Störiga saker vi stör oss på, del 15

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sambon gör först korvstroganoffen, när den är ihoprörd och bara ska koka ihop slår han på riset. Nu är riset klart och då börjat han hacka sallad. Effektivitet när den är som bäst? Typ...
 
När det är PANIK med saker som inte alls är panik.
Började jobba efter julledigt idag får ett samtal om att en möteskallelse kommit fel, den har landat hos personen som ringer istället för mig. Och personen har panik över detta (alltså säger själv att hen fick lite panik över det), eftersom det blivit liggande och hej och hå.

När är mötet undrar jag?
- 22/1...
(alltså om två veckor O_o What’s the rush?).
- Och hur ska vi göra nu?
Vad menar du? Skicka över kallelsen bara?- Men tänk om inte posten går?
Jamen det var ju om TVÅ veckor. Skicka över datumet och tiden till mig bara så bokar jag in det.
 
Sambon gör först korvstroganoffen, när den är ihoprörd och bara ska koka ihop slår han på riset. Nu är riset klart och då börjat han hacka sallad. Effektivitet när den är som bäst? Typ...
Låter nästan som när mamma skulle lära mig göra kycklingklubba i ugn när jag började äta kött efter att ha levt som vegetarian sen jag var i tidiga tonåren och således var väldigt osäker kring hanteringen av kött. Såg sjukt mycket fram emot det då jag älskade kycklingklubba som barn och det här skulle bli första kycklingen på 13 år.
Hon gjorde kycklingen först, när den var klar fixade hon ris och lät kycklingen vara kvar i ugnen under tiden. När riset var klart var det visst dags att göra lite sås också, fortfarande med kycklingen liggande i ugnen...
Kanske inte behöver nämna att jag inte vänt mig till henne för sånt här igen :p
 
Stör mig nåt oerhört på folk som smsar eller skriver på Messenger, och deras meddelande är ”kan du ringa mig?”
Alltså, hade det inte varit lättare att bara skriva det du vill? :banghead:

mvh hatar att ringa folk

Tänk, vad olika det där är. Jag vet att många ogillar telefonkontakt, men själv tycker jag att det jag har svårast för med nuvarande distansarbete är - ursäkta 🙈 - ALLA JÄVLA MAIL som skickas fram och tillbaka.

Jag är van vid ett stort mailflöde, men nuvarande situation kräver det mycket mer även med alla kollegor på kontoret som jag ofta annars brukar kunna prata med. Jag tycker ofta att det är så himla mycket lättare att kunna ha kontakt direkt, åtminstone med mina egna kollegor. För att jag uppskattar att kunna bolla saker enkelt, men även ofta tycker att det är ett socialt mycket bekvämare kommunikationssätt. (Dessutom har jag en sjukt rörig inkorg och missar lätt saker ...)

Skillnad på utomstående dock! De får hemskt gärna maila istället för att ringa, så att jag kan kolla upp de saker jag behöver och tänka över ärendet i lugn och ro.
 
Tänk, vad olika det där är. Jag vet att många ogillar telefonkontakt, men själv tycker jag att det jag har svårast för med nuvarande distansarbete är - ursäkta 🙈 - ALLA JÄVLA MAIL som skickas fram och tillbaka.

Jag är van vid ett stort mailflöde, men nuvarande situation kräver det mycket mer även med alla kollegor på kontoret som jag ofta annars brukar kunna prata med. Jag tycker ofta att det är så himla mycket lättare att kunna ha kontakt direkt, åtminstone med mina egna kollegor. För att jag uppskattar att kunna bolla saker enkelt, men även ofta tycker att det är ett socialt mycket bekvämare kommunikationssätt. (Dessutom har jag en sjukt rörig inkorg och missar lätt saker ...)

Skillnad på utomstående dock! De får hemskt gärna maila istället för att ringa, så att jag kan kolla upp de saker jag behöver och tänka över ärendet i lugn och ro.

Ja man är definitivt olika. Jag stör mig inte på folk som ringer (även om jag personligen föredrar textbaserad information eftersom jag har svårt för att uppfatta innehåll i tal samt svårt med det sociala). Det jag stör mig på är folk som först skriver/messar/mailar som en liten uppstart för att man SEDAN ska ringa. Alltså, du har redan tagit dig tid att skriva något, varför inte bara skriva det du vill? Eller ringa direkt om det nu är så viktigt? :confused:
 
Här på Buke - vissa användare har jag väldigt lite gemensamt med, men när jag trycker ignorera så är det oftast på folk vars åsikter jag faktiskt respekterar :confused:
 
Ja man är definitivt olika. Jag stör mig inte på folk som ringer (även om jag personligen föredrar textbaserad information eftersom jag har svårt för att uppfatta innehåll i tal samt svårt med det sociala). Det jag stör mig på är folk som först skriver/messar/mailar som en liten uppstart för att man SEDAN ska ringa. Alltså, du har redan tagit dig tid att skriva något, varför inte bara skriva det du vill? Eller ringa direkt om det nu är så viktigt? :confused:

Jo, det kan jag hålla med om. Men kanske för att man tänker att man på det sättet ger den andra personen chans att ta kontakt när den får tid? Jag har en som brukar maila först och skriver ”ring mig när du sett detta” och har man tur hinner man åtminstone öppna mailet innan personen själv ringer upp. :D

Det är intressant det här med kommunikation. ;)
 
  • Gilla
Reactions: Sel
På att varenda gång min ena förälder kommer hit så ska det kommenteras och helst skammas över det som är ogjort. Ungefär som att jag väljer att vara lat och inte faktiskt lider av stora problem med både ork och exekutiv funktion. Jag gör så gott jag kan utifrån mina förutsättningar, din gnällige fan. :rage:
 
Jo, det kan jag hålla med om. Men kanske för att man tänker att man på det sättet ger den andra personen chans att ta kontakt när den får tid? Jag har en som brukar maila först och skriver ”ring mig när du sett detta” och har man tur hinner man åtminstone öppna mailet innan personen själv ringer upp. :D

Det är intressant det här med kommunikation. ;)

Jag ser det som att personen bollar över ansvaret i frågan om kontakt till mig. Det känns på gränsen till oförskämt. Det är DU som vill ha kontakt, inte jag. Varför ska jag då ringa dig? (Inte du som i aiquen då alltså utan personen i exemplet).

Men det är nog för att jag i flera år jobbade med en som inte respekterade att jag inte ville ha telefonkontakt (var trygghetsanställd och hade en anställning som skulle anpassas till mina behov, vilket alla tog hänsyn till utom just hen) utan ALLTID gav mig bollen att ringa upp. Trots att det är hundra gånger jobbigare för mig att ringa upp än att svara.
 
Jo, det kan jag hålla med om. Men kanske för att man tänker att man på det sättet ger den andra personen chans att ta kontakt när den får tid? Jag har en som brukar maila först och skriver ”ring mig när du sett detta” och har man tur hinner man åtminstone öppna mailet innan personen själv ringer upp. :D

Det är intressant det här med kommunikation. ;)

Jag som i princip aldrig har telefonen med mig kan också uppskatta att få ett mess så att jag kan ringa upp när det passar mig istället. Hellre komma hem till ett mess än sjuttioåtta missade samtal. :D
Folk som känner mig räknar med att det kan ta en dag eller så dessutom, ingen stress. Är det någonting jätteviktigt får de förmedla det i meddelandet.
 
Jag ser det som att personen bollar över ansvaret i frågan om kontakt till mig. Det känns på gränsen till oförskämt. Det är DU som vill ha kontakt, inte jag. Varför ska jag då ringa dig? (Inte du som i aiquen då alltså utan personen i exemplet).

Men det är nog för att jag i flera år jobbade med en som inte respekterade att jag inte ville ha telefonkontakt (var trygghetsanställd och hade en anställning som skulle anpassas till mina behov, vilket alla tog hänsyn till utom just hen) utan ALLTID gav mig bollen att ringa upp. Trots att det är hundra gånger jobbigare för mig att ringa upp än att svara.
Jag hade tolkat det som att ring upp mig när du har tid. Det är svårt för den som ringer att veta om man stör eller inte. Så jag ser det snarare som en artighet.
 
Varje vinter när det börjar bli lite kallt, så slår alltid värmen ifrån i huset där jag bor. Det är bara en gång det händer men så jäkla irriterande. Har hållt på så i dom 13 åren jag har bott där. Varför inte se till att fixa det nån gång så man slipper ringa och tjata
 
Jag ser det som att personen bollar över ansvaret i frågan om kontakt till mig. Det känns på gränsen till oförskämt. Det är DU som vill ha kontakt, inte jag. Varför ska jag då ringa dig? (Inte du som i aiquen då alltså utan personen i exemplet).

Men det är nog för att jag i flera år jobbade med en som inte respekterade att jag inte ville ha telefonkontakt (var trygghetsanställd och hade en anställning som skulle anpassas till mina behov, vilket alla tog hänsyn till utom just hen) utan ALLTID gav mig bollen att ringa upp. Trots att det är hundra gånger jobbigare för mig att ringa upp än att svara.

Intressant, så har jag aldrig tänkt på det (första stycket). Jag brukar i de flesta fall det förekommer nog bara anta att det är för att ge mig möjlighet att hitta rätt tillfälle att ringa upp. Men så tänker jag att det nog kan spela in vad det gäller för ärenden och/eller för person också, såklart.

Oavsett så verkligen väldigt dåligt att i den mån man kan inte försöka anpassa sig (efter mottagaren), om det faktiskt är uttalat och man vet om att det förekommer t.ex. viss problematik eller annat som gör att det ena eller andra inte är önskvärt, som i fallet med din arbetsplats. :(
 
Att viaplay har kommit på ett sätt att hindra mig från att göra annat på datorn medan jag väntar ut reklampauserna. :mad:
Men inte på mobilen!!

(Själv stör jag mig på att jag har utvecklats till en dubbelskärmanvändare. Jag stör mig lika mycket på mig själv som jag brukade störa mig på andra som tittar på TV och surfar på mobilen samtidigt.)
 
På att folk inte tänker på att hålla avstånd. Att min mamma inte heller gör det särskilt mycket.
På folk som är där jag är, och ännu värre pratar med mig :eek::rage:

Kortfattat stör jag mig på folk överlag.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Gamla full. Här är en ny! Jag stör mig på att helgen gick i raketfart.
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
111 910
Senast: Lingon
·
  • Låst
Tjatter Ny tråd! Vi fortsätter störa oss på störiga saker!
99 100 101
Svar
2 010
· Visningar
120 450
Senast: Lilla
·
  • Låst
Tjatter Stör mig på att ingen startade en ny tråd.😉
99 100 101
Svar
2 002
· Visningar
108 273
Senast: Marita73
·
Svar
898
· Visningar
47 754
Senast: Squie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Katter och spädbarn
  • Hundhantering
  • Guldfasanerna

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp