Störiga saker vi stör oss på, del 16

Status
Stängd för vidare inlägg.
Stör mig på iPhone när man skriver. Har märkt när man sätter punkt blir det stor bokstav precis som det ska.
men när jag radbryter så blir det inte stor bokstav. Valde att inte korrigera för att det som jag stör mig på ska synas.
Sjukt störigt är vad det är.
Nu märkte jag om jag trycker på retur 2 gånger, en för att byta rad och en till så blev det stor bokstav, men borde räcka med en. Störigt är va det är.
I-landsproblem deluxe japp. 🙈😂😂
 
Jag stör mig på att världen vi lever i är så trist, det finns ingen magi, inga mytologiska varelser, inga vampyrer, varulvar eller annat spännande. Ingen kommer att säga till mig att jag har speciella krafter och bara jaaag kan rädda världen. (Obs, en gnutta ironi, jag har läst/tittat på för mycket fantasy. Jag får fortsätta spela Dungeons & Dragons och låtsas att jag är en magiker...) 🤣
Hear hear!
Lägger till att jag inte fattar att det ska vara så svårt att bygga rymdskepp som åker till andra stjärnor på ett kick, och att man inte uppfunnit teleportering ännu är ju bara bedrövligt! :rage:
 
Stör mig på att jag fått någon form av allergisk reaktion eller någonting som bara visar sig i ena ögat.
Nu börjar det bli bättre men fy satan i gatan vad ont jag hade förut.
 
Jag stör mig på att världen vi lever i är så trist, det finns ingen magi, inga mytologiska varelser, inga vampyrer, varulvar eller annat spännande. Ingen kommer att säga till mig att jag har speciella krafter och bara jaaag kan rädda världen. (Obs, en gnutta ironi, jag har läst/tittat på för mycket fantasy. Jag får fortsätta spela Dungeons & Dragons och låtsas att jag är en magiker...) 🤣
Håller verkligen med. Jag skulle inte behöva några speciella krafter bara jag fick ha min drake. En enorm drake att erövra världen med. Inte alls Got-inspirerad :angel:
 
Tänk så olika det är, för mig är det omvänt. Vad är det för problem du får/har med värmen?
Var börjar jag? Jag blir slö och trött och på dåligt humör, får värmeutslag, är alltid för varm, svullen hela tiden om jag inte isbadar efter träning, trött på alla insekter som vill göra mitt hus till sitt hem, alltid stressad för det är så mycket att göra kring trädgård och så få dagar med för mig bra väder att göra det på. Men jobbigast är nog att alla andra hela tiden är så jävla glada för värmen och har noll förståelse för att jag inte orkar/hinner vara med på allt. Jag kan ha det trevligt på sommaren också, men oftast blir det otrevligt eftersom jag tydligen tar för lång tid med solkräm, inte har "rätt" kläder (det vill säga jag klarar inte shorts och t-shirt, solen på huden gör ont), plus konstanta kommentarer om att jag med vissa genetiska anlag såklart inte behöver solkräm/måste älska sommaren/"är anpassad för sånt här väder". Jeez vad jag kan gnälla. End rant:rage:
 
Var börjar jag? Jag blir slö och trött och på dåligt humör, får värmeutslag, är alltid för varm, svullen hela tiden om jag inte isbadar efter träning, trött på alla insekter som vill göra mitt hus till sitt hem, alltid stressad för det är så mycket att göra kring trädgård och så få dagar med för mig bra väder att göra det på. Men jobbigast är nog att alla andra hela tiden är så jävla glada för värmen och har noll förståelse för att jag inte orkar/hinner vara med på allt. Jag kan ha det trevligt på sommaren också, men oftast blir det otrevligt eftersom jag tydligen tar för lång tid med solkräm, inte har "rätt" kläder (det vill säga jag klarar inte shorts och t-shirt, solen på huden gör ont), plus konstanta kommentarer om att jag med vissa genetiska anlag såklart inte behöver solkräm/måste älska sommaren/"är anpassad för sånt här väder". Jeez vad jag kan gnälla. End rant:rage:
Men det sista.. Vad hemskt att säga. Hoppas det inte är dina vänner som säger sånt. Så himla oförskämt.
 
Var börjar jag? Jag blir slö och trött och på dåligt humör, får värmeutslag, är alltid för varm, svullen hela tiden om jag inte isbadar efter träning, trött på alla insekter som vill göra mitt hus till sitt hem, alltid stressad för det är så mycket att göra kring trädgård och så få dagar med för mig bra väder att göra det på. Men jobbigast är nog att alla andra hela tiden är så jävla glada för värmen och har noll förståelse för att jag inte orkar/hinner vara med på allt. Jag kan ha det trevligt på sommaren också, men oftast blir det otrevligt eftersom jag tydligen tar för lång tid med solkräm, inte har "rätt" kläder (det vill säga jag klarar inte shorts och t-shirt, solen på huden gör ont), plus konstanta kommentarer om att jag med vissa genetiska anlag såklart inte behöver solkräm/måste älska sommaren/"är anpassad för sånt här väder". Jeez vad jag kan gnälla. End rant:rage:
Har vitaligo så I hear you!
 
Men det sista.. Vad hemskt att säga. Hoppas det inte är dina vänner som säger sånt. Så himla oförskämt.
Inte någon av mina nära vänner idag, men har varit allt från skolkamrater till arbetskompisar till familj till främlingar. För det mesta nog sagt med lite nyfikenhet, ibland som "skämt", oftast som ett sätt att gnälla på att jag ställer till det med mitt behov av skugga (typ när alla vill sitta i solen utom jag).
 
Här är en till som inte direkt älskar sommaren.. Till @Nahar lista kan jag lägga till att det är nu folk vill börja med otyget "äta ute".

Seriöst HATAR att sitta utomhus och äta, så otroligt värdelöst? Maten blir kall grisblink till att börja med, sitter man ute på dagen är det varmt och jävligt och/eller så har man solen i ögonen, GETINGAR överallt. Väljer man kvällen istället är det för kallt och/eller så har man fortfarande solen i ögonen, samt förbannat med mygg.. Vi började bygga hus att vistas och bo i av en anledning och inte sitta ute runt elden som nåt sorts grottfolk..
 
Här är en till som inte direkt älskar sommaren.. Till @Nahar lista kan jag lägga till att det är nu folk vill börja med otyget "äta ute".

Seriöst HATAR att sitta utomhus och äta, så otroligt värdelöst? Maten blir kall grisblink till att börja med, sitter man ute på dagen är det varmt och jävligt och/eller så har man solen i ögonen, GETINGAR överallt. Väljer man kvällen istället är det för kallt och/eller så har man fortfarande solen i ögonen, samt förbannat med mygg.. Vi började bygga hus att vistas och bo i av en anledning och inte sitta ute runt elden som nåt sorts grottfolk..
Så länge det är i skuggan gillar jag att äta ute :o Men det gör jag på vintern med. Hellre på vintern än på sommaren faktiskt, som allt annat :laugh:
 
Jag stör mig på att jag nyss bet sönder en tand. Jag var nyligen hos tandläkaren och är inte sugen på att åka dit igen så snart pga tandläkarskräck. Men samtidigt vill jag ha tanden fixad NU! Har snart haft sönder tungan för att jag inte kan låta bli att känna på den vassa tanden med den :cry:
Möjligen är jag alldeles för sent ute, men jag måste bara tipsa om Cavit-W, en pasta som man kan använda för att laga en trasig tand med, i väntan på att man får tid hos tandläkaren. Finns på i princip alla apotek ,och kostar knappt någonting. Jag har alltid en tub hemma. Just om man tappar bitar av en tand/plomb och det blir en vass kant, så är det väldigt skönt att få på någonting så man slipper skära sönder tungan.
 
Som motvikt till @Nahar (mfl) så stör jag mig på att värmen aldrig kommer. Livet börjar vid 25 grader eller så - när det är varmt och SKÖNT och inte frysigt att sitta i skuggan. Här där jag bor brukar det nästan vara försommar vid det här laget, men i år är april hemsk. Jag menar frostnätter? Nu? :cautious:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Gamla full. Här är en ny! Jag stör mig på att helgen gick i raketfart.
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
111 780
Senast: Lingon
·
  • Låst
Tjatter Stör mig på att ingen startade en ny tråd.😉
99 100 101
Svar
2 002
· Visningar
108 171
Senast: Marita73
·
Samhälle Såg ett klipp på Facebook om hemmafruar tydligen är en ny trend bland unga kvinnor. Mådde lite illa av det. Visst, alla gör som de vill...
20 21 22
Svar
433
· Visningar
20 038
Senast: Mkb
·
Svar
839
· Visningar
44 994

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp