Bukefalos 28 år!

Störiga saker vi stör oss på, del 15

Status
Stängd för vidare inlägg.
Min störiga förkylning!
var hemma två dagar för två veckor sen, kände mig skapligt frisk och jobbade i början av förra veckan. Sen sjuk igen torsdag kväll och fredag. Skapligt pigg i helgen, och nu kass igen :( Inga Corona-tecken öht utan min klassiska trött och huvudvärks-förkylning. Hoppas verkligen inte det ska fortsätta så här hela hösten!
 
Mammas infektion efter shunten var tydligen värre än alla trodde. Hela shunten är inskickad för odling. Den antibiotika hon får via dropp hjälper, men finns inte som tablett så de vill inte släppa hem henne. Så hon får definitivt inte komma hem innan svaret på odlingen kommit och mest troligt inte innan helgen. Så hon bli inneliggande hela denna vecka också. Man tror det kommer ta lång tid innan infektionen är under kontroll, men man hoppas ju såklart kunna gå över till antibiotika i tablettform. Och hon får såklart inte ta emot besök :( :heart

Jag gjorde illa axeln i somras och sjukgymnasten är inte nöjd med utvecklingen. Jag tycker det blivit mycket bättre, men det räcker tydligen inte. Har tänjt ut ledkapseln mer än vi trodde innan och axeln är ostabil både framåt och bakåt. Sjukgymnasten funderar på broskskada i leden, vilket en annan varit inne på också. Så nu vill hon att en ortoped tittar på det ordentligt. Fick tid hos vårdcentralen fort, hoppas remissen går lika fort :p
Som tur är har jag inte jätteont och kan fortsätta jobba. Allt för att jag skulle sätta i en kontakt i väggen på ett lite dumt ställe :meh:
 
Hästkräket har gått och skaffat sig en höstförkylning :arghh: det blir att avanmäla sista tävlingen om 3 veckor då. Jag som hade sett fram emot den. Vi skulle debutera LA. Har väntat så länge på det. Den förra tävlingen fick vi åxå stryka oss ifrån för vi var inte riktigt färdiga tyckte jag. Nästa tävling som finns är 5e december och det finns inte en chans att jag åker då. Så nu får vi vänta tills i vår :meh: blir så trött och less. Vi har haft sån maximal otur nu. Förrförra vintern hade vi senskada. Förra vintern, virus. Och nu en förkylning. När ska det ta slut? Tredje gången gillt? Och mitt i alltihopa så mår jag skit.
 
Stör mig på folk som inte inser att bara för det är självklart för dom så är det inte alltid det för andra. Man kan ha en dålig dag så man inte tänker klart, kanske är trött osv eller så är det helt enkelt inte självklart för den personen.
 
Damm = Klåda i ögonen, näsan och munnen. :wtf: Näsan blev bättre när jag tog Rhinocort.
Kan nog vara mögelsporer i uteluften också nu på hösten. 🤔
 
Hästkräket har gått och skaffat sig en höstförkylning :arghh: det blir att avanmäla sista tävlingen om 3 veckor då. Jag som hade sett fram emot den. Vi skulle debutera LA. Har väntat så länge på det. Den förra tävlingen fick vi åxå stryka oss ifrån för vi var inte riktigt färdiga tyckte jag. Nästa tävling som finns är 5e december och det finns inte en chans att jag åker då. Så nu får vi vänta tills i vår :meh: blir så trött och less. Vi har haft sån maximal otur nu. Förrförra vintern hade vi senskada. Förra vintern, virus. Och nu en förkylning. När ska det ta slut? Tredje gången gillt? Och mitt i alltihopa så mår jag skit.
Undrar samma sak, när ska vi få ha vår häst i gång mer än ett halvår?
Typ var 6 månad hittar han på något nytt, den här gången är det att bralla i hagen innan insläpp med en muskelbristning i bogen som följd.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Gamla full. Här är en ny! Jag stör mig på att helgen gick i raketfart.
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
113 568
Senast: Lingon
·
  • Låst
Tjatter Ny tråd! Vi fortsätter störa oss på störiga saker!
99 100 101
Svar
2 010
· Visningar
121 659
Senast: Lilla
·
  • Låst
Tjatter Stör mig på att ingen startade en ny tråd.😉
99 100 101
Svar
2 002
· Visningar
109 468
Senast: Marita73
·
Svar
1 427
· Visningar
77 082

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp