Bukefalos 28 år!

Störiga saker vi stör oss på, del 15

Status
Stängd för vidare inlägg.
Just nu stör jag mig på två personer som jag höll på att köra på, de gick över vägen där det inte var något övergångsställe (övergånsstället var ca 50m längre bort) och sen när jag får väja och tuta, så tittar de på bilen som "jaha och?" men det är NI som gör fel, ja jag får inte köra på en oskyddad trafikant ändå enligt lagen, men jag stör mig enormt när de är så respektlösa...:arghh: det är inte jag i bilen som kommer få mest ont om det skulle ske en krock med oskyddad trafikant....

Sen strax efter det så får jag en personbil framför mig som inte visste vart den skulle ta vägen och svänger plötsligt utan blinkers... kändes skönt att komma hem och veta att jag inte behöver ut och åka mer idag, så stör jag mig inte mer på det.
 
Strumpor! :arghh:
Jag har långa fötter men rätt smala sådana, och långa tår. Stl 40-41, så det var ett elände att hitta fina strumpor i klädaffärer för kvinnor (och skor, men tackolov för nätshopping :love:) Nu såg jag att Lindex börjat sälja strumpor i stl 39-42 så jag köpte lyckligt på mig ett gäng söta footies. Men de är fortfarande små, dvs för korta och glider ner över hälen. Min sons footies stl 39-42 köpta på herravdelningen sitter däremot utmärkt på mig. Jag vill ju kunna köpa söta damstrumpor... Tackolov för Newbody och Happysocks där!
 
Något som retar mig som f-n är att jag har nästan slut på isbergssallad i trädgårdslandet och det för att jag planerade för dåligt. Ny är på gång men det blev ett för stort glapp i såtiderna och den nya blir skörden inte så stor på. Och sallad är nästan basen i min kost om det finns möjlighet.
 
Stör mej på att det ska va så förbannat svårt att kunna gå in på Equipe. Gick jättebra förut nu händer inget när jag trycker. Nån mer som har det problemet eller är det min telefon som inte gillar appen? Inte första gången. Händer inte på nån annan app.
 
Jag stör mig på tanten som körde så fort på vår smala grusväg (två bilar kan inte mötas) att hon höll på att köra på mig och hunden trots bra sikt, trots reflexväst på både mig och hunden (klockan var runt 16 men det var mulet, dvs. då är reflexväst självklart) och trots att vi stod i kanten av vägen på gräset. Saktar man inte ner i det läget så ska man inte köra bil. Det är 70 på den vägen men ingen vid sina sinnes fulla bruk kör så fort och hon körde bra mycket fortare än så.
 
Jag stör mig på att jag blir så provocerad av tråden om låga löner.
Och så stör jag mig på att jag igår tog fram en plastspiral åt ena katten. Jag VET ju att han driver mig till vansinne 24/7 när han får en spiral :cautious: Det är tur att han är söt.
 
Folk som segar med att svara på (lästa) meddelanden när det gäller något som ska ske IDAG. Jag kan vara jätteseg med att svara själv och förväntar mig verkligen inte svar direkt (eller ens samma dag) på sådana här "Hej-hur-är-läget-det-här-har-jag-gjort-sen-sist"-meddelanden, men när man håller på och diskutera var, hur och när man ska ses samma eftermiddag brukar till och med jag svara direkt när jag får & läser meddelandet.
 
Att jag är så jäkla säker på min egen organisationsförmåga ibland att jag inte bryr mig om att dubbelkolla saker jag kommit fram till.

Det kan till exempel leda till att man kommer till flygplatsen en timme tidigt eftersom man kl 08 i morse fått för sig att 18:10 är två timmar före 21:10, så det är en lagom tid att komma dit. Och då kan det gå så långt att man hinner bli riktigt tjurig och börja gorma på personalen för att incheckningen inte öppnat än, innan de försynt får påpeka att man eventuellt är lite tidig, kanske?

Har jag hört, alltså. :angel:
 
Elsa Billgren.. Kan liksom inte sluta läsa heller! Gah, varför slutar jag inte bara? Nu senast: "En ny lyxgrej vi alltid har hemma numera är köpeis. Att kunna ta en näve is och fylla en hel kanna innan man fyller på med vatten eller lemonad, priceless." Hur svårt kan det vara att du vet, frysa egen is?!
 
Elsa Billgren.. Kan liksom inte sluta läsa heller! Gah, varför slutar jag inte bara? Nu senast: "En ny lyxgrej vi alltid har hemma numera är köpeis. Att kunna ta en näve is och fylla en hel kanna innan man fyller på med vatten eller lemonad, priceless." Hur svårt kan det vara att du vet, frysa egen is?!
Men du vet väl att köpe-vadsomhelst alltid är bättre än hemma-vadsomhelst... :D
 
Det här med att en av kommentarerna till inlägget var något i stil med "ja gud va praktiskt det är, man slipper allt strul med vatten som skvalpar". Önskar att jag också hade så små vardagsproblem!
(skrattar alltså åt den osannolikt löjliga kommentaren, inte åt ditt inlägg som så)

En av mina närmsta vänner är för övrigt en sådan där person som köper is. Ofta. Ironiskt nog är hon också en sådan som stöttar Greenpeace och röstar på Miljöpartiet. Inte helt säker på hur de sakerna går ihop...
 
Ryggont och förkylningar som aldrig tycks ta slut.
Hade massvis med frånvaro från jobbet förra månaden, vill inte vabba igen!
Men tack vare att sambon jobbar natt och dessutom kör övertid nu i natt, så blir det ju jag som får ta det. Gaaah!
 
Förutom det jag skrev ovan så stör det mig som satan att det tar hela jäkla kvällen att få ungarna i säng idag. :cautious: :arghh:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Gamla full. Här är en ny! Jag stör mig på att helgen gick i raketfart.
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
113 909
Senast: Lingon
·
  • Låst
Tjatter Ny tråd! Vi fortsätter störa oss på störiga saker!
99 100 101
Svar
2 010
· Visningar
122 020
Senast: Lilla
·
  • Låst
Tjatter Stör mig på att ingen startade en ny tråd.😉
99 100 101
Svar
2 002
· Visningar
109 814
Senast: Marita73
·
Svar
1 544
· Visningar
83 219

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp