Störiga saker vi stör oss på, del 16

Status
Stängd för vidare inlägg.
Om det finns en trappuppgång så kanske man kan sätta en lapp och upplysa om att askan kommer ner på dina möbler?

Jag har tyvärr inte så höga tankar om rökares intelligens. Vissa verkar tro att aska förintas i luften på ett magiskt sätt. Fimpar likaså. :meh:
Det är en klassiker. Jag är sjukt jobbig och påpekar direkt någon som röker/snusar slänger sitt avfall i naturen. Sist var det en av sambons kompisar på vår tomt. "Men, xxx, vad gör du?!". Han skämdes faktiskt rätt rejält när jag ifrågasatte det. Det ser ut som en fimpkopp runt stugan vi hyr ut, men hyresgästen skulle städa. Säkert deras vänner som inte har hyfs när de har fest. 🤷
 
Jo, beroende på hur dörren är utformad brukar jag oftast ta den med kroppen. :laugh: annars brukar jag sätta handen på något ovanligare ställe, typ långt ner, eller långt åt höger.
Jag har mer och mer börjat utnyttja automatiska dörröppnare där de finns. Då trycker jag med höften, armen, eller någon annan kroppsdel.... :D Skulle dock ALDRIG få för mig att sparka på öppnaren som jag har sett både barn och vuxna göra.... :meh:
 
Jag har mer och mer börjat utnyttja automatiska dörröppnare där de finns. Då trycker jag med höften, armen, eller någon annan kroppsdel.... :D Skulle dock ALDRIG få för mig att sparka på öppnaren som jag har sett både barn och vuxna göra.... :meh:
Jag sparkar inte, men trycker med tån ibland. Praktiskt ju! Å andra sidan är jag sån som kan spola toaletten och tända/släcka med tårna, plocka upp saker med fötterna, hålla saker med knäna och så vidare. Har en kyl nu med fotöppnare och är så rädd för att den ska paja så att jag ska behöva öppna med händerna :nailbiting:
 
Jag sparkar inte, men trycker med tån ibland. Praktiskt ju! Å andra sidan är jag sån som kan spola toaletten och tända/släcka med tårna, plocka upp saker med fötterna, hålla saker med knäna och så vidare. Har en kyl nu med fotöppnare och är så rädd för att den ska paja så att jag ska behöva öppna med händerna :nailbiting:
Ja, om du trycker med tån är det ju ingen fara. Problemet är när folk karatesparkar och faktiskt förstör dörröppnarna.... :meh:
 
Åh! Det låter lovande :love:
Vill du berätta lite mer om hur det gick till? Typ.. hur påbörjar man det ens? Om du har tid :o
Absolut, det är en rätt lång process tyvärr. Jag började med att vårdcentralen skickade remiss för vaccinationen till allergimottagningen på sjukhuset här. På mottagningen fick jag göra lite tester så att de var säkra på vad jag var allergisk mot.
Själva vaccinationen var tvungen att göras på sjukhuset eftersom man kan få en allergisk chock (tror det är rätt ovanligt men bra att de är försiktiga). I början fick man gå ofta för att ta sprutor i armen men när man var uppe i full dos gick jag var 6:e vecka i... tror det var tre år. Så allt som allt tog det fyra år om jag minns rätt. Redan första sommaren märkte jag stor skillnad så det var verkligen värt besväret. Man börjar alltid vaccinationsprogrammet mot pollen på hösten eftersom man vill undvika att man får mer allrgen än vad de behandlar med. Men börja med vårdcentralen och be om remiss.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Gamla full. Här är en ny! Jag stör mig på att helgen gick i raketfart.
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
112 024
Senast: Lingon
·
  • Låst
Tjatter Stör mig på att ingen startade en ny tråd.😉
99 100 101
Svar
2 002
· Visningar
108 381
Senast: Marita73
·
Samhälle Såg ett klipp på Facebook om hemmafruar tydligen är en ny trend bland unga kvinnor. Mådde lite illa av det. Visst, alla gör som de vill...
20 21 22
Svar
433
· Visningar
20 150
Senast: Mkb
·
Svar
951
· Visningar
50 728

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Vikten av unghästbete
Tillbaka
Upp