu fattar jag inte ens vad jag stöd-gillar?! Wtf
 
Stör mig på köerna när man ska hämta ut paket.
På min Ica har dom löst det med ett nummerlappssystem så man kan stå ute och vänta.
Jättebra så långt.
Igår kom jag dit och skulle hämta ut ett paket. Jag hade nummer 67 och det var nr 32 som betjänades. :banghead: Jag vägrade stå där och vänta och kom tillbaka på eftermiddagen istället. Då var kötiden åtminstone rimlig.
 
Stör mig lite på mig själv pga att jag stör mig på människor som tänker/förstår långsamt. Kan liksom inte hjälpa att irritationen växer fram inom mig när folk inte förstår. Har en sån bekant i huset (vuxen person, bra jobb, politiskt engagerad osv osv men jag uppfattar människan som seg liksom. Nyss länkade hen till en artikel och ba "kolla här står det". Jag skummade artikeln och insåg att hen inte alls förstått artikeln. Svarade trevligt att "det verkar vara såhär....". Hen bara "vart läste du det?". Jag: "I ARTIKELN DU LÄNKADE TILL". (alltså skrek såklart inte men typ invändigt haha :rofl: )

Jag tycker ju att det är en ganska oskön grej att störa sig på men jag KAN INTE HJÄLPA DET. Kände samma sak i skolan när vissa inte förstod enkla sammanhan eller kunde ta till sig fakta/räkna ut saker.
Jag blir otålig och irriterad och tänker att det är slöseri med tid. Inte för att jag har bråttom direkt men känner en inre stress att fasta i tanken liksom, som att vada i nån slags "mental kvicksand" liksom.

Kan jag göra ngt åt detta för min inre frid?

Nix. Eller åtminstone har inte jag hittat något sätt :cautious: Jag läser snabbt, fattar snabbt, tänker snabbt och pratar snabbt. Jag har förlikat mig med det, till viss del, men visst kryper det i mig när andra människor inte fattar :cautious:
(Himla tur att dottern är lik mig så jag slipper koka på henne :rofl: )
 
+1 på folk som fattar sakta! Eller som förklarar något men aldrig kommer till saken.

Eller som en kollega som kan ställa en fråga, typ att man ska läsa en sak och sen svara. Innan man hinner knappt titta på pappret har hon ställt hundra frågor till och kommit med tre förslag på lösningar. Hjälp! Låt mig läsa färdigt!
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Gamla full. Här är en ny! Jag stör mig på att helgen gick i raketfart.
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
111 768
Senast: Lingon
·
  • Låst
Tjatter Ny tråd! Vi fortsätter störa oss på störiga saker!
99 100 101
Svar
2 010
· Visningar
120 349
Senast: Lilla
·
  • Låst
Tjatter Stör mig på att ingen startade en ny tråd.😉
99 100 101
Svar
2 002
· Visningar
108 162
Senast: Marita73
·
Svar
839
· Visningar
44 972

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp