Störiga saker vi stör oss på, del 16

Status
Stängd för vidare inlägg.
Fast jag misstänker ändå att det är något de måste kunna bekräfta att ni fått i händelse av överklagande osv. Litegrann som när jag skickar ut arbetsplaner :)
Jo, men jag är ändå störd på att jag var tvungen att ta bilen och åka till stan enbart för det. :laugh: det är dock inget beslut och går inte att överklaga heller, men man kan skicka in synpunkter på förslaget. (Som de alltså inte har presenterat än)
 
Jo, men jag är ändå störd på att jag var tvungen att ta bilen och åka till stan enbart för det. :laugh: det är dock inget beslut och går inte att överklaga heller, men man kan skicka in synpunkter på förslaget. (Som de alltså inte har presenterat än)
Jag gissar att deras erfarenhet är att ifall de skickar med ett svarsbrev som ska bekräfta mottagandet så får de tillbaka alldeles för få av dem...
 
Att jag glömde av att köra bilen ner till liljekonvaljerna i skogen när vi kom hem. Så det får bli sen när vi hämtat på skola. Känns urlöjligt att ta bilen när det i vanliga fall tar typ 3-5 minuter att gå ifrån oss men det är för backigt för min gravida kropp kropp.
 
Att Trafikverket skickar rek. Och posten har stängt. Vad vill dom oss!?!?! Hur ska jag kunna sova inatt? Sjukt nyfiken.

(Är eventuellt bara information då vi befinner oss i korridoren till norrbottniabanan men vad är problemet med ett vanligt brev!?)

Och jag vet hur hur många gånger jag (som planläggande myndighet) fått ta emot klagomål från folk som "bara" fått vanligt brev, eller folk som hör av sig och säger att de aldrig fått någon info och om vi skickat brev så måste de ha kommit bort i posten och att det är oförsvarbart att vi inte skickar sån här viktig information med rek eller mottagningsbevis.

Hur man än gör är det alltid någon som är missnöjd :D
 
Och jag vet hur hur många gånger jag (som planläggande myndighet) fått ta emot klagomål från folk som "bara" fått vanligt brev, eller folk som hör av sig och säger att de aldrig fått någon info och om vi skickat brev så måste de ha kommit bort i posten och att det är oförsvarbart att vi inte skickar sån här viktig information med rek eller mottagningsbevis.

Hur man än gör är det alltid någon som är missnöjd :D
Haha ja, det är det helt säkert! Jag hann dock tänka att dom hade bestämt att de skulle lösa in min ridbana och meddela oss det beslutet (det är tyvärr en risk enligt förra planen de skickade ut). Därför blev jag galet frustrerad när jag gått till brevlådan efter posten hade stängt och var tvungen att vänta 12 timmar på att få se att det bara var information.. :laugh: Jag hade lätt föredragit mottagningsbevis, men jag förstår att den här lösningen är absolut enklast för Trafikverket. Sen stör jag mig på att de skickade ut att informationen KOMMER vara tillgänglig om en vecka. Så nu måste jag gå och vänta en hel vecka för att se vad de har tänkt om min ridbana...
 
Haha ja, det är det helt säkert! Jag hann dock tänka att dom hade bestämt att de skulle lösa in min ridbana och meddela oss det beslutet (det är tyvärr en risk enligt förra planen de skickade ut). Därför blev jag galet frustrerad när jag gått till brevlådan efter posten hade stängt och var tvungen att vänta 12 timmar på att få se att det bara var information.. :laugh: Jag hade lätt föredragit mottagningsbevis, men jag förstår att den här lösningen är absolut enklast för Trafikverket. Sen stör jag mig på att de skickade ut att informationen KOMMER vara tillgänglig om en vecka. Så nu måste jag gå och vänta en hel vecka för att se vad de har tänkt om min ridbana...

Det förstår jag! Och ja lite knepigt att inte informationen fanns tillgänglig när ni fått brevet. Är säkert så att de har en samrådstid som är en viss tid och skickar därför ut info innan så att alla ska kunna ta del av informationen och komma med synpunkter under lika lång tid. Men det hade man ju också kunnat lösa genom att lägga ut info direkt och ha lite längre samrådstid...
 
Det förstår jag! Och ja lite knepigt att inte informationen fanns tillgänglig när ni fått brevet. Är säkert så att de har en samrådstid som är en viss tid och skickar därför ut info innan så att alla ska kunna ta del av informationen och komma med synpunkter under lika lång tid. Men det hade man ju också kunnat lösa genom att lägga ut info direkt och ha lite längre samrådstid...
Ja, nu kommer dessutom inte bygget att påbörjas inom x antal år ändå skulle jag tro, så en-två veckor längre samrådstid kan omöjligt vara speciellt avgörande kan man tycka.
 
Ja, nu kommer dessutom inte bygget att påbörjas inom x antal år ändå skulle jag tro, så en-två veckor längre samrådstid kan omöjligt vara speciellt avgörande kan man tycka.

Jag menade inte ens så. Utan mer att om man skickar ut brev den 1 juni och säger att samrådet håller på mellan 7-30 juni så kan man ju lika gärna skicka ut brev den 1 juni och säga att samrådet håller på mellan 1-30 juni. Då har man ju inte förlorat en endaste dag.
 
Jag menade inte ens så. Utan mer att om man skickar ut brev den 1 juni och säger att samrådet håller på mellan 7-30 juni så kan man ju lika gärna skicka ut brev den 1 juni och säga att samrådet håller på mellan 1-30 juni. Då har man ju inte förlorat en endaste dag.
Ja, exakt! Jag tänkte som dig men jag uttryckte mig lite otydligt. :)
 
Vad orättvist att du ska behöva stå ut med båda :( Jag trodde i min enfald att det ena problemet åtminstone skulle avlösa det andra så att säga.. Men tack för blicken in i framtiden eller nåt.. :(:D

Jag ska väl egentligen inte gnälla alltför mycket (ännu...). Jag har inga svettningar odyl och vikten verkar hålla sig rimlig utan att jag ändrat någon kost. Det enda är just den oregelbundna mensen vilket är så sjukt irriterande, jag måste ju se till att ha tamponger med mig jämt!

Men resten kommer väl... :cautious: :laugh:
 
Jag sökte hjälp hos samtalsmottagningen iom att jag misstänker att jag är utbränd, eller håller på att bli. Vid telefontid idag konstaterade de att jag inte kommer få nån hjälp för att de inte kan göra något åt orsaken. Någon form av samtalsstöd eller hjälp att hitta strategier för att klara vardagen bättre tills orsaken är löst som jag föreslog var inte aktuellt.
Så jag får klara mig själv, som vanligt när jag söker någon form av psykvård :(
 
Stör mig på att zoom laggar och påstår att jag har instabil uppkoppling. Det är inget fel på min uppkoppling!! Bara zoom har problem med den.
 
En kollega är sjukskriven så folk ringer mig i stället, som inte kan hjälpa dem, och säger "Jaha, hur länge ska den här sjukskrivningen hålla på då?" En vän till mig, lärare, är hemma med Covid-19 och föräldrarna mailar henne och frågar när hon ska komma tillbaks för barnen börjar bli oroliga för betyg/skolavslutning. Vad är det med folk att inte förstå att man liksom inte kan beräkna när man ska bli frisk?
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Gamla full. Här är en ny! Jag stör mig på att helgen gick i raketfart.
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
111 704
Senast: Lingon
·
  • Låst
Tjatter Stör mig på att ingen startade en ny tråd.😉
99 100 101
Svar
2 002
· Visningar
108 114
Senast: Marita73
·
Samhälle Såg ett klipp på Facebook om hemmafruar tydligen är en ny trend bland unga kvinnor. Mådde lite illa av det. Visst, alla gör som de vill...
20 21 22
Svar
433
· Visningar
20 024
Senast: Mkb
·
Svar
825
· Visningar
44 099

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp