Bukefalos 28 år!

Störiga saker vi stör oss på, del 16

Status
Stängd för vidare inlägg.
Att min hjärna vaknar vid 04 varje dag numer.
Försöker hålla mig vaken på kvällarna, men är astrött då.
Så nu dricker jag kaffe i väntan på att väckarklockan ska ringa och jag ska duscha
 
Vanliga brev kommer tyvärr bort nu för tiden så man måste skicka rek för att vara säker på att det når adressaten samt att ha mottagningsbevis att det kommit fram ordentligt

Det här stör mig. Vi på posten (åtminstone mitt kontor) gör vårt allra allra bästa för att varenda brev ska komma fram. Missar man något tar man det dagen efter, eller kör tillbaka med det. Även om postvolymerna har gått ner hanterar vi massor med brev dagligen, som når avsändaren på avtalad tid. Vi kan till och med stå och googla för att få fram rätt adress när avsändaren varit otydlig. Vi levererar allt som kommer in på kontoret. Till och med när det bara står "Arne Andersson, Staden" på brevet lyckas vi leverera i nio fall av tio. Mina kollegor håller en enormt hög servicegrad.

Så det stör mig att ständigt läsa om hur dåliga vi är.
 
Det här stör mig. Vi på posten (åtminstone mitt kontor) gör vårt allra allra bästa för att varenda brev ska komma fram. Missar man något tar man det dagen efter, eller kör tillbaka med det. Även om postvolymerna har gått ner hanterar vi massor med brev dagligen, som når avsändaren på avtalad tid. Vi kan till och med stå och googla för att få fram rätt adress när avsändaren varit otydlig. Vi levererar allt som kommer in på kontoret. Till och med när det bara står "Arne Andersson, Staden" på brevet lyckas vi leverera i nio fall av tio. Mina kollegor håller en enormt hög servicegrad.

Så det stör mig att ständigt läsa om hur dåliga vi är.

Jag kan ju då säga att jag inte upplever att brev (eller paket) kommer bort. Det tar ju lite längre tid nu när posten inte delas ut varje vardag. Men det har i praktiken ingen betydelse för mig. Men i övrigt har jag inget negativt att säga om postutdelningen.
 
Marketplace :mad:
Fick upp förslag på annonser nära dig, såg precis en sådan soffa vi vill ha i vår budget. I Gävle! Jag har typ 50mil till Gävle:banghead:

Och för mig var det tvärtom, det stod att det var för långt borta...
I grannstäderna...
1 och 2 mil bort 🤷‍♀️🤦‍♀️

(Det är ju iofs ett mer lätthanterligt fel än ditt, men undrar vad de räknar som nära då)
 
Det här stör mig. Vi på posten (åtminstone mitt kontor) gör vårt allra allra bästa för att varenda brev ska komma fram. Missar man något tar man det dagen efter, eller kör tillbaka med det. Även om postvolymerna har gått ner hanterar vi massor med brev dagligen, som når avsändaren på avtalad tid. Vi kan till och med stå och googla för att få fram rätt adress när avsändaren varit otydlig. Vi levererar allt som kommer in på kontoret. Till och med när det bara står "Arne Andersson, Staden" på brevet lyckas vi leverera i nio fall av tio. Mina kollegor håller en enormt hög servicegrad.

Så det stör mig att ständigt läsa om hur dåliga vi är.
Min erfarenhet är att ni gör ett riktigt bra jobb :heart En enda gång har det krånglat för mig och då var det en sommarjobbare/vikarie som slarvade när han skulle lämna av det. När ordinarie jobbar så kommer det alltid fram :)
 
Det trodde jag med. Fattade inte att jag trodde fel förrän du påpekade det.
Högra pekfingret = mest använda delen av händerna
Knoge = led som böjs hela tiden (den yttre fingerleden, när jag tänker efter är det kanske inte rätt att kalla den för knoge?)
Därav opraktiskt ställe. :)

Nu blev blåsan inte så illa som jag trodde så jag överlever. Det som skadade mig mest var att jag kunde göra en så puckad sak som att lägga handen på plattan. :crazy:
 
Det här stör mig. Vi på posten (åtminstone mitt kontor) gör vårt allra allra bästa för att varenda brev ska komma fram. Missar man något tar man det dagen efter, eller kör tillbaka med det. Även om postvolymerna har gått ner hanterar vi massor med brev dagligen, som når avsändaren på avtalad tid. Vi kan till och med stå och googla för att få fram rätt adress när avsändaren varit otydlig. Vi levererar allt som kommer in på kontoret. Till och med när det bara står "Arne Andersson, Staden" på brevet lyckas vi leverera i nio fall av tio. Mina kollegor håller en enormt hög servicegrad.

Så det stör mig att ständigt läsa om hur dåliga vi är.
Men det är ju för att posten ÄR dålig?

Kanske inte där du bor. Det är ju ju olika arbetsplatser med olika anställda som tar jobbet på olika stort allvar. Bara för att du och dina kollegor gör ett bra jobb betyder det inte att det jobbas likadant i hela landet. Du behöver knappast ta åt dig personligen för klagomål på en verksamhet som är rikstäckande?

Där jag bor är posten bedrövlig och har alltid varit. Jag har jobbat länge där vi skickar ut fakturor till en rätt stor del av de som bor här och vissa områden (framförallt vissa gator) är det liksom återkommande problem. Min mamma får minst en gång i månaden post från en "granne" som bor på en gata några hundra meter bort men de delar husnummer och det är tydligen väldigt komplicerat.

Jag har också varit i otåliga tjafs på min arbetsplats med en specifik person från posten som hela tiden lägger sig vad vi har för avtal osv för hon är så jävla lat och tycker det är jobbigt att hon måste leverera post in till oss istället för att kunna lägga det på en låda.

Då har vi inte ens nuddat vid problemet att posten skiter i att leverera paket och ljuger om att ingen var hemma.
 
Det här stör mig. Vi på posten (åtminstone mitt kontor) gör vårt allra allra bästa för att varenda brev ska komma fram. Missar man något tar man det dagen efter, eller kör tillbaka med det. Även om postvolymerna har gått ner hanterar vi massor med brev dagligen, som når avsändaren på avtalad tid. Vi kan till och med stå och googla för att få fram rätt adress när avsändaren varit otydlig. Vi levererar allt som kommer in på kontoret. Till och med när det bara står "Arne Andersson, Staden" på brevet lyckas vi leverera i nio fall av tio. Mina kollegor håller en enormt hög servicegrad.

Så det stör mig att ständigt läsa om hur dåliga vi är.
Jag förstår det, har lite samma situation inom sjukvården, där kommer det också mycket klagomål på hur dåligt det funkar. Svårt att få kontakt, långa väntetider osv.

Det betyder ju inte att vi som jobbar inte gör vårt bästa för varje patient varje dag. Men förväntningarna matchar inte alltid med det vi faktiskt kan erbjuda.
 
Ja, det är spännande. När man börjar tro att man kanske är klar med eländet - och inte har haft ordentlig mens på flera månader - så dyker den upp igen.... :cautious:
och @athena_arabians, jag läste en artikel (DN kanske?) om att det har blivit mer accepterat att ta bort mensen, att barnmorskor nu kan ge det rådet och att man inte ser det som någon risk. Jag har hormonspiral nu och har ingen mens, men jag kände bara ett styng av sorg över att det inte gjordes när jag var yngre. Jag veeet att det är naturligt och whatever men så mycket smidigare livet hade varit utan mens. På gympan, med ridningen, på sommaren med bad, osv osv. Skönt för dagens unga kvinnor :heart
 
och @athena_arabians, jag läste en artikel (DN kanske?) om att det har blivit mer accepterat att ta bort mensen, att barnmorskor nu kan ge det rådet och att man inte ser det som någon risk. Jag har hormonspiral nu och har ingen mens, men jag kände bara ett styng av sorg över att det inte gjordes när jag var yngre. Jag veeet att det är naturligt och whatever men så mycket smidigare livet hade varit utan mens. På gympan, med ridningen, på sommaren med bad, osv osv. Skönt för dagens unga kvinnor :heart
Förutom risken att vli deprimerad, få blodpropp, självmordstankar, torra slemhinnor, svampinfektioner, samlagssmärtor och skvättblödningar.... Mvh bitter person som fått samtliga ovan biverkningar av p-medel med artificiella hormoner.
 
Förutom risken att vli deprimerad, få blodpropp, självmordstankar, torra slemhinnor, svampinfektioner, samlagssmärtor och skvättblödningar.... Mvh bitter person som fått samtliga ovan biverkningar av p-medel med artificiella hormoner.
Nej men de biverkningarna får man ju oavsett hur man äter p-piller, om man får dem. Så det är ju ingen skillnad. De som kan äta p-piller kan ju numera ta bort mensen. Plus att p-stav och spiral ökar i användning även bland kvinnor som inte fått barn.
Sen passar det inte alla, men det måste vara otroligt skönt för dem det passar.
 
och @athena_arabians, jag läste en artikel (DN kanske?) om att det har blivit mer accepterat att ta bort mensen, att barnmorskor nu kan ge det rådet och att man inte ser det som någon risk. Jag har hormonspiral nu och har ingen mens, men jag kände bara ett styng av sorg över att det inte gjordes när jag var yngre. Jag veeet att det är naturligt och whatever men så mycket smidigare livet hade varit utan mens. På gympan, med ridningen, på sommaren med bad, osv osv. Skönt för dagens unga kvinnor :heart

Det är ju bra att möjligheten finns men konstgjorda hormoner kommer inte in i min kropp igen. Många av de psykiska problem jag hade när jag var yngre var definitivt pga p-pillren.

Jag mår egentligen inte dåligt av att ha mens, det är bara ett sådant irriterande klet ;) Plus att med tanke på klimakteriet borde jag få bli av med eländet nu, inte ha den oftare! :laugh:
 
Nej men de biverkningarna får man ju oavsett hur man äter p-piller, om man får dem. Så det är ju ingen skillnad. De som kan äta p-piller kan ju numera ta bort mensen. Plus att p-stav och spiral ökar i användning även bland kvinnor som inte fått barn.
Sen passar det inte alla, men det måste vara otroligt skönt för dem det passar.

Fast det var nog att du sa att man inte ser det som en risk att ge hormoner för att ta bort mensen som @pajaztar reagerade på. Jag har själv fått biverkningar av p-piller och anser inte att det är riskfritt och att barnmorskor/gyn ska se det som riskfritt och bara för att nån ska slippa mensen. Jag trodde att jag hade vestibulit (eller liknande) men det försvann helt när jag slutade med p-piller. Jag kommer aldrig peta i mig hormoner igen om jag får välja.
 
Vanliga brev kommer tyvärr bort nu för tiden så man måste skicka rek för att vara säker på att det når adressaten samt att ha mottagningsbevis att det kommit fram ordentligt

Plus att det finns regler för hur en måste bli underrättad om vissa saker (jag måste skicka vissa saker som REK i jobbet) @Unafraid
Jo, absolut! Här stod det dock att en plan kommer presenteras (det kommer nya med jämna mellanrum) och kommer finnas tillgänglig på hemsidan om några veckor. Tycker inte att det känns som rimlig anledning att skicka ett rek. Så det var ingen underrättelse eller riktad information till mig, utan den går ut till halva byn.
 
Jo, absolut! Här stod det dock att en plan kommer presenteras (det kommer nya med jämna mellanrum) och kommer finnas tillgänglig på hemsidan om några veckor. Tycker inte att det känns som rimlig anledning att skicka ett rek. Så det var ingen underrättelse eller riktad information till mig, utan den går ut till halva byn.

Fast jag misstänker ändå att det är något de måste kunna bekräfta att ni fått i händelse av överklagande osv. Litegrann som när jag skickar ut arbetsplaner :)
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Gamla full. Här är en ny! Jag stör mig på att helgen gick i raketfart.
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
113 542
Senast: Lingon
·
  • Låst
Tjatter Stör mig på att ingen startade en ny tråd.😉
99 100 101
Svar
2 002
· Visningar
109 446
Senast: Marita73
·
Samhälle Såg ett klipp på Facebook om hemmafruar tydligen är en ny trend bland unga kvinnor. Mådde lite illa av det. Visst, alla gör som de vill...
20 21 22
Svar
433
· Visningar
21 076
Senast: Mkb
·
Svar
1 418
· Visningar
76 546
Senast: Mia_R
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp