Störiga saker vi stör oss på, del 15

Status
Stängd för vidare inlägg.
Helt orimligt stör jag mig på att det tar så lång tid för en stallkompis att packa höpåsar.
Det här påminde mig om ett jättejättegammalt stör när vi hade häst. En kvinna där var så f-r-u-k-t-a-n-s-v-ä-r-t noga med vikten på höpåsarna. Var en pina om man skulle fylla när hon var där då det bara fanns en våg. Hon höll alltid på minst 10 minuter tills nålen verkligen stod EXAKT på rätt kilovikt. Hon gav inte heller sin häst säg 4 kilo till kvällsmat utan det var alltid nåt udda nummer som typ 3.7. Så otroligt märkligt.
 
Människor som har den fruktansvärt dåliga smaken att välja laminatbänkskivor med marmorlaminering. Så. Jädra. Fult.
Nu känner jag mig personligt attackerad :D

20201004_144217.jpg


Bonusbild på mitt första hembakta bröd, men man skymtar bänkskivan där under. Har tyvärr ingen bild på köket i "helhet" men skåpsluckorna är ganska mörkt gråa. En helgrå bänkskiva blev för "platt", vitt alldeles för utstickande och svart för mörkt så det här kändes som en bra kompromiss!

Är det just marmoringen du ogillar eller att det är "fejk"? Det blev en prisfråga för min del, fruktansvärt mycket dyrare med stenskiva och eftersom jag även har vinkel så skulle det kosta ännu mer + inte bli speciellt snyggt enligt personal på ikea :)
 
Nu känner jag mig personligt attackerad :D

Visa bifogad fil 58297

Bonusbild på mitt första hembakta bröd, men man skymtar bänkskivan där under. Har tyvärr ingen bild på köket i "helhet" men skåpsluckorna är ganska mörkt gråa. En helgrå bänkskiva blev för "platt", vitt alldeles för utstickande och svart för mörkt så det här kändes som en bra kompromiss!

Är det just marmoringen du ogillar eller att det är "fejk"? Det blev en prisfråga för min del, fruktansvärt mycket dyrare med stenskiva och eftersom jag även har vinkel så skulle det kosta ännu mer + inte bli speciellt snyggt enligt personal på ikea :)
Plus att det är mer hållbart. Marmor är ju poröst så det blir lätt fula fläckar. Jag är Pro fejk :D
 
Nu känner jag mig personligt attackerad :D

Visa bifogad fil 58297

Bonusbild på mitt första hembakta bröd, men man skymtar bänkskivan där under. Har tyvärr ingen bild på köket i "helhet" men skåpsluckorna är ganska mörkt gråa. En helgrå bänkskiva blev för "platt", vitt alldeles för utstickande och svart för mörkt så det här kändes som en bra kompromiss!

Är det just marmoringen du ogillar eller att det är "fejk"? Det blev en prisfråga för min del, fruktansvärt mycket dyrare med stenskiva och eftersom jag även har vinkel så skulle det kosta ännu mer + inte bli speciellt snyggt enligt personal på ikea :)
Haha ja precis, jag avskyr fejkmarmorering. Jag gillar laminat överlag (skitbra material!) men jag tycker personligen inte att fejkad marmor är någon hit.

(Brödet ser dock fantastiskt ut! :love: :D)
 
Haha ja precis, jag avskyr fejkmarmorering. Jag gillar laminat överlag (skitbra material!) men jag tycker personligen inte att fejkad marmor är någon hit.

(Brödet ser dock fantastiskt ut! :love: :D)
Tack! Det smakade helt okej också som tur var.

Men ja alla har ju olika smak och så är det. Även jag ser ju vissa saker talas om/bilder här på Buke där jag känner att men nej fy.. Tur är det väl ändå att vi är olika så man får se lite nytt ibland!

Men samtidigt ju mer jag tänker på det.. Tänk vad simpelt det skulle vara om alla hade exakt samma smak? Nu ska jag gå till klädaffären, allt där inne är skitsnyggt och sånt jag vill ha. Måste köpa en ny soffa. Vilken tur att allt i butiken inte har någon leverans för att de säljer så pass bra att de alltid har inne, och allt var i min smak också? toppen! Blir bjuden på middag av en vän, hon har lagat min favoriträtt, sicken tur för mig.. :D
 
Tack! Det smakade helt okej också som tur var.

Men ja alla har ju olika smak och så är det. Även jag ser ju vissa saker talas om/bilder här på Buke där jag känner att men nej fy.. Tur är det väl ändå att vi är olika så man får se lite nytt ibland!

Men samtidigt ju mer jag tänker på det.. Tänk vad simpelt det skulle vara om alla hade exakt samma smak? Nu ska jag gå till klädaffären, allt där inne är skitsnyggt och sånt jag vill ha. Måste köpa en ny soffa. Vilken tur att allt i butiken inte har någon leverans för att de säljer så pass bra att de alltid har inne, och allt var i min smak också? toppen! Blir bjuden på middag av en vän, hon har lagat min favoriträtt, sicken tur för mig.. :D

Aaah! Haha, det låter som en mardröm för mig med beslutsångest nog som det är 😅.
 
Att jul numera verkar vara en årstid. Finns redan julmust och lussekatter att köpa. :meh:
Det enda positiva med julen.

Jag skulle glatt hoppa iväg till affären häromdagen för att köpa julskum efter min svåger lagt ut att dom äntligen hade kommit. Bara det att det var uppenbarligen i en annan affär än den här hemma :meh: kände mej ordentligt lurad. Ska ta ett snack med min svåger :rage:
 
Just nu stör jag mig på att jag hade en kvarts tank kvar i lastbilen igår och tankade upp den, pumpjäveln slog ifrån när jag hade fått i runt 200L, så fick sätta i kortet igen och då fick jag över 100L. Det tog evigheter att tanka, normalt sett ska det gå rätt fort.
Sen i natt har någon 🤬🤬🤬🤬🤬 slangat så tanken var helt tom. Jag tankar alltid upp dagen innan jag är ledig (ledig idag) och han som skulle ha bilen tog med den hem och skulle köra långt idag.
Lär säkert ha en helt nersölad tank när jag får tillbaka bilen...

Det enda positiva i det hela är att det är RME i den, nästan så jag hoppas de använder i personbilar. :devil::devil::devil:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Gamla full. Här är en ny! Jag stör mig på att helgen gick i raketfart.
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
111 907
Senast: Lingon
·
  • Låst
Tjatter Ny tråd! Vi fortsätter störa oss på störiga saker!
99 100 101
Svar
2 010
· Visningar
120 449
Senast: Lilla
·
  • Låst
Tjatter Stör mig på att ingen startade en ny tråd.😉
99 100 101
Svar
2 002
· Visningar
108 269
Senast: Marita73
·
Svar
898
· Visningar
47 746
Senast: Squie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Katter och spädbarn
  • Hundhantering
  • Guldfasanerna

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp