Bukefalos 28 år!

Störiga saker vi stör oss på, del 15

Status
Stängd för vidare inlägg.
Kl 00 inatt kom dom in till mamma och sade att hon skulle flyttas till neurologen på S:t Göran. Bums. Där får dom inte gå utanför rummet utöver vid dusch och toabesök. Ingen tv, ingen radio. 4 st i varje rum. Där ska dom alltså tillbringa 24 h/dygn. Trots att avdelningen är stängd för besökande. Så var det varken på KS eller Danderyd.
Mamma vägrar, så nu hoppas hon få till att hon kan åka dit 3 ggr/dygn för antibiotikadropp. Eller kanske få flytta tillbaka till gyn på Danderyd 🙄 Värdet som ska vara 5, ligger på 7 nu. Var 109 när hon kom in. Fattar inte att det ska vara sån skillnad mellan sjukhusen.
 
Senast ändrad:
Jamen det är lite det jag bävar för. Jag måste glömma bort den sidan så att jag inte sitter på fyllekvällen med kompisarna och bara "-Höööörrni, ska vi göra något kuuuul? Jag hittade säng för typ tre mille, jag beställer en sån och tar den på faktura! Höhöhöhö! Schkååål på er!! YOLO!!! *klick*" 😆
Förhoppningsvis kanske de tar en kreditupplysning innan de godkänner köpet :angel:
 
På människor som verkar tro att man alltid står i hallen/bor i en etta trots att de står framför ett stort hus. Det ringer på dörren, går två sekunder, det ringer på igen, jag ropar att jag kommer, det knackar och sedan ringer det på igen. Allt detta inom 10 sekunder. Jag trodde som minst att det brann någonstans eller att hästarna var på vägen eller nåt men nej, det var bara brevbäraren som inte klarade av att lämna ett paket utanför dörren som hen enligt instruktion skulle.
 
Att jag inte har råd att köpa en säng för flera miljoner 😂 (Och att gaveln inte ens ingår!)

https://www.nordiskagalleriet.se/hastens/vividus
Men hur motiverar Hästen att man både har den här linjen och sina vanliga sängar (som inte heller är helt grattis) :cautious:

Om de vanliga sängarna är så jättebra och sköna som de vill göra sken av (citat från hemsidan "Dess exklusiva kvalitet och kompromisslösa sovkomfort är svår att utmana") - då är en de luxe version onödig. Svår att utmana - ha! en kompromisslösning av ett företag som kan mycket bättre till en kostnad.
 
Men hur motiverar Hästen att man både har den här linjen och sina vanliga sängar (som inte heller är helt grattis) :cautious:

Om de vanliga sängarna är så jättebra och sköna som de vill göra sken av (citat från hemsidan "Dess exklusiva kvalitet och kompromisslösa sovkomfort är svår att utmana") - då är en de luxe version onödig. Svår att utmana - ha! en kompromisslösning av ett företag som kan mycket bättre till en kostnad.
Men precis. Hur mycket mer "kompromisslöst" kan det bli? 😂
 
Här har jag en lite orimlig störning åt er, eftersom det är något som sällan påverkar mig själv direkt.

Folk som gör det onödigt svårt för sig.

Man kan ju t.ex. plocka bort diskmaskinstabletter, knivar, målfärger o.s.v. ur de nedre skåpen... eller så kan man ju gå och ständigt få plocka nämnda saker ur sin energiska 1,5 årings händer.

Eller, praktisk organisering
Dricker man kaffe varje dag, och vin en gång i månaden, så kanske det mest praktiska vore att ha kaffemuggarna närmre än vinglasen, men det är ju hur jag tänker 🤷‍♀️
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Gamla full. Här är en ny! Jag stör mig på att helgen gick i raketfart.
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
113 128
Senast: Lingon
·
  • Låst
Tjatter Ny tråd! Vi fortsätter störa oss på störiga saker!
99 100 101
Svar
2 010
· Visningar
121 335
Senast: Lilla
·
  • Låst
Tjatter Stör mig på att ingen startade en ny tråd.😉
99 100 101
Svar
2 002
· Visningar
109 169
Senast: Marita73
·
Svar
1 279
· Visningar
69 313
Senast: Mia_R
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp