Störiga saker vi stör oss på, del 16

Status
Stängd för vidare inlägg.
Lyx att den börjar nu! Mina har fällt i minst 2 månader 😂
Ja, alltså, hon fäller ganska mycket året om men nu när värmen slog på är det stora tussar av underull som flyger av, allt på en gång, så att det klibbar fast på allt, inklusive mitt ansikte, näsa, händer. Utan att jag ens rör vid henne. Hon klarar inte att bli borstad heller så det enda jag kan göra är att härda ut, och dra av så mycket jag kan med händerna när vi är ute. Men det tar aldrig slut.
 
Jag stör mig på att jag tar åt mig i onödan :( Berättade glatt för en bekant jag mötte att jag ska flytta och så fort jag nämnde gatan kläckte hen ur sig att hen skulle minsann aldrig bosätta sig där, det är bara fyllon där och en lång harang. Fast jag vet personen inte är nåt att lyssna på när hen går igång sådär så kunde jag inte låta bli att ta åt mig och bli lite nere över att jag inte får va glad över en fin lägenhet :( Sen vet jag att området har varit stökigt men jag vet också att bolaget har jobbat i flera år med att städa upp där och endast ta in personer med bra referenser. Nu är det främst barnfamiljer som bor där och området är väldigt välskött.
....
Nu stör jag mig på att personen ens kläckte ur sig sin harang, hen hade inte behövt säga nåt alls :mad:
 
Jag stör mig på att jag tar åt mig i onödan :( Berättade glatt för en bekant jag mötte att jag ska flytta och så fort jag nämnde gatan kläckte hen ur sig att hen skulle minsann aldrig bosätta sig där, det är bara fyllon där och en lång harang. Fast jag vet personen inte är nåt att lyssna på när hen går igång sådär så kunde jag inte låta bli att ta åt mig och bli lite nere över att jag inte får va glad över en fin lägenhet :( Sen vet jag att området har varit stökigt men jag vet också att bolaget har jobbat i flera år med att städa upp där och endast ta in personer med bra referenser. Nu är det främst barnfamiljer som bor där och området är väldigt välskött.
....
Nu stör jag mig på att personen ens kläckte ur sig sin harang, hen hade inte behövt säga nåt alls :mad:
Så typiskt folk och så onödigt, man blir så trött! :banghead::heart
 
Stör mig på att folk inte kan använda handtag utan måste sätta sina stora blaffiga händer på glaset på entrédörren på jobbet ✋🏼 Ja, det är jag som måste putsa dem🙄
 
Stör mig på att jag plockade fram mina utemöbler från presenningen på min uteplats och skurade rent dom.
Idag när jag gick ut var det fullt med aska från cigaretter från någon granne ovanför.

Exet tycker jag ska gå och knacka på och säga åt "dom". Problemet är att jag inte vet riktigt vilken lägenhet det är, dock rätt så säker på vem. (Flyttade in yngre och då började problem med skräp ned hos mig som snus, fimpar, ölburkar.)

Sen tycker jag inte det är mitt jobb att säga till.
Får väl höra med hyresbolaget om dom kan göra något, om dom har någon policy mot rökning på balkonger mm. Kan jag "felanmäla" kanske?
 
Att min sambo bara ligger på soffan och sover alt kollar på film/serier/TV. Försökt få honom att följa med till skogen med hundarna i det varma vädret utan framgång. Tror jag kör iväg själv....
 
Stör mig på att jag plockade fram mina utemöbler från presenningen på min uteplats och skurade rent dom.
Idag när jag gick ut var det fullt med aska från cigaretter från någon granne ovanför.

Exet tycker jag ska gå och knacka på och säga åt "dom". Problemet är att jag inte vet riktigt vilken lägenhet det är, dock rätt så säker på vem. (Flyttade in yngre och då började problem med skräp ned hos mig som snus, fimpar, ölburkar.)

Sen tycker jag inte det är mitt jobb att säga till.
Får väl höra med hyresbolaget om dom kan göra något, om dom har någon policy mot rökning på balkonger mm. Kan jag "felanmäla" kanske?
Fy vad vidrigt! Jag tycker du ska prata med hyresvärden.
 
Får göra det. Tänkte att det skulle bli "bättre" när jag plockade fram möblerna efter vintern och visade att uteplatsen används, men verkar inte som då. :(
Om det finns en trappuppgång så kanske man kan sätta en lapp och upplysa om att askan kommer ner på dina möbler?

Jag har tyvärr inte så höga tankar om rökares intelligens. Vissa verkar tro att aska förintas i luften på ett magiskt sätt. Fimpar likaså. :meh:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Gamla full. Här är en ny! Jag stör mig på att helgen gick i raketfart.
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
112 022
Senast: Lingon
·
  • Låst
Tjatter Stör mig på att ingen startade en ny tråd.😉
99 100 101
Svar
2 002
· Visningar
108 381
Senast: Marita73
·
Samhälle Såg ett klipp på Facebook om hemmafruar tydligen är en ny trend bland unga kvinnor. Mådde lite illa av det. Visst, alla gör som de vill...
20 21 22
Svar
433
· Visningar
20 150
Senast: Mkb
·
Svar
949
· Visningar
50 553

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Vikten av unghästbete
Tillbaka
Upp