Störiga saker vi stör oss på, del 16

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag vill rida men det snöar som attans och jag kommer inte att se något om jag ens funderar på att ge mej ut och hästen uppskattar inte att det blåser en massa snö i nyllet heller. Ridhuset är upptaget hela dagen/kvällen. Och nu sitter jag i bilen och orkar inte kliva ur och gå in med det jag har handlat. Börjar bli lite kyligt i bilen med.
 
Såg att gamla vi stör oss-tråden bara har 1964 inlägg. Det stör mig eftersom jag vet att jag startade den här nya tråden när det var minst 2000 inlägg i den gamla.
Så vart har minst 36 inlägg i gamla tråden tagit vägen @Gunnar ? :confused: :D
 
Dagens LinkedIn lista:

"Rule the Kingdom of your mind" (Nej. Bara nej.)
"Välkommen att joina världens bästa team!" (Till skillnad från alla andra team som rekryterar som är sämst?)
"Vi har alla drömmar och mål med vad vi vill göra och uppnå.." (Here we go..)
"It’s not about how important or special YOU are, but what DIFFERENCE you can make for someone else" (🤮)
"Det ÄR möjligt! Du kan! Ta första steget!" (Skjut mig)

och en sista..

"Set your Goals, add lotta Heart and Hard Work to it and keep dreaming BIG ❤️ Set your Mind and Faith on that you too will ring that Bell! For health, family, love, friendship, job, business or wherever your Dreams and Ambitions lay 🤗 Believe to achieve! And pass it forward..." (Jag saknar ord)

Tack för att ni lyssnade till LinkedIn-hat.
Du kanske själv skulle bidra med ett inspirerande citat, till exempel:
"Om du tänker positivt varje dag, arbetar hårt, strävar efter att bli den bästa versionen av dig själv, omger dig med inspirerande människor, och aldrig ger upp, så finns det inga gränser för hur utbränd du kan bli."
-Svend Brinkmann
 
Dagens LinkedIn lista:

"Rule the Kingdom of your mind" (Nej. Bara nej.)
"Välkommen att joina världens bästa team!" (Till skillnad från alla andra team som rekryterar som är sämst?)
"Vi har alla drömmar och mål med vad vi vill göra och uppnå.." (Here we go..)
"It’s not about how important or special YOU are, but what DIFFERENCE you can make for someone else" (🤮)
"Det ÄR möjligt! Du kan! Ta första steget!" (Skjut mig)

och en sista..

"Set your Goals, add lotta Heart and Hard Work to it and keep dreaming BIG ❤️ Set your Mind and Faith on that you too will ring that Bell! For health, family, love, friendship, job, business or wherever your Dreams and Ambitions lay 🤗 Believe to achieve! And pass it forward..." (Jag saknar ord)

Tack för att ni lyssnade till LinkedIn-hat.
Alltså, jag är också på LinkedIn en del, i jobbet, och det är verkligen kräksmiley-varning på mycket där.
 
Stör mig på snön! Va de verkligen tvunget att snöa idag, blev ett helvete på jobbet, allt tog längre tid då hastigheten på vägarna sänks i och med att det inte går att köra så fort. Slirar och körde fast på ett ställe och fick gunga mig loss, truckarna slirar när de ska lasta.
Lite halvt om halvt obehagligt när man ser en hjullastare slira och åka i sidledd... nä nu vill jag ha vår...
 
Beställde med en extra chokladkaka när beställde ögonkräm från apoteket för att få fri frakt. En som såg god med hasselnötter i.... sen ser jag stötta Katrin Zytomierska företag när jag fått hem chokladkakan :rage::arghh:
 
Stör mig på facebook inlägg i stil med "senaste personen som skrev till dig är skyldig dig bla bla bla" jag ogillar det skarpt, fattar inte vitsen me dom.

Jag blev taggad i ett inlägg där jag var skyldig den som taggat mig att köpa 5 semlor, för det första äter jag inte semlor själv, för det andra har jag inga pengar, de sista pengarna jag har kvar går till tandläkarbesök och mat till mig själv.
Jag stör mig på dom och det gör mig irriterad, jag köper inget för att jag blir "skyldig" till det, jag köper något för att jag vill.
 
Idag när jag kom till jobbet så kom jag inte in... ⭕❌ sa kodpanelen.
Sedan kom jag in via köksingången som var upplåst då kökspersonalen var på plats - sedan gick jag in i resten av huset, blippade mitt kort som sa ✅ och när jag går igenom den clearade dörren går larmet..... Gick INTE att larma av heller utan bara röttröttrött. Fick till slut tag på Internservice som "inte kunde hjälpa mig, får skicka någon".
Efter ett tag tystnar larmet men jag kommer inte in någonstans förutom vid köket och tänker INTE testa att gå in igen där det var grönt. En annan personal kommer, han har stått i 20 min vid en annan dörr och kom inte heller in trots sin kod. Såå -det var inte mig det var fel på 😅 Vi gick och testade, och nu kom vi in (någon centralt hade larmat av huset eftersom något var ganska uppenbart fel).

Så det tog bara en timme att komma in i huset :p underbart när saker funkar.
 
Idag när jag kom till jobbet så kom jag inte in... ⭕❌ sa kodpanelen.
Sedan kom jag in via köksingången som var upplåst då kökspersonalen var på plats - sedan gick jag in i resten av huset, blippade mitt kort som sa ✅ och när jag går igenom den clearade dörren går larmet..... Gick INTE att larma av heller utan bara röttröttrött. Fick till slut tag på Internservice som "inte kunde hjälpa mig, får skicka någon".
Efter ett tag tystnar larmet men jag kommer inte in någonstans förutom vid köket och tänker INTE testa att gå in igen där det var grönt. En annan personal kommer, han har stått i 20 min vid en annan dörr och kom inte heller in trots sin kod. Såå -det var inte mig det var fel på 😅 Vi gick och testade, och nu kom vi in (någon centralt hade larmat av huset eftersom något var ganska uppenbart fel).

Så det tog bara en timme att komma in i huset :p underbart när saker funkar.

Tur att det nya systemet funkar som det ska....:meh:
 
Stör mig på att de hela tiden sagt 1 April som inflytt på min lägenhet, men tydligen är det första helgfria vardagen, så jag får flytta in tisdagen efter påsk, SEX dagar senare... Hade varit så skönt att kunna flytta över påsken.
Det brukar vara så om månadsskiftet är på en helg, även om det är vanlig helg också. Jag fick nycklarna till min lägenhet den 2a eller 3e eftersom det var helg den sista.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Gamla full. Här är en ny! Jag stör mig på att helgen gick i raketfart.
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
111 836
Senast: Lingon
·
  • Låst
Tjatter Stör mig på att ingen startade en ny tråd.😉
99 100 101
Svar
2 002
· Visningar
108 221
Senast: Marita73
·
Samhälle Såg ett klipp på Facebook om hemmafruar tydligen är en ny trend bland unga kvinnor. Mådde lite illa av det. Visst, alla gör som de vill...
20 21 22
Svar
433
· Visningar
20 088
Senast: Mkb
·
Svar
851
· Visningar
45 944
Senast: Enya
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp