Störiga saker vi stör oss på, del 15

Status
Stängd för vidare inlägg.
Lär din hund ett kommando för att gåpå höger sida. Väldigt praktiskt att med ett ord kunna flytta hunden till vilken sida man vill!
Klart jag kan flytta på hundarna, men då måste jag ju snedda över gångbanan och liksom störa trafiken också. Jag går till vänster och har hundarna på yttersidan, då tycker man ju att folk skulle se det och naturligt flytta hundarna till sin yttersida också? Men neeheeejdå! :p
 
DN skickade ett mail med en enkät om hur jag upplevde kontakten med deras kundtjänst. Har inte fått någon hjälp av kundtjänst så markerade 1 på alla frågor (sämsta betyget) och skrev att jag inte fått hjälp.
 
Intressant, så har jag aldrig tänkt på det (första stycket). Jag brukar i de flesta fall det förekommer nog bara anta att det är för att ge mig möjlighet att hitta rätt tillfälle att ringa upp. Men så tänker jag att det nog kan spela in vad det gäller för ärenden och/eller för person också, såklart.

Oavsett så verkligen väldigt dåligt att i den mån man kan inte försöka anpassa sig (efter mottagaren), om det faktiskt är uttalat och man vet om att det förekommer t.ex. viss problematik eller annat som gör att det ena eller andra inte är önskvärt, som i fallet med din arbetsplats. :(
Ja alltså jag menar inte att jag har rätt i frågan. :) Jag vet att de flesta inte tycker som jag. Men det här var ju ”störiga saker jag stör mig på” :D

Som ett störigt syskon till fenomenet ovan har vi någon som ringer upp när man skickat ett sms...
 
Slängd i en färgbomb ikväll för att jag till och från saknat det rosa hår jag hade för några år sedan (och var uttråkad och hade det hemma :p)
Men det blev inte alls den färgen jag tänkte :( Tack och lov bara inpackning, men så störande när det ändå är lite meckigt och så blir det inte som man vill ha det...
 
Det blev minusgrader så jag slängde ut all frysmat på balkongen och frostade av frysen.
Nu när jag lassar in har en del grejer tinat, trots fortsatta minusgrader :( Kött och sånt har turligt nog klarat sig men bland annat all glass och alla bananer är flytande :arghh::turd:
 
Ja alltså jag menar inte att jag har rätt i frågan. :) Jag vet att de flesta inte tycker som jag. Men det här var ju ”störiga saker jag stör mig på” :D

Som ett störigt syskon till fenomenet ovan har vi någon som ringer upp när man skickat ett sms...

Ja men nej, inte jag heller! Det råkade bara bli någon slags spin off slash tillägg till ”störiga saker” efter att jag just mentalt slitit mitt hår lite över alla mail fram och tillbaka just nu när jag så mycket saknar den vardagliga kontakten med mina kollegor, eftersom jag personligen är mycket mer för att kunna prata face to face (där telefon är det närmare som går att komma just nu) i många ärenden vi får in hela tiden. Menar inte att något skulle vara rätt eller fel, bara ett intressant ämne. Men kanske lite väl mycket spin off i just den här tråden, sorry om jag drog iväg, menar inte att starta någon större diskussion om det. :)
 
Jag stör mig på folk som stör sig på andra människor. Folk som inte har vett att fatta att alla är o tänker olika. Ältar skitsaker andra har gjort o sagt. Skäms. På riktigt, lägg energin på att fatta att alla inte är som du och det du tycker är inte alltid facit. Var öppen och ta emot andra.
 
Folk. Beställde saker levererat till instabox. Kanon tänker jag eller inte då har en person stannat på väg ut från affären å pillar med sina matvaror precis framför skärmen för pinkoden.
Sen står det en person på var sin sida och pratar innanför ingången till matbutiken när jag ska gå ut så man måste gå emellan. Helt omöjligt att hålla vettigt avstånd.
 
Jag stör mig på att jag nu när snön kommit vill dra ut och åka längdskidor men jag har ingen utrustning och det är en sån jävla djungel med olika bindningar och jävelskap.
Fine om man kan knalla iväg och köpa ett komplett paket på en sportaffär men jag är ju hänvisad till begagnatmarknaden så man måste ju liksom pussla lite. Nu hittade jag ett par skidor och stavar billigt i rätt storlek men om jag köper de, kommer jag då hitta pjäxor i rätt storlek och bindning liksom?!
Fanns en sportbytesaffär förr som var perfekt för det här men den la ner för något år sen :down:
 
Stör mig på min pappa som hela tiden ska förklara saker som alla redan förstår.. Som om han är den enda med tankeförmåga i rummet.
 
Jag stör mig på folk som stör sig på andra människor. Folk som inte har vett att fatta att alla är o tänker olika. Ältar skitsaker andra har gjort o sagt. Skäms. På riktigt, lägg energin på att fatta att alla inte är som du och det du tycker är inte alltid facit. Var öppen och ta emot andra.
Jag stör mig på en relaterad sak: Jag brukar vara väldigt bra på att acceptera att alla är olika och vara empatisk och förstå andra, men en sak förstår jag inte, och det är människor som klagar på sina liv (tråkigt, vet inte vad jag ska göra, deppig, inget jobb passar mig etcetc). Jag har en sådan människa i min närhet och jag försöker peppa och hjälpa på olika sätt men det blir bara tyst då, troligtvis för att jag inte förstår vad problemet är. Jag vet inte om personen är väldigt högfungerande deprimerad? men även när jag mått som sämst så har jag alltid haft några drömmar i bakhuvudet--men hur lever en utan drömmar och något en brinner för? Jag förstår verkligen inte!

Förlåt, menar inte att du ska svara på allt det här :laugh: Det bara kom i tanken när jag läste ditt inlägg.
 
Att jag laddat telefonen en stund för att kunna gå upp och lägga mig i sängen och slösurfa, och så upptäcker jag nu att sladden bara suttit i telefonen, inte i eluttaget i väggen :arghh::banghead:

Så nu måste jag ladda en stund till :cautious:
 
Jag tänkte göra storkok med korvstroganoff, men har tydligen missat att grädden är slut. Enda affären som har öppet nu ligger på bilavstånd och bilen är utlånad :meh: Får hoppas att energin finns imorrn istället.
 
Stör mig på min pappa som hela tiden ska förklara saker som alla redan förstår.. Som om han är den enda med tankeförmåga i

Jag stör mig på en relaterad sak: Jag brukar vara väldigt bra på att acceptera att alla är olika och vara empatisk och förstå andra, men en sak förstår jag inte, och det är människor som klagar på sina liv (tråkigt, vet inte vad jag ska göra, deppig, inget jobb passar mig etcetc). Jag har en sådan människa i min närhet och jag försöker peppa och hjälpa på olika sätt men det blir bara tyst då, troligtvis för att jag inte förstår vad problemet är. Jag vet inte om personen är väldigt högfungerande deprimerad? men även när jag mått som sämst så har jag alltid haft några drömmar i bakhuvudet--men hur lever en utan drömmar och något en brinner för? Jag förstår verkligen inte!

Förlåt, menar inte att du ska svara på allt det här :laugh: Det bara kom i tanken när jag läste ditt inlägg.
Ha ha ja det finns många sånna... klart man måste få klaga o vara lite bitter på livet då och då men det finns ju folk som JÄMT måste ha det sämst. Har en sånn kompis. Hon har migrän, inga pengar, ont i ryggen o kan inte jobba, hinner inte med ALLT hon måste göra i hemmet. Ha ha hon är skit kul att hänga med för hon redovisar alltid i detalj ALLT hon gjort under dagen. Från att hänga upp en tvätt till att dammsuga under soffan. Men hon tar ingen energi från mig för jag skrattar innombords åt eländet hon verkar VILJA leva i.
 
Ha ha ja det finns många sånna... klart man måste få klaga o vara lite bitter på livet då och då men det finns ju folk som JÄMT måste ha det sämst. Har en sånn kompis. Hon har migrän, inga pengar, ont i ryggen o kan inte jobba, hinner inte med ALLT hon måste göra i hemmet. Ha ha hon är skit kul att hänga med för hon redovisar alltid i detalj ALLT hon gjort under dagen. Från att hänga upp en tvätt till att dammsuga under soffan. Men hon tar ingen energi från mig för jag skrattar innombords åt eländet hon verkar VILJA leva i.
Det kanske är så jag får se på det, att personen i fråga väljer att leva så och bara gillar att klaga🤷🏻‍♂️😅
 
Det kanske är så jag får se på det, att personen i fråga väljer att leva så och bara gillar att klaga🤷🏻‍♂️😅
Ja jag försökte hjälpa min vän ett tag men det var inget som passade. Bad henne ringa Vc och be om hjälp för migrän. - nej Vc är kass.
Måste du köpa så dyrt vin när du har ångest för ekonomin? -ja det är det enda som får mig att må lite bättre.
Ska vi släppa allt elände idag och hitta på något kul? - nej jag MÅSTE dammsuga bilen sen blir jag liggande av ryggsmärtor.
Vill du ha hjälp att dammsuga bilen?
-inget svar.
Ha ha tillslut orkar man inte hjälpa längre, finns inget man kan göra och hon vill ju ha det så verkar det som. Stör mig inte ett dugg. Tråkigt att hon inte verkar vilja ändra på sitt liv bara...för henne själv
 
Men hon tar ingen energi från mig för jag skrattar innombords åt eländet hon verkar VILJA leva i.
Det låter i det närmaste sadistiskt - är du bra för din kompis (dvs är du säker på att du inte föder hennes olycka för att du finner den lustig)? Är din kompis bra för dig eller tar relationen fram någon inom dig som du inte vill vara?

Hur skulle din vän (?) uppleva ditt inlägg? Är du säker på att hon inte finns på buke?
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Gamla full. Här är en ny! Jag stör mig på att helgen gick i raketfart.
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
111 910
Senast: Lingon
·
  • Låst
Tjatter Ny tråd! Vi fortsätter störa oss på störiga saker!
99 100 101
Svar
2 010
· Visningar
120 450
Senast: Lilla
·
  • Låst
Tjatter Stör mig på att ingen startade en ny tråd.😉
99 100 101
Svar
2 002
· Visningar
108 273
Senast: Marita73
·
Svar
898
· Visningar
47 754
Senast: Squie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Katter och spädbarn
  • Hundhantering
  • Guldfasanerna

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp