Störiga saker vi stör oss på, del 16

Status
Stängd för vidare inlägg.
Stör mig på mindre vägar där det blir 3 spår istället för 4 spår, fick sladd på en sådan väg idag när jag kom ut i modden (är bara glad att jag lyckades hålla hela ekipaget på vägen) och kände hur det sög i högersidan vid möte...
 
Stör mig på mindre vägar där det blir 3 spår istället för 4 spår, fick sladd på en sådan väg idag när jag kom ut i modden (är bara glad att jag lyckades hålla hela ekipaget på vägen) och kände hur det sög i högersidan vid möte...

Oh ja! :arghh:

För att inte tala om all idioter som inte förstår detta, utan tycker att två av tre befintliga spår naturligtvis är deras och inte väjer en tum vid möte :banghead:
 
Men lite märkligt att hon säljer choklad - fast först tjänar hon pengar på att göda folk och sedan på att äcklas över dem och sedan på att andra äcklas över att hon äcklades över folk och sedan gör all uppmärksamhet att hon säljer mer choklad. En intressant affärsidé

Jag irriteras över att jag aldrig kommer på sådana här saker (och att jag aldrig ids genomföra dem)

Kan hålla med om. Var en choklad med sötningsmedel, var inget vidare direkt (tack och lov). Snopet, där damp ner i brevlådan, håller med trodde inte hon skulle sälja choklad men nu vet jag :rofl:
 
Oh ja! :arghh:

För att inte tala om all idioter som inte förstår detta, utan tycker att två av tre befintliga spår naturligtvis är deras och inte väjer en tum vid möte :banghead:
Mmm, träffat på sådana på vägarna här me, det är SÅÅ lätt för mig som kör en stor lastbil att ta mindre plats än va jag redan gör (ironi). Nästan så jag undrar om de tror de kör ett minst lika stort ekipage fast det är en liten personbil, som med lätthet alternativt kan sänka farten och gå ut lite eller köra sakta och stanna nära kanten tills det stora ekipaget försvunnit, men just de ja de e ju jag det. 🙄
 
Att mitt modem börjar kräva uppmärksamhet. Vill att jag ska starta om det var och varannan dag numera för att det ska fortsätta fungera.
Tyvärr vinner det alltid, så kommer väl bara kräva mer och mer nu, eftersom jag ställer upp på kraven. :mad:
 
Såg just ett inslag på TV4 om separationer... först talar de om att det är Barnen som har Rätt och föräldrarna som har Skyldigheter (låter rätt bra)... men sedan ställer de sig och beskriver en situation där barnen är helt rättslösa som det vore det naturligaste i världen.

Barnen har Rätt till båda sina föräldrar - vilket egentligen betyder att barnen i normalfallet har SKYLDIGHET att träffa båda sina föräldrar och leva en nomadiserande tillvaro. Om barnen inte vill träffa sina föräldrar, då kan de bli hämtade. Om en förälder inte vill träffa sina barn, då finns inga andra straff än att de slipper :confused: Vem var det som hade rättigheter och vem hade skyldigheter?

Sedan förklarar man det faktum att barnen inte har rätt till eget ombud (vilket är ytterst märkligt om de har Rätt i situationen) eftersom det skulle göra dem för involverade i föräldrarnas skilsmässa :confused:

Som en parantes säger man att barn med en viss mognad kan få bestämma själv (men vore det inte bra om de då kunde ha rätt till ombud :confused:)

OM man pratar skilsmässa i TV borde man inte trumpeta till föräldrarna - att det är barnen som SKA ha rätt, det är du och din partner som HAR rätt. Det är ert jobb att försöka fixa det.
 
Nu vet jag att skilsmässor är jobbiga för föräldrar också. Och att barnen i de flesta fall mår bra av att och vill träffa båda föräldrarna
 
Just nu stör jag mig på varför vi ska behöva förklara att vi inte vill ses just nu eftersom det är tolkat till att vi har något "otalt med dom". Ja eller så går det en pandemi sen över 1 år tillbaka som inte verkar lugna sig just för att folk inte tänker till :banghead:
1. Det är personer vi sällan träffar, typ bara på kalas, och i skrivande stund har vi inte setts på drygt 1 år då vi missat flera kalas då vi varit uppbokade på annat.
2. Totalt med oss blir det 18 personer, vilket vi tycker är alldeles för många även om man är utomhus.
 
Just nu stör jag mig på varför vi ska behöva förklara att vi inte vill ses just nu eftersom det är tolkat till att vi har något "otalt med dom". Ja eller så går det en pandemi sen över 1 år tillbaka som inte verkar lugna sig just för att folk inte tänker till :banghead:
1. Det är personer vi sällan träffar, typ bara på kalas, och i skrivande stund har vi inte setts på drygt 1 år då vi missat flera kalas då vi varit uppbokade på annat.
2. Totalt med oss blir det 18 personer, vilket vi tycker är alldeles för många även om man är utomhus.
Man får väl bara vara Max 8 som träffas eller har jag missförstått nått?
18 är allt för många så förstår dig
 
Man får väl bara vara Max 8 som träffas eller har jag missförstått nått?
18 är allt för många så förstår dig
Tror inte att det finns någon gräns på privata ställningar, kan ha fel?
Men jag tycker att 18 är alldeles för många, och speciellt när det är människor som vi sällan träffar i vanliga fall.
 
Tror inte att det finns någon gräns på privata ställningar, kan ha fel?
Men jag tycker att 18 är alldeles för många, och speciellt när det är människor som vi sällan träffar i vanliga fall.
Skit med folk som inte fattar att andra kan vilja vara försiktiga nu under pandemin (vilket faktiskt ibland innebär att man inte ens vill göra saker som faller inom rekommendationerna)
 
Oh ja! :arghh:

För att inte tala om all idioter som inte förstår detta, utan tycker att två av tre befintliga spår naturligtvis är deras och inte väjer en tum vid möte :banghead:
Min dagliga körväg till jobbet består delvist av en sådan väg, och nu som då stöter jag på sådana här personer. Har många gånger känt att skulle inte jag väja mer än skäligt så skulle det bli krock, så undrar hur de klarar möten med likasinnade? Tur, eller är de just dessa som krockar lite nu som då?
 
Jag stör mig nått ofantligt på tvättstugor... Var ett tag sen jag tvättade nu och är alltid noga med att städa ordentligt efter mig, tvätta facken för tvättmedel/sköljmedel. Torka runt gummi lister samt torka bort allt ludd i torktumlaren, tömma dom på vatten samt spola ur och torka rent filtret. Idag fick jag lägga 20min bara för att få rent filter samt fick gräva rent längs bak på en enda torktumlare, 4 nävar blött ludd satt i skiten. Inte konstigt att det tar lång tid att torka...

Längtar mer och mer efter egna maskiner

Påpekat detta för hyresvärden flera ggr men tror inte folk vet hur man ens rensar filtren
Skulle aldrig klara tvättstuga!
 
Var uppe och släppte ut hästarna, åkte hem, käka lite yoghurt för jag var svinhungrig, blev dötrött och kan inte somna om igen. Orkar knappt hålla ögonen öppna men sova, det går inte
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Gamla full. Här är en ny! Jag stör mig på att helgen gick i raketfart.
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
112 083
Senast: Lingon
·
  • Låst
Tjatter Stör mig på att ingen startade en ny tråd.😉
99 100 101
Svar
2 002
· Visningar
108 431
Senast: Marita73
·
Samhälle Såg ett klipp på Facebook om hemmafruar tydligen är en ny trend bland unga kvinnor. Mådde lite illa av det. Visst, alla gör som de vill...
20 21 22
Svar
433
· Visningar
20 157
Senast: Mkb
·
Svar
960
· Visningar
51 424

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Ultraljud
  • Uppdateringstråd 29
  • 1-årsvaccination

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp